Nndro: aky slovnik, -BUST statutu? V pisomnej forme zial nie, ale ako drzitel copyrightu to viem z hlavy, vf to je zakladna prirucka pre mlade sviste Uz si sa rozhodol, v akom formate chces porovnavat TV8 a Tr37-10m?
ešte k tomu definitívnemu riešeniu: myslím si, že električka do Petržalky by mohla byť definitívnzm riešením. Ako výhľad do budúcnosti by som videl železničný tunel popod Dunaj. Priestor od Kittsee po Hainburg bude v "Schengene" celkom zaujímavé rozvojové pásmo Bratislavy.
niekoľko poznámok od "električkofila":
1. uvedená koncepcia je podľa mňa vhodná pre miliónové mestá
2. pre okolie Bratislavy by nepriniesla veľké zlepšenie
3. po postavení prvej etapy by bola situácia horšia, ako po postavení električky z Petržalky (viem, peniaze sa "musia" nájsť ...)
4. s tou trasou A tomu nerozumiem - zostala by električka s podzemnými úsekmi v centre? To znamená, že celý "systém" bratislavského metra by bola trasa B? Sú až také veľké rozdiely v kapacitných požiadavkách na trasu B a A?
V sucasnosti je v BA trvalo pritomnych (teda nielen obyvatelov) cca 600-650 tisic ludi, z toho 140 tis. dochadza.
Cize pocitat s tym, ze v priebehu 20-30 rokov sa tento pocet zvysi o 100 tisic, nie je az take problematicke. Okrem toho sa zvysuje hybnost obyvatelstva a je mozne predpokladat, ze region Bratislavy sa bude postupne rozsirovat.
Preto hlavna poziadavka na nosny system nie je zabezpecenie dopravy zo sidlisk (s vynimkou Petrzalky), ale vytvorenie rychlej a spolahlivej dopravnej zbernice prechadzajucej centrom a spajajucej co najviac dopravnych bran do regionu.
Už som tu niečo písal, ale skúsim zhrnúť, čo je moja predstava realistického postupu:
Etapizácia trasy B:
1. etapa: Petržalka do centra mesta, prestupové uzly Šafárikovo, príp. Kamenné námestie (električka)
2. etapa: Pokračovanie po Hl. stanicu, prestupové uzly Hodžovo námestie (trolejbusy, autobusy), Hl. stanica (železnica; trolejbusy a autobusy v smere Pražská)
3. etapa: Trnavské Mýto (prestupy smer Vajnorská) a Miletičova (prestupy smer Ružinov)
4. etapa: (napr.) prestavba ružinovskej radiály na rýchlodrážnu trať (obdobné riešenie ako petržalská trať)
Trasa A:
Na trase A je priorita nižšia (neočakáva sa výrazný nárast dopravných nárokov), čiže realizovala by sa neskôr, prípadne iba čiastočne, najprv by sa využila možnosť zrýchlenia existujúcich električkových radiál - Rača, Karlova Ves/Dúbravka, neskôr možno ich prestavba na rýchlodráhu. Podzemne by bola vedená iba ich spojka v trase nábrežie - Mlynské Nivy - Trnavské mýto - s povrchovou bezkolíznou trasou na Gaštanový hájik (v prípade revitalizácie staníc Vinohrady/Predmestie).
Nákladová štúdia by mala porovnávať náklady na 1. aj 2. etapu v každej alternatíve spolu:
a. prechod trasy popod Dunaj tunelom, definitívne vozidlo
b. trvalý prechod Dunaja cez Starý most (vrátane väčšej rekonštrukcie Starého mosta) riešenia so zahĺbením trasy na ľavom brehu), definitívne vozidlo (light rail)
c. dočasné riešenie cez Starý most (rekonštrukcia mosta na nevyhnutnej úrovni) s povrchovým prestupovým terminálom na Šafárikovom námestí, neskoršie zrušenie trasy cez most a realizácia podľa a. ; definitívne vozidlo
d. v súčasnosti navrhované riešenie s dočasným zaústením do električkovej trate; opäť zahrnúť náklady na neskoršiu prestavbu trate a zmenu vozidiel (prípadne ich prispôsobenie pre prevádzku na podzemných tratiach v intervalovej prevádzke)
Až po porovnaní nákladov týchto alternatív by som volil ďalší postup, tak, aby sa nezablokoval ďalší rozvoj do budúcnosti.
Dôležité by bolo v rámci každej etapy upraviť linkové vedenie tak, aby vznikol hierarchický systém
- hlavná zbernicová doprava - nosný systém a zostávajúce radiály električiek (tam, kde je možné zvýšiť rýchlosť električky na radiále)
- sekundárna zbernicová doprava - typicky expresné autobusové linky s krátkym intervalom a kapacitnými vozidlami (ale aj napr. vlaky S-bahn) v trasách nepokrytých radiál s nižšími dopravnými nárokmi (smery Podunajské Biskupice, Patrónka, Lamač/DNV, sekundárna zbernica -Panónska v Petržalke). Všetky by mali zabezpečovať rýchle prepojenie na prestupové uzly nosného systému, autobusová doprava by bola postupne vylúčená z centra mesta.
- doplnková doprava v centre - prevažne električky (doprava na krátke vzdialenosti, husté zastávky), v niektorých oblastiach širšieho centra menšie autobusy
- doplnková doprava mimo centra - autobusy, trolejbusy - navážanie cestujúcich k trase nosného systému alebo zbernicovej dopravy a vykrývanie ostatných oblastí s menšími dopravnými nárokmi, ako aj tangenciálne prepojenia
Tým by došlo k redukcii najmä autobusovej dopravy, ktorá by už prechádzala širším centrom v minimálnej miere a zároveň k sprehľadneniu dopravného systému - vytvorili by sa hlavné prestupové uzly, cestujúci by boli informačnými systémami upozorňovaní na možnosť prestupu na nosný systém.
Čo sa týka problému peňazí, najprv by bolo treba kvalifikovane vyčísliť náklady na jednotlivé etapy podľa alternatív. To sa zrejme už neudeje, pretože nie je populárne rozbiehať projekty presahujúce volebné obdobie.
Kto povedal ze MAN-y sa mne pacia ??? A T3 milujemm... elektricka moze byt stara ale kontrastom k nej musi byt autobus.. cize STARA TX-ka + Új autobus ....
Cic: pocuj petert, myslis, ze ked nejaky dysgraficky debilek onanujuci nad obrazkami duobusu zneni nick, ze Ta nie je mozne rozoznat? Ale je, pravopis a slovosled Ta prezradili. Tie mimikry zas nie su tak jednoduche, vies Ty moj maly uchylacik? Najprv si vyjasni svoju sexualnu orientaciu, aby si mal jasno, ci si na chlapecky alebo prostriedky MHD. Chod do Viedne, povoz ten svoj choromyselny melon metrom a ejakulacia sa dostavi u takych ako Ty samovolne. Ma to jednu vyhodu: nebude Ta rucicka boliet.
Nndro: a vzal si do uvahy, ze taky Ik28x je koncepcne rovnako stary, ak nie starsi ako elektricka T3? Za to, ze z nich dnes opadavaju rozkvitnute plechy vevericej a liscej farby a vyteka olej nemoze ani vyrobca, ani konstrukter. A len tak na margo: Vies Ty o tom, ze taky Ikarus 28x je povodom z rovnakej fabriky ako MANy, ktore sa Ti tak pacia?
Z: SORy- musim Ti zapravdu: pokial tie abusy nasadis na kapacitne primerane linky, tak im niet co vycitat. Mimochodom: statisticky su to najmenej poruchove vozy, jedine co im mozem z pohladu vodica vycitat je absencia uzavretej kabiny vodica.
Z: na 4.DTPA vznikol nejaky tarifny priplatok za prehnanu loajalitu k zamestnavatelovi? Spina a bordel je vo vsetkych vozidlach kazdej prevadzkarne, no ropnymi produktami aromatizovane sedaky Marianovsko-Sinovskych Ikacov 435.xx jednoznacne vedu vnutropodnikovy rebricek spiny a humusu. Osobne nemam rad vzdychajuce vlky, ale ruku na srdce: Preco nutime cestovat platiaceho zakaznika v spine? On svojou ciastkou prispieva aj na Tvoj, aj na moj plat. Alebo 8000Sk za vzsavac+tepovac je nad limit rozpoctu DPB?
Nndro: KRABUST= KRAsnansky BUzerant S Tyristorom (zavedenim vyzbroje TV14 do prevadzky vznikla varianta -Tranzistorom). Vidim, ze mas rozsiahle nedostatky v zakladnych pouckach
Myslím, že uvedené konštatovanie nevystihuje širokospektrálnejší problém, týkajúci sa verejnej dopravy nielen v Bratislave. Bezdomovci - so všetkým, čo k nim patrí (alkohol, špina, zápach) sú obťažujúcim faktorom vo väčšine metropol - ale ostaňme u nás. Netýka sa to iba autobusov-"voňaví" cestujúci sa vozia aj v T, aj v E. Spomínali ste zákon, ktorý zakazuje prepravu podobných - dovoľujem si však podotknúť, že nejde o ZÁKON, iba o prepravný poriadok - ani ten však nezakazuje. Prepravný poriadok hovorí, že takýto cestujúci "do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčený". Posúďte však sám - v praxi by to znamenalo (či prší, sneží alebo svieti slnko, či je tma) vyočenie si očí každého vodiča, ktorý, len čo v mase tiel spozoruje zanedbaného či kymácajúceho sa potenciálneho cestujúceho, by teoreticky mal ísť - podľa Vašich slov - zabrániť takémuto človeku nastúpiť... Čo však dopravná špička? ? ...keď čisto teoreticky budú takíto ľudia čakať na každej x-tej zastávke? Nie je častokrát možné ani jednoduché "vyhodiť" takéhoto človeka z vozidla - viďte napríklad prípad, keď vodič nechal situáciu na uváženie cestujúcim a mnohým bolo starého bezdomovca ľúto vyhnať do mrazu.... A ad: malé SORy...vždy, keď čakám v mase ľudí na spoj a blíži sa vozidlo tohto typu, neraz počujem potešených ľudí, hlavne starších ročníkov...tento autobus mám rád, ľahko sa do toho nastupuje... ? Viete, v špecifickej polohe i situovanosti našej malej metropoly sa iste nedá ulahodiť všetkým. Aspoň poprajem do budúcna viac spokojnosti pri cestovaní. ❤ ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale
Etapizácia trasy B:
1. etapa: Petržalka do centra mesta, prestupové uzly Šafárikovo, príp. Kamenné námestie (električka)
2. etapa: Pokračovanie po Hl. stanicu, prestupové uzly Hodžovo námestie (trolejbusy, autobusy), Hl. stanica (železnica; trolejbusy a autobusy v smere Pražská)
3. etapa: Trnavské Mýto (prestupy smer Vajnorská) a Miletičova (prestupy smer Ružinov)
4. etapa: (napr.) prestavba ružinovskej radiály na rýchlodrážnu trať (obdobné riešenie ako petržalská trať)
Trasa A:
Na trase A je priorita nižšia (neočakáva sa výrazný nárast dopravných nárokov), čiže realizovala by sa neskôr, prípadne iba čiastočne, najprv by sa využila možnosť zrýchlenia existujúcich električkových radiál - Rača, Karlova Ves/Dúbravka, neskôr možno ich prestavba na rýchlodráhu. Podzemne by bola vedená iba ich spojka v trase nábrežie - Mlynské Nivy - Trnavské mýto - s povrchovou bezkolíznou trasou na Gaštanový hájik (v prípade revitalizácie staníc Vinohrady/Predmestie).
Nákladová štúdia by mala porovnávať náklady na 1. aj 2. etapu v každej alternatíve spolu:
a. prechod trasy popod Dunaj tunelom, definitívne vozidlo
b. trvalý prechod Dunaja cez Starý most (vrátane väčšej rekonštrukcie Starého mosta) riešenia so zahĺbením trasy na ľavom brehu), definitívne vozidlo (light rail)
c. dočasné riešenie cez Starý most (rekonštrukcia mosta na nevyhnutnej úrovni) s povrchovým prestupovým terminálom na Šafárikovom námestí, neskoršie zrušenie trasy cez most a realizácia podľa a. ; definitívne vozidlo
d. v súčasnosti navrhované riešenie s dočasným zaústením do električkovej trate; opäť zahrnúť náklady na neskoršiu prestavbu trate a zmenu vozidiel (prípadne ich prispôsobenie pre prevádzku na podzemných tratiach v intervalovej prevádzke)
Až po porovnaní nákladov týchto alternatív by som volil ďalší postup, tak, aby sa nezablokoval ďalší rozvoj do budúcnosti.
Dôležité by bolo v rámci každej etapy upraviť linkové vedenie tak, aby vznikol hierarchický systém
- hlavná zbernicová doprava - nosný systém a zostávajúce radiály električiek (tam, kde je možné zvýšiť rýchlosť električky na radiále)
- sekundárna zbernicová doprava - typicky expresné autobusové linky s krátkym intervalom a kapacitnými vozidlami (ale aj napr. vlaky S-bahn) v trasách nepokrytých radiál s nižšími dopravnými nárokmi (smery Podunajské Biskupice, Patrónka, Lamač/DNV, sekundárna zbernica -Panónska v Petržalke). Všetky by mali zabezpečovať rýchle prepojenie na prestupové uzly nosného systému, autobusová doprava by bola postupne vylúčená z centra mesta.
- doplnková doprava v centre - prevažne električky (doprava na krátke vzdialenosti, husté zastávky), v niektorých oblastiach širšieho centra menšie autobusy
- doplnková doprava mimo centra - autobusy, trolejbusy - navážanie cestujúcich k trase nosného systému alebo zbernicovej dopravy a vykrývanie ostatných oblastí s menšími dopravnými nárokmi, ako aj tangenciálne prepojenia
Tým by došlo k redukcii najmä autobusovej dopravy, ktorá by už prechádzala širším centrom v minimálnej miere a zároveň k sprehľadneniu dopravného systému - vytvorili by sa hlavné prestupové uzly, cestujúci by boli informačnými systémami upozorňovaní na možnosť prestupu na nosný systém.
Čo sa týka problému peňazí, najprv by bolo treba kvalifikovane vyčísliť náklady na jednotlivé etapy podľa alternatív. To sa zrejme už neudeje, pretože nie je populárne rozbiehať projekty presahujúce volebné obdobie.