Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #41915:


Financovanie nie je doriešené ešte ani na petržalskú električku - ani tú mesto neufinancuje zo svojich peňazí, ani z požičaných, zatiaľ akosi ticho ráta, že polovicu dostane od štátu. Čiže jediný spôsob financovania je taký, kde časť prostriedkov pôjde zo štátneho rozpočtu.

Prvým krokom na to by však musela byť jednoznačná požiadavka zo strany občanov a reprezentantov Bratislavy, teda museli by sa postaviť za takýto projekt, až potom sa dá hovoriť o možnosti presadenia na vyššej úrovni. Táto vec sa musí stať politickou témou.

Takže si myslím, že Bratislava by predovšetkým mala jednotne obhajovať svoje záujmy (ktoré sú ale záujmami celého Slovenska) a postaviť sa za projekt, ktorý bude riešiť dopravné problémy Bratislavy ako mesta otvoreného svetu. Teda rýchly dopravný systém by mal prepraviť nielen trvalých obyvateľov mesta, ale aj tých, čo do mesta prichádzajú cez všetky vstupné brány (železničné stanice, letisko, AS...). Ak rýchly a kvalitný nosný dopravný systém nebude existovať (a čokoľvek plaziace sa v centre medzi chodcami po povrchu rýchlym dopravným systémom nie je), predstava o zastavení lavíny automobilov (a výľudňovania centra) rýchlo zoberie za svoje.
podobného,tak predložte,prosím,aj nejaké realistické návrhy na financovanie.Pod realistickým návrhom NEMÁM na mysli frázy typu "peniaze sa musia nájsť".
yale:Vieš,v Dúbravke mi býva sestra aj pár známych.A väčšina z nich je veľmi spokojná,že im tam chodia električky,ktoré nestoja v zápchach.Expresný autobus by dnes nemal veľký zmysel,pretože by v tých najexponovanejších časoch stál v tých zápchach tiež.A preriedenie zastávok by vyžadovalo prekryvné vedenie obslužných liniek.To sa však bez problémov a bez veľkých nákladov dá realizovať kedykoľvek,keď sa vyliahnu peniaze na takúto redundantnú sieť.Tak isto ako sa dá hneď zajtra začať uskutočňovanie preferencie či zmenšovanie počtu úrovňových krížení.A záverom:Ja chápem nadšenie vás všetkých pre ďalekosiahle,veľkorysé a perspektívne riešenia NDS.Ale toto mesto má pobiede na prvú etapu NDS v podobe rýchlodrážnej električkovej trate.Takže až budete v budúcnosti ktokoľvek riešiť problematiku metra,podzemnej električky či čohokoľvek
Reakcia na: d3k0 #41907:


Predovšetkým si pozri, čo vlastne tvrdím. A to, že MHD potrebuje zásadnú zmenu. A že petržalský projekt ňou nie je, pretože namiesto toho, aby začal riešiť problém dopravy v centre, iba do starého systému pripojí v problematickom bode ďalšiu radiálu a potom "nech sa deje, čo sa má diať". Plus, absencia ďalších etáp rozvoja systému - za ďalšiu etapu nepovažujem úvahu typu "keď budú peniaze, zbúrame štvrtinu toho, čo sme postavili a povedieme trasu inam".

Riešenie dopravy v trase A by som naozaj nechal až na neskôr, a určite je zaujímavejší segment A v úseku Filiálka - AS Mlynské Nivy - centrum, ako trasovanie v radiálach. Rýchla karloveská trasa nadobudne význam vo chvíli, keď sa rozbehne masovejšia výstavba na konci Dúbravky - Devínska brána a pod. Ale keďže nebude, tak nové obyvateľstvo asi nemá čo riešiť - autá smer tunel Sitina...

Na druhej strane tiež by som netvrdil, že karloveská radiála je práve ideálnou "električkovou rýchlodráhou", pretože momentálne to nie je nosná, ale skôr obslužná trasa s hustými zastávkami, častými prechodmi automobilov cez trať atď atď. Dúbravčania ktorých poznám príliš neskáču nadšením, že sa do centra dostanú za kvalitnú polhodinku... Kedysi chodili ako doplnok v špičkách expresné autobusy, tie boli zrušené...
Reakcia na: Bigmac #41909:
Myslím si, že v Bratislave sú dopravné smery, ktoré sa dajú obslúžiť jedine podzemnou trasou. Podľa môjho názoru trasovanie minimálne trasy B nosného systému v zmysle územného plánu je celkom zmysluplné. Ako by si ho trasoval po povrchu?
Zoro: ocakavas, ze taka zaruka na lak sa vztahuje aj na naburanie pri dopravnej nehode? Co tam chces reklamovat? PARS je sice PARS (a sprasit uz dokazal vselico), ale to na veci nic nemeni. To je asi to iste! Ako keby si vlastnil auto, ktore je este v zaruke, pri nehode prevalil blatnik alebo kufor a popraskany lak siel nasledne reklamovat do autosalonu, kde Ti ho predali... Ale ako pokus o vtip to zas az tak zle nebolo 🙂
D3ko: nesuhlasim sice s metrofilmi, ale Yalemu zas trosku za pravdu dat musim. Racko uz len vo svojej podstate krizovatky 4in1 je velmo zvratene dopravne zariadenie a mimourovnove riesenie by na skodu veci nebolo. Tmyto dtto, nasledne na to aj Kooperativne nam za 80.000,-SKK.
Yale: aka je, prosim Tvoja predstava o metre? Myslis, ze taka tunelova rura ide geometricky najkratsou cestou od stanice do stanice? Myslis, ze jej zakrivenie sleduje len zatazovy smer prepravy? Myslis, ze pozdlzny smer metra je pozdlzny smer terenu minus nejaka hlbka?
Reakcia na: papuca #41906:
LOL 🙂 Nemas trosku hokej v terminologii?

DPB = Dopravny podnik Bratislava

DPB Poprad = Dopravny podnik Bratislava Poprad? (v skutocnosti SAD Poprad)
DPB Presov = Dopravny podnik Bratislava Presov? (v skutocnosti DPMP, Dopravny podnik mesta Presov)
Reakcia na: yale #41899:
Ak nieco "nebude mozne zrealizovat", skor to zavana neschopnostou a neochotou. Samozrejme, preferencia nebude moct byt na Racianskom myte a jemu podobnych krizovatkach, to snad taka tragedia nie je. Skor je tragedia to, ze tu niekto chce namiesto posunutia cesty o 2 metre a rozsirenia zastavky radsej vsetko zakopat pod zem.

Demagogiu tu siris skor ty, ak tvrdis, ze jedine, co spasi toto mesto je metro alebo nieco jemu podobne. Ja netvrdim, ze elektricka spasi toto mesto, ale ze za nepomerne mensie investicie dokaze do znacnej miery metro nahradit. Vozil som sa aj metrom aj rychlodraznou elektrickou a rozdiely dobre poznam, takze mi tu o demagogii rozpravat nemusis.

Nejake metro cestu z Dubravky do mesta neurychli, staci si k ceste metrom pripocitat cas na cakanie na elektricku, ktora ta k metru privezie, cas na zalezenie do rury a cas na vylezenie z rury a aj to, ze sa metro ma oblukmi trepat cez DD a Slavicie udolie. Ale nic ti nebrani napisat mi sem ako si to cele predstavujes, a preco by napriklad Dubravcania mali chciet metro 😛
Reakcia na: Papyr #41905:
aha, nuz nakolko nepoznam DPB presov, verim, ze je to jedno z DPB, kde sa staraju. a tak ma to aj potesi. ja poznam napr. este DPB poprad a vacsi des som este nevidel...ale urcite musi existovat ;o)
Reakcia na: papuca #41903:
Sak v poriadku, ty davas za priklad Prahu a Ostravu a hovoris, ze "na Slovensku je to tak a tak". A ja hovorim, ze na Slovensku je aj Presov, a ten sa do toho "na Slovensku je to tak" nevojde, lebo sa o svojich zakaznikov stara, takze si z neho DPB tiez moze brat priklad.
Reakcia na: Zoro #41898:
Dazd, sheh, soli nehody robia svoje a ber to tak ze to ma uz neake 3-4 roky
Reakcia na: Papyr #41902:
dovolim si zasa nesuhlasit ja ;o)
to prve je sok a to druhe su traumy. oboje moze mat trvale nasledky (heh, na to mam skolu, fakt ;o) ) a zial, to chodenie na onkolu mame v rodine za sebou, ale to sem nepatri. ale sak obaja vieme, co sme chceli povedat.

hej a DPMP som mal na mysli dopravni podnik hlavniho mesta prahy tak som mal napisat DPHMP (urcite som nemyslel presov ;o) )
Reakcia na: papuca #41901:
Dovolim si nie celkom suhlasit s vetou "na Slovensku je to tak." Na Slovensku je totiz aj DPMP.

Re #41895 papuca: kazda smrt je otrasom pre pozostalych. Ale je rozdiel, ci pol roka dochadzas za svojim blizkym na onkologiu, na tvari usmev, v taske ananasove kompoty, v hlave des, sledujes, ako sa trapi, ako odchadza a nemozes mu nijak pomoct, a toto vsetko sa deje "na pokracovanie", a je rozdiel, ci sa s tym clovekom rano normalne rozlucis a poobede ti zavolaju z nemocnice, ze zomrel pri nehode. To druhe je sok, ktory odozneje, ale to prve ta moze (ako pozostaleho) trvale poznamenat.
asi sa na mna niektori nahnevaju, ale neda mi nevsimnut si jednu zvlastnu vec. som povodom z ostravy a casto tam cestujem. drahu polovicku ako aj cast rodiny mam v prahe a mam to stastie aj obcas niekam vycestovat. kto pozna historiu dpb v ostrave vie, ake problemy ju stretavali. no napriek tomu sa pekne vypracovala. a nemala na vsetko dost penazi. bol tu, a je ale management, ktoremu naozaj zalezalo na svojej praci a ich vysledkoch (nie len na vlastnom zarobku). a tento management zaroven velmi komunikoval s cestujucou verejnostou (co mu pomohlo efektivnejsie rozvrhnut trat a zastavky a celkovo skvalitnit kulturu cestovania. v prahe ako aj ostrave si vedenie okrem ineho aj viacej strazi to, ako ich zamestnanci pracuju (skuste sa u nas stazovat na dpb na vodica alebo ine). alebo sposob, ako pracuju revizori u nas a v prahe, ci ostrave. je mi luto, ale nie vsetko je o peniazoch.
uz som tu pisal, ze je jedno, ci NS bude dlha elektricka behajuca kade tade – hore dole (len nie prosim cez krizovatky, kde bude stat) alebo metro ako take. len nech nas to vozi rychlo, bezpecne, kvalitne a nacas.
aj mne sa zda, ze stavat tazke metro v BA je zbytocne, ale stavat provizorium len preto, ze „na ine nemame“ je hlupost. kurniq, sak sa poucme z inych miest. ked sa do petrzalky nasadi obycajna elina s rozchodom kolajnic ako tu uz mame a v meste ju uvidime napajat sa na povodnu trasu, sme v haji. a budeme tam, kde sme boli. len o par km trate naviac…

btw, vsimli ste si pristup k doprave DPO alebo DPHMP? velky rozdiel! lenze na slovensku je to tak... a kto trocha cestuje vie, ze doprava v meste pre rozvoj a turisticku atraktivitu robi veeeeeeeeelmi vela.
Reakcia na: Zoro #41898:
Ja som si vsimol na inych K2S ze zacali hrdzaviet po par mesicoch od dodania ?
Reakcia na: d3k0 #41887:

Preferencie sú síce fajn, ale nevkladal by som do nich také nádeje. Jednak ich na mnohých križovatkách vôbec nebude možné zrealizovať a aj tam, kde sa zrealizujú, môžu rýchlo zaniknúť pri najbližšej úprave dopravnej situácie.

Mimoúrovňové križovania na druhej strane nie je možné realizovať všade, nájazdy na cestné estakády zaberajú obrovské plochy a ani električka nemôže každú chvíľu liezť pod zem a potom vyliezať von ako na húsenicovej dráhe. Naozaj nevidím iné realistické riešenie, ako je trasovanie nosného systému v centre pod zemou.

A baviť sa systémom "rozšírenie zastávok a preferencia je za pár šupov, a metro by stálo stovky miliárd" je číra demagógia.

Plne segregovaná električka a nosný systém na báze ľahkého metra s podzemným vedením v centre sú záležitosti v rádoch desiatok miliárd a cenový rozdiel medzi nimi nie je veľký, pretože v zásade už ide o veľmi blízke systémy, preto sa oplatí už od začiatku vyberať aj vhodné vozidlo, rozchod, trať a neviazať sa úzko len na existujúci stav. Naopak, je vhodné ak projekt nebude umožňovať postupné znižovanie nárokov, napríklad aj súčasný projekt do Petržalky už v sebe obsahuje jednu nebezpečnú vetu:

"Vo výhľade má byť navrhovaná trať prevádzkovaná ako električková rýchlodráha."

Prečo "vo výhľade"? A dovtedy to bude obyčajná električka?
Nevie nekto prečo K2S-ky tak rýchlo odchádzajú ? Dnes som videl K2S #7107 a pri predných dverách sa odlupovala celá vrstva, určite sa na to údržbári vykašlú až kým sa korózia nerozšíri aspoň na polovicu električky! Treba to dat na reklamáciu do PARSU !!! Som nemilo prekvapený ako nekvalitne sú tie K2S-ky porobené!!!!!!!!!!!!! ? ?
Reakcia na: Papyr #41894:

Ked sa na to mam pozriet z tohoto uhlu, tak mas plnu pravdu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.