Re #46019 babou: tiež si myslím, keby sa to dalo k verejnej diskusii s tým, že by ľuďom povedali: Zvyšuje to prepravnú kapacitu = budete sa menej tlačiť, bude vám to jazdiť častejšie = budete menej čakať, bude to jazdiť rýchlejšie = budete skôr v ciely, ušetrí sa 19miliónov, ale budete musieť raz, maximálne dvakrát prestupovať.
Moji kamaráti tiež mali najprv odmietavý postoj, ale keď som im všetko povysvetloval, pozreli si ich najčastejšie jazdy tak vo štvrtok večer boli sklamaný, že to neprešlo.Myslím si teda, že by to rovnako zapôsobilo aj na ostaných ľudí a Kolada mal skôr povedať že ušetrené vzkm sa mali použiť na posilnenie DNV. Celá DNV by žiadala schválenie materiálu.
Re #46030 enge: "Nevidím nijaký právny dôvod, aby o nových trasách MHD rozhodovali poslanci," tvrdí Pavel Blažej z poslaneckého klubu SDKÚ. Pripomína, že Dopravný podnik je mestská akciová spoločnosť, ktorú si mesto ustanovilo a ktorej predstaviteľov "dobre platí". Takisto na magistráte funguje podľa neho silné dopravné oddelenie, ktoré dokáže návrh odborne zhodnotiť. "My ako poslanci by sme v tomto prípade nemali niesť priamu zodpovednosť. Dokument môžeme vziať na vedomie, prečo by sme ho však mali schvaľovať?!" zdôrazňuje. -- Presne tak.
Re #46037 Peon: Ústava nič také neukladá, ale existuje na to zákon a to viacero mám taký pocit. V každom prípade podľa zákona o FD bolo prenesenie kompetencií v oblasti výberu daní spravená na zabezpečenie prenesených a oroginálnych kompetencií medzi ktoré patrí aj doravná obsluha územia. Zákon však nedefinuje v akom rozsahu takže stačí aj jeden spoj denne. Neber to ako 100% isté, ale mám taký dojem, že to tak je.
Dnes na Dlhých dieloch jazdil Ikarus 412! Neviem ako sa to mohlo stať lebo na Dlhé diely cez víkend premávajú len plynové Karosy a ešte aj nejaký ten Tam bus. Ale dnes nepremával na Dlhých dieloch ani jeden Tam bus. Aspoň som ho nevideľ.Ale pre mňa je zaujímavé to, že Ikarusy 412 sú vypravované vozovňou Trnávka aspoň mislím. A autobusy na DD sú vypravované vozovňou Krasňany. ? Tento Ikarus 412 bol buď 1031 alebo 1032. Aspoň si ludia zviknú na to ,že o rok aj dačo budú na Dlhé diely premávať nízkopodlažné duobusy. ☺ ?
Bude s toho diskusná téma??
Napadla ma jedna filozofická myšlienka. ☠ Viete si predstaviť, že by zo dňa na deň úplne prestala premávať MHD, prípadne aj SAD a všetky osobné vlaky? Bolo by to vôbec možné (teda nebolo by to napr. protiústavné)?
Ľudia by boli odkázaní jedine na autá, taxíky, bicykle, kolobežky, korčule... Hrôza pomysleť ?
K neschváleniu linkovania MHD (pánbohdaj aby to neschválili) - ak by dokončili most a linky by ostali postarom - znamenalo by to, že linky 70, 71, 82, 85 a 89 by sa vrátili na svoje pôvodné trasy. Pokiaľ viem tie súčasné sú stále definované ako "výlukové" a ak už na výluku nebude dôvod, nebude dôvod ani na ich nenávratenie do pôvodných trás.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
Re #46019 babou: tiež si myslím, keby sa to dalo k verejnej diskusii s tým, že by ľuďom povedali: Zvyšuje to prepravnú kapacitu = budete sa menej tlačiť, bude vám to jazdiť častejšie = budete menej čakať, bude to jazdiť rýchlejšie = budete skôr v ciely, ušetrí sa 19miliónov, ale budete musieť raz, maximálne dvakrát prestupovať.
Moji kamaráti tiež mali najprv odmietavý postoj, ale keď som im všetko povysvetloval, pozreli si ich najčastejšie jazdy tak vo štvrtok večer boli sklamaný, že to neprešlo.Myslím si teda, že by to rovnako zapôsobilo aj na ostaných ľudí a Kolada mal skôr povedať že ušetrené vzkm sa mali použiť na posilnenie DNV. Celá DNV by žiadala schválenie materiálu.
Re #46030 enge: "Nevidím nijaký právny dôvod, aby o nových trasách MHD rozhodovali poslanci," tvrdí Pavel Blažej z poslaneckého klubu SDKÚ. Pripomína, že Dopravný podnik je mestská akciová spoločnosť, ktorú si mesto ustanovilo a ktorej predstaviteľov "dobre platí". Takisto na magistráte funguje podľa neho silné dopravné oddelenie, ktoré dokáže návrh odborne zhodnotiť. "My ako poslanci by sme v tomto prípade nemali niesť priamu zodpovednosť. Dokument môžeme vziať na vedomie, prečo by sme ho však mali schvaľovať?!" zdôrazňuje. -- Presne tak.
Re #46037 Peon: Ústava nič také neukladá, ale existuje na to zákon a to viacero mám taký pocit. V každom prípade podľa zákona o FD bolo prenesenie kompetencií v oblasti výberu daní spravená na zabezpečenie prenesených a oroginálnych kompetencií medzi ktoré patrí aj doravná obsluha územia. Zákon však nedefinuje v akom rozsahu takže stačí aj jeden spoj denne. Neber to ako 100% isté, ale mám taký dojem, že to tak je.