Som presvedčený o mojom zdravom úsudku nad niektorými vecami. Tak napríklad... V dopravnej špičke je na mnohých križovatkách absolútne jedno, či pre autá bude fungovať zelená vlna alebo nie. Tak z akého dôvodu neexistuje v BA jediná križovatka s preferenčnou možnosťou pre električky ? Je možné, že pokiaľ električka nestihne voľno na návesti, čaká na križovatkách minúty ?
A čo sa peňazí na takéto riešenia týka, keď si spočítame, že koľko stojí minúta prevádzky vozidla MHD, určite by sa táto investícia oplatila a jej návratnosť by bola veľmi rýchla. Nehovoriac o skutočnosti, že vďaka preferencii vozidiel MHD ušetrí veľmi veľa ľudí kopec času na trávenie v práci alebo s rodinami, nehovoriac o tom, že by viac ľudí mohlo začať využívať hromadnú dopravu. ?
A čo sa peňazí na takéto riešenia týka, keď si spočítame, že koľko stojí minúta prevádzky vozidla MHD, určite by sa táto investícia oplatila a jej návratnosť by bola veľmi rýchla. Nehovoriac o skutočnosti, že vďaka preferencii vozidiel MHD ušetrí veľmi veľa ľudí kopec času na trávenie v práci alebo s rodinami, nehovoriac o tom, že by viac ľudí mohlo začať využívať hromadnú dopravu. ?
fobust
Problem nie je v tom, ze by sa to nedalo, ale akosi na to nikto nemysli a drzi sa iseho "typizovaneho" tvaru vyhybiek. Totiz vyhybky sa zvykli robit vzdy presne na mieru. Ale socialisticka standardizacia a normalizacia vsetkeho, vratane myslenia ludi vyustila v par typov vyhybiek, s ktorych si si mohol poskladat krizovatku. Vynimku mala Praha, tam su totiz take komplikovane krizovatky, ze ich z typizovanych vyhybiek neposkladas. Krasnym prikladom kde by sa to dalo aplikovat je napr. Americke namestie, Florianske namestie a ine. Aj ked dnes sa aj v Bratislave vyhybky robia uz na mieru, stale maju vsak tvar a umiestnenie take, ze nie je vzdy logicke. Najkrajsi priklad je rozradovacia vyhybka na Mostovej. Za to by som projektanta zastrelil. Vyhybka, rovno, oblucik s malym polomerom, rovno. Co to je to za hovadinu? To vyzera ako "skladali sme zo z toho posledneho co mame". Nevkusne, odporne. Esteze ten opacny smer, vratane krizenia je dobry. Ale je to tam cele zabetonovane a nepojde to lahko opravit.