Ja mám miestami pocit, akoby jediný problém bratislavskej MHD spočíval v tom, že Karosám hrdzavie strecha, a preto a len preto sa tu neobnovuje vozový park...
Som tu jediný, komu táto debata pripadá krajne odtrhnutá od reality?
Som tu jediný, komu táto debata pripadá krajne odtrhnutá od reality?
Ámos Keynes
Re #52295 Papyr: V podstate stebou vo vsetkom suhlasim, len by som oponoval s tou B961. Voz je to teda pekny, prijemny, tichy, ale:
1. je urovnou rovnako vysoko(ak nie aj trochu nizsie, co sa dizajnu exterieru tyka) ako Ik400, ktorych je v BA 140 a tak by tu nebol velky skok. Ak vojdes do zmodernizovanie K741 CNG a v mysli si vymenis kozenkove sedacky za plastove, tak je to v podstate s porovnani s K961 to iste. No vlastne, teraz uz davaju aj lepene skla, ktore Ik400 ma od roku 1997.
2. Je tu jedna tradicna skusenost s Karosami, ze jednoducho vyzaduju viac udrzby ako ine autobusy. Alebo inak, prejavuje sa na nich horsie neudrzba ako na inych vozoch Aj v tej Prahe som videl troj - stvor rocne Karosy, ktorym hrdzaveli blatniky, dvere a strecha (na spojoch) a rezonovali rovnako ako tie bratislavske Vrakosy. Jednoducho v Bratislave to prerastlo do extremnych situacii, ale rozdiel v hniti a kvalite spracovania medzi Karosou a inymi vyrobcami jednoducho je a je badatelna aj v inych, udrzbou lepsich prevadzkach. Som si isty, ze len v Karosach dielensky pracovnici dotahovali skutky v interieri vozu. A ze ich dotahovat museli dosvedci Vladimir. Uz tu o tom raz pisal.
3.A ze DPB uz kupil pre porovnanie Karosu a iny bus a ze vzdy to ta Karosa prehrala.
Re #52297 Papry: No, ehm. Mesto Presov dostava peniaze z prijmu dane fyzickych osob. Ten je vyberom najvyssi prave v Bratislave a dalej sa prerozdeluje. Keby to bolo tak ako pises, tak Presov ma prijmy mensie a Bratislava vyrazne vyssie. Hovori sa o priblizne 1mld. naviac. Nechcem tym vsak tymto povedat, ze to prerozdelovanie je zle. To prerozdelovanie musi byt, pretoze len vdaka tomu ma vychod republiky sancu. (Aj ked prave Presovska samosprava ma problem postavit rpiemyselny park) Bratislava nema malo penazi. Bratislava ma vo svojom rozpocte peniaze na to, aby kazdy rok kupila 20 klbakov a 15 kratasov v hodnote cca 305 milionov a dalsich 130mil. do trolejbusov. Rozdiel medzi Presovom a Bratislavou je v tom, ze u vas potrebu obnovy vozidloveho parku pochopili u nas este nie. Aj ked by som rad povedal, ze zasvitlo na veselsie casy, ide vsak len o predvolebny boj a o to, ze ktori poslanecky klub pride s navrhom kupy novych autobusv ako prvy. Vyhralo to SDKU. Bohuzial myslim si, ze vedenie DPB tuto sancu nevyuzije a nepovie. Ale DPB nepotrebuje len 20 vozov. DPB okrem potreby novych vozidiel na L96 a pre DNV potrebujeme aj nahradu pre Ik280 a Ik283 a poslanecke kluby by sa zacali predbiehat - "tak kupme 35 vozov", krici KDH. "Houby 35, 55 ich je treba", ozve sa DS. "Novych vozv treba rovnych 100 a to 75 klbovych a 25 kratkych", ozve sa opat SDKU. Ostatny len sklopia usi a nebudu chiet by proti pred volbami. Na otazku novinarov len predseda poslaneckeho klubu SDKU odvrkne, pociatocnymi 20 kusmi sme len chceli rozprudit diskusiu na tuto temu.
Inak bol som v lete v Presove a s cistym svedomim mozem povedat, ze Presov je vyzarne krajsi a zaujimavejsi ako Kosice. (o zrekonstruovanom centre bez potreby nutenej spravy snad ani nebudem hovorit)
Re #52296 Sommelier: Bol som rovnaky ako ty... Pravda je vsak niekde uprostred. Zbytok Slovenska by mohol prestat tak trochu zavidiet a mozno prejavit aj trochu vdaky Bratislave a Bratislavcania by sa mali zamysliet ako sa spravaju a ze ci nie su az prilis arogantny, posmeskarsky k vidieku... Treba sa pozriet na to, ze ten Bardejovcan ma byt pravo nastvaty ked jeho priemerna mzda je 10.000 a ta Bratislavska je 25.000. Ale mal by si uvedomit, ze to nie je chyba Bratislavcana. A ze vo vlade je to, jeden vedla druheho, vychodniar a vychodniar.
Re #52299 PvvS: Presne tak. Zavedenim elektricky do Petrazalky usetris okamzite cca 30 vozov.
Re #52320 drink: A co takto zobrat uver aby som mohol uspokojit dopyt? Zo zvysenych trzieb a teda zisku financovat uver a pritom nestratit ani jedneho zakaznika skrz zvysenie cien.
Re #52325 PvvS: Omyl. Investovat je treba rocne do cca 33 autobusov. Len autobusov!!!. Ak buduci rok pride slubenych 20 NP a k tomu 7 SORov a 2 mini, tak to bude este stale 4 busy pod ideal.