Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #55657:
nultý obchvat Bratislavy je diaľnica (D4 resp. čiastočne R8 - návrh ešte nie je definitívny, segment R8 - prechod Karpatmi je dosť ďaleký výhľad), teda tento konkrétny projekt určite nebude musieť financovať mesto.
Reakcia na: untrop #55662:
na tallarovej nie je nic zleho, len ide o krizovania priamo na safku aby to bolo "bezkontaktne". ale dalo by sa to urobit, len len tento neuaralgicky bod by vysiel aspon na 1-2 miliardy korun.

ad plyn & ukrajina: rusi maju na to plne pravo, je to taka ista politicko-ekonomicka hra ako hraju americani. poznas tu rozpravku o silnejsom psovi ? 🙂 ohladne nemecka, oni vedia co robia, nechcu byt odvysli na takych naladach ako je ukrajina, pobaltie alebo polsko. takto to maju direct 😉
Re fobust: TA3 zase robí škandál bez overenia si podstatných skutočností. Pred vstupom krajinky do EÚ sme disponovali 3 mesačnou spotrebnou rezervou, ktorú sme boli požiadani zvýšiť (možno pre tušenie cárskej ľubovôle). Nedostatok plynu je volovina, rast jeho ceny následkom rastu cien ropy. Za pár rokov uhlie...
Reakcia na: ivanbuto #55657:
preco by malo mesto na to prispiet ? lebo je to v jeho "rajone" 🙂

a ake upravy pristavneho mostu chces urobit ? pristavny most sa da iba zburat a postavit novy 4+4 (co sa mimochodom tiez planuje, ale to je nastastie uloha statu).

kapacita pristavneho 50 tisic vozidiel mala byt dosiahnuta podla planovacov az v roku 2015. realita je taka, ze uz 10 rokov ju prekracuje. a to je este stastie ze zeleznicna cast nie je tak vyuzivana. statika je na tom docela zle. tam su neni ziadne zmeny mozne 🙂

dalej bratislavu caka vystavba severnej tunelovej tangenty poza jaskovsky rad / hlavnu stanicu s vyustenim na pionierskej, co je hned asi 5-6 miliard korun

sitiny a einsteinova mali byt uz postavene 10 rokov. uz teraz je einsteinova najvytazenejsi usek na slovensku a vlastne jediny "8prudovy" a aj tak je to malo. resp je tam hrdlo od pristavneho az po trnavu 🙂

Re #55660 fobust: slovensko ma zasobniky plynu s rezervou na 4 mesiace (relativne nedavno boli rozsirovane), takze slovensku by sa ani teoreticky nic nedialo. navyse rusi nikdy neuzavreli kohutiku tomu kto platil a to ani za komancov zapadnej europe a ani pocas ropnej krizi, v 68, 89 a inych exponovanych obdobiach. takze v tomto by som bol v klude 🙂
Reakcia na: Ámos #55644:
hmm ja KDH nemám v láske. písal som to práve preto, aby som upozornil na to, že hoci by mohli niečo spraviť drbú na to. radšej sa na mň budú traja ciciaci usmievať z plagátu a rozdávať mi na molecke noviny pred voľbami (v čase špičky, že im niekto hubu nerozbil pri tlačení do 33) a na otázku či autá po rekonštrukcii na starý most, odpovedia áno aj nie. ohýbať chrbát, áno to vedia.

Re #55648 Presbourg: Nič nie je nemožné a určite nie si Ing. Arch. aby sme ti to tvoje rátanie zožrali (Toyota by to zvládla;-) ). Okrem toho mám pocit, že od brehu po Gajovu ulicu je miesta habadej.

Re #55650 aquila:
1. Čo je zlé na Tallerovej? Možno by sa nemusel zachovať na šafku odporný park so spiacimi bezďákmi a slopajúcou mládežou? Detstké ihrisko už zrušili nie je čo hájiť takže možno by tá elina mohla ísť pod zem aj tade, čo myslíš?

2. Zdvihnutie mosta viď #55621

3. svoje ps skús poslať na magistrát a vycap sem odpoveď som veľmi zvedavý a držím palce. ?

Presbourg by už mohol prestať špliechať a prskať na všetky strany ako vystresovaná hysterická svokra.

Re #55660 fobust: Ja by som asi nemohol robiť politiku lebo byť takým GW Bushom tak Putinovi dvihnem mandle a na za ukrajinu to platím nech aj pukne. Keď som mal záujem zaviesť demokraciu v Iraku môžem mať záujem zaviesť prozápadný smer aj v Ukrajine nie, a čo teprve Bielorusi. A ten zmrd Nemecký sa ešte naproducíruje do stavby ruského o***u na pripútanie tranzitných krajín. Že ho hanba nefackuje.
Reakcia na: 81-71 #55658:

O.k beriem na vedomie.... ?
Európske krajiny už pociťujú pokles dodávok zemného plynu z Ruska. Až 40-percentný výpadok plynu zaznamenalo Maďarsko. Problémy má aj Rakúsko, ktorému chýba tretina tejto suroviny. Poľsku klesli dodávky o 18 percent. Taliansko už odporučilo všetkým významným dovozcom plynu, aby ho nakúpili toľko, koľko môžu. Slovensko zaznamenalo zníženie dovozu tejto suroviny o 30%. (ta3)

Zaujíma ma, čo bude s premávkou CNG vrakov, či to nebude mať nejaký vplyv, ak rusom úplne preskočí a kohútiky zatvoria úplne aspoň na dva týždne...

---

A čo bolo zo stránkami? Zasa padlo pieskovisko? 🙂
Reakcia na: yale #55655:
Áno, v 30-tych rokoch tie električky skutočne moderné boli a zrýchľovač klimatizuje VEĽMI DOBRE 🙂 ... ale za pár rokov keď zhnijú aj Ik435 budú stále v lepšom stave ako smradobusy (dovtedy tu budeme mať v rámci novej antikoncepcie nakupovania nových vozidiel 15-metrové CNG nebo)
Reakcia na: Presbourg #55651:
Zdá sa, že si to vôbec ale vôbec nepochopil ? btw, ak si si nevšimol ja som ti radil, nie dakoho riadil, takže sa nauč čítat. A je mi uplne jedno čo píšeš aj ako píšeš, vieš kde to mám, ja som ti len radil.
Reakcia na: aquila #55555:
tunak kazdy zabuda ze po roku 2010 - 2015 bude uz viac nez nutne stavat nulty obcvhat mesta bratislavy, ktory byde stat odhadom 40-80 miliard korun a to bude tiez musiet financovat mesto, popripade BSK.


Rád by som tu počul trochu viac zdôvodnenia. Prečo bude "nutné" stavať nultý okruh, a prečo by mesto na toto malo prispievať značným množstvom peňazí, ktoré by sa radšej mohli investovať do cyklistických sietí a verejnej dopravy?

Pokiaľ viem, tak po spojazdnené tunela Sitiny a po možných úpravách Prístavného mostu už bude existovať plnohodnotný diaľničný obchvat mesta (aj keď niektoré časti sú diaľnica v obci, čo znamená viac miestnej dopravy).
Reakcia na: drink #55634:
Torino má nejakých 862000 obyvateľov a teraz pred olympiádou chytá zajaca za chvost. Bratislavu je treba dimenzovať na 750000 prítomných obyvateľov, navyše je hlavným mestom krajiny (teda musí fungovať ako backoffice pre 5 miliónov obyvateľov), je uprostred európskeho regiónu s veľkými predpokladmi pre ďalší rozvoj, má v blízkosti viedenskú aglomeráciu a navyše má Petržalku, čo je dosť špecifická štvrť (kde veľká časť obyvateľstva cestuje za prácou do iných MČ).

Čo sa týka priorít, trasa B je kľúčová - spája Petržalku, nábrežie, centrum, Hlavnú stanicu, Trnavské Mýto a Ružinov, s potenciálom predĺženia na letisko. To by riešilo veľkú časť dopravných nárokov a neobával by som sa toho, že by linka jazdila naprázdno. Stačí si dnes pozrieť, koľko rôznych liniek jazdí po Štefánikovej a Šancovej, to všetko by sa dalo výrazne redukovať s tým, že Hlavná stanica by fungovala ako prestupný uzol zo záhorských smerov.
Reakcia na: drink #55635:
Nie som si istý, či petržalská električka bude "moderná a klimatizovaná". Je dosť pravdepodobné, že to skončí tak, že do Petržalky budú nakoniec jazdiť presne tie isté vozy, ako jazdia na ostatných tratiach dnes. Ak tam vôbec budú nejaké nové električky, tak to bude systémom "jedna z piatich".

A samozrejme cez širšie centrum bude chodiť podstatne pomalšie ako metro - prekážať jej budú križovatky, chodci, autá, iné električky. Navyše nosný systém je plánovaný v iných trasách v CMO, ako električka a v trase nosného systému sa už nijaká povrchová trať nedá postaviť.
Elektricka do Petrzalky je magakseft, najvacsi za poslednych 10 rokov od skoncenia zlatokopeckych primatorskych casov pociatku rokov 90-tych.#
Lukrativne pozemky vzniknute v bezprostrednom okoli novej trate su dostatocnym dovodom, aby sa na tu salinu nasli peniazky. To ze niekto chce to sidlisko nenormalne debilnym neurbanistickym sposobom roztat okrem dialnice este aj priecne polozapustenou, zapustenou alebo nadurovnovou tratou je druha vec vhodna vysetreni na ambulancii doktora Slavika.
Ta radiala sa projektovala pre METRO METRO a METRO. Pod zemou ! Takze pokial to niekto neda pod zem, nech z toho urobi urovnove riesenie tak ako v celej BA.

Ked sa o elektricke bavime. J & T glabal assesment ide stavat v okoli mohutneho presscentra dalsie 20 poschodove kvadre, okrem afficov aj mrte bytovych jednotiek.
Pripocitame Irskeho developera v zone Pribinova. Preco ?
Preco a preco tam niekto nenavrhol prepojenie elektrickovej trate do roku 2030 zo Safarikovho namestia a Petrzalky ?
Ktora by nasledne pokracovala do megazony Plynarenska ?
Reakcia na: Ámos #55620:
o tom zuzovani a zatvarani odbcovania si urobil vtip mesiaca 🙂 jazdis v BA vobec autom ? zrejme nie, lebo tvoje napady su scestne.

to ze je tranzit po einteinovej plus minus vyrieseny bolo konecne na case, kedze sa jedna o najzatazenejsi usek v republike. ale to neznamena ze mozes v starom meste obmedzit dopravu 🙂

tvoje napady celkovo ohladne obmedzovanie IAD v centre su scestne 🙂

ale spat k elektricke. uz teraz je centrum pretazene co sa elektriciek tyka a konkretne na kamenom namesti mozu rovno odstavit IAD lebo inak tam nebude stihat interval este 4-5 liniek z petrzalky navyse.

Re #55612 Ámos: aky tlak vznikne z MC na mimourovnovu prestavbu ? a kde a ako ? kde zijes ? ked mesto nie je schopne zrekonstruovat ani zvrsok, ktory je ako oranisko. a pokial nehrozil hygienik zakaznim dopravy, tak mesto neurobilo nic 🙂

tie styri co by som pouzil na tunel by si v meste nepouzil, lebo ich nebudes mat 🙂

ostatne mesto nebude mat tych 9-10 miliard ani na stavbu petrzalskej radialy, kedze stat mesto neprispeje 🙂

Re #55611 Kami: projekty budu bezat aj po roku 2007 😉 staci si zistit info 🙂 ale BA nedostane nic, okrem tych dvoch spominanych projektov, a aj len ak bude dobry projekt. a za peniaze pre filialku vdacime do znacnej miery rakusanom. lebo povodne mal VRT projekt ist len du budapesti s BA sa nepocitalo.

Re #55604 Technopol: mesto by na to peniaze malo, keby sa spravalo normalne a neplanovalo uz poslednych 15 rokov stale nieco ine a nepremrhalo uz 1,5 miliardy na rozne projekty
Reakcia na: aquila #55650:

aj tak by ma zaujimalo naco chce mesto znovu vyhodit 120 milionov korun na posudzovanie elektricky do petrzalky ? co tam chcu analyzovat ? v bronxe je toho co analizovat to si uz davno mal vediet.Napriklad ci to je efektivne stavat elektricku do bronxu a hlavne ekologicke.Teraz sa im nastolila otazka ze ci radcsej nebude lepsie nechat IAD dalej v takom percente ako bola lebo take elektricka je asi menej elologicka ako IAD.Su uz tym smiesny neviem co sa da take posudzovat?Po architektonickej stanke tam uz nemaju co pokazit a po tej elologickej taktiez.Lenze je to ich zamer a tymto eleman-om to este nedoslo oni teraz posudzuju lebo vidia ze to nema zmysel stavat nic sa tym nevyriesi a oni budu dalej posudzovat a posudzovat a potom pridu volby a my nic my dokonali takze zasa sa nepostavi ani meter kolajiska a pridu ini po nich a ti navrhnu zasa ine riesenie nap.nakup vyradenych konkortov od francie a budu navrhovat spojenie konkortom no a takto to pojde 100rokov a my budeme na hambu celej europy
Reakcia na: 81-71 #55649:

ako pozeram tak ty musis byt poriadne frustrovany riad si doma psa a nerad inym co maju robit ja si budem robit co ja chcem nemas koho riadit co teba cely zivot niekto riadi.Myslim si ze mozem pisat co ja chcem a ty sa mozes tak maximalne iba pozerat.Inak takato forma tu bola v komunizme len ti asi uslo ze teraz je demokracia a v nej je slobada prejavu ustava ti vela hovori ako vidim.Pre INFO tato stranka je o MHD-Ba. takze sa mozem bavit aj o vzucholodiach na trati Safko-Janikov dvor.Ok?
Reakcia na: Ámos #55644:
ten listok odporucam kupit tebe. ta elektricka na suedtiroleri vbehne pod zem na useku asi 250-300 metrov. zo stareho mosta by sa elektricka pod uroven ulice dostala az okolo tallerovej!

ono po zdvihnuti mosta este o ten meter bude vobec zaujimave ako elektricka vybehne a napoji sa na terajsiu siet na tych cca 100 metroch od konca mosta po safko 😉 ten sklon je cca 5% ak si dobre spominam 🙂

btw. ujasni si ze v petrzalke tu nikto o tazkom metre nehovori. minimalne po bosakovu nie.

stat mal pripravene 17 miliard nie na metro, ale na NOSNY dopravny system. petrzalska radiala NIE JE _nosny_ system. je to len dalsia radiala, nic viac a hlavne nic nevyriesi. a ako ma yale pravdu, veci skor skomplikuje. a kedze stat na normalnu elektricku neprispeje, dovolim si tvrdit ze to dopadne ako napisal yale 😉 a taktiez ma yale pravdu, ze nosny system si ziadne mesto nebuduje samo. je to vzdy statna aktivita. to ze mesto BA ukazalo svoju neschopnost a zrieklo sa pomoci stati je uz hold problem bratislavy.

btw. vies co znamena nosny dopravny systeme ? 🙂 zrejme nie 🙂

2 emo: ja som tu svoje argumenty uz predostrel. ja uzemny plan ako modlu neberiem 🙂

2 tr3mp: ZSR by neprevadzkovala tunel, mne islo len o spoupracu pri vystavbe. potom by kazdy mal svoj extra tunel, len jeden pre druhy by bol zachranny. tot vsjo.

p.s. aj tak by ma zaujimalo naco chce mesto znovu vyhodit 120 milionov korun na posudzovanie elektricky do petrzalky ? co tam chcu analyzovat ?
Reakcia na: Presbourg #55648:
nechcem ti moc radit, ale ak si fanda metra a tiež máš názor, že Bratislave môže účinne pomôcť iba kapacitná doprava v podobe metra ako NDS, tak ti odporučam forum na inej nemenovanej stranke. Nič proti iMHD, však sám sem chodím a je to fajn server, ale iba jednofarebný - ELEKTRIČKOVÝ
Reakcia na: Ámos #55644:

Takze to myslis ze by sme mali stavat povrchovo tie stanice a tunely?naozaj super napad.nechcem si to ani predstavit co by to bolo v meste kopa spiny,prachu,hluku,obchadzky v doprave ,prekladka IS no to zrovna mozme stavat zo zlata vykladane stanice.Ja som si velmi dobre vsimol ele.vo vienne ale tam to je ako som uz spominal vsetko povrchova praca a nie razena takze to nieje take iste ako to planujeme my lebo oni to maju iba na urcitych usekoch ale my to musime postavit v celom centre.A este nie som natolko sprosty aby som si nevedel predstavit tu ele.ako ide na most to nema sancu zvladnut lebo ak by si nevedel tak prva podzemna stanica ma byt pri dunaji takze ked si napocitam vysku zo stanice na povrch od povrchu na most tak je to v tej kratkej vzdialenosti nereallne a to este most pôjde o 1,5m hore.Takyto typ useku maju v Parizi pri statnom radiu len stym rozdielom ze su dobrych kus pred mostom na estakade aby to vlak zvladol zo stanice prekonat.
Reakcia na: Spectre #55645:

o.k ako rozkazete sudruh.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.