Chápal bych, kdybys měl hokej třeba ve zkratkách AMAT (Palermo) nebo ATAC (Roma), ovšem znát označení DP ve vlastní zemi- to je tedy faux pas! Zvlášť když máte jen 4- DPB, DPmŽ, DPmP a DPmK...
Tak abyste se, pánové, nehádali o cenách autobusů, mohu poskytnout něco z legislativy- úřední vyhláškový ceník ministerstva dopravy pro účely výpočtu prokazatelné ztráty: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/841C2815-1BC3-4BC9-A1B8-8072B3AD72B5/0/Ceny_busu.doc
Jsou to sice ceny úřední (a tedy nereflektující zvláštní obchodní podmínky v jednotlivých případech), ovšem pro základní orientaci je to dobré a o 11 mil Kč tam nic není. O té nálepce na Agorách DPP pro linku 100 vím taky, bůhví, v čem konkrétně to navýšení spočívá, ovšem povšiml jsem si jedné zajímavé věci- tyto autobusy jsou v Praze poslední, kde ty nálepky s cenou jsou- od té doby kde nic tu nic! To by taky mohlo o něčem svědčit...
Namiesto Piros Gyors mozes na Slovensku oznacit zrychlenu variantu linky 37 napriklad ako R37
Re #48341 S499.1023: Si mi pripomenul -
V nedeli pujdeme na velikou turu
po cervene znacce z Kauflandu do Carrefouru
(Jaromir Nohavica - Ostrava cerna)
Treba si uvedomiť, že číslovanie liniek v skutočnosti vôbec nie je podstatné, pretože "domáci" sa to aj tak za chvíľu naučia naspamäť a "hostia" si to aj tak budú musieť vyhľadať, pretože ja by som, napríklad, v cudzom meste neveril tomu, že napr. 137 pôjde podobne ako 37. Jedine budapeštiansky systém s červenými "Gyors" linkami by som prijal, lenže BUSE nevie farby ? .
Re #48078 hroch: No, terazky som bol v Hannoveri. Veľa pekná MHD, pre BA ako stvorená, ale práve tie automaty ma tam celkom iritiovali. Síce mali touchscreen aj brali karty, LENŽE ani jedna z mojich kariet im nechutila, bo berú len debetné karty nemeckých bankových ústavov a bankovky to nebralo a ja som samozrejme mal akurát papieráky...
Re #48081 hroch: Myslím, že pôvodne boli písmenkové okružné a čísielkové radiálne alebo naopak...
Re #48136 hoppusmark: Veľa dobrý príspevok, plný súhlas!
Re #48138 hoppusmark: Presne tak. Žiadna linka nie je sama o sebe "odvšadiaľ všade", to je len súbor liniek. Linka 78 je približne rovnako vyťažená v celej trase, takže by bolo nezmyslom ju kúskovať, naopak si myslím, že by bolo vhodné, aby premávala aj cez víkendy.
Re #48191 majo18: To je samozrejme absolútny nezmysel, vodiči sú strážení palubným počítačom a nesmú jazdiť s náskokom. To, čo tu hlásaš, je blud, výmysel a klamstvo.
Re #48200 MARTON: Chudáci študenti s Družby vládzu denne do noci chlastať, tak môžu aj prestúpiť s x kg batožinou, tak isto ako študenti z Mlynov.
Re #48204 majo18: Si niekedy skúsil porozmýšľať nad takou eventualitou, že ten podľa Teba o 4 minúty predbehnutý bus je v skutočnosti o 8 minút zmeškaný predchádzajúci a preto sa ten vodič snaží urýchliť výstup a nástup cestujúcich?
Re #48218 AAA: Správna úvaha vychádzajúca z nesprávnych podkladov a teda vedúca k nesprávnym záverom. Pri dodržiavaní cestovného poriadku v celej trase (čo je pravidlom) nemôže 14 prísť na Jesenského o 4 minúty skôr...
Re #48221 Andy: Že by dodatočne niekto prišiel na to, že asfalt dilatuje viac ako betón?
Re #48251 NN: Si rozmýšľal nad fyzikou? Ako môže mať 15 m autobus v reále vyššiu kapacitu ako 18 m?
Re #48265 TeBeCe: Nazvať letištnú rýchlodráhu rýchlovlakom, to chce naozaj novinára na svojom mieste ? . Už som čakal ICE v Petržlenke ? . Inak, skutočnosť je taká, že CAT je zúfalo prázdny a nevyužívaný a stratový a neúspešný (nieto divu, nie je integrovaný a je drahý a oveľa rýchlejší než S-Bahn nie je), tak sa snažia s ním napchať, kde sa dá... No a keďže 1014 už nie sú veľmi spoľahlivé, nechválil by som deň pred večerom...
Re #48269 fobust: Nikdy sa to tak nerobilo...
Re #48302 Corgon: Počuj, petert, mamľas jeden dysgrafický, ne.er ma už!!!
Re #48321 Sommelier: Hmm, možno si scestovaný, ale ak nepoznáš DPMPrešova, tak o slovenskej MHD nevieš nič
? .
Niktov im nechce brať zľavy v sedle (aj keď si myslím, že o to, z čoho majú platiť električenku, sa má starať štát) ale v špičke by naozaj svoju každodennú Tour de Hypermarket absolvovať nemuseli...
Ja osobne radsej idem peso cez cele mesto ako by som mal cakat (teoreticky 12 - 15 minut) na elektricku - napr. na spominanu linku c. 1.
Myslim ze je dost moznosti ako sa dostat na niektoru z nosnych liniek, a teda hocikde do mesta.
Veď nič ti nebráni buď prestúpiť na 83 ako doteraz na Nám. hraničiarov,alebo ísť 88 a prestúpiť na Jungmannovej na 83 a 84 alebo ísť 95 a prestúpiť na 1 a na Poštovú (ale to neviem či vyhovuje - podľa cieľa cesty...). ?
najviac ma vytacaju komentare, ze sak do centra sa dostanete rychlejsie ako doteraz... Treba si ale uvedomit ze centrum je siroky pojem a zastavka Safarikovo namestie (95) nie je zastavka ZOCHOVA (83)... Ak sa niekto potreboval doteraz dostat na zochovu tak 95 mu v tom prilis nepomoze.
Pozriem a napisem. Dokonca u tychto sa lahko moze stat, ze mas s tymi 11 M Kc pravdu, pretoze to su vozidla so zvlastnou, nestandardnou prevodovkou, vdaka ktorej mozu ist vyse 100 km/h a busy ani usi cestujucich neroztrhaju vysoke otacky motora. Okrem toho maju samozrejme aj iny interier. Su to jednoducho specialy robene zakazkovo.
Skus pozriet tie vozy s upravenou zadnou plosinou pre batozinu - tie, ktore boli nakupene pre linku 100 - Zlicin - Ruzyne. Na nich sa skvie tabulka s cenou cca 11 mil Ceskych korun.
Nic sa nestalo v pohode. My sa potrebujeme dostat na Hlavnu stanicu. A 95 my je nanic. Cize od noveho grafikonu budeme musiet vyskusat spojenie L88 cez Apollo na AS Mlynske nivy a odtial dostavnikom 210 na stanicu. Ak budu spoje nadvazovat na seba tak potom to bude super.
Pripadne z Ovsista L99, L88 na Halovu a odtial 83 cez vikendy. 84 sa uvidi kedy rano vychadza na svoju prvu púť. ? ?
Corgon: Som si všimol že ľudia hľadajú v nových linkách predovšetkým prípoje k tým linkán, s ktorými chodili doteraz, a neskúšajú nájsť trasu novú, rýchlejšiu...
Napríklad z Ovsišťa pri ceste do centra nebude treba chodiť linkou 99 na Hálovu a tam prestúpiť na 83..Len preto že doteraz som chodil 83..
Čo tak z 99 prestúpiť na Farského na 95... Síce nie na hrane, ale oveľa rýchlejšie.
Počet zastávok terajšou l. 83 z Ovsišťa do centra: 9
Počet zastávok 99+95(prestup na Farského): 6
Ak si náhodou myslel niečo iné tak sa ospravedlňujem
?
Nemyslel som nadvaznost liniek 83 a 84 na seba! Na L83 nenadvazuje na Halovej L88, L99 z Ovsista. CP su na imhd stranke a su vypisane od konecnej a od zaciatocnej BUS zastavky. Cize rozculovat sa a nadavat budem po 5.9.2005.
A hroch toto nie su stranky mhd, my o tom vieme kamo. ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Corgon
A hroch toto nie su stranky mhd, my o tom vieme kamo. ? ?