Reakcia na: Spectre #62173:
Takže kúpa 35 autobusov so schodami namiesto kúpy 22 autobusov bez schodov je balkanizácia dopravy?Príklad:
prípad 1:
Kúpime 22 15-metrových Solarisov. Keďže nám zhije 30 starých kĺbákov, chýba nám 8 vozidiel, zriedime interval liniek 93 a 95 na 5 minút v špičke. Okrem toho, na väčšine liniek poklesne kapacita kvôli "skráteniu vozidiel". Mnoho ľudí odíde k autám, lebo sa im neujde miesto v narvanom autobuse. Čiže vzniknú zápchy, z toho meškania MHD a viac netreba hvoriť.
prípad 2:
Kúpime 35 Karôs B961. Zhnije nám 30 starých vozidiel. Čiže nasadíme Karosy, nepoklesne nikde kapacita, nebudeme musieť zriediť dopravu.Aa máme ešte 5 vozidiel rezervu na záložné vozidlá, ktorých je nedostatok. Čiže doprava sa zlepšila.
Prečo by mal byt prípad č. 1 lepší? Čo by na tom malo byť balkanizovanie dopravy?
S nosným systémom to nijak nesúvisí, teraz mi šlo len o to, že či je lepšie za 250 miliónov kúpiť NP Solarisy 15m alebo VP Karosy 18m.
Mike
Tak môžeme začať šetriť n "niečo nosné" a za x rokov možno nakúpime väčší počet električiek a petržalská radiála už dúfajme bude stáť. Ale dovtedy, keďže bude treba šetriť, sa nám rozpadne väčšina súčasných autobusov a z MHD ubudne výrazný počet ľudí.
Btw. aj peniaze na solarisy išli zo sumy určenej na tramvaj do Petržalky. Nehovorím, že je to dobré, ani že je to zlé. Ale zoberme si, že by sa tento nákup jedoducho nezrealizoval. Kúpili by sa nejakénové NP busy o rok, o dva? Rozpadli by sa všetky IK280 a zrejme IK 283 bez G.O a ktovie, čo ešte. Bez náhrady.
Super, výprava by poklesla o 30 toľko nepopulárnych smradobusov, ale ich náhrada by nebola žiadna. Električky dnes už rezervu nemajú žiadnu ani čo sa týka vozidlového parku a pri tej "preferencií" hrozí nárast jazdných dôb a následne ďalšie zvyšovanie počtu vozov do výpravy, keďže ich nie je odkiaľ zobrať, bude sa možno aj niekde redukovať.
Trolejbusy akú takú rezervu majú, ale to opäť iba krátke. A kde môžu predstavovať adekvátnu náhradu kĺbových autobusových liniek? Pritiahnuté za vlasy možo na Karadžičke, L210, alebo zaviesť nejakú fuckyoulinku posilu do rannej špičky D. Hony - Ružová Dolina s povedzme 4 poradiami interval pri najlepšej vôli 12 min. Je toto riešenie?
A na najbližšie mesiace bude jediná nová tramvaj, ktorú v Ba uvidiíme tá skúšobná pre Caligiari. ☺