Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Anndy008 #49027:
V podstate to tak funguje aj inde - v Dubravke su nosne elektricky + 34/83 (4-min nasledny interval), v DNV je nosnou 21 (4 min), na Dolnych honoch 201 a 202 (4 min).
Reakcia na: galiyosha #49051:
Dni linky 59 su spocitane - akonahle bude linka 11 Janikov dvor - Komisarky, uz ziadna 59 nebude 🙂

Troska sci-fi na zaver - ako by podla mna mali vyzerat intervaly v rannej spicke, aby sa cestovalo aspon trochu kulturne:
93 - 3
94 - 3
68 - 4
80 - 4
88 - 4 (prechod na sola)
98 - 6
Reakcia na: inTony #49029:
No kiez by si mal 100% pravdu. Som za rychloeliny. Uvidime v roku 2006 ako to cele dopadne a mozno zacnu stavat. Dovera je na 30%. ? ? ?
Reakcia na: NN #49036:
prepac ale asi cestujeme inou MHD. Tiez jazdim z Jungmannovej (sice nie po SAV ale na Zochovu ) ale tie vozy rozhodne nie su prepchatejsie ako pred zmenou. Skorej sa to tak otocilo ze 84 je plnsia ako 83, ale stale o nic viac ako pred zmenou! Tym samozrejme nehovorim, ze plnost tych vozov je povedzme nejak kulturna, ale to nebola ani predtym!
Reakcia na: marko #49049:
No v prvom rade by som chcel vidieť v Petržalke linku, ktorá v špičke nie je až tak vyťažená. 🙂 Späť ale k téme. Ak nájdeš v mojich úvahách nejakú logickú chybu, oprav ma, prosím.

Na 94 je v špičke odhadom nie 10, ale takých 12 alebo 13 autobusov. Na 93 to bude ešte o polovicu viac. Na 59 by to mohlo stíhať asi 6.

Keby si zrušil 94 a polovicu jej autobusov presunul na 93, interval by si stiahol nanajvýš o minútu (dlhšia trasa). Začínal by si ale mať problémy s kapacitou obratísk. Netuším, aká je teraz v špičke situácia na Hlavnej stanici, ale obávam sa, že by sa z nej musela spraviť priebežná konečná. A Vyšehradská tiež nie je nafukovacia, neviem, či by to zvládla. Presunutím zvyšných 6 autobusov na 59 by si možno skutočne dosiahol 10 minútový interval. A povedzme, že vozokilometre by ostali približne rovnaké. Čo sme ale vlastne dosiahli?

94 sme zrušili. 59 bola už pred reorganizáciou pomerne vyťažená, pričom mala 8minútový interval. Ten sa teraz predĺžil na 10 minút a -- hoci pri skrátenej trase -- by sme ním chceli obslúžiť aj cieľové oblasti zaniknutej 94. Nejako sa mi nezdá, že by tie autobusy boli nafukovacie. A, čo je najdôležitejšie, keď 59, ktorá je z tohto hľadiska nezaujímavá, zanedbáme, pre hlavný prepravný prúd na Zochovu nám z Panónskej cesty ostáva namiesto dvoch autobusov s preloženým dvojminútovým intervalom jeden s intervalom trojminútovým. A tie autobusy už teraz tak trochu nestíhajú.

Máš pocit, že by to skutočne bolo nejaké zlepšenie?

Osobne ale opakujem, že existenciu linky 59, navyše v jej pôvodnej trase, považujem za rovnako nepochopiteľné, ako to, že onehdá prežila ako "úplne nesystémová" veľkú bordelizáciu (spolu so zmutovanou 54/78). Osobne si myslím, že skôr či neskôr ju buď budú musieť zrušiť úplne alebo na nej opäť zaviesť hustý interval. Na čo netuším, odkiaľ zoberú vozy a vozokilometre...
Reakcia na: pele #48970:
A čo takto pohnúť mozgom, ísť na zástavku Strečnianska alebo Lúčanka (podľa toho, na ktorú to máš bližšie), nastúpiť na 95 a na Námestí hraničiarov presadnúť do 88? Bez čakania na prestup 11 - 12 minút, vzhľadom na hustý interval oboch liniek čakanie na prestup nie je nijako tragické a na rozdiel od 90, ktorá chodila v ideálnom prípade raz za 15 minút, ide 95 každé 3 minúty, takže ani ušlý autobus nie je žiadna tragédia.
Reakcia na: galiyosha #49044:
Mne to zhruba vychádza takto (čísla sú orientačné, keďže nemám presné údaje o tom, koľko busov jazdí na daných linkách). 94 v špičke asi 10 autobusov: 4 na predĺženie a zhustenie 93 v špičke (+2 z 95 - tam by som predĺžil interval z 3 na 4 min, na 93 by bol o trochu menší int.ako 4 min.v špičke), 6 na 59 - zrýchlené spoje a polovica by sa točila na ŽST Nové mesto (dosiahol by sa interval 10 min.) - a nechodili by ako teraz raz za 20 min. (resp. ráno do mesta tri za 16 min. a potom 44 min. nič!!). A presuny by sa dali urobiť ešte aj z niektorých iných liniek, ktoré nie sú až tak v špičke vyťažené.
Reakcia na: Vladimír #48913:
Úprimne súhlasím, len dve poznámky: Oni si ani neuvedomujú, že ak električku niekedy postavia, v čo už sám prestávam opäť veriť, cestovanie a prestupovanie vrámci Petržalky sa aj oproti súčasnému stavu ešte ZHORŠÍ. Zatiaľ čo teraz sú prestupy z liniek lokálnej obsluhy na linky celomestského významu väčšinou na hrane, vzhľadom na legendárnu nezmyselnosť niektorých bratislavských prestupných uzlov si nerobím ilúzie o tom, ako budú vyzerať prestupy z autobusov na električku.

Naopak, električka by zavrela ústa niektorým zaseknutým kazeťákom "nemáme priamu linku", lebo (predpokladám) s jednou radiálou (asi Karlovou Vsou a Dúbravkou) by priame spojenie bolo a rovnako s centrom (predsalen, 95 je ukončená na hranici centra, nie v ňom). Ostatné prestupy by snáď po prebudovaní Kamenného námestia/Námestia SNP na normálny prestupný terminál boli bezproblémové.
Reakcia na: galiyosha #49045:
Súhlasím s tebou vo všetkom čo si v príspevku napísal. A pritom by predĺženie 93 do tejto oblasti vyriešilo problémy.
Reakcia na: d3k0 #49022:
To je tak, keď nečítam príspevky od vrchu. ? Ber teda môj predchádzajúci výlev za nadbytočný.

Moje dnešné dojmy boli trochu rozpačité a optimizmus vo mne mierne nalomili...

Ráno som šiel do mesta okolo 8.30. Na zástavke Budatínska (Stále je na znamenie? Teraz je to už asi zbytočné.) čakal na 93 oveľa početnejší húfik, než kedykoľvek predtým na 94. 93 sa už na Smolenickej zaplnila tak, že ľudia stála aj na schodoch, hoci kompresný pomer vnútri autobusu mal ešte stále svoje rezervy. Pri Terne to už začalo byť tesnejšie a na ŽST Petržalka to už bola stará známa klasika. Netuším, či to bolo spôsobené vynechaním spoja, ale bohvieaké zlepšenie oproti predchádzajúcemu stavu to nebolo. Naspäť som šiel okolo 10.00 95 zo Šafárikovho námestia. Na moje počudovanie, autobus bol veľmi slušne naplnený, ale vrámci kultúry.

V "strede" sedla som ešte necestoval, ale pamätám si, že okolo 13.00 chodili 93/94 z centra pomerne veľmi plné. Keďže intervaly v tomto období sa nezmenili, len sa poskracovali trasy, som celkom zvedavý.

Opäť som sa potreboval do mesta dostať okolo 15.30. Z Holíčskej vynechali asi dve 68 (medzičasom odišli tri 94 a dve 99). Okrem zdržania to v tomto smere kapacitne nebol problém, nechcel by som však byť v koži cestujúcich následne čakajúcich na prepravu z mesta. Naspäť som šiel okolo 17.30. 88 z ASMN pomerne kultúrne, po prestúpení do 68 na Moste Apollo som však stál na poslednom (či v mojom smere skôr prvom) schode. Iste, bolo to čiastočne aj o tradičnom nepostupovaní ľudí do vozidla, ale nebolo to bohviečo.

Trochu by možno chcela doladiť križovatka Bosákova - Šustekova, ktorá neviem, či bola po otvorení Mosta Apollo preprogramovaná, aby reflektovala zmenené dopravné prúdy.
Reakcia na: d3k0 #48955:
Ale ja sa bojím, že 98 bude v oblasti juhu a juhovýchodu Lúk skutočne problém, ktorý sa neutrasie. Zopár myšlienok (opravte ma niekto, ak sú mimo): Väčšina cestujúcich bývalej 93 smerovala na Zochovu, prípadne Hodžovo námestie. Pre týchto nepredstavuje 95 s prestupom uspokojivú alternatívu. 93 počas rannej špičky vôbec nevozila vzduch -- už na Lúčanke bola zväčša veľmi slušne zaplnená. Do 98 tak nastúpi celý juhovýchod Lúk, ktorý sa potrebuje dostať na 93. Okrem nich sa do 98 pokúsia dostať aj celé južné Lúky, ktoré predtým cestovali 97 do oblasti Ekonomickej univerzity -- či už priamo na EÚ, alebo do škôl v Ovsišti. No a nesmieme zabudnúť ani na "pôvodných" cestujúcich 198, ktoré vôbec, ale vôbec nechodila poloprázdna. To potom spôsobí, že 98 je vo svojej južnej časti značne preťažená. Ešte uvidím, ale bojím sa, že so začiatkom vyučovania na vysokých školách sa to len zhorší.

Naopak, napríklad na linku 95 kvôli pomerne zlej nadväznosti na centrum (93/94 je to predsalen do "komerčného" centra bližšie) jazdí napríklad neskôr večer úplné minimum ľudí. Ale tu by som bol mierne optimistický, asi je to skôr nezvyk cestujúcich na toto spojenie.
Reakcia na: kohut #48881:
Ja netvrdím, že pre obyvateľov väčšiny Lúk sa situácia zlepšila, tam skôr naopak. Mne samému sa cestovanie výrazne znepohodlnilo. No vzhľadom na ignorantský postoj mesta, ktoré už štyri roky básni o nákupe nových autobusov a asi čaká, že samé priletia z neba, som rád, že táto zmena aspoň má hlavu a pätu. Mohli sme dopadnúť oveľa horšie.

Čo sa týka Šafárikovho námestia, to je v súčasnosti neriešiteľná situácia, nadväznosť na električky smer Karlova Ves je tam vážne slabá. Dúfam, že nové električkové linkové vedenie (ak bude), to bude brať na zreteľ a ešte viac to nezhorší len špičkovou 12kou...

S tým predĺžením cestovania... Nechcem sa hádať o haliere 🙂, ale tých "max. 30 minút" sa mi trochu nezdá. Čistá jazdná doba bez započítania pešieho presunu Zochova - Kapucínska a čakania na električku na Kapucínskej bola pred zmenou 24 minút. Peší presun trvá aspoň 2 minúty, električka do 4 minút vždy určite neprišla. To predpokladám ešte stále nezahŕňa peší presun na zástavku Lúčanka.

Re #48911 marko: Spočítaj si, o koľko sa predĺži trasa 94 posunom konečnej z Holíčskej na Vyšehradskú a 93 z Vyšehradskej na Antolskú. Keď si to vynásobiš počtom kôl za deň, dostaneš sa k takému astronomickému číslu, že zrušenie doslova _zopár_ spojov, ktoré by si zlúčením 59 a 94 docielil, to ani omylom nenahradíš. Keby sa to dalo, určite by to spravili už autori zmeny linkového vedenia. Čísla nepustia.

Ohľadom 99 sa podľa mňa nejedná o plytvanie, skôr ide o to, aby si na ňu obyvatelia zvykli. Osobne však vôbec neschvaľujem jej prehodenie s 98 na konci trasy. To spôsobuje, že obzvlášť ráno chodí 98 extrémne plná, lebo plní namiesto 99 funkciu zvážača na nosné linky...
Reakcia na: S499.1023 #49040:
Pretože máš nezameniteľnú odbornú autoritu a čaro osobnosti ?
Reakcia na: NN #49036:
Nuž, konkrétne Tvoju oblasť som svojho času celkom dobre poznal. Ešte za starého linkového vedenia som tade pred pár rokmi cestoval do školy. Na Jungmannovej sa ešte dalo pohnúť, na Hálovej už bolo veľké umenie nastúpiť a na nadjazde vlkä vypadávali. Zastávka Aupark vtedy ešte nebola. Tieto moje zážitky platili pre L83.

Neviem síce kde presne na sídlisku bývaš, ale snáď by stálo za pokus nejako sa dopracovať na 93ku, ktorá chodí častejšie 🙂 Pokiaľ sa možnosti vyčerpajú, tak kontaktuj d3k4 🙂
Reakcia na: 81-71 #49009:
No on Kreténprint je tiež betónový, lenže nejaký magor vymyslel do toho raziť tie ornamenty a teraz na tom ryžuje, pritom by stačilo mať Haltestellen vybetónuvané.
Reakcia na: Spectre #49000:
Prečo stále ja ? ? ? ?
Reakcia na: tr3mp #48996:
Dokonca mám pocit, že semrom hore to bol len jednopruh. A na Jánskej bola eňo-ňuňo zmrzlináreň. A po Štefánikovej jazdili T2...
Reakcia na: donats #48993:
No veď tá guľatá vtedy čistiareň, potom, po prevrate, najprv wexlácka kaviareň, potom predajňa Globtel a teraz bohviečo, je na tej fotke krásne vidieˇ%t za tým trombelusom.
Reakcia na: piol #48991:
No, miesto si uhádol úplne presne, takže, ako vidíš, predsa len boli tie 14Tr0 staršie:-P.
Reakcia na: Spectre #49035:
teba som sa nepytal, prispevok som adresoval cloveku co mi tu ide do hlavy tlacit ze sa mi zlepsilo cestovanie do prace ked sa mi zhorsilo, miesto 3 liniek mam 2, mieesto 3 prepchatych a 1 normalnej mam 2 prepchate, ja tam zlepsenie nevidim prepac a tie linky su PREPCHATE, to mi ver, mozem ukazat x inych liniek ktore jazdia prazdnejsie v ranej spicke

ale mas pravdu, je to zlepsenie, doteraz som v zivote nevystupoval miesto na hodzovom namesti ale na SAV kde jazdim, znechuteny z MHD z ktorej je mi blivno vystupujem po novom uz radsej na Hodzovom, aby som sa presiel po vzduchu a zacnem asi uvazovat ze budem dobrovolne nastupovat na Halovej miesto Jungmannovej, tymto si usetrim zrusenim Jungmannovej a SAV dve zastavky cestou do prace a cas straveny v nechutne prepchatej MHD z ktorej je mi na tycku, kedze tak si kulturu cestovania nepredstavujem, radsej sa pobavim na tych blbcov co idu v prepchatej MHD kde za to platia a ja ich pesibusom zadarmo predbehnem...

som fanda zmien, cakal som zlepsenie, cakal som ze ked nam tu zrusili jednu alternativnu linku (81) k 83/84 bude to nejak kompenzovane na tych zvysnych 2 ktore ponechali (resp. 1 z nich beztak skratili (83)), ale ako vidim prinieslo to len zhorsenie, po novom prepchate linky a intervaly rovnake

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.