Jasne, ze sa to deklaruje ako nocne spoje a sluzobne su 401 - 408. Ale tou zmenou z 1. 4. 1995, ked sa nocaky 130 - 146 prestahovali z SNP na Hl. ST. boli magistratom oficialne zrusene. Velky hluk a neviem co este, ze staznost obyvatelov ... no neviem, nebudem sa hadat, mohla nejaka byt (kolko ludi ma trvale bydlisko na SNP a v jeho tesnom okoli?), kazdopadne to bola dobra zamienka pre magistrat. Jeden z hlavnych dovodov boli taxikari - ich lobby (dnesne stanoviste na SNPcku v mieste byv. zastavky nocakov.) Aj sa argumentovalo zeleznicami a nejakymi pripojmi na vlak, ale aj podla stareho systemu chodili na hl. st 3 linky (134, 138 a 139), ktore stihali rozjazdy z SNP. TEn odchod 2:15 sa vyškrtol, lebo zamestnanci ho nepotrebuju. Tie zvyšné - 23:45 sa posunul na 23:50 a 1:00 na 1:05 - slúžia na odvoz zamestnancov z roboty domov a tretí (posunutý z 3:30 najprv u liniek rôzne medzi 3:10 a 3:30, neskôr zjednotený na 3:20) slúži zamestanncom na zvoz do roboty.
Preto dnes ani nie je vôľa z magistrátu niečo robiť s touto najúbohejšiou nočou dopravou v celej bývalej ČSR a jej okolí, lebo podľa ich oficiálneho stanoviska to ani nočná doprava nie je. Aj tie posilové spoje do Petržky v noci pred voľným dňom - prečo nie sú priznané v CP?
Prajem pekný zvyšok večera
Ja o tom viem svoje, mam znamych v podniku a aj tych nejakych tych projektantov. Ano, mas pravdu 1435 mm je zbytocnost, ktora sa nikdy nevyuzije. Ked uz raz prestavali, nech je tak.
Re #58660 neslovanista: ? tu v Bratislave nie je ziadna zbytocna stavba, skor by som povedal, ze potrebnych stavieb je tu malo.
Vsade aj na strankach dpb su nocne spoje a ich cestovne poriadky.Sluzobne vozidla pokial viem zacinaju cislom 400 az 4.. a tie sa prehanaju po meste bez cestujucich . No samozrejme nehadam sa. K tomu zruseniu co ja viem tak ich prestahovali z nam.SNP na stanicu kvoli staznostiam obyvatelov na hluk a exhalaty a precislovali.Nasledne zrusili odchod o 2.15 cim ma vtedy dost nastvali.
Menovite uvedený spoj po príchode na Letisko ide do vozovne Jurajov Dvor a prejde areálom Dp, a výjde cez bránu 1. DTPA (vozovňa Trnávka, Bojnická) (robí tak služobný spoj pre zamestnancov DP), napojí sa na trať o 0:30 z Rádiovej (resp. teraz Voz. Trnávka). Cestujúcich cez areál DP prepravovať nemôže.
A navyše ako spomenul Andy, linky 501 až 518 boli robené primárne ako služobné spoje u ktorých je tolerované aj branie bežných cestujúcich počas jazdy. Klasické nočné spoje boli v BA zrušené k 1. 4. 1995. ? ?
No on sa nepoužíva len na mestskej trati, no stále sa používa na medzimestskej do Jablonca.
Re #58651 T3: Ten rozchod 1435 mm v BA je momentálne v rovine skôr dlhodobých plánov, pričom prechod naň súvisí a je podmienený čiastočne aj zmenou trasovania tratí, takže to stavanie ďaľšej koľaje považujem za zbytočné.
Re #58660 slovanista21: A aké?
Nočné linky nie sú vytvorené na základe potrieb cestujúcich, ale na základe toho, že 18 služobných vozidiel môže v určitých časoch voziť verejnosť a to za nie príliš veľké dodatočné náklady.
Neviete náhodou, komu budú poskytovať to zľavnené cestovné? Deťom do 15 r., študentom a dôchodcom?
A tú zľavu 5,-Sk/jazda asi poskytnú na vlastné náklady, však? Lebo pochybujem, že by im takto spôsobenú stratu niekto (napr. mesto) vykryl, keďže ich činnosť sa, pokiaľ viem, nedá klasifikovať ako výkony vo verejnom záujme. Alebo sa mýlim?
Zaplatit by to malo mesto zo svojich penazi. Maju na to, aby postavili zbytocne budovy, ale opravy elektrickovych kolajnic im nic nehovoria. Prikladom je uz spravena elektrickova trat na Safarikovom namesti, kde to bolo kriticke a pritom to cele musel zaplatit dopravny podnik a.s. Bratislava. Aky to ma zmysel.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
A navyše ako spomenul Andy, linky 501 až 518 boli robené primárne ako služobné spoje u ktorých je tolerované aj branie bežných cestujúcich počas jazdy. Klasické nočné spoje boli v BA zrušené k 1. 4. 1995. ? ?