RE: koľajové trate. Smejem sa nad mnohými šikovnými rekonštrukciami. Najlepšie je, keď páni stavitelia použijú medzi koľaje a vyhybky zámkovú dlažbu (nábrežie, Vajnorská, Kamenné). Myslím si, že mesto absolútne netuší čo je dôležité. Kvalita odvedených prác na rekonštrukciách je často skvelá. Ale zvykli sme si, že dodávateľ sa nevyberá podľa kvality, ale podľa... Bez peněz do tendra nelez.
fobust
Problem nie je v tom, ze by sa to nedalo, ale akosi na to nikto nemysli a drzi sa iseho "typizovaneho" tvaru vyhybiek. Totiz vyhybky sa zvykli robit vzdy presne na mieru. Ale socialisticka standardizacia a normalizacia vsetkeho, vratane myslenia ludi vyustila v par typov vyhybiek, s ktorych si si mohol poskladat krizovatku. Vynimku mala Praha, tam su totiz take komplikovane krizovatky, ze ich z typizovanych vyhybiek neposkladas. Krasnym prikladom kde by sa to dalo aplikovat je napr. Americke namestie, Florianske namestie a ine. Aj ked dnes sa aj v Bratislave vyhybky robia uz na mieru, stale maju vsak tvar a umiestnenie take, ze nie je vzdy logicke. Najkrajsi priklad je rozradovacia vyhybka na Mostovej. Za to by som projektanta zastrelil. Vyhybka, rovno, oblucik s malym polomerom, rovno. Co to je to za hovadinu? To vyzera ako "skladali sme zo z toho posledneho co mame". Nevkusne, odporne. Esteze ten opacny smer, vratane krizenia je dobry. Ale je to tam cele zabetonovane a nepojde to lahko opravit.