Reakcia na: Puki #62126:
Myslím, že teď už nemá cenu řešit B961, protože letos jejich výroba končí spolu s koncem celé typové řady Karosa B7xx resp. B9xx. Stalo se po pětadvaceti letech výroby, teď se ve Vysokém Mýtě preferují "inovativní" vozidla, jejich koncepce je stará "pouhých" 19 let. Akorát nevím, jestli je problém ve společnosti Irisbus jako takové, nebo jen v jejich guberniální pobočce ve Vysokém Mýtě. Kromě výběhových Citelisů pro chudá a skromná města totiž nabízí ještě jiné a výrazně modernější produkty. třeba autobusů CityClass (http://www.irisbus.com/uploads/IM_EDITORIAL/20050103/cityclass.jpg) je plná Itálie a z hlediska cestovního komfortu se to od Solarisů výrazně neliší, stejně jako Heuliez GX327 (http://www.heuliezbus.com/fr/index.php?main=02_gx327).
Spectre
Čo sa týka CNG vozov, presne sa zhodneme. V prípade krátkych plyňákov je toto vozidlo značne neperspektívne. Neberme teraz do úvahy kvalitu GO u krátkych/dlhých, ale napríklad nutnosť vymeniť prevodovku za automatickú. Inými slovami: keby sa mali krátke karosy zCéEnGéčkovať na plnohodnotný mestský autobus, tak by sa to zrejme (pri reálnej životnosti takejto GO) nevyplatilo.
B741 by mohli byť vo výhľade 5 rokov vhodná platforma na menej zaťažené linky expresnejšieho charakteru. Keď je to na plyn, tak to má pekný interiér, jazdí to a cestujúci by mohli byť spokojní, ale bohužiaľ, ten autobus má základnú koncepčnú chybu, kedy sa vďaka usporiadaniu dverí a interiéru nehodí na tlačenkovité mestské linky, ale skôr na prímestskú dopravu. Rovnako sú na tom aj spomínané novšie B9xx. Na preťažených linkách by som nechal dožiť TAMBUSy a Ik435... samozrejme s tým, že situácia s týmito linkami by sa mala súčasne čo najrýchlejšie riešiť. Ideálne by bolo teraz kúpiť vozy a priebežne plánovať a rozširovať elektrickú trakciu, aby sme za 10 rokov, kedy sa súčasnenakúpené vozy dožijú svojho okrúhleho výročia nemuseli riešiť otázku "máme tu N autobusov po životnosti". Okrem toho, postupná výstavba a rozširovanie ide ruka v ruke s postupnou obnovou vozidlového parku, čo je omnoho lepšia alternatívna, ako "kupujeme 100 autobusov na poslednú chvíľu, pretože nie je s čím jazdiť".