Reakcia na: tomas1 #60782:
Prímestskí cestujúci sú tou hlavnou oporou NDS ! A bez nich sa stavat nebude, pretoze to nema zmysel. Je uplne, ale uplne logicke, ze cim viac cestujucich mas, tym viac si mozes narokovat. My (Bratislavcania) si chceme nieco postavit od okraju po okraj pre seba. Cool.
Nemyslim, že by sa dalo hovorit o naraste automobilovej dopravy. To mesto má svoju kapacitu a v momente jej presiahnutia sa opat zacne hovorit o potrebe nových cestných stavieb. A v momente tazkeho pretazovania tejto kapacity si to kazdy moze uvazit. To nie je terorizmus, je to sloboda vyberu. Nikoho neobmedzis.Tento postup (zvysenie doprazy autami) je skratka nelogicky. Ako moze narast objem dopravy, ked za tie iste peniaze sa odvezies aj na Nivy aj kamkolvek inam - cielenejsie ? A ze to bude trvat maximalne 10 minut dlhsie je nic oproti tomu, ze ostatni, ktori koli neexistencii kombinovanej tarify SAD+DPB setria a z Niv chodia peso, pripadne karta 1. pasmo.
Na Nivy cestuju poloprazdne autobusy ! A to su jasní klienti DPB. Bez diskusie. Keby mali možnost cestovat za priblizne rovnaku cenu aj MHD, vyuzili by ju.
V tejto hre ide Bratislave o príjmy a cestujúceho. Toho lukratívneho majú SADky, toho menej stratový DP. A to je správne ?
Sommelier
Trochu ekonomickej teórie.
Najlepší zákazník pre dopravný podnik je najviac platiaci, ktorý pocestuje najdlhšie. Vzostupne 22,-, 18,-, 14,- Sk.
Poznatok: stav vozového parku spoločností prevádzkujúcich prímestskú dopravu je na neporovnateľne vyššej úrovni oproti MHD. Už pred riadnou privatizáciou spoločností SAD bol tento rozdiel markantný, vtedy samozrejme podporovaný vyberateľom daní - štátom.
Spoločnosti SAD nemajú s problémom nič spoločné.
Fakt, že všetci zúčastnení, vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci.
AS Mlynské Nivy je zbytočne predimenzovaná. Či sa to niekomu páči alebo nie, v dohľadnej dobe jej podstatná časť ustúpi investično stavebnému zámeru. ASMN je nenapojená na električkovú sieť a toto by mohla byť jedna z priorít budúceho vedenia mesta.
Ak mesto obhajuje stav MHD nedostatkom peňazí, stačí sa pozastaviť nad nedostatkom mozgov. Skrátka a dobre, minimálne 90 % autobusov prichádzajúcich najmä z východných smerov musí končiť na začiatočných stanicich električiek a všetku prepravu prímestských cestujúcich do mesta musí niesť MHD. Všetci vieme prečo a malo by sa tak stať v dohľadnej dobe.
Pretože ak si DP jednoducho nevie povedať, že tu je čiara a ďalej (na ASMN) pôjdu len diaľkové linky, je to prenechávanie tých najlepších cestujúcich niekomu inému a DP vozí vlastne len ohlodanú kosť.