Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yale #42395:
S tými 100 rokmi rozhodne nie je mimo. Vtedy rástla Bratislava podstatne iným tempom ako dnes.
Ale ako som napísal už aspoň dvadsaťkrát - zožeňte peniaze a metro Bratislava určite s radosťou postaví. Pochopte už konečne, že my nie sme električkofili, ako nás tu s obľubou titulujú detičky, čo sú celé hotové z toho, že sa zviezli vo Viedni alebo v Prahe metrom, ani nepriatelia metra. My sme realisti.
Reakcia na: d3k0 #42398:
Na peniaze...
Reakcia na: yale #42396:
Nie je ničím podložené, že by pendleri zvýšili počet obyvateľstva o 50% - 100%. Predpokladom je, že počet obyvateľov bude stagnovať, prípadne mierne klesať (sťahovanie do satelitov).
Reakcia na: d3k0 #42398:
Na to ze 1000 ka bola lepsia
Reakcia na: Ámos Keynes #42392:
Viem ake to je po prehliadkach. Ja som povedal, ze si to upracem radsej sam nez oni to zhumusia
Reakcia na: fobust #42388:
Hehe, som zvedavy, co by sa stalo, keby sa tu 1435 mm vybudovalo a problemy bratislavskych trati by pretrvali. Na co by sa potom zase vyhovaralo 🙂
Reakcia na: Vševedko samofandivý #42394:
Uplny suhlas. Nehovorim, ze netreba byt optimisticky, ale zaroven netreba byt naivny. Casy komunizmu a presidlovania obyvatelstva do BA sa uz skoncili, budovanie velkych sidlisk tiez.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #42394:
viď môj príspevok #42393, záverečný odstavec.

K tomu na doplnenie, treba uvažovať s Bratislavou na najbližšie desaťročia ako s trištvrtemiliónovým mestom, možno o tých 50-80 rokov to pôjde k miliónu. Ale záleží práve na tom, ako sa budú vyvíjať dopravné prepojenia do regiónov aj v rámci mesta, pretože značnú časť prírastkov budú zabezpečovať "pendleri". Z tohto hľadiska vidím začatie výstavby trasy B ako nevyhnutné a dobre odôvodnené.
Reakcia na: Ámos Keynes #42392:
S tými 100 rokmi si trochu mimo, nie? Porovnávať dopravné nároky na začiatku 20. storočia a teraz...
K tomu môžem rovnako dodať, že ak by boli podzemné trasy v centre už postavené - povedzme v rovnakom čase ako metro v Prahe - nezdá sa ti, že by to bola silná výhoda pre Bratislavu a dnes by mnohé veci boli inak?

Napríklad by bolo zaujímavé vedieť, v akom stave by bola MHD dnes v prípade, že by v roku 1986 začali podľa vtedajšieho projektu chodiť vlaky metra cez Starý most na Pribinovu. Vtedy bola stará železničná trať popri Karadžičovej ešte voľným koridorom...

V prípade druhého pokusu sme už dnes mohli mať prvú trasu VAL v prevádzke. Tiež si myslím, že by sme boli v lepšej situácii ako dnes, aj keď nie som fanúšikom "pneumatikových koľajových" vozidiel.
Všetci vychádzate z úplne nepodloženého predpokladu,že počet obyvateľov Bratislavy v najbližších 50-80 rokoch nejako prudko porastie.Demografia hovorí opak.
Body 1,2: môj názor je, že treba stavať definitívne riešenie od začiatku. T.j. ak tunel pod Dunaj, potom riešiť ten a Starým mostom sa nezaoberať. Ak Starý most, potom riešiť jeho kompletnú prestavbu a prechod do podzemia na ľavom brehu - a nemuselo by to v prvej etape stáť príliš viac, ako súčasný plán. Dôležité je, aby nevzniklo ďalšie trvalé provizórium.

Bod 3: trasa nosného systému je už dlhšiu dobu pomerne dobre fixovaná, minimálne o trase B sa už príliš nepolemizuje, takže ako začať, je jasné.

Bod 4: je to tvoj názor. Ja považujem metrá za výrazný mestotvorný prvok, ktorý úplne mení priestorové a časové vzťahy v rámci mesta.

Re #42390 Emo: Nerozumiem tvojej predstave, prečo by o 50-80 rokov nemalo metro stačiť? Myslím, že nebude kapacitný problém, ale skôr bude treba pokryť ďalšie časti mesta - čo už nemusí byť nutne podzemný systém, ak sa ako doplnkový systém využije napr. železnica (vetva DNV-Lamač, vetva Podunajské Biskupice, západ Petržalky). Aký rozvoj mesta by si predpokladal v rozsahu 50-80 rokov?

Pointa toho celého je, začať niečo robiť a potom postupne pokračovať, nie neustále odkladať začiatok.
Zaujímavé sú napr. dlhodobé výhľady pražského metra na http://metro.dnsalias.org/metro/BUDOUCNOST.htm

V Amsterdame padol začiatok výstavby metra do doby, v ktorej boli občianske protesty módou. Výsledkom toho bolo, že sa metro nepostavilo v základnej dopravnej osi, ale v inej trase. Dnes metro v pôvodnej trase stavajú a práve v Amsterdame to nestojí práve málo - a určite by boli radi, keby to boli postavili "načisto" už od začiatku. Napriek tomu, že v centre majú krásne električky, vrátane Combina (ktoré nejazdí rýchlejšie, ako ostatné električky), metro na trase sever-juh potrebujú.

V Bratislave nehrozí prudký nárast trvalého obyvateľstva, ale jej rast budú zabezpečovať "pendleri" a prechodne bývajúci resp. dochádzajúci obyvatelia, teda je dôležité, aby existovalo rýchle, dostatočne dimenzované a spoľahlivé prepojenie všetkých prístupových bodov do mesta s centrom a ďalšími dôležitými bodmi v meste. Väčšina z nich leží na trase B, čiže ňou treba začať - a skôr skôr, ako neskôr. Na rozdiel od Amosa si myslím, že náročnosť výstavby čohokoľvek v mestskom prostredí Bratislavy bude prudko rásť - a to ďaleko viac, ako výkonnosť ekonomiky.
Ak sa stavať nebude, v krátkodobom výhľade sa ekonomický život bude presúvať z centra do iných častí, v dlhodobom si začne hľadať iné pôsobisko, ako Bratislavu.
Reakcia na: Emo #42319:
A prečo by sa to nedalo oddeliť? ❓ Veď teraz je tam lávka pre peších, dva pruhy pre autá (aj keď nespĺňajú vyhlášku) a časť pre železnicu. Som si istý, že ďalšie 3 metre do šírky to ešte zvládne.
A hlavne ďrukovský hovoril o jednom pruhu pre autá. V tom prípade by viac priestoru nebolo treba. Ale skús napísať koladovi ( namko (zavinac) bratislava.sk ) a spýtaj sa ho na to.

Re #42327 Vševedko: Nie, ja som mal taký názor vždy, len som ho inak prezentoval. Vždy som si uvedomoval potrebu financovania východu, ale vždy ma dokázal naštvať a vytočiť do zúrivosti postoj východu, dajte ešte viac veď Bratislava nepotrebuje. Čo bolo napríklad aj zmenenie veľkostného koeficientu z 2,53 na 2,35. Je to ako keď mi raz vynadal bezdomovec (tým nechcem prirovnávať východ krajiny k bezdomovcovi ide len o paralelu) za to, že som mu dal cca 35 korún v haliernikoch. Že či nemám normálne peniaze.
Re #42328 Vševedko: Neviem. Viem len, že keď sa babrú do politiky nedá sa to čítať(napr. postoj k USA=niečo ako Šebej), keď rozoberajú ostatné veci sú veľmi vyvážení a dokážu pomenovať veci správnymi slovami.

Re #42363 Bradacova: A prečo ste vy čakajúc na konečnej zastávke nešla za vodičom a nespýtala sa ho či nemôžete umyť autobus? Autobus vodičovi nepatrí a vodiči nie sú platení za to, aby ho umývali. Máte však pravdu, že vozidlá by mohli byť čistejšie. Hlavne by mali byť čistejšie tie vypravované z Petržalky. Ale to sme už niekde inde.

Re #42371 BMko: Ale tá firma sa moc nečiní. Teda po novom výberovom konaní je to lepšie ako to bolo, ale aj tak. Veď napríklad ak bus príde z P1 alebo P2 mal by byť kompletne vyčistení. Ale aký je stav? Prichádzajú často ešte špinavšie.

Re #42389 sommelier: Keď stavali električku v Bratislave za koľko rokov kapacitne nestačila a jednokoľajné úseky sa prebudovávali na dvojkoľajné? Ale raz začali a potom bolo lahšie to prerábať. A o 110 rokov sa ten istý systém električky ide prerábať aby mal v sebe výhody metra (rýchlosť, bezkolíznosť,...) Tak nevidím dôvod prečo by sa o ďalších 70 rokov nemohol tento navrhovaný prerábať na niečo zase lepšie. (Nevidím dôvod prečo by sa o 70 rokov nemohla Petržalská trať prebudovávať. O 70 rokov bude takmer potrebovať totižto už tretiu rekonstrukciu.)
Reakcia na: Emo #42390:
To prvé malo byť bod 3.
Reakcia na: sommelier #42389:

Bod 2: mal by som 2 typy: Karlova Ves - centrum a Rača - centrum.

Body 5 a 6: ale keby si postavil metro už dnes, tak aj tak by jeho kapacita o tých 50 - 80 rokov nestačila.
Reakcia na: Ámos Keynes #42307:
Re #42307 Ámos Keynes: sorry, ale vôbec si ma nepochopil. Re: chemička a rafinéria... keď to amíci už raz zbombardovali, ktorý kretén ten slovnaft presťahoval len o pár km ďalej ? A mám toto mesto veľmi rád a je mi ľúto, že nám tu tieto nádhery skrášľujú život... A preto ma o to via štve, keď ho niekto przní ešte viac. ?

Re: Metro... Je mi to úplne jasné a beriem.
1. Scenár hoNOSNÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU je len jeden. Zarobiť bubáky. Keď sa momentálne nenachádzajú v kase miliardy, stačí keď niečo ešte kvapne...
2. Načo sa to stavia, keď sa to bude minimálne ešte raz prestavovať ?
3. Načo sa to stavia, keď nemajú ani potuchy, KADIAĽ budú viesť ostatné 3 radiály ??? To sa urobí teraz kúsok a potom zase príde niekto s niečim iným ? Je jedno, že to bude stáť 6 mld. (určite to bude aspoň 8 - ako s tým geniálnym mostom).
4. napísal som, že metro považujem za drahé a neľudské
5. Bratislava metro bude mať (je mi jedno, že sa v ňom možno ja už neodveziem), lebo kapacitne ten H*vnonosný dopravný systém stačiť nebude, resp. bude to záplata na možno 5 rokov
6. čo by som rád... Aby mi niekto ukázal, kde budú ostatné trate a stanice NDS a ako bude NDS kapacitne zvládať dopravné nároky mesta v roku 2050 alebo 2080... Pretože inak sú to vyhodené peniaze. Nielen do vrecák volených ale aj do ničoho... Ďakujem za pochopenie ?
Reakcia na: petert #42368:

Mal by si si ujasnit slovne spojenie "vlnkovitost kolaji". Totiz, tato vlnkovitost vznika NEZAVISLE na rozchode, rovnako ako u nas v Prahe, Brne, Kosiciach ci aj vo Viedni. A vzdy ma presne ten isty vplyv a aj ucinky vznikajuce pri jazde vozidla po vlnkovitej trati su rovnake v Bratislave aj vo Viedni. Je rozdiel medzi klesnutou kolajou, prastknutou kolajou, klesnutim celej trate a spominanou vlnkovitostou trate.
Zaujímavý príspevok z diskusie na www.bratislava.sk , týkajúci sa Starého mosta:

http://www.bratislava.sk/diskusia/detail.asp?z=10587&r=1003&k=1003&m=0
Petert: fesacik, skor nez si precitam tie Tvoje slaboduche teorie o zvrsku, dovolim si jednu zakladnu protiotazku: Mas pocit, ze to co tu tliachas, je aspon z 2% pravda? Skusal si aj fyziku, resp mechaniku, statiku, dynamiku a pevnost&pruznost? Ad2: aky je rozdiel medzi kolajnicou a kolajou? Taketo ste v nedelnej skole s panom fararom nepreberali, vsak nie? Na slovencinu sa samozrejme pytat ani nebudem, ta je jasna z Tvojho pisomneho prejavu, Ty moj maly dysgrafik.
Reakcia na: Pepo #42367:
Inde sa robi taka cinnost ako je brusenie trati. Robi sa to aj tu, ale podla mojho nazoru malo. Treba sa pozriet na trat pred Polusom - po rekonstrukcii bola ticha, no teraz uspesne napreduje k takemu stavu ako je medzi Bajkalskou a Trnavskym mytom. Ak sa neprebrusi aj tak isto dopadne...
Joooj aka pekna vecna debata ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.