Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ako k bohom na Olympe

Viedenská cesta stále bez autobusov

Nemálo Bratislavčanov vo vnútri svojich duší, ale aj petíciami, ako aj sťažnosťami už vyše mesiac zvádza s dopravným podnikom boj o prinavrátenie "starých" liniek MHD do prevádzky. Po 5. septembri sa totiž zmenili mnohé trasy autobusov, najmä v Petržalke. Ľudia si ešte stále nezvykli na časté prestupy a horšiu dostupnosť, ale aj na nemalé časové straty, ktoré im spôsobuje nová organizácia dopravy. Najnovšie sa do tohto "boja" zapojila aj Incheba.

Faktom je, že veľtrhový komplex, ako aj množstvo firiem sídliacich v jeho priestoroch, je bez autobusového spojenia z Viedenskej cesty. Od 5. septembra zmizla autobusová linka číslo 82. Premávala z Prístavu okolo Malej Scény cez Dunaj k divadlu Aréna, popri komplexe Incheba až ku kúpalisku Matador. Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň. Spoj, samozrejme, neslúžil len im, ale aj návštevníkom Sadu J. Kráľa, nábrežia i divadla Aréna. Dopravný podnik spoj zrušil najmä preto, že 82-ka vozila vraj len vzduch, čo má dokazovať aj nezávislý audit z minulého roku. Vedenie výstaviska Incheba preto doručilo riaditeľovi dopravného podniku Ing. J. Zacharovi sťažnosť. "V dobe, keď je trend rozvíjať mestskú hromadnú dopravu, paradoxne svojimi zmenami podporuje DPB osobnú automobilovú dopravu na Viedenskej ceste," povedal Jozef Kaliský, námestník generálneho riaditeľa Incheby. "Spomínaný úsek je zelenou zónou, kde naozaj autobus nepatrí, dokonca aj jeho vyťaženie bolo nulové," reagoval Ján Zachar, riaditeľ DPB. Ako sa však v liste uvádza, Incheba odmieta akékoľvek obvinenia z toho, že by navrhovala rušiť linku 82 v súvislosti s veľkými výstavami. "Počas celého roka sa tak udialo len raz a to počas piatich dní konania sa výstavy CONECO. Autobus ale premával po obchádzkovej trase cez Einsteinovu ulicu," argumentuje J. Kaliský. "Sme ochotní uvažovať nad občasnou linkou na Viedenskú cestu počas výstav, ale len s finančnou podporou Incheby," povedal Ján Zachar, riaditeľ DPB. Incheba však žiada linku obnoviť v pôvodnom stave a sťažnosť uzatvára námestník jej generálneho riaditeľa J. Kaliský slovami: "Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky...".
Čo dodať? Azda len to, že DPB je tu pre obyvateľstvo a nie naopak. Obslužnosť tohto územia hromadnou dopravou je logickou aj preto, že je to práve Incheba, ktorej činnosť privádza do Bratislavy tisíce návštevníkov z celej SR, ako aj zo zahraničia. Azda nikde vo svete by sa takýto prístup netoleroval, ak sa doprava vníma ako služba verejnosti a z jej financií "dotovaná". Azda by stálo za to, keby DPB preukázal korektnosť auditu, a najmä ten dopravovaný vzduch.
Úprimne sa však teším na odloženú, ale odsúhlasenú celodennú inšpekciu s hlavou DPB J. Zachara ako normálneho cestujúceho na nami vybratých linkách, ktorá sa uskutoční 3. a 4. novembra.

VEČERNÍK
Reakcia na: inTony #51874:
povodna trasa 97 na dolnych bola urcite trocha kratsia ako sucasna 87 a moznost prestupu z povodnej trasy 97ky ktoru teraz 87 neobsluhuje je vyrazne horsia ako v tom predchadzajucom (opacnom) usporiadani... [inac mi to ale zas az tak neak nevadi; kedze teraz mi to chodi k domu a 67 mi zatial neak nechybala (aj ked do biskupic mozem ist teraz leda ak pesi 🙂 )
Reakcia na: Red-Hawko #51854:
podľa toho čo ja viem ... tak pôvodne bol plán rozbúrať tunel, Kapucínsku, Obchodnú.. potom sa z tunela a Kapucínky vzišlo na Obchodnú.. a teraz furt niečo robia len na Kollárku.. a už koľko je tá výluka.. A cez zimu do jari majú byť električky dočasne obnovené...
Reakcia na: si #51859:
tak v Petržke nie.. ale na Dolných honoch sa mi zdá narovnanejšia.. v podstate tam zabáča len raz.
toto som našiel v jednom zo starších Karloveských vestníkov:
http://www.karlovaves.sk/vestnik/vestnik_04_2005.pdf

..že vraj chcú po vybudovaní prefrencie dosiahnuť s električkmi priemernú rýchlosť nad 25 km/h.
Teraz je priem. rýchlosť električiek 21 km/h a IAD 18 km/h...
Reakcia na: papuca #51780:
veru.. ja som z Meličkovej dole pri elinách peškom rýchlejšie ako kamarát s autom a v centre mesta už ani nehovorím.. ?
Reakcia na: marko #51796:
no ja som si nevšimol, že predtým chodili častejšie.. keďže som s ňou chodil aj chodím do školy.. 70 bývala plná aj predtým napriek tomu, že tam bola 71. Akurát odvtedy ako chodí kĺbová sa mi zdá že chodí medzi Novým mostom a Bajkalskou akosi pomalšie... vždy dojdem na Bajkalskú o nejaké 2-3min. neskôr ako som chodil predtým, hoci som šiel v rovnakom čase..
Reakcia na: Tomi #51856:
Ale je tu ešte tých 0,1% čo nevidia a nepočujú. ?
Reakcia na: Tomi #51856:
No tých pár korún za zvýšenie bezpečnosti stojí, nie sú to vyhodené bubáky...
Reakcia na: si #51842:
No nemam momentálne finančné prostriedky na testy s hlinenými modelmi v aerodynamickom tuneli, možno neskôr... ?

Re #51844 Red-Hawko: Dovolím si trvať na tom, že PLYN je TEKUTINA. ? ?

Ale je to jedna s najdivnejších debát aké tu kedy boli....
pani mne by stacil multiplikacny koeficient. to by som bral keby mi ten niekto len tak polopate vysvetlil. ?
Reakcia na: si #51865:

A nechcel by si este tak aj Beaforotvu aneomomenticku stupnicu? ?
Reakcia na: fobust #51863:
este mi tu chyba Reynoldsovo cislo (kriterium) ktore sa obvykle pouziva pri posudzovani typu prudenia... 🙂
Reakcia na: si #51820:
tag to zas nie. keby si zdvihol strechu po celej dlzke tag sa ti tazisko truxu posunie este vyssie a do predu vozidla. ale kde mas tazisko ti moze byt u mestskeho busu jedno bo nikdy nepojde tako rychlostou aby to mohlo cosik urobit s nim. jedine ze by bol trojposchodovy ?
Reakcia na: S499.1023 #51853:

Hehe...

laminarne prudenie vzduchu: vzduchove castice sa pohybuju vo vrstvach rovnobeznch so smerom prudenia

laminatne prudenie vzduchu: vzduchove castice prudia nielen v rovnobeznych vrstvach, ale aj optimalnym smerom a rychlostou a kedze viacej ani nepotrebuju vdiet (t.j. staci im vediet smer a rychlost) ich oznacujeme aj ako vsevedne, t.j. vsevedne prudenie

turbulentne prudenie: neusporiadany pohyb vzduchu

turbolentne prudenie: advekcia posobiaca v okoli telesa pri jeho vodorovnom pohybe (napr. tramvaji) pri dosahovani jeho relativne maximalnej akceleracie (resp. spomalenia) voci vzduchovej hmote, resp. voci vzduchovym vrstvam urcovana anemometrom. Vznika v zavislosti od charakteru indiferencie obtoku telesa (jeho jednotlivych casti) vzduchovou hmotou, jej divergencie a konvergencie v sucninnosti s okluznostou atmosfery. Dolezitym faktorom pri urcovani je pritomnost teleobjektivu ktory zachytava toto diane (z dostatocnej vzdialenosti aby nenarusil priebeh) pre jeho neskorsie vyhodnotenie. Z toho pomenovanie fobustne prudenie, kedze sa da pozorovat iba cez teleobjektiv.

Moze byt?

? ? ? ?
Reakcia na: Technopol #51861:
resp musí cítiť ironiu
Reakcia na: si #51859:
práve naopak čítaj pozorne ☺
Reakcia na: Jajcaj #51843:
aj ty ideš na mňa s 15 minutovkou?
1.ktoré linky mali v Petržalke v rannej alebo poobednej špičke interval 15 a viac minut okrem 92????
2. a tiež sprav čo som ukazal ja kolko odchodov zo zastávky za hodinu si mal a kolko máš a možnoti vyjde ako mne že menej, možno máš teraz kratčie intervali ale odchodov za hod je menej
Reakcia na: Technopol #51858:
tebe sa zda byt trasa 87cky cez most kosicka do slovnaftu narovnanejsia ako trasa povodnej 97cky cez pristavny most ???
Reakcia na: tr3mp #51840:
1. no jo na tu 98 som zabudol ale predtým mala 5 za hodinu v 12 minutovom teraz 6 v 10 minutovom a neviem či sa bude ešte meniť aj poobede teraz ale aj tak je to iba 1 spoj na hodinu navyše
2. a čo sa týka tých prestupov mne nové zmeny vôbec nevadia len chcem stále poukázať na to že ludom sa vysvetlovalo že sa to robí preto aby sa 1.narovnali trasy (vid dnes 88,87) 2. aby sme nemuseli čakať na našu linku 15 minut (netrebalo) 3. že prestupy budu nadväzovať (nenadväzuju)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.