Reakcia na: Sommelier #60767:
teraz k tej ekonomickej teorii trocha praxe:spoluziak na vyske cestoval kazdy den do BA zo smeru od senca ako inac SADistickym autobusom (az na neake vynimky kedy dosiel z roznych dovodov autom) z ktoreho vystupil na nivach a odtial siel pesi do skoly (namestie slobody), popoludni obdobne nazad; co si myslis zeby ale spravil ak by si ho z tho autobusu vytriasol uz niekde na zlatych pieskoch ? Ja osobne si myslim ze podiel jeho ciest do BA autom vs. verejnou dopravou by sa dost dramaticky zmenil... a to bol student, nechci vediet co by ti spravili ludia s pravidelnymi prijmami...
Sommelier
Dovoľuje nie je vhodné sloveso, malo skôr prísť do úvodzoviek. Netvrdím, že Bratislava je piesoček jedného dopravcu. Práveže by bolo vhodné, aby tu dopravcov bolo viac. Viac druhov dopravy a viac dopravcov.
Ale spôsob dopravy bývalých SAD a DPB je veľmi podobný.
Podobnejší ako DPB a taxi služba...
Spoločná je aj predplatená forma cestovného.
Kdežto niektorí dpopravcovia, zastavia v rámci mesta na pár zastávkach a končia na centrálnej (má to tak aj Brasilia a je to zlé), ktorá je len pre málo z nich prestupnou.
Pretože ak cestujem z Pezinka na Záhorie, nepôjdem na Nivy a z Nív.
Cashuje cestujúcich priamo do vo vozidle. Neobťažuje sa s pravidelným zastavovaním na zastávkach, ktoré už obsluhuje v týchto úsekoch ešte poloprázdna električka. Spôsob jazdy je menej o brzdaplyne, takže sa šetrí voz aj palivo, dohľad lepší, úroveň a spol. Takže niekto má smotanu a niekto niečo iné.
Oproti logickým dôvodom by niekto mohol navrhnúť nesocialistický dôvod prečo by to na tie Nivy malo chodiť, resp. prečo s tým nesúhlasíš ?
V roku 2050, keď bude fungovať všetko ako má uvidíme možno polovicu z toho čo sa dá nazvať NDS. Takže tvoja obhajoba je scestná.
NDS je niečo ako Al-Kaida. Existuje aj neexistuje. Aj v Bratislave, len je trochu rozbitý.