Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #58306:
?
Tomu projektu hauptbhf. hovoria tiež "Wien Europa Mitte", má to byť akože prepojenie do "Novej Európy".
________________
Re #58330 S499.1023: Trenčín - Ja som toho názoru, že keď sa robí, tak poriadne a nie po rozheganom moste. BTW v budúcnosti budú železničiarom ďakovať, pretože budú môcť použiť súčasnú trasu železnice cez Váh na GK most. ?
Tahať okolo Trenčína,... pche,.... Za 5 - 10 mld.? ?
________________
Re #58333 Engerau: Blbý nápad, do Prievidze idú dva vlaky denne a ešte takú blbosť spravia, že každý z inej stanice. A ty si myslíš, že Petržalčan, čo chce ísť podvečer do Prievidze, si radšej privstane na pol siedmu ráno, pretože ZSSK mu vtedy ponúka exkluzívny spoj rovno z 5ržalky? ☠ Takto nikomu nepomohli iba ľudom zbytočne komplikujú život. Na hlavnú by mali chodiť všetky R, Zr, IC, EC a na NM a Petržku môžu dať niekoľko osobákov.
Reakcia na: 81-71 #58353:
"dnešný stav bratislavskej hlavnej stanice malo byt len provizoriom"

Nuž, to je bratislavský syndróm... ?
Ako tu tak sledujem debatu ohladom hlavnej želeničnej stanice v Bratislave, neda mi nezareagovat. Nebudem pisat čo a kde by malo alebo nemalo byt, pravda je vsak taka, ze dnešný stav bratislavskej hlavnej stanice malo byt len provizoriom, ktore sa vsak uz nezmenilo. Hlavna bratislavska stanica mala stat opodial v miestach smerom k dnesnej točni smer BA-Vinohrady. Dnešna stanica nielenže kapacitne nepostačuje, ale ešte ma aj neštandardne nastupišta v obluku. Preto vystava otazka, ci nieje planovana vystavba novej odbavovacej haly iba platanie dier a neriešenie skutočneho problemu. Myslim, že skor alebo neskor sa bude musiet spravit nieco zasadnejsie. Ci uz to bude na podobu projektu cakajuceho este z doby socializmu alebo to bude uplne novy projekt na uplne inom mieste je este hudba buducnosti. Kazda dalsia vizia by bola dnes len spekulaciou.
Reakcia na: janulo #58338:
Ten odkaz nefunguje... ?
Debata na tému hlavná stanica tu už bola dávnejšie. Ja netvrdím, že hlavná stanica je dobrá; prírodné podmienky ju neumožňujú zásadnejšie prestavať či rozšíriť. Ale akýkoľvek jej presun, ktorý sa zatiaľ navrhoval, bol podľa mňa podstatne horším riešením, než je súčasný stav.
"ja nadavam na to, ze tato posrata stanica pobrala skoro vsetky vlaky stanici Nove Mesto"
Veď som písal, že nie je dôvod na to, aby niektoré regionálne vlaky nemohli chodiť na Filiálku. To isté sa týka Nového Mesta. Ak by bol slušný interval povedzme zo smeru Trnava v špičke 30 min., každý druhý vlak by mohol ísť na NM. A mohli by tam ísť aj posilové rýchliky.
A že sa žiaden vlak nezostavuje na hl.st.? No a čo? Inde vari nemajú odstavné stanice? Mať hlavnú stanicu spojenú s odstavnou by bolo mrhaním pozemkami.
Reakcia na: 81-71 #58305:
Poloha staníc vo veľkých mestách je daná predovšetkým historicky. V začiatkoch železníc mala každá spoločnosť vlastnú stanicu. Tak vznikli v Prahe Masaryčka, hlavák, Těšnov, Smíchov a ďalšie. V Žiline vlaky osobnej dopravy končili na dnešnej zriaďovačke a na stanicu KBD (dnešná stanica) sa bolo treba presunúť. V Bratislave sme mali len dve "hlavné" stanice - dnešnú hlavnú (trať Viedeň-Štúrovo) a bývalé Nové Mesto (trať na Žilinu a Komárno, neskôr aj do Petržalky). Dnes má hlavná stanica prepojenie na všetky smery a buďme radi, že má.
Reakcia na: tomas1 #58304:
"- čože? Po postavení toho tunela áno."
Po postavení tunela popod Dunaj sa bude dať z Filiálky dostať na Trnavu, Galantu, Rajku a Kittsee. Na DNV a Dunajskú Stredu nie.
"Vyriešenie tých prepojení, napr. smerom na súčasnú HLST je už technický detail."
Technicky sa dá vyriešiť skoro všetko, ale iné je ekonomická stránka - najmä na prepojenie na smer DNV by sa asi prašule nahrabali dosť ťažko, pretože, ako som napísal, išlo by o tunel v dosť zložitých geologických podmienkach. (I keď asi nie až tak zložitých, ako pri tuneli popod Dunaj.)
Reakcia na: ufo #58339:
uz sme kusok OT, ja som chcel len podotknut ze igorko je ohladne PB absolutne mimo. co by dali taky ludia z prievozu/ruzinova keby mali taku estakadu aka bude v PB 😉

ktora ide za prve len okrajom mesta, 30 metrov nad zemou a navyse sa zrekonsturje v PB cela cestna siet a celkove vyvolane investicie budu asi 2 miliardy navyse.

ad TN, jasne ze dava SK do EU, ale keby sme nedavali do EU, tak ver, ze stat by tieto projekty nikdy nefinancoval. takto sa aspon konecne investuje do infrastruktury.

a to ze je X miest po celej zeleznici viem, ale toto je zhodou okolnosti docela OK. a podstatne lepsie vyuzitie eurofondov ako v pripade elektrifikacie ZV - BB. ale to uz sme fest OT.
Reakcia na: Andy #58345:
a o com ? vsetky su sice cervenej farby (karoserie) ale ide hlavne o tie sedadla a vsak kukni na ten link je tam foto
Reakcia na: janulo #58343:
Aha, ja asi neviem čítať, som si nevšimol, že sa vtedy písalo aj o sedadlách... 🙂
co to znamena ze niektore useky trati su pripravene na rychlu prestavbu na rozchod 1,435m? a preco sa s tym vobec rata...
Reakcia na: Andy #58342:
jaj no tak uz dostali mali by to byt 3 autobusy jeden trolejbus a jedna elektricka trolejbus ukazem neskor nemam ho este v pc
Reakcia na: janulo #58341:
Minle sem písal, že by vozy mohli dostávať poťahy s logom Bratislavy...
Reakcia na: janulo #58338:
Ja sa poserem, Ámos je jasnovidec.. 😃
Reakcia na: aquila #58337:
V sucasnosti je v Trencine z pohladu ZSR, ZSSK a cestujucich najlepsia stanica na celom koridore BA-KE. Ma rovne, dostatocne dlhe nastupistia a podchod. Nemusia zbytocne cakat vlaky pri vchodovych navestidlach, ako v inych staniciach bez ostrovov a podchodu, ked stoji nieco osobne v stanici. Nemusi sa pri tvorbe grafikonu uvazovat so stretnutim vlakov v stanici, ako je to vo vacsine stanic na koridore BA-KE. Tak ked uz vravis, ze to cvakne EU (zeby sme my nic nedavali EU?), preco tie peniaze nepouzijeme najskor tam, kde z toho bude aj nejaky uzitok? Moznosti medzi BA a ZA je neurekom, kde by tie peniaze aj nejako pomohli k zrychleniu a bezpecnosti dopravy.
Reakcia na: S499.1023 #58330:
igorko, zase kecas blbosti o niecom o com nevies 😉 si chod dat cajik a kuknut nejaky ten cenik yamahy 😉 ohladne PB je to za prve zlozitejsie, a PB to budu mat este velmi super. ako som povedal, staraj sa do veci comu sa rozumies, tu si mimo. dokonca este viac ako zmrzlinar :)))

v trencine sa zbura enem par domov a budu mat vynovenu stanicu, novy most a pekne uzemie 😉 navyse to cvakne EU, tak who cares ? progres nezastavi ani taky spiatocnik ako ty (chvalabohu).

Re #58331 BigMac: severna tangenta je (resp bola) vo verejnych pracach so zaciatkom 2007-2008. vyhral variant c.3 teda nastastia tunelovy poza jaskov rad z pionierskej na brnensku/prazsku, cim sa dokonci vnutorny okruh v BA. odhadovane naklady boli 5 miliard korun.

len tunak sa spekuluje, co zacat skorej, ci severnu tangentu alebo D4 a siesty most cez dunaj popod slovnaft s napojenim na D1.

to co si spominal ty lamac - krasnany je z kusok ineho cesta, to je na vonkajsi mestsky okruh, ale to sa tak skoro nebude stavat, lebo to je uz kusok drahsie.

to uz sa skor bude stavat karpatsky tunel od stupavy po D1, ale jeho cena sa odhaduje na 1-2 miliardy euro v dobe jeho stavby.

co je skoda, so zeleznicnym tunelom pod karpatami sa uz ani vyhladovo nepocita 😞
Prečo sa vlastne zrekonštruovalo 3. nástupište na BNM? Veď sa malo pokračovať na hlavnej v rekoštrukcii 2. nástupišťa a oni hop na BNM. To bude na každej stanici ŽSR po jednom reko nástupišti?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.