Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: aquila #58138:
"Re #58134 si: a jeje dalsi vychytraly" - hmm takze pozemky uz prestali byt problem...

"vies chlapce, na zapade sa planuje daleko viac a preciznejsie ako na bolo zvykom na vychode" ... ale plany, ano, tie su zakon a neda sa s nimi uz nic spravit...

"keby bola petrzalka na druhej strane by bol problem s kolajnicami, ich prelozenim, zatratovanim 15 kv vedenia, colnej/pasovej spravy, a o parkovisku ani nehovorim." - iste, problem by to bol, ale problemy su na to aby sa riesili; priestorove by sa to tam zmestilo este asi lepsie (akurat kolajisko stanice by sa prestahovalo na druhu stranu od osi hlavnych kolaji)

"chlape, ty sa radsej sturaj v pocitacoch a sietach, ale nekecaj do veci v ktorych sa nevyznas" - to predpokladam vravis na seba, len by si sa konecne mohol podla toho aj zacat riadit

"Re #58137 CeCo: colne a pasove je dobre umiestnene, ako inak by si to chcel umiestnit ?" - niak, naco nam bude o 2 ci 3 roky (ci kedy sa to mame stat sucastou schengenskej zony) neake pasove a colne ?
Reakcia na: SZKV #58084:
"15-minutový takt vidím jako reálný"
Ja nevidím ako reálny žiaden takt. Bohužiaľ, naše železnice už roky dokazujú, že postaviť skutočný intervalový grafikon nedokážu.
Reakcia na: aquila #58138:
"keby bola petrzalka na druhej strane by bol problem s kolajnicami, ich prelozenim, zatratovanim 15 kv vedenia, colnej/pasovej spravy, a o parkovisku ani nehovorim."
S argumentom o 15 kV súhlasím, s ostatnými nie. Koľajisko sa aj tak prerábalo, pasovka mohla byť kdekoľvek a parkovisko tiež. Ja by som tiež radšej videl budovu na strane sídliska, než na strane fabriky a kúpaliska. I keď osobne je mi to dosť jedno, keďže stanicu Petržalka som použil raz v živote.
Reakcia na: Mike #58127:
povedal by som, ze architektom (skor urbanistom) v casoch socializmu bolo viac ako jasne, akym smerom sa to vyvinie a pre mesto urobili viac ako cela nova garnitura. A momentalne je to o to viac nepochopitelne, ked je rozvoj mesta v rukach (polo)privatnych developerskych spolocnosti, ktore su schopne sr*t si do vlastneho hniezda.
Reakcia na: aquila #58138:


Kupujem si listok raz mesacne, obcas i raz tyzdenne a zatial sa mi nikdy nestalo, ze by som prisiel k okienku a pokladnicka by ma zacala hned vybavovat. A to chodim v roznych casoch...

Colne (uz neexistujuce) a pasove - je umiestnene mozno dobre, ale ake velke! Pulty na colnicu (ktora sa o zopar rokov po otvoreni zrusila kvoli vstupu SR do EU), pasovaci maju milion5 budiek, pre istotu su rovno 4 koridory vo vnutri (BA-zahranicie, BA-Slovensko, Slovensko-BA, Zahranicie-BA), akoby tou stanicou prechadzalo neviemkolko milionov pasazierov denne, ze to treba hentak oddelit...

A ked sme pri tom - naco su tam 4 budky na pokladnicu (+ prepychova nakladna)? Vsak z tych budok byvaju otvorene najviac 2; nakladna vobec...

Budis, stavba sa stavala za casu, kedy sme este neboli v EU. Ale ludsky faktor (pokladnicky, upratovacky) je este stale podpriemerny (a nielen v ZSR, ale asi v celej SR...).



Btw., este poznamka - preco nemozu soferi v DPB mat jednotnu uniformu? Dokaze to Vieden, dokaze to Praha; ba aj SAD to uz dokaze dlhu dobu... Tak preco nie DPB? (resp. soferi - aj v lete som zaregistroval par soferov, ktori nikdy nemali ani len tu koselu...)
Reakcia na: Emo #58110:
Ja viem. Ja chodievam rano vlakom 4208 z UNS do Petržalky a poobede opačným smerom vlakom 4213. A tieto idu z/do Nových Zámkov este tie tu neboli spomenute
Reakcia na: Andy #58117:
§ 8 ods. 5 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z.z. o cestnej doprave:

"Vybavením potrebným na starostlivosť o cestujúcich a ich batožinu a domáce zvieratá sú najmä čakárne a kultúrne strediská, hygienické a sociálne zariadenia, informačné miesta, úschovne batožín, stravovacie miesta na autobusových staniciach, prístrešky, lavičky, odpadkové koše a informačné tabule na zastávkach, zariadenia na krátkodobé ubytovanie cestujúcich na veľkých autobusových staniciach alebo v ich bezprostrednej blízkosti."
Reakcia na: si #58134:
a jeje dalsi vychytraly 🙂

vies chlapce, na zapade sa planuje daleko viac a preciznejsie ako na bolo zvykom na vychode 😉 to len tunak zopar ludi co nemaju ani len paru ako to chodi v realnom svete si mysli opak 🙂

keby bola petrzalka na druhej strane by bol problem s kolajnicami, ich prelozenim, zatratovanim 15 kv vedenia, colnej/pasovej spravy, a o parkovisku ani nehovorim.

ty si to predstavujes ako hurvinek valku. petrzalska stanica bola na slovenske pomery velmi dobre urobena.

co je na hovno (podla teba) je planovana elektricka 🙂 tak isto ako cele DPM 😉

chlape, ty sa radsej sturaj v pocitacoch a sietach, ale nekecaj do veci v ktorych sa nevyznas 🙂

Re #58137 CeCo: colne a pasove je dobre umiestnene, ako inak by si to chcel umiestnit ?

ohladne pokladnic, ano to je problem ale ZSSK, nie stanice 😉 ale je to stale lepsie ako kdekolvek inde 🙂

a co ti brani si kupit listok dopredu, ked casto jazdis ? ohladne cistoty, chod sa pozriet na ktorukolvek inu stanicu, alebo nebodaj aj zastavku v BA. neporovnatelne.
Reakcia na: aquila #58129:


... so zbytocnymi priestormi na colnicu/pasovu kontrolu a trosku nevhodne umiestnena z hladiska vytazenosti... A zapadneho typu? Najviac tak architektonicky:

Maximalne 2 (slovom 2) otvorene pokladne, z toho len 1 ma moznost platby kreditnou kartou (a aj to je este niekolko hodin denne zatvorena). Pre "istotu" je vsak hned vedla akoby nahodou bankomat jednej banky...

Dalej mile predavacky, ktore radsej riesia vypisovanie papierov a kecanie s kolegynou akoby mali obsluhovat cestujucich (z vlastnej skusenosti - stane sa mi to 4 krat z 5tich, ze JA cakam na predavacku, hoci som prvy v rade...)

No a zaklincovavaju to tie upratovacky - akonahle umyju podlahu, tak na vsetkych bliakaju, nech po tom nesliapaju, ze je to fungl umyte. A obcas dokonca zacnu revat na cestujucich, ktori vojdu do haly cez klasicke dvere (pretoze automaticke su vypnute...), ze nezavreli dvere... Bola to dost "sranda" pozorovat tych cudzincov, panov v oblekoch a neviem este koho, ako sa z polovice stanice vracali k dveram a zatvarali ich...

A este mi chyba napr. to obcerstvenie VO VNUTRI!!! Je pekne, ze vedla je pizeria, ale chod si objednavat do toho mrazu nejake jedlo...

To je podla teba stanica zapadneho typu? Podla mna urcite nie...

Ano, su to sice "len" ludia a ich chyby, ale prave ti su najdolezitejsi - stanica byt nemusi a doprava funguje; ale ked nie su ludia, tak nema kto tu dopravu obsluhovat...
Reakcia na: si #58135:
Nie,myslim niekolko internatov,slobodaren,panelaky,staru cast Petrzalky a cast sidlisla Dvory,konkretne 4 a 5. A este je tam vela priemyselnych objektov a jediny cintorin v Petrzalke. Mne sa to malo nezda.Je to mensina oproti zostatku Petrzalky ale hovorit,ze tam takmer nic nieje je zavadzajuce. A teraz sa navyse vybudovalo petrzalske korzko s napojenim prave na petrzalsku stanicu.
Reakcia na: 81-71 #58132:
myslis kopcany ktorym sa vacsina normalnych ludi vyhne oblukom ? 🙂
Reakcia na: aquila #58131:
"ach jaj, hovori take nieco ako pozemky ?"

ach jaj...
tak pozemok sucasnej budovy ako aj pozemok dnes uz nevyuzivanej casti kolajiska pri hlavnej ceste patria zeleznici... argument s vlastnictvom pozemkov tu neobstoji

"planovanie ?"

iste, planovanie je pekna vec, ale z neakeho dovodu sme asi od patrocnic upustili....

"a konkretne cez most sa dostanes v pohode na stanicu. cez tu 4prudovku by to bolo horsie aj s busmi aj so vsetkym ..."

no neviem, ale pristup od hlavnej cesty priamo do budovy bez nutnosti liezt do podchodu mi pripada logickejsi a prijemnejsi a vyuzilo by to urcite aj viacej obyvatelov blizkych domov; problematicke moze byt umiestnenie parkoviska, ale to nie je neak priestranne ani tam kde je budova teraz, proste to je na hovno...
Reakcia na: Mike #58126:
Radsej sa ani nepytaj,uz to tu mozno mohlo aj byt,nebyt stupidnych poziadavkov DPB...no comment ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: si #58130:
Ja by som len rád pripomenul,ze aj na strane stanice je sidlisko.
Reakcia na: si #58130:
ach jaj, hovori take nieco ako pozemky ? planovanie ? zrejme nie.

a konkretne cez most sa dostanes v pohode na stanicu. cez tu 4prudovku by to bolo horsie aj s busmi aj so vsetkym ...
Reakcia na: aquila #58129:
iste, hlavne umiestnenie stanicnej budovy na druhu stranu od sidliska bolo to najidealnejsie riesenie pre super civilizovanu stanicu

PS: napoveda preco tam ta budova je - stara budova stanice bola tamtiez a v case jej vystavby bola logicka; sidlisko tam nestalo a do obce to tadial nebolo daleko
Reakcia na: Mike #58127:
stanicu petrzalku robili az od roku 1995 😉
tunak mas viac informacii aj fotiek 😉
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=703

komunisti by taku peknu stanicu nikdy nepostavili.

2 CeCo: radsej lepsie studuj a netrep tunak 😉 petrzalska stanica je konecne normalna stanica zapadneho typu.

je tam normalna hala, cakaren, odbavovanie, podchod, ciste zachody, peronizacia, proste je to tam ako v civilizavanom svete.

inak ohladne filialky aj s peknym nacrtom ako to pojde je tunak pekne video 😉

http://archiv.stv.sk/tvarchiv/video/?video=17172

ako som povedal, stavim sa tu s kymkolvek ze projekt fililalka bude rozbehnuty skor ako ta kriplovska elektricka do peeetrzky 🙂
Reakcia na: SZKV #58089:
Existoval nerealizovany projekt klbovej 9Tr, zvany 10Tr. Ale existoval iba na vykresoch a dnes este existuje na niekolkych fotomontazach 🙂
Reakcia na: CeCo #58124:
Riešenie stanice ŽST Petržalka je pochopiteľné. Je z čias komunizmu, resp. z prelomu 89/90. Tým sa ta megalománia vysvetľuje. Na druhej strane ale nechápem, ako mohli komáči, resp. prví pokomáči projektovať takú megalomanskú stavbu, napriek tomu, že to bolo v móde, keď to malo ostať bez využitia. O doprave do Rakúska sa vtedy nemohlo nikomu ani snívať, a pochybujem, že by to bolo robené kvoli doprave do Maďarska. Jedine, že by sa to užvtedy plánovalo ako mestské zakončenie regionálnej dopravy - riešenie pre Petržalku.
Tak, či onak - pevne pochybujem, že sa na to niekto nabalil, lebo okolo rokov 1995 - 1996, keď sa rozhodlo o stavbe - to iba oprášili staršie projekty. Chyba možno je, že ich realizovali bez zmeny ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.