Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #53731:
Zacali jazdit oddnes.
Cafte! Nevie niekto, preco nie je diskusia pre Kosice??? Prosim vas, napiste mi odpoved na tommi@szm.sk, diky!
Reakcia na: Mikimaus #53722:
...mrkni aj na 7102,7108,7111...všetky sú hrdzavé,ale mám pocit,že najviac bola hnilá 7109-na pred opravou.
Beus:
Naprostý souhals, nejdříve se mi design Porsche na lokomotivě nelíbil, postupně jsem si na něj začal zvykat, až se mi začal líbit. Ten původní návrh mi přišel neotřelý a šmrncovní. Byla by to jedna z nejkrásnějších lokomotiv křižující Evropu. Tento návrh nemá ani nápad. Bohužel. Včera se spekulovalo o tom, že je to nějaký povedený vtip nějakého šotouše. Dnes to vypadá, že toto je opravdu konečný návrh. Jestli tím důvodem změny jsou ryze technické problémy, nevím. Každopádně sbohem Poršemašíne.
Reakcia na: Papyr #53724:
Keď chcem môžem dať do podmienok, aby tá firma už mala skúsenosti s prepravou osôb, môžem konkretizovať, v akom rozsahu..... ?
Reakcia na: aquila #53713:
Električková trať v Petržalke je navrhnutá v úseku Bosákova - Janíkov dvor ako mimoúrovňová. Sú tri varianty riešenia: estakádny, polozapustený a povrchový. Posledný možno vzhľadom na úroveň voči terénu nazvať aj úrovňový, čo však ani zdaľeka neznamená, že bude mať aj úrovňové križovania s ostatnými komunikáciami. Všetky tri varianty majú mať len mimoúrovňové (bezkolízne) križovatky. Pri estakádnom variante budú cestné komunikácie viesť popod navrhovanú trať, pri polozapustenom a povrchovom ponad. Navrhované dočasné napojenie od Bosákovej cez Starý most na Šafárikovo nám. nie je bohužiaľ výsledkom krátkodobých riešení nevidiacich za hranicu jediného volebného obdobia, ale naopak dodržiavaním dlhodobých dopravných koncepcií. Konkrétne v tomto prípade navrhované riešenie tvorí časť trasy B, ktorá je zakonvená v územnom pláne mesta. To je aj dôvodom, prečo sú všetky varianty v úseku Bosákova - Janíkov dvor plne segregované od ostatnej dopravy - bude možné využiť ich po dostavbe tunela popod Dunaj a CMO ako súčasť finálnej podoby NS.

Navrhované využitie železničnej trate Filiálka - Petržalka (aj s vybudovaním trate po Jantárovej ceste) na mestskú dopravu od spoločnosti Reming Consult nielenže nerešpektuje vedenie trás NS ako ich zakotvuje územný plán, ale aj ignoruje komplexné dopravné riešenie celého (čiže aj mimo dosahu železničnej trate). Navrhovanú električkovú trasu A Dúbravka - Ružinov za takéto riešenie nepovažujem.

Môja osobná vízia etapizácie výstavby NS MHD je nasledovná:
1. Výstavba trate Janíkov dvor - Šafárikovo nám., úsek Bosákova - Starý most - Šafárikovo nám. riešiť ako definitívny, s tunelovým prechodom Dunaja neuvažovať (ak tak možno vo veľmi vzdialenej budúcnosti, keď budú konečne peniaze - keďže tunelový prechod Dunaja je podľa mňa rozhodujúci aspekt, ktorý brzdí výstavbu NS). Napojenie na Šafárikovo nám. provizórne úrovňovo na existujúcu električkovú sieť.
2. Prestavba Šafárikovho nám., bezkolízny vjazd trate zo Starého mosta do podzemnej úrovne v osi Alžbetínskej ulice. Výstavba razeného tunela Šafárikovo nám. - Nám. SNP - Hodžovo nám. - Hlavná stanica.
3. Výstavba podzemného úseku Hlavná stanica - Trnavské mýto - Miletičova
4. Výstavba podzemného úseku trasy A v časti Podhradie - AS Mlynské nivy - Trnavské mýto
Radiály by zostali na úrovni terénu, alternatívne s mimoúrovňovými najzaťaženejšími križovatkami.

No a na záver, vôbec sa nebránim aj dostavbe prepojenia železničných staníc Petržalka a Filiálka, no zo zatiaľ publikovaných informácií vôbec nie je jasné:
- aké vozidlá s akou kapacitu budú po trase premávať?
- aký bude interval (najmä na nutné zakomponovanie diaľkových a regionálných vlakov)?
- aký bude interval vo večerných hodinách a cez víkendy? Inými slovami, nebude mať navrhované riešenie príliš veškú prepravnú kapacitu a teda riedke intervaly?
Reakcia na: untrop #53710:
Plny suhlas!
Reakcia na: AAA #53706:
Svata prostoto... Sukromny dopravca v tomto ponimani predsa nemusi byt firma Jozko Mrkvicka, s.r.o., ktora doteraz nemala ziadne skusenosti s autobusovou dopravou a teraz si zmyslela ju zacat prevadzkovat. Pod pojmom "sukromny dopravca v MHD" si kludne predstav (vyberam z UZ EXISTUJUCICH firiem s autobusovou dopravou) SAD Eurolines Bratislava, AA Autodoprava Noe, M-Travel Bratislava, Promet Trans, Blaguss, alebo hoci aj DPMP. Keby sa otvoril priestor pre moznost prevadzkovania sukromnej linky MHD, tak by sa asi nezacali hlasit firmy, ktore s autobusovou dopravou doteraz nemali nic spolocne, ale skor take firmy, ktore uz s tym skusenosti maju.

Re #53687 Tomas: To nie su idealy. V Prahe funguje integrovana doprava, a to kvalitna integrovana doprava, uz niekolko rokov. Vozovy park sukromnych dopravcov mam moznost vidiet na vlastne oci kazdy den. A s vynimkou vylukovej dopravy zabezpecovanej Hotlinerom maju vsetci sukromni dopravcovia PID kvalitne vozy.
Vcera som si vsimol 7101 prvu K2S v BA , no ta je nejak dost dobre zhrdzavena tak v kabine ,ako aj vonku... sice hrdzava bola uz od dodania ,ale takto ma sancu byt najskaredsou zmodernizovanou? elinou v BA ?
Reakcia na: aquila #53713:

ad 1: aky je rozdiel medzi urovnovou elektrickou a mimourovnovou? Pokial chcem aby aj tato prva etapa budovania NDS mala nejaky zmysel, MUSIM Petrzku napojit na existujucu siet. Len tak zabezpecim potencialne lepsie a rychlejsie spojenie s inymi castami mesta.

S-Bahn poznam. To ze do BA jazdia 81x z Komarna, DS, ci Zahoria neznamena, ze sa ZSSK o nieco ako S-Bahn pokusili. Je tu potencial na smeroch BA NM - BA Pet., DNV - BA NM a podobne.
Ako keby to nebolo jedno, ja vas nechapem,radšej všetko ofrflat a mat stare kraksne alá K2S či T3P a podobne veci...ved je to tak jednoduche, vždy to je o 1 000 000 000 x lepšie, ako ten naš dnešný vozový park, ktorý tu je !!! A možno by aj pre BA bola dobrá. Snad si nemyslite, že tu budu jazdit dake super drahe eliny od iných europskych alebo amerických výrobcov !!! Mimochodom, ak sa vypíše tende na taketo vysoko-kapacitne eliny v BA, ktorý ma byt, tak možno napokon aj tak vyhrá táto elina...kriteriom bude asi cena, a ta je v tomto pripade bezkonkurenčna v porovnani s konkurenciou. ?
K tej Skode 109E - tiez vyjadrujem svoj suhlas so spoludiskutujucimi, a rozcarovanie nad "vylepsenym" designom. Dizajnerska dielna Porsche samozrejme nie je najlepsia na svete, moj cisto subjektivny nazor je, ze Skoda 14T nie je nejak extra vydarena, a o ULFoch si tiez myslim, ze by mohli byt krajsie. Ale ten povodny design Porsche na Skode 109E sa mi naozaj pacil, okrem ineho aj preto, ze mal STYL, ktory, bohuzial, ta sprznenina, ktoru z toho urobili, absolutne postrada. Takto je to len nedokonaly pokus o funkcionalisticky design, bez stipky napadu, originality, a sarmu. ?
Reakcia na: m@rtin #53717:
Ja stále dúfam, že je to len nejaký zlý vtip. Veď aj pôvodný Asynchrón vyzerá o dosť lepšie...
galiyosha:
No jak se tak na tu lokomotivu koukám, tak musím souhlasit. Je opravdu hnusná. Na k-reportu se právě probírá také to, že může jít o blamáž, protože proč by Škoda vyhodila miliony za projekt od Porsche a udělala si svůj. Kéž by to byla pravda, ale tato verze se mi zdá čím dál víc oficiálnější. Bohužel.

aquila:
Ale jo, já vám jen chtěl dopřát druhý úhel pohledu, tím jsem nemyslel, že byste proti DP Praha něco namítal. A co se toho oraniště týká, tak si myslím, že Bratislava je na tom ještě luxusně oproti Košicím.
Reakcia na: galiyosha #53714:
s tou 380 iba suhlasim, porche hoci dost novum a sprvu mi to prislo divne , ale rozhodne moderne a ten druhy je taky paskvil.
Reakcia na: aquila #53657:
A kde chceš tú električku ukončiť? Keď to nepôjde do centra, tak sa Ti Petržalčania na to zvysoka vy*erú.
Reakcia na: aquila #53713:
1. Keď ty si taký zdravý mozog, mohol by si navrhnúť kde a ako by si danú električku ukončil?

2. Môžeš poskytnúť odkaz na dôveryhodný zdroj, kde bude jednoznačne napísané, že ŽSR na daný projekt peniaze mali jednoznačne dostať, aký obnos to mal byť a koľko by musela doložiť iná strana (mesto/kraj/vláda)? Alebo si nebodaj myslíš, že podobné projekty financuje celé EÚ? Alebo vychádzaš len z PR článkov v novinách a dvoch troch vizualizáciách?

3. Ako a čím sa BSK spamätal? Nemám pocit, že by BSK robil pre zlepšenie dopravy v Bratislavskom regióne _čokoľvek_.

Po koridore bývalej železnice sa to už dávno nedá. Jeho valná časť je alebo bude v najbližšej dobe zastavaná. Bohužiaľ.

Re #53698 m@rtin: ? Mne teda vôbec nie. Pôvodný návrh 109E bol podľa mňa krásnym príkladom súčasného dizajnu. Z takýchto lokomotív by niečo mali aj budúce generácie. Tak, ako my teraz máme z laminátie. Ten "poľudštený" dizajn mi pripadá ako nedokonalá východoeurópska kópia Taurusu. Normálne mi je z toho smutno...

Re #53669 Sommelier: Však ale tak sa to robí všade v civilizovanej Európe. Železničné trate aj stanice sú pod zemou, nad nimi sú postavené kadejaké (na)polyfunkčné komplexy...
2 kami:

1. jasne ze tam pojde, ale ukoncit ju tam? alebo nebodaj este debilnejsi napad napojit ju na sucasnu siet ? vsak to moze vymysliet len chory mozog 🙂

2. lebo keby si sledoval situaciu ZSR mohli reagovat az ked sa schvalil europrojekt v brusseli. bez toho aby to bolo zaradene medzi prioritne projekty mozu tak nohami suchat. a ako by chceli organizovat dopravu ?

heh velmi jednoducho, chod sa pozriet do viedne na S-bahn a uvidis ze sa to v pohode da 🙂 pricom streka petrzalka (jedna stanica este petrzka) - stary most - nivy - filialka - predmestie - raca a dalej by mala sancu

nehovoriac o potiahnuti osobakov napriklad trnava - petrzalka, s tym ze vychodnarke EC/IC z kosic potiahnut az do filialky odkial by sli dalsie spoje a nemas problem, odlahci sa hlavna stanica aj MHD, vychodnare aj tak maju vacsinou destination petrzku 🙂

3. to je ten problem spoluprace a peniaze utekaju ... len je skratka p roblem ked mesto (BSK sa uz nastastie spamatal) sa postavi na hlavu ...

4. terajsie drahy su na dve veci, blbe prepojenie, relativne obchadzaju podstatne useky a ist z hlavnej stanice cez prievoz do petrzalky 40 minut, taky oblukom ? na to sa kazdy vydlabne..

5. lebo si myslia ze tych zopar ha dostanu oni a skasnu prachy 🙂

2 m@rtin: ja som na DP v prahe nepovedal ani slovo 🙂 ja som suhlasil s danym panom len co sa tyka BA.

ked si zoberiem, ze kolko extra miliard stala sanacia povodni v prahe, tak klobuk dole na DP 🙂

snad len dodam, ze co sa tyka zvrskov v BA tak slovo oraniste je este obrovsky kompliment 🙂

2 S499.1023: clovece, uz logiky veci aj 5 rocnemu decku dojde, ze urovnove riesenie je konina a je kolizna 🙂 alebo ti nestaci ako je to smerom dubravka/karlovka a raca ?

budovu poistovne nemusis vobec rucat 😉 jednak z dovodu ze to da potiahnut poza nu a jednak kvoli tomu ze pri spolupraci by sa krasne urobil tunel pres elinu aj zeleznice, co ma privadza k dalsej veci, ze sa bojim ze zase niekto chytry bude urcite na mimourovnovej novej rychloelektricke presadzovat ten prezity 1000mm rozchod. jak u debilov proste 🙂

ludia mozu ricat co chcu, mesto nema na kompletne tunelove riesenie v centre mesta a ani tak skoro mat nebude. kym po koridore starej zeleznice sa to da, samozrejme ak sa dohodnut zo ZSR ..

ad reklama na vozidlach: ludia mozu byt radi ze niekto je ochotny aspon prelepit tie stare kramy ... popripade v tom lepsom pripade prestriekat ..

2 AAA: 100 milionov je pohoda aj na zivnostnika ...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.