Ad Amos Keynes a Fobust:
Rád by som k vami diskutovanej téme pridal zopár postrehor. Amos Keynes, myslim ze si terajsiu situáciu v bratislavskej MHD zhodnotil veľmi dobre, takisto ako aj Fobust v r.2003. Keď som si to pred tými dvomi rokmi prečítal, tak to naozaj vystihovalo stav aký bol. Odvtedy sa však naozaj dosť zmenilo, robia sa rekonštrukcie električkových tratí, električky sa čistia, je tu hlásenie zastávok, vodiči majú uniformy. Veľmi ma potešili tie pripravované 25Tr-ky na Dlhé diely.
Čiže sa s tým konečne začína niečo robiť, dúfam že to tak pôjde aj naďalej.
Čo musím DPB naozaj vytknúť je to že už dlho nenakúpili nové autobusy a ani to neplánujú. Nové autobusy by určite prispeli k spokojnosti cestujúcich, a ušetrili by nemálo financií pri prevádzke. Rekonštrukcia starých 732 na plyn je naozaj dosť veľká hlúposť, neprinieslažiadne výraznejšie zlepšenie, iba veľké prevádzkové náklady, a tieto autobusy sa kazia. Už sa mi viackrát stalo že na linke kde premávajú plyňáky autobus vypadol. Preto sa už radšej takým linkám vyhýbam(samozrejme ak sa dá..)
Tiež si myslím že DPB chýba "šmrnc" -napríklad to logo(lebo ten znak napríklad na košeliach vodičov je dosť veľký, mňa by obťažoval..a ani to nevyzerá dobre..)...tie uniformy mohli byť aj inej farby(niekto tu písal že videl na nejakom vodičovi ružovú...to sa síce asi mýlil ale...zlá myšlienka to nie je...čo keby mali vodiči ružové uniformy? Tá modrá je síce zaužívaná v dopr.podnikoch..ale prečo by sme sa nemohli odlíšiť?
Ako som tu už raz písal..dobre by padol aj jednotný náter vozidiel...Električky by mohli mať obidva typy- nový aj starý, ale autobusy by mali mať jeden: červeno-biely(+oranžový), interiér taký aký majú IK.415,435-oranžovo-biely...
v súčastnosti autobusy asi najviac zaostávajú, takže tam by sa malo asi najviac investovať.A chce to tiež novú vozovňu v petržalke(aj s plničkou plynu(samozrejme pre NOVÉ plynové autobusy..)) no ale toho by ešte bolo čo by sa dalo zlepšovať takže už sa viac nebudem rozpisovať..
Na záver len toľko, dúfam že sa postaví tá električka v Petržalke, a že nové linkovanie autobusov prinesie zlepšenie a my, fanúšikovia, a (ešte zatiaľ stále) cestujúci MHD budeme zase o trochu spokojnejší.
To je jednoduché. Buď peši k Auparku a tam na L50 alebo L88 na Starohájsku a tam na L68 na Dulovo.
Re #46165 hefec: Keby si nenapísal, že je tam stretnutie 4% tak myslím, že väčšina ani nevie. Ja určite. Teraz si na seba len upozornil.
Re #46159 babou: ad fobustov materiál:
Bod 2. Informačná kancelária na Obchodnej prešla rekonštrukciou, takisto ako tá na Hlavnej stanici a v Gaštanovom hájiku. Tá pod mostom a na Hodžku vyzerajú dobre. mohli by lepšie ale nie sú špinavé a v skutku za poslednú dobu som nemal problém, že by pracovníčka bola neochotná.To, že neexistujú jazdné poriadky v knižnej podobe je stále chyba. Aj keď penetrácia internetu je v BA dosť vysoká, stále je to chyba. Doplnkový predaj CL neexistuje a je len hlúposť dopravcu, že sa pripravuje o tržby z tejto formy predaja. MHD je stále pomalá, tento nový materiál by mal k niečomu pomôcť. Stále viac vozidiel dostáva informačný elektronický systém aj keď nie je využívaný tak ako by mohol. Mohol by zobrazovať oveľa viac. Platové tabuľky boli obnovené. žltočierna je klasická, bielo červená pre dojazdy a bielomodrá pre výluky aj keď nie vždy sa stým tak stretnete ale už aj úmysel niečo zmeniť je v podmienkach DPB dosť. Magistrát od roku 2003 kedy bol ten materiál zverejnený osadil množstvo prísreškov JCDecaux a v najbližších 2 rokoch ich pribudne ďalších 150 a potom každý rok 20 až do roku 2011. DPB opravil svoje prístrešky, tie ktoré sú v tom materiály na fotografiách.
K úrovni vozidiel sa netreba vyjadrovať. Na jednej strane plynofikácia priniesla skúlturnenie vozidiel, nové plechy, lak, podlaha,... na druhej strane vozy sú poruchové, žerú olej,... ale to už cestujúci nevidí a ani ho to nezaujma pokiaľ ho odveze do ciela v slušných podmienkach. Najväčší problém je z čistotou. Tou zaostáva hlavne 4. a 2. kolóna.vozy sú špinavé, za dvermi by sa uchytili fialky na tom množstve blata. Na druhej strane konečne sa čistia električky od prejavov grafity. Vozové suchoty však nedovolujú voz čistiť okamžite. Vždy je lepšie cestujúceho odviesť aj v znečistenom voze ako ho neodviesť vôbec. Zaujímavé je že fobust kritizuje, že musíte prestupovať čoraz častejšie pričom dobre vie, že systém odvšadial všade je dlhodobo neudržateľný a neefektívny. Čo sa vodičov a revízorov týka poviem len blbec sa nájde všade. Je len na cestujúcom či sa bude sťažovať apotom je narade dopravca aby situáciu riešli - zrážka zo mzdy až vyhadzov.
3. magistrát začal viac riešiť problém MHD, aj keď pomaly ale pán boh zaplať za električku do Petržlaky a troljbus na D. Diely. Už len tie nové vozidlá. Buduje sa preferencia aj keď by me si ju vedeli predstaviť fungujúcu lepšie a hlane vybudovanú rýchlejšie. Nie je to však lacná záležitosť. Rekonštrukcie tratí sa konečne rozbehli vrchné vedenie v Bratislave je ucelená kapitola o ktorej netreba hovoriť. Je proste strašné a kým tam budú tí istý ľudia asi navždy bude.
Rekonštrukcia električkovej tratepri Poluse bola naprojektovaná chybne, lebo sa tam zmenili prepravné koridory chodcov. Nie je pravda, že cestujúci nemá inú možnosť. môže ísť iným východom, ktorým sa dostane na prechod rovno na nástupište električiek, ale väčšina ľudí využíva iné smery a tomu sa mal aj prispôsobiť projekt. Som si však istý, že keby tak spravili fobust by dnes kritizoval vzdialenosť zastávky električiek a L50, že to obmedzuje prestupy.
K nosnému systému sa nebudem vyjadrovať, keďže magistrát na čele s primátorom prijal fobustove argumenty a zobral jeho materiál, ktorý vyvtoril (alternatíva k metru - je to na tejto stránke) a len s malými úpravami sa v tej podobe bude realizovať. (s najväčšou pravdepodobnosťou) Za ďurkovským som bol vtedy s ním ešte s nejakým ďalšími ľuďmi a tento projekt sa mu veľmi lúbil, takže myslím si, že tu môže byť fobust spokojný.
K tomu asfaltovému krytu na zastávke zátišie som sa už vyjadril a k rozbitým Karosám 732 som tiež napísal, že väčšine bol vďaka plynofikácii upravený interiér do podoby, za ktorú by sa nebolo treba hanbiť, keby bola umývaná.
Myslím si, že za tie dva roky MHD v Bratislave prešla kus cesty. uniformy vodičov, sprevádzkovanie hlásičov, GO trolov či T3, K2 a ich modernizácie. Takisto sa začali opravovať plechy autousom, ročne sa zgenerálkuje od 20 - 30 autobusov na pohon zeným plynom, opravy prístrešov a budovanie nových,... atď.
Myslím si, ž jedine čo nám teraz chýba k spokojnosti je 25 krátky trolejbusov a 100 autobusov všetkých dĺžok. Som si istý, že aj ľudia by boli oveľa spokojnejší.
Re fobust: Možno by si mal vypracovať nový materiál a zhodnotiť čo sa zmenilo a v čom problém pretrvávajú.
Tie prehnité kovové obruče stačilo natrieť červenou farbou, ale meniť asfalt, príliš drahý špás.
S tou 4086 - to mi je novinka... Preto som ju už tak dávno nevidel na 88, 90...
Mne zas bude trochu ľúto za linkou 82. Ešte za tou, čo išla na Hlavnú stanicu. Malo to interval 10/12/10/15//15 a počas špičiek to bolo vždy perfektne využívané. Okrem iného mi to bude chýbať aj preto, že by to bol ideálny spoj do školy pri Dulovom nám. Vozilo to ľudí z celého nášho sídliska a bolo to dosť ľudí. Škoda jej.
Ale však 82 budem výdavať aj naďalej na Einsteinovej, ale na trase Dudova (???) - Vojenská nemocnica (???) - VolksWagen...
Bol si sa na tej zastavke pozriet? Tu nejde iba o stary asfalt, ale o tie hrdzave, prehnite kovove pasy po obvode zastavky. Navyse, cela ta rekonstrukcia sa mala spravit inak, najma sa mali posunut zastavky.
ak sa nemylim, tak po novom to mas najlepsie 88 z Einsteinovej na Furdekovu, prestup na 68 a priamo na Dulovo nam. Mozno exituje aj lepsie riesenie. Napada ma este ist na Kollarovo nam. a odtial trolejbusom.
skúste mi vymyslieť spôsob cestovania zo zastávky Einsteinova na Dulovo nám. Mám tam školu. Niečo som si už rozpracoval, ale chcem vedieť či na to prídu aj ostatní.
Hehe, ked tak pocuvam tie ponosy ludi, ktori by chceli mat spoje odvsadial vsade, tak sa musim len pousmiat.
Momentalne som v Mnichove, a tu stoji vacsinou (s vynimkou S-Bahnu a U-Bahnu a vacsich prestupnych bodov pre elektricky) na jednej zastavke len jedna linka. Niektore trasy sa riesia aj trojitym prestupom, a pritom je to len pomerne male centralne uzemie (ale velke ako cela Bratislava).
Ale na druhej strane, intervaly U-Bahnu su dobre, a celkovo sa tu cestuje dobre, len niektori ludia zvyknuti na bratislavsky system by to nemuseli rozchodit.
P.S. Ak si myslite, ze som tu kvoli tomu stretnutiu homosexualov, co tu dnes a zajtra je, myslite si zle
Postupne ako ste to opísali.
1. L68, intervaly 8/12/8//12 (ráno špička/sedlo/poobede špička//víkend) priamo, bez prestupu s lepším intervalom a rýchlejšie v ciely ako dnes. Vystúpite buď na Košickej alebo na Miletičovej alebo Bajkalskej. Ako Vám to bude viac vyhovovať. Neviem kam presne tam chodíte.
2. L93, interval 3/12/4//8 alebo L94, interval 3/12/4//- s prestupom na Dvoroch (na Novom moste) na L82 (terajšia L92), interval 12/20/12/20 do Mlynskej doliny. Cesta bude rýchlejšia a pohodlnejšia s lepšími intervalmi a už nie len v špičke ale aj v sedle.
3. a 4. L93 priamo na Hlavnú stanicu. V prípade cesty na Hodžovo L93 priamo na Hodžovo alebo L94 na Kollárko + peší presun alebo s prestupom na Zochovej na L83 alebo L84.
5. L68 zo Švabinského na most Košická s prestupom na L88 s intervalmi 8/12/8//12 na ASMN.
Mám pocit, že ste ten obyvateľ, ktorému sa cestovanie zlepší a dovolil by som si povedať, že výrazne.
Čo s toho fobustového materiálu týka, vzhľadom na pokročlú nočnú hodinu odpíšem zajtra. Predbežne však môžem napísať, že v roku 2003 sa s tým dalo len a len súhlasiť (možno až na tú kritiku povrchu na zastávke Zátišie, lebo tomu asfaltu nič nie je, nie je ani popukaný, neviem prečo vyhadzovať prachy na nový?! ) ku dnešku sa toho dosť zmenilo a nie je možné 13 ročný úpadok dobehnúť za dva roky. Ale vravím, vyjadrím sa zajtra.
Keď som išiel 53-kou z Chorvátkseho Grobu do Bratislavy koncom novembra 2002 (krátko po predĺžení), tak vodič otváral len predné dvere a pozeral, či si každý označí lístok v prvom označovači. (Určite však nevidel či si náhodou niekto neoznačil už označený, neplatný alebo polovičný lístok ak mal mať obyčajný). A keby si ho aj niekto neoznačil, vodičovi by to bolo určite jedno...
Aj tak si myslím, že električenky by mali platiť aj v 3. tarifnom pásme, veď tá obec si vraj za tie spoje platí! Lebo súčasné nedodržiavanie tarifných podmienok podľa mňa znižuje vážnosť dodržiavania istých pravidiel, teda aj DPB ako celku!
Kľudne diskutujte aj na môj príspevok #46121 , kde píšem o MHD do Ivánky pri Dunaji a je tam aj odkaz na článok zo SME o (ne)reálnosti premávania MHD do Dunajskej Lužnej, Kalinkova a Hamuliakova.
Ešte doplním, že v Ivánke pri Dunaji nie sú (na rozdiel od Chorvátskeho Grobu) zriadené zastávky MHD. Takže večerné spoje označené údajne iba cieľom "Ivánka pri Dunaji" zrejme zastavujú na zastávkach SAD. Kde sa tam vlastne otáča, neviete?
Re #46134 d3k0: Čože? A to aký iný dopravca by tu ešte mohol jazdiť v noci na Kolibu? Veď MHD v Bratislave prevádzkuje iba DPB, nie?
ZMENY V PETRŽALKE
Nezdá sa vám tak trochu nespravodlivé, že na Vyšehradskú pôjde 93 aj 95, zatiaľ čo ľudia z okolia Antolskej budú musieť prestupovať aj na Šafko? Nebolo by lepšie 95-ku presmerovať aspoň na konečnú Dolnozemská, keď už na Jasovkskú teda nie?
Švabinského - Mliekarenská - každý pracovný deň
Kolmá - areál UK v Mlynskej doline (Prírodovededká fakulta,
matfyz) - každý pracovný deň v šk. roku
Kolmá - Hodžovo námestie - často
Kolmá - Hlavná stanica - dosť často
Kolmá -AS Mlynské nivy - dosť často
Ti co vrestali boli odstaveny. Osobne som ma medzinarodnej konferencii o verejnej osobnej doprave uviedol nasledovny clanok, ktory si mozete precitat aj tu:
Bol som napadnuty istymi ludmi na Magistrate ze sa do toho vobec nevyznam a tak. Mozete usudit sama. Najtragickejsie na tom vsak je, ze vela veci sa za tie dva roky, ktore odvtedy ubehli, nezmenilo.
Ámos a spol.: Kedy konečne pochopíte, že X43 slúži ako krajné riešenie na prepravu zamestnancov niektorých inštitúcii, a nie je to nejaká turistická linka. O tom jednoducho nie je čo špekulovať.
#46119 Peon: Tak to je v perdeli, keď tam platí nástup prvými dvermi, tak by to vodič mal rešpektovať. asi pôjdem pozrieť na tú linku, že ako to funguje. Skúsim podať neskôr správu.
Re #46124 Peon: Vieš, nedajbože by ľudia chceli využívať MHD aj na ceste na Kamzík. To by z toho bol taký bordel, to si DPB nemôže dovoliť sú to tupci
Re #46127 milannco: V každom prípade podľa mňa je dobre, že to prešlo. Len by som L95 rozdelil ako L80 a spoje by striedali svoje konečné. prvý by končil na Vyšehradskej a každý druhý by končil na Betliarskej, ako je kostol a Lidl, kedysi tam končila aj L59. Na vyšehradskú bude chodiť iná nosná linka, takže tam to vydržia a posilnila by sa obsluha Lúk VII plus Lúk VIII s pešou dochádzkou.
Re #46143 milanco: Ja osobne si myslím, že
50 by mala vypravovať 1/2 kolóna so 4.
78 - 1/2. + 4
93, 94 a 95 - 4.
99, 80 a 88 - 4.
82, 83 a 84 - 1/2. + 4.
91 a 191 - 4.
68 a 87 - 1/2. + 4.
98 - 1/2. + 4.
Približne takto nejako by sa najazdili najmenšie jalové kilometre. Či to už dovolujú kapacity vozovien, neviem, ale keby sa na 4.DTP spravil lepší poriadok a vraky sa odtiahli do jamy a historičák do ústredných myslím, že by sa našlo miesto na presun nejakých vozov aby to v celku šlo.
Re #46147 milannco: Mám pocit, že niektoré nejazdia, 4086 určite čaká na plyn ak tam už nie je.
Re #46153 babou: Napíšte svoje najčastejšie cesty odkiaľ - kam a napíšeme vám ako budete jazdiť najrýchlejšie a najpohodlnejšie.
Čo sa financovania MHD týka, nie je to také jednoduché. Ako sme týmto novým návrhom zistili, aj za menej vzkm sa dá robiť lepšia MHD. Myslím si, že dotácia 1,4mld je dostatok na to, aby sa po meste jazdilo na dostatočnej úrovni. A ak aj dodržia to, že 500.000 ušetrených vzkm presunú do DNV tak sa doprava zlepší hádam aj tam. Dôležité aby sa spravil poriadok v DPB, ucpali diery, popresúvali ľudia z predimenzovaných sekcií do tých poddimenzovaných, možno čo to aj vyhodili a začali lepšie využívať financie. (veď pri reko radlinského vrchné vedenie robila ELZA s r.o. a hneď pri nich stál renault DPB so štyrmi vrchármi, ktorí na nich pozerali a kontrolovali ich alebo čo. to je do neba volajúca blbosť)
Ak však narážate na vozidlový park, nie je to také jednoduché. Na prvom mieste je problém, kúpia sa nové vozidlá a čo teraz, koľko v rukách vodičov a dielní tie vozy vydržia (aj keď údržba je lepšia ako bola), ale na druhej strane, či je magistrát schopný zabezpečiť dostatočné množstvo financií aby vždy boli náhradné diely,...
Ďalším problémom je nedostatok penazí, BA má rozbité cesty, stavia električku do Petržalky a ďalšie programy. Ale ak si na druhej strane vezmeme, že sa našlo 4,2mld. na nový most a keď to prečíslime na vozidlá je to nových NP- 90 sólo trolejbusov, 20 kĺbových trolejbusov a cez 300 autobusov všetkých dĺžok. DPB by mal na najbližšiích 10 rokov vystarané a stačilo by kupovať pár busou ročne.
Takisto napríklad opravy starej radnice a kostola klarisiek budú stáť dohromady cez 100mil. korún. Študujem históriu, nepopieram potrebu obnovu kultúrnych pamiatok ale ani jedna z týchto budov nebola a ani nie je v havaríjnom stave pričom vozidlový park DPB je. Rozdiel v spotrebe starých Ikáčov a nových vozidiel je tak veľký, že na nafte by sa dalo ročne ušetriť na jednom voze aj milión korún.
Nezostáva nám nič iné len nádej, že dané zmeny prinesú lepšie cestovanie pre 110.000 obyvateľov Petržalky. V budúcom roku sa bude realizovať trolejbusová trať na Dlhé Diely (pre 25.000 ľudí) pričom sa sólo autobusy, ktorá sa dokopca vlečú, nahradia kĺbovými vozidlami, pri rovnakom intervale(aspoň dúfam), ktoré pôjdu do kopca výrazne rýchlejšie. Veď sa len skúste odviesť L32 a nejakým trolom hore na Kramáre, čím to bude rýchlejšie. Najhorší je problém s vekom vozidiel krátkych trolejbusov a autobusov. Ak by sa zrealizoval nákup aspoň stovky autobusov, ľudia by boli výrazne spokojnejší. Krátke intervaly + moderné vozidlá to je to čo zastaví úbytok ľudí z MHD, aspoň ja si to myslím.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark
Rád by som k vami diskutovanej téme pridal zopár postrehor. Amos Keynes, myslim ze si terajsiu situáciu v bratislavskej MHD zhodnotil veľmi dobre, takisto ako aj Fobust v r.2003. Keď som si to pred tými dvomi rokmi prečítal, tak to naozaj vystihovalo stav aký bol. Odvtedy sa však naozaj dosť zmenilo, robia sa rekonštrukcie električkových tratí, električky sa čistia, je tu hlásenie zastávok, vodiči majú uniformy. Veľmi ma potešili tie pripravované 25Tr-ky na Dlhé diely.
Čiže sa s tým konečne začína niečo robiť, dúfam že to tak pôjde aj naďalej.
Čo musím DPB naozaj vytknúť je to že už dlho nenakúpili nové autobusy a ani to neplánujú. Nové autobusy by určite prispeli k spokojnosti cestujúcich, a ušetrili by nemálo financií pri prevádzke. Rekonštrukcia starých 732 na plyn je naozaj dosť veľká hlúposť, neprinieslažiadne výraznejšie zlepšenie, iba veľké prevádzkové náklady, a tieto autobusy sa kazia. Už sa mi viackrát stalo že na linke kde premávajú plyňáky autobus vypadol. Preto sa už radšej takým linkám vyhýbam(samozrejme ak sa dá..)
Tiež si myslím že DPB chýba "šmrnc" -napríklad to logo(lebo ten znak napríklad na košeliach vodičov je dosť veľký, mňa by obťažoval..a ani to nevyzerá dobre..)...tie uniformy mohli byť aj inej farby(niekto tu písal že videl na nejakom vodičovi ružovú...to sa síce asi mýlil ale...zlá myšlienka to nie je...čo keby mali vodiči ružové uniformy? Tá modrá je síce zaužívaná v dopr.podnikoch..ale prečo by sme sa nemohli odlíšiť?
Ako som tu už raz písal..dobre by padol aj jednotný náter vozidiel...Električky by mohli mať obidva typy- nový aj starý, ale autobusy by mali mať jeden: červeno-biely(+oranžový), interiér taký aký majú IK.415,435-oranžovo-biely...
v súčastnosti autobusy asi najviac zaostávajú, takže tam by sa malo asi najviac investovať.A chce to tiež novú vozovňu v petržalke(aj s plničkou plynu(samozrejme pre NOVÉ plynové autobusy..)) no ale toho by ešte bolo čo by sa dalo zlepšovať takže už sa viac nebudem rozpisovať..
Na záver len toľko, dúfam že sa postaví tá električka v Petržalke, a že nové linkovanie autobusov prinesie zlepšenie a my, fanúšikovia, a (ešte zatiaľ stále) cestujúci MHD budeme zase o trochu spokojnejší.