Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Už som chcel reaguvať na znôšku nezmyslov kolegu Ochutnávača ale ctení preddiskutéri ufo,galiyosha,LUK,Beús,Kami,Spectre,BigMac a Papyr vyjadrili všetky moje myšlienky už predo mnou.Takže ostáva len reagovať na príspevok kolegu NN:Chceš akýmsi spravodlivým časovo a záťažovo diferencovaným tarifovaním vyhnať ďalší substrát z MHD?Za dopravu v "sardine mode",ako hovorí Jenki,účtovať viac?
Reakcia na: untrop #53277:
myslim ze pracovne doby su uz pomerne dost rozlozene co sa neda povedat o zaciatku skoly a rannych dochodcoch ktori sa kdesi hrnu, riesenim by bolo naozaj posunutie zaciatku skoly aspon o 0.5-1hod + rozdielne ceny listkov (obzvlast pre dochodcov) v spicke a mimo spicku nech si rozmyslia ci sa naozaj musia niekde trepat s pracujucimi/studujucimi ludmi ktori nemaju na vyber a zasierat im kapacitu busu

dodnes nepochopim preco DPB nema rozdielne ceny listkov pre spicku a sedlo, ked je rozdiel v kapacite a pohodlnosti prepravy rozdielny ale na druhu stranu treba aj ludi viac motivovat, myslim ze v spicke by mohli byt listky lacnejsie (spoje chodia plne vytazene - lacnejsie), naopak v sedle drahsie kedze spoje nejazdia natolko vytazene, co by vsak sposobilo este vacsie pretazenie spicky takze specialne dochodcom by som vyrazne zdrazil spicku a zlacnil sedlo

u telefonnych operatorov sme na to zvyknuti bezne, preco nie u MHD kde tomu jej kapacity a realita tiez zodpovedaju...
Reakcia na: Papyr #53276:
"...do pricurky..." ? ?
Reakcia na: ufo #53272:
Ono vypravca tam bol urcite castejsie ako naposledy v r. 2004. Alebo ze by pri potrebe jazd protispravnemu smeru naucili sudruhovia z GR tu releovku rusit autoblok, otocit tratove suhlasy a zapnut autoblok opacnym smerom? Nehovorim ze by sa to releovym rozhranim nedalo, ale poznam kvality sudruhov z prisl. institucii...
Reakcia na: Sommelier #53254:
Pressburgský neonaivizmus?

Re #53256 Sommelier: detto...

Re #53260 Sommelier: Čo je to tá mestotvornosť? Ten termín je mi v tejto súvislosti akosi zahmlený.

Mimochodom, nie sú to len tri metre. NP 15m bus má pomalší nástup a výstup vä. Od druhých k tretím dverám má vždy usporiadanie 2+2. Vzadu má nejakú peknú krabicu, keďže je to NP.

Ozaj, a s tým jedným IGK to vôbec nezávisí od dĺžky smradobusu, ale skôr od jeho jazdných vlastností.

Inak so svojimi skromnými názormi máš na magistráte všetky dvere otvorené 😃
Reakcia na: Mike #53267:
"Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových..." Urcite si nemyslel ze je to to jedine co zachrani MHD v BA. Predpokladam ze toto slovicko tam vbehlo nahodou (kedze poznas aj trolejbusy a elektrici a samozrejme metro;) )

Re #53273 tomas1: Este sa ponuka rozlozenie pracovnych dob a vyucovacich hodin (na SS a ZS of course) aby ta spicka mohla trvat dlhsie s mensim zenitom.
Reakcia na: BigMac #53268:
Zas niekto porovnava to, co napisali sudruhovia do pricurky a nepomysli na to, ze ak ma 15metrak iba 5/6 dlzky klbaku, tak sa donho vojde tych 5/6 ludi - nie rovnako - a este budu mat clenitejsi teren...
Reakcia na: Sommelier #53260:
"Krizovatkou prejdu spolu s nim este 1 auto"
To podľa mňa nie je správny výpočet. Pravdepodobnosť, že skočí oranžová pri prechádzaní BUSu pred tebou okolo semaforu je pri 18-metrovom vyššia o jednu pätinu oproti 15-metrovému... Takže neprejde o jedno auto viac, ale len každý piaty krát prejde o jedno auto viac.. 😃
Reakcia na: ufo #53272:
To ale plynule pokračuje tá diskusia o trati do Stupavy, nie? ?
Reakcia na: Sommelier #53260:
Poprosil by som objasniť "Su mestotvornejsie". ? Tie tvoje mestotvorné 15m 3dv. busy budú v BA navodzovať atmosféru prepravy dobytka na bitúnok ešte výraznejšie než Ik280. V tejto situácii nám budú tieto busy absolútne na hovno. ? Som šokovaný, že sa zaoberáš vyťaženosťou v sedle, keď je treba kapacitu do špičky.
Reakcia na: tomas1 #53270:
pisali sme o obsluhe odbocky Devinske jazero (nakladne vlaky), OK? ❗
Reakcia na: tomas1 #53270:
OPRAVA ? ...veď ešte ani nepostavili prioritnú trať v národnom záujme do STROPKOVA...
Reakcia na: ufo #53258:
No tá trať do Stupavy - už prestaňte snívať. Ministerstvo dopravy a ZSSK majú iné priority, veď ešte ani nepostavili prioritnú trať v národnom záujme do Stupavy, ktorú mi(ni)ster Prekopovič sľúbil svojim rodákom. A BRKS by tam vypravovala nejaký ROMANtický črep, vždy jeden pár v pondelok, stredu a piatok - ďakujem neprosím. Len tam pekne nechajte smradobusy. ?
Sommelier: vozovy park sa doplna Kinderkami, nakup 15m sa neda nazvat doplnenim.
Zmena kapacity sa deje v sedle na linke 92 solami z 96. Na druhej strane by bolo dobre aspon v sedle cestovat kulturne.

Ono v konecnom dosledku sa 15m NPA nahradia skutocne sola - tie co sa (a este len budu) objavuju aj na 68, ci 95.
Sommelier: "nechcem hodnotit situaciu, ktora mi nie je pribuzna". Prosim Ta, TY RADSEJ NIC NEHODNOT! Aspon sa nezhovadis. Mimochodom, vie pan, ze v takej klobase 18m sa plocha tocne do plochy uzitocnej (pre miesta na statie) NEZAPOCITAVA? Co nam to tu zas predkladas za nezmysly?
Ani mne to nedalo:
Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových, minimálne 18 metrových vozov. Dodávka akýchkoľvek kratších, nekĺbových vozov vôbec neprispeje k zachovaniu doterajšej úrovne prevádzky, o zlepšení ani nehovoriac. Ten, kto si myslí opak nehodnotí situáciu so znalosťou veci.
Ikarusy 280 sa vyraďujú iba kvoli prasknutému rámu, ale aj to v optimistickom priemernom počte 1 za mesiac. (momentálne ich jazdí 30.)

Kapacita 15m busa je evidentne menšia, viď skúšobná prevádzka MANu a mercedesu. Na linkách ako napr. 21, 83 sa tam nezmestili všetci cestujúci, čo ináč kĺbak poberie v pohode.
Okrem iného aj manévrovanie s ním bude horšie, niektorí vodiči s tým budú mať problémy. A nie že" su lepsie skladovatelne vo vozovniach", ale práveže manévrovanie vrámci vozovní bude horšie. (Napr. ako kanál DO, pumpa - neviem, neviem, či sa na to pri stavbe novej plničky CNG na Juráku myslelo ? )
Sommelier: A myslíš, že ik 280 este tie 3 roky vydrzia?
Reakcia na: Sommelier #53263:
Ty snad nerozmyslas, alebo co...
Nikto tu neporovnava existujuce VP klobasy s buducimi NP 15m vozmi.
Ja (a snad vsetci ostatni) tvrdim, ze:
Ked uz boli vyclenene peniaze na nakup autobusov bolo by za ne jednoznacne vhodnejsie kupit 18m NP vozy, nez 15m NP vozy. Rozdiel v cene nie je taky, ako rozdiel v kapacite. Navyse potreba 18m vozov je VYRAZNE akutnejsia, nez potreba kratsich (a menej kapacitnych) vozidiel.

A k tvojej obhajobe nakupu 15m vozov:
1) "pretoze to nie je az taky velky rozdiel." - JE. Ked teda rozpravame o kapacite - ZABUDNI na papiere, udavajuce obsaditelnost. Realita je taka, ze 15m voz ma nielenze o 3 metre menej, a teda o 7.5 metra stvorcoveho mensiu podlahovu plochu, ale navyse ma PODSTATNE vacsiu pomernu cast podlahovej plochy zastavanu sedackami. A sedacky, ako vsetci vedia, znizuju realnu obsaditelnost vozidla. Preco je ta pomerna plocha vasia? Ved sa do tych vozov pozri. Kedy si videl v klbaku sedacky v tocni? Kedy si videl sedacky vo dverach? A kolko dveri ma 18m voz, a kolko 15m? A kedy si videl 15m voz, ktory by nemal nad zadnou dvojnapravou usporiadanie 2+2? Take je sice aj v NP klbaku nad napravami, ale tym, ze v 15m je to dvojnaprava, tak je tam nevyuzitelneho priestoru este o kusok viac, pretoze cela zostava interieru nad nou je dost dlha a inu nenavrhnes, aby bola aj pouzitelna. Takze v kapacite JE VELKY rozdiel. A este ako bonus ti k tomu prihodim vyrazne pomalsiu vymenu cestujucich 2 a pol dverami u 15m voza, nez 3 a pol dverami u 18m (pol-dvere preto, lebo predne kridlo 1. dveri v BA prevedeni vozidla s uzavretymi oddelenymi kabinami vzdy sluzi len vodicovi).

2) "Pretoze ich bude o par kuskov viac" - mozno. a mozno aj nie. ten cenovy rozdiel nie je nijako velky. a rozhodne sucet kapacity tych o-par-kuskov-viac 15m vozov bude podstatne nizsi, nez sucet kapacity o-par-kuskov-menej 18m klobas.

3) "pretoze su lepsie skladovatelne vo vozovniach" - ako? to si myslis, ze tie 3 metre niekoho zachrania? Alebo mas predstavu, ze vo vozovniach sa vozy parkuju hala-bala, ako sa pomestia? Odstavne plochy su presne rozvrhnute, kde a ako sa autobusy maju a smu odstavovat. A snad si nemyslis, ze kvoli tymto novym hracickam niekto bude kompletne prerabat rozlozenie odstavnych ploch a malovat tam o 3 metre kratsie miesta? Co sa tym ziska? Hole nic.

4) "Su mestotvornejsie" - tak tu uz som uplne mimo, nechapajuc ziram ako puk, co si tym chcel povedat. A ked uz, tak: male mesto s malymi prepravnymi narokmi potrebuje male autobusy, velke mesto (co BA teda je) s velkymi prepravnymi narokmi potrebuje VELKE autobusy, nie stredne, vhodne na menej vytazene linky.

5) "menej narocne na udrzbu" - a na to si ako prosim ta prisiel? pretoze su kratsie? pretoze nemaju klb? Navrujem teda, podla tejto logiky, vsetko vypravovat v SOR B9.5 - pretoze su najkratsie, a teda maju najtuhsi ram; a maju najmenej naprav. A nemaju klb. Ten klb, aby bolo jasne, je co sa tyka udrzby tak zanedbatelna polozka, ze nema zmysel nad tym vobec uvazovat.

6) a tie bonusy - tak predlzime dotknute zastavky (presne o 6 metrov, co je rozdiel 2 klbakov a 2 15m vozov), a uvidis ze ani tak sa do nich nezmestia. Navyse vacsina z takych zastavok ani nepotrebuje obsluhovat 2 klbaky naraz. Kupovat vozidla podla rozmerov zastavok mi pripada takmer tak zvrhle, ako to, co sa udialo v Tatrach, ked sa na celej TEZ museli trate a nastupistia prerabat podla rozmerov a prejazdovych profilov tych novych serblov, co tam nakupili. A ten argument s krizovatkou - ved je uplne smiesny 🙂 Ked prejdu dva 15m, dva 18m neprejdu? 🙂

A k tomu odstavcu o Ik280:
Mas pravdu v tom, ze tie vozy sa budu hodit aj do buducna. Teda skor, hodili by sa. Az na to, ze tie vozy, v stave v akom su, jednoducho NEPREZIJU mozno ani rok, nie este dva, a mozes sa aj na hlavu postavit a mihalnicami sa odrazat, ale tak dlho ich pri zivote proste neudrzis. Ramy tych vozov su skrz na skrz prehnite, a akonahle pridu nove vozy, ktorymi by sa dali stare Iky eventualne nahradit, tak je v zaujme bezpecnosti vsetkych, aby sa cim skor odstavili z prevadzky, pretoze kazdym dnom ich prevadzky sa zvysuje sanca, ze sa vdaka ich technickemu stavu stane nieco tragicke. A okrem novostavby ich ramu (co je samozrejme blbost, a navyse nerealna) neexistuje ina moznost, ako ich stav zlepsit a tie vozy zachranit.
Takze s prichodom novych vozov sa Ik280 takmer urcite vyradia, a nie preto, ze by niekto chcel, ale preto, lebo je to NUTNOST. A prave preto vsetci hovorime nie o doplneni vozoveho parku, ale o jeho nahradeni. A dufam, ze teraz uz konecne uznas, ze nahradzovat stare Ikarusy (aj ked su len 16.5m dlhe) vozidlami 15-metrovymi nie je dostatocne, a bolo by treba a vhodne ich nahradit vozidlami 18-metrovymi.

Howgh. (a ostatnym sorry za tu dlzku, no uz mi to nedalo) 🙂
Reakcia na: Sommelier #53263:
a už si sa viezol nejakým 15metrovým busom? Napr. Solarisom? S tromi dvermi? To je vozidlo s najpomalsou výmenou cestujúcich... Od toho pomalšia je už len v Karose LC735 alebo Ikaruse 280.10...
Asi ano. Do nízkopodlazaku sa nastupuje rýchlejšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.