citaj pozorne abo som to nenapisal dost zrozumitelne. ked mas vyssi hrb tak o to lahsie sa na onen hrb mozes otocit. nemyslel som otocit sa v zakrute, ale otocit vozidlo na strechu v zakrute. ?
Lepsi pritlak? skor vyssie tazisko a o to lahsie ho mozes otocit na ten hrb v zakrutach. avsak neviek kto by tak rychlo zas isiel do zakruty. ale hrb nehrb aj tak sa mi najviac paci jak to vyriesil vanhool a nema ani hrb a ani ziaden schodik.
Budu odpovídat pouze na bod 3), protože tato odpověď by tě konečně mohla přivést ke vzpamatování se. Takováto verze by byla stejně drahá, jako Scania OmniCity, Volvo 7000, Mercedes Citaro, Solaris Urbino, prostě by jaksi pominul důvod kupovat si právě SOR.
Z čehož plyne odpověď na bod 2 i 1.
Btw., takovéto informace se dají získat provedením návštěvy vesničky Dolní Libchavy kousek od Ústí nad Orlicí. Vždycky lepší, než reprodukovat jako 100% pravdy něco, co povídal támhle řidič autobusu.
Ja som nie odborník na ajrodynamiku, ale aspoň základy poznám. SOR z hrbom má väčší odpor ako by mal teoretický SOR bez hrbu s vyšším čelom! ?
Vďaka tomu hrbu má ale zase teoreticky lepší prítlak v zákrutách. ? ? ? ?
___________________
Re #51784 marko: To by bola kravina, keby to uzavreli. ?
Ludia jazdia lepsie tam, kde su eliny. A preco sa nemozu spravit iba bus linky, ktore zvazaju ludi na eliny. Ako priklad som uviedol v min.L21 od patronky po ASMN.
A to ci su na papieri. Ja viem iba jedno ak idem na L93 s L99 tak mi zarucene ujde. Podobne je to z L99 na L95 pred starym mostom. A este raz L93 12 min v sedle - L99 7,5 min.
4. akych kvalifikovanych ludi z ba mas mysli? To ti tak extremne vadi,ze ten ustav ma sidlo v Ziline? Ved tam mozu robit ludia aj z ba... Ved aj dopravna vysoka skola je v Ziline... Ci bol by si spokojnejsi, keby ten 'audit' robil prazsky vyskumny ustav?
2. Ja konkretne cisla v tomto smere nemam - skus sa obratit na tych, co ich maju. Ale skus to zobrat logicky - kolko prepravi elektricka prirataj trolejbusy a busy co chodia v meste a pozri sa na to co chodi v Petrzke.
A preco vsetci chcete odo mna cisla, mne ste este ani jedno cislo - co som chcel neposkytli !! Ja nepracujem v dpb.
3.a) na most Apollo isli tazke mld a uz aj kompetentny priznavaju, ze sa nenaplnili ich ocakavania a ze v Petrzalke iba skomplikoval dopravu.
b) Bratislava si pozicala cez 3mld - kde prevazna cast mala ist do infrastruktury a hlavne na tu elektricku. Ale zda sa, ze ako vzdy sa to oddaluje, peniaze si niekto drzi...
4.A preco to musel byt vyskumny ustav? U nas v ba nemame kvalifikovanych ludi?
5.Zober si ze vacsinou cestujem po rannej spicke - prestup na 93 - 12min intervaly, a este na 31/39 dalsich 10 min (viem to bolo aj pred tym, ale tych 12 min mi pribudlo). A keby sme s touto tvojou logikou pokracovali, tak sa dostaneme k tomu, ze den cakania nic nie je, ze?
1. Lebo tu nikdy nijaká racionalizácia od vzniku sídliska neprebehla. Teda chodlio cca toľko liniek čo pred rokom 89, no cestujúcich ubúdalo.
2. Ráno sa necestuje poholdne odnikiaľ. A ukáž čísla, kt. tovje tvrdenie dokazujú.
3. Budúci rok vol toho kto to spraví.
4. Lebo napr. VÚ dopravný je v ZA.
5. Tak potom v každom meste, kde majú metro majú zlé CSP. Ono totiž metro máva tiež v určitých prevádzkových režimoch intervaly petržalských liniek a nenadväzuje na ne.
1. redukcia sa robi tam kde to je mozne. A v Petrzalke to mozne bolo - aj redukcia vzkm, aj vozidiel.
2. z ktoreho sidliska teda jazdia ludia pohodlnejsie? Z Dolnych Honov v 201/202? Z KV, z Race? Nech idem na ktorykolvek smer, vzdy som rad ze idem proti hlavnemu prudu cestujucich.
3. vid #51786
4. inostranci robili len audit, konkretne riesenia museli urobit miestni
5. niekde su, niekde nie su. Ak si pozries vikendove intervaly, v Petrzalke su 2 zakladne - 12 min a 15 (7,5) min. Medzi 12 min linkami je preklad a zosuladenie, podobne pri 15 (7,5) min. Vymyka sa len 87.
s tym aerodynamickym odporom, prosim precitaj si dobre moj prispevok (zaujimavy by bol v pripade neakych dialkovych alebo medzimestskych liniek)
co sa tyka toho ci niekto iny este vyraba vozidlo s hrbom... vadi ak nie ? v minulosti urcite bol niekto kto zacal ako prvy robit napriklad vozidla s nepredelenym prednym sklom, alebo klbove vozidla, ...; mali ho tiez poslat dop... s tym ze niekto iny taky nie je ?
aerodynamický odpor je v MHD důležitý? A pokud ano, pak proč v celé EU pouze SOR BN12 má hrb?
A jinak souhlasím s dveřmi, to je ale problém všech SORů, co je začali v Libchavách dělat. Nelíbí se mi to, ale co můžu dělat...
hmm a co myslis, ze by malo vacsi aerodynamicky odpor ? sor s hrbom alebo sor so zbytocne vyssim prednym celom ? (ako aerodynamicky odpor je pri takom sposobe jazdy ako to beha po meste sice dost odveci uvazovat, ale aj tak )
a druha vec, naco by tam davali zbytocne vyssiu strechu ? na to aby sa to tebe pacilo ? ja neviem, ale podla mna je to vecou zvyku a hrb na streche povazujem za minimalnu chybu toho vozidla, skor sa mali pohrat s dverami a rychlosotou ich otvarania/zatvarania...
No právě, oni to umí udělat bez hrbu a hezky to vypadá! A já jsem bytostně přesvědčen, že pokud by v Libchavách byli co k čemu, tak to mohlo vypadat jak je v Evropě zvykem, aniž by to bylo nějak extrémně dražší. Já totiž pořád čekám, jestli mi nějaký odborník toto přesvědčení vyvrátí (nebo dokonce potvrdí...). Co ty na to, S499.1023?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
marko