K tej Skode 109E - tiez vyjadrujem svoj suhlas so spoludiskutujucimi, a rozcarovanie nad "vylepsenym" designom. Dizajnerska dielna Porsche samozrejme nie je najlepsia na svete, moj cisto subjektivny nazor je, ze Skoda 14T nie je nejak extra vydarena, a o ULFoch si tiez myslim, ze by mohli byt krajsie. Ale ten povodny design Porsche na Skode 109E sa mi naozaj pacil, okrem ineho aj preto, ze mal STYL, ktory, bohuzial, ta sprznenina, ktoru z toho urobili, absolutne postrada. Takto je to len nedokonaly pokus o funkcionalisticky design, bez stipky napadu, originality, a sarmu. ?
galiyosha
2. Môžeš poskytnúť odkaz na dôveryhodný zdroj, kde bude jednoznačne napísané, že ŽSR na daný projekt peniaze mali jednoznačne dostať, aký obnos to mal byť a koľko by musela doložiť iná strana (mesto/kraj/vláda)? Alebo si nebodaj myslíš, že podobné projekty financuje celé EÚ? Alebo vychádzaš len z PR článkov v novinách a dvoch troch vizualizáciách?
3. Ako a čím sa BSK spamätal? Nemám pocit, že by BSK robil pre zlepšenie dopravy v Bratislavskom regióne _čokoľvek_.
Po koridore bývalej železnice sa to už dávno nedá. Jeho valná časť je alebo bude v najbližšej dobe zastavaná. Bohužiaľ.
Re #53698 m@rtin: ? Mne teda vôbec nie. Pôvodný návrh 109E bol podľa mňa krásnym príkladom súčasného dizajnu. Z takýchto lokomotív by niečo mali aj budúce generácie. Tak, ako my teraz máme z laminátie. Ten "poľudštený" dizajn mi pripadá ako nedokonalá východoeurópska kópia Taurusu. Normálne mi je z toho smutno...
Re #53669 Sommelier: Však ale tak sa to robí všade v civilizovanej Európe. Železničné trate aj stanice sú pod zemou, nad nimi sú postavené kadejaké (na)polyfunkčné komplexy...