Reakcia na: luky133 #55584:
Ináč ja som to tvrdil, lebo bolo verejné tajomstvo (agentúra Solaris JPP) už niekedy vlani v lete, možno na jar, že idú vyrobiť 15m CNG bus, aby sa s nim mohli prihlásiť do tendra do Bratislavy ? (Lebo záujem BA o 15m CNG je už dávno známy...) a to by bola asi blbosť, aby vyrobili 1Ks, že sa prihlásia do nášho tendra, a nevyhrali by, tak potom by to ostalo v takom neurčitom štádiu - a to by sa pre nich až tak neoplatilo.
Ámos
1. Nie, mesto Bratislava ked bralo uver od Dexia banky, tak tam bol velmi vyhodny urok. Lepsi ako ked si poziciava stat. A takisto moznost bez penale vyplatit cely uver. Skus si to dat vyhladat na bratislava.sk ak t tam este bude.
2. Ja nevravim, ze je dobe nestavat. Ja hovorim, ze je dobre ze uver bol zobrany skor (o tri roky) ako bude minuty. Preco? Ak by bol prijaty tesne pred vystavbou, tak peniaze hned minies a platis istinu+urok. Ked je zobrany skor platis sice aj istinu+urok ale zaroven mas aj prachy z ulozky. A nie su to male prachy ako si ty myslis. Minuly rok spravilo 65 mld. na ulozke z predaja SPP cca 2,5 mld. Sk na urokoch.
Ok. teraz most vs. tunel.
1. cena + pre most.
Aky uvolneny povrch. Ty chces nieco stavat na vode?
Ziadna vyhoda pre tunel.
Most nedokaze zabepecit mimourovnove krizovanie? To som blazon. V Bratislave mame zatial jedn tunel a nema mimourovnove krizovanie a mame x. acsich si mensich mostov ktore maju mimourovnove krizovanie.
Ziadna vyhoda pre tunel obidve zabezpecia to iste.
Aka lahsia zimna udrzba. Myslis to ze na kolajach bude n centimetrov snehu, ktore neskor padnu do vody? Chod sa pozriet ako je rieseny Stary most a ze cez kolajisko vidis vodu.
Ziadna vyhoda pre tunel.
Ake mensie poskodenie voznov. Co to tu splietas. To ze ide elektricka po moste ju nejako poskodzuje?
Ziadna vyhoda pre tunel, dristas nezmysly.
Pohodlie pre cestujucich. Myslis tym to, ze cestujuci je vo vozni a je pre neho uplne pohodlnejsie ist pod zemou ako nad zemou. Zase vymyslal blbosti. Dokonca by som povedal, ze jazda po moste je pohodlnejsia v tom, ze nie si v tme ale mas moznost vyhladu. To je uz subjektivna zalezistost. A poveternostne podiemnky?! Tu uz nehovoris o alternative most - tunel. Tu uz hovoris o celkovom vedeni trate. V Petrzalke maju byt stanice kryte. (Je to samozrejme pri planovanom interval 90 s az 3 min. blbost, a vyhodene prachy, to vydrzi kazdy) Ale dobre ak su pre teba podzemne stanice vyhodne v tom, ze su chranene povetersnostnym podmienkam, tak ja len dodam, ze musis ich osvetlovat, napajat pohyblive schody,...
Nevystavuje okolie hluku? A ake okolie? Zase myslis tu vodu? Hej ryby by boli z toho nestastne. Vies co, chod do Karlovky, postav sa na zastavku a vsimni si kedy budes pocut prichadzajucu T6tku. Styk koleso kolajnica je totizto velmi tichy. Nove vozidla budu samozrejme tiez malo hlucne. A na Starom moste nie je zakruta, takze ani to piskat nebude.
Dalo by sa menovat dalej? Tak jeden odomna. Pripadny poziar v tuneli ma fatalnejsie nasledky ako na moste. Ono ten dym sa strasne rychlo hromadi. Rychle odvetravanie podporuje horenie, tak bud sa ti ludia zadusia alebo zhoria. O dezorietacii v tme ani nehovorim.