Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
len jeden off topic:
minuly (alebo predminuly) tyzden prisiel kolega z Prahy vo vecernyx hodinax. Na druhy den potom rozxpraval, ako s nim dolu Prazskou zavodil nejaky MHD-acky bus az do 130!! Potom ho to prestalo bavit a slapol na plyn a zdrhol mu 150-kou :))) Holt bus nema na P605, 2,5l TDi :)))
a este cosi k tomu: Karosa to vraj nebola ....
tak by ma zaujimalo, co za samovraha to bolo v tom buse...
d3k0> Prečo nemáš rád RT6N1???? Ty si sa v tom neviezol a nezažil si ten pocit strachu pred smrťou tak čo sa ti nepáči????


Ale vážne.... RT6 mohol pustiť do obehu s cestujúcimi iba psychopat!

:-))))))
-Nápad- (domyslite si žiarovečku prosím 🙂
RT6 dať Šarkanovi, hodiť to na 14ku. V špičke, keby išlo na Miletičku najviac voličov veľkej hlavy (V.M.) by dal Šarkan plný knedlík a hneď by bolo o zopár hlasov menej. Potom by došli fekáli z ČKD, RT6ku by pozbierali žeriavom a znovu posadiť Šarkana atď......................
(Takto by sme do roku 2005 nemali ani jedného Bratislavčana nad 50 rokov)
:-))))))
KLF> Ja osobne CityBus považujem za výrobok Renaultu, ktorý iba šupáci v Karose montujú. Môže sa to predávať pod značkou akou chce, je to RENAULT a basta!!!!!!!!

Inak podľa mňa má Karosa šancu jedine na poli linkových autobusov, ktoré sú celkom dobré. Koncepcia a rozloženie rád 7xx a 9xx je na mestské prevedenie určite menej vhodné - a to nielen kvôli vysokej "zníženej" podlahe.

Btw. nemyslím, že by sa typy 14TrM/15TrM prestali vyrábať. Sú to kvalitné trolejbusy, na ktoré je dopyt aj v dobe 21Tr. 22Tr považujem osobne zatiaľ za sci-fi. Treba si uvedomiť, aké má koncepcia 14/15TrM kvality. Navyše nie všade považujú nízku podlahu za štandart a niekde si objednávajú radšej vyššiu podlahu, aj to ešte v grcnom designe (viď. 14TrSF/15TrSF), prípadne v normálnom designe (viď. 14TrASY6M - alebo také niečo, nepamätám si presne). 15TrM sa bude určite vyrábať ešte pár rokov (a keď nie pre nás, tak pre iných)

V otázke ideálneho busu súhlasím s TeBeCem.

Inak Solaris je aj kĺbový. S 15metrovou verziou zdieľam názor KLFa
Neviem ci to tu uz nieko pisal, ale ak ano tak sorry:
- 7737 - 38 opat bez napisov Slovenskej poistovni
- 7748 - 47 ma predny vozen bez reklamy ( ostal iba podklad )
- 7751 - 52 a 7807 - 08 a asi aj dalsie eliny z Juraku uz bez reklamy Buderus, ale 7931 - 32 ju este vcera mal
Karosa Renault Citybus klbovy sa po pol roku rozpada ? Tak tomu neverim ! A ak sa bavite o klasickych starych Karosach, tak ste zaspali dobu... tie uz by BA nekupovala. Rec tu je o Renaultackych !
co ste tu pisali o tych KT8D5 - oojsmrnych serbloch, tak jednosmerna verzia s oznacenim KT8B5 existovala, ale iba na papieri. Mala asymerticky usporiadané okná a dvere (podobne ako pri T3, KT8D5 uz ma symetricky usporiadane dvere, aby vzdy na oboch stranach boli proti sebe).
Dalej mam originalne CKD materialy vozidla KT8A5 - Nieco ako KT8D5, ale ma to rozmery vozidiel T6A5, teda dvzidalenost otocnych capov 6700mm, zalomenie skrine na krajoch, podvozky to ma tak isto vyriesene ako pri KT8D5, ale co som to cital, tak tam bol spomenuty iba rozchod 1435 (+rusky siroky). Ale najvacsi gol na tom bol, ze menicovu skrinu, ktora je v T6A5 ihned za budov vodica, otocili o 90 stuopnov a na lavej strane vynechali jedne cele okno. To by teda vyzerao, ale co uz: CKD (vyznam skratky nemusim vysveltovat.)

Doktor:
ze nove karosy sa rozpadli po pol roku - aj u nas
ze ikarusy na tri roky - detto, iba u nas aj napriek neudrzbe behaju stale (na rozdiel od niektorych karos)
ze solarisy su fobre - viem, povozil som sa s nimi v kosiciach a aj u nas, ked sa 3510 s´Kosic testoval. Ale vi by boli dobre aj pre blawu, to by ukazal iba cas.
Kockac: Myslim, ze CKD navrhlo KT6 (?) - taka dvojklbova jednosmerna kacica v designe T6, ale neviem, ze by sa to niekedy postavilo. Nakresy mam niekde na disku. No a posledny vytvor - RT6... No comment 🙂
KLF #5145: Mas pravdu, aj ja tu obojsmernost vnimam skor ako nevyhodu a cudujem sa, ze CKD neracila vyrobit pre Ceskoslovensko nieco ako KT8, ale jednosmerne. (Mozno aj racila, ale neovladam cely ich sortiment a zatial som nic take nevidel.)
Ad Solarisy: Myslim, ze su linky (teraz su tam klbove), ktorym by sa hodil prave 15m bus. Ale tazko povedat, mozno opacnym smerom idu viac napratane...
Nemam cas takze len rychlo ze odchadzam ( a vratim sa aj ked niektory by boli radi keby som to neurobil) ale to je jedno.Este jedna vec nechapem co mate proti Solarisom 18m.U nas ma prist blizsie neurcene mnozstvo uz v lete tohto roku.Solaris ako vsetci dobre vieme je maximalne odolne vozidlo!Len tak namatkovo spomeniem:
Nove Karosy sa rozpadli po roku!!!!!
Nove Ikarusy sa dostali do tohto stadia po 3 rokoch!
No a Solarisy sa zatial nerozpadavaju aj ked nie su u nas az tak dlho na druhej strane su konstruovane pre polske cesty ktore su ovela ale ovela horsie ako na Slovensku.
Kami:To myslíš vážně, že Kloubový Citybus je skoro shodný s B961????????? Vždyť je to úplně jiné vozidlo!!!!
Jel si s ním někdy vůbec?
KLF: neviem ako je to v Blave zauzivane, ale mat na nejakej linke v spicke klb a v sedle 15/12m vozidlo by urcite znizilo naklady. Jazdim napriklad 78 a tam by kludne obcas stacil mensi voz. Samozrejme, ak mam nakupit za 100 mil Sk, tak radsej kupim klbaky, ako nejake 15m vozidlo, aj keby malo 1/4 spotrebu. To je dnesna bratislava ...
Kami: ale pre BA je kompromis, cize nieco medzi kratkym a klbovym, zbytocnost. BA potrebuje HLAVNE klbove vozy (A-busy aj T-busy) a na par liniek kratke. Na tebou spominanu 50 je klbak ideal. Cize Solaris fakt pre BA nie je.
Podla mna je SOR 10,5 alternativou k B9,5 na jednej strane a B732 na strane druhej - podla vytazenosti linky.

Kompromis medzi 12m a 18m (solo vs klb) moze byt Solaris 15. Neviem posudit ci je vhodny technicky.
Ako pocuvam tak linka 50 by uzivila 15m vozy.

Karosa Renault Citybus je uz technicky velmi blizka Karose B961 - rozdiel je v podlahe (kto nastupi do elektricky ci I280 si moze len pochvalovat) a v cene.
KT8D5N - vozy su pekne, ale pre BA trocha zbytocne. naco nam je "dvojhlavove" vozidlo, ked mame pekne obratiska ? navyse ten stredny nizkopodlazny diel sa mi moc nezda... uz som pisal o tom tu.
Andy: preco by sa mala koncit vyroba 15Tr ? :)))) Tak neviem a preco sa skoncila vyroba 9Tr ? Tie boli podla mna este krajsie ! ;)) No tak za 1. Andy asi preto, ze sa vyrabaju uz dlho a uz sa nejaky cas vyrabaju ich nastupcovia 22Tr. Tak naco budu vyrabat hrkalky 15Tr ? 😉 (pri vsetkej ucte k tym trolejbusom - MAJU DOKONCA VACSIU KAPACITU AKO 22tr !!! podobne to plati aj u 14Tr a 21Tr.)
Autobusy - Solaris pre BA nechcem. ;))) ja viem, ze KLF o tom nerozhoduje, ale je to moj nazor 😉 Ak velkokapacitne (klbaky), tak Karosa Renault (cau Sicko:)) a ak kratke, tak... ved viete co ja presadzujem. ;)))
COLOR #5139: Mne sa celkom pacia KT8D5N (ci ako sa volaju tie nove brnenske). Povodne KT8 mi pripadaju ako rozhrkane sroty - aspon v klboch (skusenosti z Prahy a Kosic).
Andy> preco m-text? ten HDP? Inak pod na DP Talker!!!!
Co sa novych busov tyka, podla mna by sme mali kupit aspon niekolko Solarisov Turbino 18 ak su aspon tak kvalitne ako 15...
klf> Preco by mala skoncit vyroba 15TrM? Ved to je uspesne vozidlo...
COLOR> Vidno, ze citas M-text
Mnjooo... xcel by som pre svoj projektik zistit, ktore velkokapacitne eliny (ako napriklad KT8) by ste brali do Blawy. Dik.
Andy> Hmmm... kde som napisal ze 6631?
A ja som zase pre zmenu cital, ze Bratislava ma z kandidatskych krajin EU druhy najvacsi HDP, hned po Prahe, ktora ma 125, my mame okolo 105%.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.