a už si sa viezol nejakým 15metrovým busom? Napr. Solarisom? S tromi dvermi? To je vozidlo s najpomalsou výmenou cestujúcich... Od toho pomalšia je už len v Karose LC735 alebo Ikaruse 280.10...
Nejako nedokazem pochopit, v com je 15m bus mestotvornejsi.
Dufam, ze nikto nesplni podmienky tendra ? , ak hej, bratislavcania si opat zanadavaju, ked sa budu kotit uzkou ulickou medzi sedackami 2+2 k dveram, ku ktorym budu mat dalej ako v 12m buse s rovnakym poctom dveri. To by potom mali 15m busy dat ozaj len na urcene linky, aby do jazdnych casov, zaratali dlhsie pobyty na zastavkach. ? Durkovskemu by som vymenil jeho audinu za 2-dverovy Fiat126P s pohonom na LPG, nech mu to tiez trva dlhsie.
pretoze to nie je az taky velky rozdiel. - ak myslíš obsaditeľnosť, tak určite JE! TRI metre sú TRI metre...
Pretoze ich bude o par kuskov viac - NEBUDE! Bodka.
pretoze su lepsie skladovatelne vo vozovniach - heeej? A to už akým spôsobom?
Su mestotvornejsie - ja veľa nehápať...
menej narocne na udrzbu - aký je v tom rozdiel, okrem kĺbu samozrejme???
nemusis ma chytat za slova.
Myslel som tym, ze sa nepohybujem po linkach po celej Bratislave, teda nepoznam vytazenost vsetkych liniek. A to myslim nikto na tomto vebe, pokial nema v naplni prace revizor DP.
O 280 s Tebou suhlasim, az vytvarame dokonale suznenie. Len naozaj neviem o com pises, pokial si davas to co z teba vylezie rovno do ust. Totiz, vsetci by sme tie nove vozy chceli, ze ? A na zaklade coho ich mame vyradit ? Lebo je nadbytok ? A nevies okrem ineho aj to, ze keby do DP zajtra dorazilo 40 klbakov, tak nikoho NENAPADNE do tyzdna urobit rozluckovu jazdu s 280 ? Pretoze tie busy sa (bohuzial, ci sa to niekomu paci alebo nie) budu hodit aj o dva roky vzhladom na narast a ocakavany narast prepravnych vykonov, ze ?
Tie intervaly su vazne pruser a mohlo by sa diskutovat o nich vecne.
Ak by som mal dospiet ku kompromisu, nevidim nic zle na nakupe klbovych rovnako ako 15 metrovych. A vyhodenim penazi to nazve iba zaujaty clovek - vid prispevok v dispecerskom.
NASLEDUJE SUBJEKTIVNA OBHAJOBA NAKUPU 15 m BUSOV
zalozena na predpoklade, ze je pravdepodobne minimalne rovnako dobre, alebo lepsie kupit 15 m ako klbove.
pretoze to nie je az taky velky rozdiel.
Pretoze ich bude o par kuskov viac
pretoze su lepsie skladovatelne vo vozovniach
Su mestotvornejsie
menej narocne na udrzbu
Jo, by the way, je mnoho zastavok, ktore maju taky problem... Nie su schopne obsluzit dva klbaky naraz. Vies dufam co myslim, nemusim pokracovat.
"Nechcem hodnotit presne situaciu, ktora mi nie je az tak pribuzna, ale viem, ze 15 m busy najdu svoje uplatnenie." Čiže situáciu hodnotiť nechceš, ale aj tak ju hodnotíš?
"Tieto vozy budu v BA jazdit este min. 3 roky. Vacsinou len prasknuty ram je dovod na ich vyradenie. Nakup novych vozov je zamerany na doplnenie voz. parku a nie ako nahrada za dozivajuce 280."
Ak to takto vidí dopravný podnik, tak nech nás vyššia entita ochraňuje. IKARUSY 280 UŽ TOTIŽTO DÁVNO DOŽILI! Chybou nie je ich vyradiť, chybou je ich ešte naďalej prevádzkovať! Tieto prehistorické autobusy, nech ich mám hocako rád, už dávno nepatria do tohto storočia. Uvedom si, že tieto 14ročné vozy vynikajú mimoriadne nehospodárnou prevádzkou šialene zaťažujúcou životné prostredie, rovnako ako vzhľadom na svoj pokročilý vek už celkom pochopiteľnou nespoľahlivosťou. O tom, čo prevádzka týchto šrotov robí s atraktívnosťou MHD pre verejnosť, už ani nehovorím.
"Je lepsi celodenny 12 min interval ? Alebo spickovy 10 minutovy a sedlovy 15 ?"
A počet autobusov je nafukovací, aby si ich nazbieral dostatok na to, aby v špičke jazdili častejšie? Aj vodičov máme neobmedzene veľa? Zopakujem preto ešte vetu z môjho predchádzajúceho príspevku: Na nejaké zahusťovanie intervalov v dôsledku zmeny výpravy z kĺbových autobusov na "luxusné sóla" rovno zabudni, nie sú na to prostriedky!
V súčasnej situácii je jednoducho nákup 15m vozidiel vyhadzovaním peňazí, potreba kĺbových vozidiel je oveľa, oveľa akútnejšia!
vobec nie. Hovorim o vhodnejsej celodennej prevadzke 15 m busov na niektorych linkach.
To, ze by klbaky boli vynikajuce ako KONECNE nizkopodlazne spoje na vacsine liniek je fakt, ale na takuto realitu budeme peknych par rokov cakat.
myslis si, ze bude lacnejsie a efektivnejsie vypravit na spicku klbaky, potom ich stiahnut, medzitym vypravit na sedlo 15m vozy, a pred zaciatkom spicky zopakovat rosadu v opacnom garde ?
Nakup rozhodne nesmeruje ani nesmeroval k vymene za Ik 280 ! Tieto vozy budu v BA jazdit este min. 3 roky. Vacsinou len prasknuty ram je dovod na ich vyradenie. Nakup novych vozov je zamerany na doplnenie voz. parku a nie ako nahrada za dozivajuce 280.
To by si ich ihned vyradil podobne ako s nimi nestastne nalozili v 98 po dodavke 435 ?
Ak DPB vyuziva sedlove usporiadanie CP v obmedzenej miere z dovodu nedostatku (prveho alebo posledneho) je to problem.
Z tohto dovodu je pocas spicky vsetko akurat, mimo nej prazdne klbaky. Je to opat otazka noveho auditu, ktory by intervaly na mnohych linkach po septembri prehodnotil.
Ak je teda fakt, ze pocas spicky je potrebne dlhy klbak kazdych 12 min, mimo nej by si ho mozno naplnil za 30 min, co je nevhodny interval, ze ? Je lepsi celodenny 12 min interval ?
Alebo spickovy 10 minutovy a sedlovy 15 ?
Mnoho klbovych liniek sa drzi nesedloveho systemu. 50, 70 (od Slovnaftu do Slovnaftu temer prazdna)
Mnoho klbovych liniek jazdiacich sedlovym usporiadanim ma v sedle interval 15, resp. 20 min. pod ktory by bolo zle ist. Ide zima. ?
Tyka sa to najma mimopetrzalskych liniek.
Nechcem hodnotit presne situaciu, ktora mi nie je az tak pribuzna, ale viem, ze 15 m busy najdu svoje uplatnenie.
Opäť niečo, s čím nemôžem súhlasiť. Neodškriepiteľný fakt je, že potrebujeme KĹBOVÉ autobusy ako náhradu (takmer ne)pojazdných vrakov vzor Ikarus 280!
Môžeš tie linky, na ktoré by sa podľa Teba 15m autobusy hodili, vymenovať? Dovolím si vysloviť celkom oprávnené podozrenie, že 15m autobusy sa nebudú vypravovať ako náhrada sólo autobusov (s možno výnimkou a-96), ale ako "náhrada" kĺbových autobusov na "menej vyťažených" linkách. Ktoré to však sú, to netuším. Rovnako ako predtým a-90, ani dnes a-70 by počas špičky s 15m vozidlami nepoberala. A žiadna iná "kĺbová linka" ma veru nenapadá.
Na nejaké zahusťovanie intervalov môžeš v súčasnej situácii rovno zabudnúť. (Alebo máš pocit, že sa na a-30 zahustil po zmene výpravy interval?)
Jediné, čo ma asi tak môže na nákupe 15m vozidiel tešiť, je to, že to nebudú Citelisy. Slabá útecha...
Ked sa divam na priebezne vysledky poslednej ankety... vacsina je za klbove potvory...
A urcite je neodskriepitelny fakt, ze tie busy potebujeme.
Mozno ale vynimocne budem suhlasit s hlavami na magistrate, ze nakup 15 metrovych busov je spravnym riesenim, pretoze v meste je velmi vela liniek, ktore je narocne obsluzit "tak akurat", aby bol interval akceptovatelny, podobne ako obsadenost vozidla. Skratka kratke nestacia a klbove su miestami vytazene na 65 %. ?
Vyslovujem teda nazor, ze 15 m busy sa budu na mnohe linky velmi hodit. A budu lacnejsie a menej narocne na udrzbu, rovnako zaberu menej miesta vo vozovniach, co je v BA taktiez kriticky stav. ?
Neviete niekto, ci Ikarus 415 #1015 jazdi ? Dnes sa mi zdalo, ze som nieco take videl ist na safarikovom namesti, ale neviem ci to nebola nejaka Karosa 732 CNG alebo ten IKARUS.
Pripadne mi niekto aj popise jazdne vlastnosti a vykon motoru? ? ? ?
Pri popise 21 TrAC ma nesmierne prekvapilo označenie výrobcu elektrickej výzbroje "Škoda / Ganz". Ktoré časti výzbroje 6401 sú od Ganzu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Nakup rozhodne nesmeruje ani nesmeroval k vymene za Ik 280 ! Tieto vozy budu v BA jazdit este min. 3 roky. Vacsinou len prasknuty ram je dovod na ich vyradenie. Nakup novych vozov je zamerany na doplnenie voz. parku a nie ako nahrada za dozivajuce 280.
To by si ich ihned vyradil podobne ako s nimi nestastne nalozili v 98 po dodavke 435 ?
Ak DPB vyuziva sedlove usporiadanie CP v obmedzenej miere z dovodu nedostatku (prveho alebo posledneho) je to problem.
Z tohto dovodu je pocas spicky vsetko akurat, mimo nej prazdne klbaky. Je to opat otazka noveho auditu, ktory by intervaly na mnohych linkach po septembri prehodnotil.
Ak je teda fakt, ze pocas spicky je potrebne dlhy klbak kazdych 12 min, mimo nej by si ho mozno naplnil za 30 min, co je nevhodny interval, ze ? Je lepsi celodenny 12 min interval ?
Alebo spickovy 10 minutovy a sedlovy 15 ?
Mnoho klbovych liniek sa drzi nesedloveho systemu. 50, 70 (od Slovnaftu do Slovnaftu temer prazdna)
Mnoho klbovych liniek jazdiacich sedlovym usporiadanim ma v sedle interval 15, resp. 20 min. pod ktory by bolo zle ist. Ide zima. ?
Tyka sa to najma mimopetrzalskych liniek.
Nechcem hodnotit presne situaciu, ktora mi nie je az tak pribuzna, ale viem, ze 15 m busy najdu svoje uplatnenie.