Reakcia na: galiyosha #44612:
Možno Ti to pripadá smiešne, ale zabezpečovacie zariadenie ARS skutočne umožňovalo kratší interval ako GZZ (Gumové Zabezpečovacie Zariadenie) Matra, ktoré okrem úchylnej francúzskej náklonnosti ku gume neumožňuje napr. ani optimalizáciu jazdnej stratégie (čo síce nevie ani ARS ale LZB na "A" v pohode¨).
Peon
--------------------------------------------------
Dopravný podnik zredukuje autobusy
Menší počet liniek, kratšie intervaly
Dopravný podnik na nás od septembra chystá viacero noviniek. Začiatkom deviateho mesiaca by mali spojazdniť most Apollo, mnohé linky preto dopravca presmeruje. Okrem toho zruší niektoré spojenia a nahradí ich jednou linkou s kratšími intervalmi. Petržalka tak príde minimálne o štyri spojenia.
ZISTILI SME
V hlavnom meste máme v súčasnosti nadštandardný počet liniek a zastávok mestskej hromadnej dopravy. Kým vo Viedni majú možnosť obyvatelia prestupovať na 1700 zastávkach, u nás je to 1200. "Treba si však uvedomiť, že hlavné mesto Rakúska je trojnásobne väčšie ako Bratislava," uviedol Bronislav Weigl z Dopravného podniku. V rámci racionalizácie teda bude dopravca rušiť niektoré spoje. Týka sa to najmä autobusov premávajúcich z Petržalky. "Chceme docieliť, aby bola doprava s menším počtom liniek, ale s kratšími intervalmi a vyššou kapacitou," povedal B. Weigl. Takéto opatrenia sa isto nebudú cestujúcim páčiť. "Tento nový systém by mal zamiešať karty aj v električkovej doprave. V prípade zavedenia rýchlodrážnej trate do Petržalky budeme schopní časť spojov okamžite presmerovať do najväčšej mestskej časti," vysvetlil Bronislav Weigl. Momentálne Dopravný podnik čaká, kým projekt schváli mestské zastupiteľstvo na svojom júnovom zasadnutí. V prípade, že by sa tak nestalo, dopravca ponechá všetky spoje ako doteraz, len niektoré presmeruje cez most Apollo. "Bolo by to veľmi zlé, pretože by sa tým nevyriešil základný problém. Mnohé linky budú voziť vzduch," dodal na záver Bronislav Weigl.
Matej Novák
(http://www.vecernikba.sk/1104a03b.php)