no, dobre, netvrdim, ze je to dokonale, ale zas je to lepsie, ako co tam bolo (aj ked to malo svoju hostoriu a atmosferu ;o) ), ale nie je to take zle. a v zime uz to tusim ani tak nestoji hocikde lebo mrzne...ci sa mylim. a to ma stve, ze u nas sa flakaju take veci ako zmeny v hlaseni a pod. to je typicke pre nas narod - provizoria, odflaknutia a pod... ? snad sa to skoro naucime, ze praca je aj sluzba inym a ze sa to casom aj vrati ?
Z Novej Lesnej hlasim, ze ani tie BUSE na serbloch radu 425.950 nie su nic moc, pretoze aj napriek tomu ze jazdia len po Stary Smokovec, stale maju na transparentoch Strbske Pleso, asi na zmatenie nepriatela Skoro ako "odborna" obsluha BUSE niektoymi vodicmi v BA A ta pauza medzi "next stop" a "Nova Lesna"...tiez skoro ako bratislavske hlasice A ta vyzbroj vozidiel...lepsie zvuky ako 7304
jo,jo, viiiim. ja to tu pisem tak na pol huby, bo musim makat ;o) ale sak vies co chcem napisat. a ja stale zdoraznujem, ze som lajk. koniec koncov, aj SAD poprad je dopravny podnik. este ze ked idem k rodine, mam k dispozicii elektricku TEZ ZSR "nasledujuca zastavka - die folgende halte stelle(?) - the next stop - nova lesna" ;o)
Financovanie nie je doriešené ešte ani na petržalskú električku - ani tú mesto neufinancuje zo svojich peňazí, ani z požičaných, zatiaľ akosi ticho ráta, že polovicu dostane od štátu. Čiže jediný spôsob financovania je taký, kde časť prostriedkov pôjde zo štátneho rozpočtu.
Prvým krokom na to by však musela byť jednoznačná požiadavka zo strany občanov a reprezentantov Bratislavy, teda museli by sa postaviť za takýto projekt, až potom sa dá hovoriť o možnosti presadenia na vyššej úrovni. Táto vec sa musí stať politickou témou.
Takže si myslím, že Bratislava by predovšetkým mala jednotne obhajovať svoje záujmy (ktoré sú ale záujmami celého Slovenska) a postaviť sa za projekt, ktorý bude riešiť dopravné problémy Bratislavy ako mesta otvoreného svetu. Teda rýchly dopravný systém by mal prepraviť nielen trvalých obyvateľov mesta, ale aj tých, čo do mesta prichádzajú cez všetky vstupné brány (železničné stanice, letisko, AS...). Ak rýchly a kvalitný nosný dopravný systém nebude existovať (a čokoľvek plaziace sa v centre medzi chodcami po povrchu rýchlym dopravným systémom nie je), predstava o zastavení lavíny automobilov (a výľudňovania centra) rýchlo zoberie za svoje.
podobného,tak predložte,prosím,aj nejaké realistické návrhy na financovanie.Pod realistickým návrhom NEMÁM na mysli frázy typu "peniaze sa musia nájsť".
yale:Vieš,v Dúbravke mi býva sestra aj pár známych.A väčšina z nich je veľmi spokojná,že im tam chodia električky,ktoré nestoja v zápchach.Expresný autobus by dnes nemal veľký zmysel,pretože by v tých najexponovanejších časoch stál v tých zápchach tiež.A preriedenie zastávok by vyžadovalo prekryvné vedenie obslužných liniek.To sa však bez problémov a bez veľkých nákladov dá realizovať kedykoľvek,keď sa vyliahnu peniaze na takúto redundantnú sieť.Tak isto ako sa dá hneď zajtra začať uskutočňovanie preferencie či zmenšovanie počtu úrovňových krížení.A záverom:Ja chápem nadšenie vás všetkých pre ďalekosiahle,veľkorysé a perspektívne riešenia NDS.Ale toto mesto má pobiede na prvú etapu NDS v podobe rýchlodrážnej električkovej trate.Takže až budete v budúcnosti ktokoľvek riešiť problematiku metra,podzemnej električky či čohokoľvek
Predovšetkým si pozri, čo vlastne tvrdím. A to, že MHD potrebuje zásadnú zmenu. A že petržalský projekt ňou nie je, pretože namiesto toho, aby začal riešiť problém dopravy v centre, iba do starého systému pripojí v problematickom bode ďalšiu radiálu a potom "nech sa deje, čo sa má diať". Plus, absencia ďalších etáp rozvoja systému - za ďalšiu etapu nepovažujem úvahu typu "keď budú peniaze, zbúrame štvrtinu toho, čo sme postavili a povedieme trasu inam".
Riešenie dopravy v trase A by som naozaj nechal až na neskôr, a určite je zaujímavejší segment A v úseku Filiálka - AS Mlynské Nivy - centrum, ako trasovanie v radiálach. Rýchla karloveská trasa nadobudne význam vo chvíli, keď sa rozbehne masovejšia výstavba na konci Dúbravky - Devínska brána a pod. Ale keďže nebude, tak nové obyvateľstvo asi nemá čo riešiť - autá smer tunel Sitina...
Na druhej strane tiež by som netvrdil, že karloveská radiála je práve ideálnou "električkovou rýchlodráhou", pretože momentálne to nie je nosná, ale skôr obslužná trasa s hustými zastávkami, častými prechodmi automobilov cez trať atď atď. Dúbravčania ktorých poznám príliš neskáču nadšením, že sa do centra dostanú za kvalitnú polhodinku... Kedysi chodili ako doplnok v špičkách expresné autobusy, tie boli zrušené...
Myslím si, že v Bratislave sú dopravné smery, ktoré sa dajú obslúžiť jedine podzemnou trasou. Podľa môjho názoru trasovanie minimálne trasy B nosného systému v zmysle územného plánu je celkom zmysluplné. Ako by si ho trasoval po povrchu?
Zoro: ocakavas, ze taka zaruka na lak sa vztahuje aj na naburanie pri dopravnej nehode? Co tam chces reklamovat? PARS je sice PARS (a sprasit uz dokazal vselico), ale to na veci nic nemeni. To je asi to iste! Ako keby si vlastnil auto, ktore je este v zaruke, pri nehode prevalil blatnik alebo kufor a popraskany lak siel nasledne reklamovat do autosalonu, kde Ti ho predali... Ale ako pokus o vtip to zas az tak zle nebolo
D3ko: nesuhlasim sice s metrofilmi, ale Yalemu zas trosku za pravdu dat musim. Racko uz len vo svojej podstate krizovatky 4in1 je velmo zvratene dopravne zariadenie a mimourovnove riesenie by na skodu veci nebolo. Tmyto dtto, nasledne na to aj Kooperativne nam za 80.000,-SKK.
Yale: aka je, prosim Tvoja predstava o metre? Myslis, ze taka tunelova rura ide geometricky najkratsou cestou od stanice do stanice? Myslis, ze jej zakrivenie sleduje len zatazovy smer prepravy? Myslis, ze pozdlzny smer metra je pozdlzny smer terenu minus nejaka hlbka?
DPB Poprad = Dopravny podnik Bratislava Poprad? (v skutocnosti SAD Poprad)
DPB Presov = Dopravny podnik Bratislava Presov? (v skutocnosti DPMP, Dopravny podnik mesta Presov)
Ak nieco "nebude mozne zrealizovat", skor to zavana neschopnostou a neochotou. Samozrejme, preferencia nebude moct byt na Racianskom myte a jemu podobnych krizovatkach, to snad taka tragedia nie je. Skor je tragedia to, ze tu niekto chce namiesto posunutia cesty o 2 metre a rozsirenia zastavky radsej vsetko zakopat pod zem.
Demagogiu tu siris skor ty, ak tvrdis, ze jedine, co spasi toto mesto je metro alebo nieco jemu podobne. Ja netvrdim, ze elektricka spasi toto mesto, ale ze za nepomerne mensie investicie dokaze do znacnej miery metro nahradit. Vozil som sa aj metrom aj rychlodraznou elektrickou a rozdiely dobre poznam, takze mi tu o demagogii rozpravat nemusis.
Nejake metro cestu z Dubravky do mesta neurychli, staci si k ceste metrom pripocitat cas na cakanie na elektricku, ktora ta k metru privezie, cas na zalezenie do rury a cas na vylezenie z rury a aj to, ze sa metro ma oblukmi trepat cez DD a Slavicie udolie. Ale nic ti nebrani napisat mi sem ako si to cele predstavujes, a preco by napriklad Dubravcania mali chciet metro
aha, nuz nakolko nepoznam DPB presov, verim, ze je to jedno z DPB, kde sa staraju. a tak ma to aj potesi. ja poznam napr. este DPB poprad a vacsi des som este nevidel...ale urcite musi existovat ;o)
Sak v poriadku, ty davas za priklad Prahu a Ostravu a hovoris, ze "na Slovensku je to tak a tak". A ja hovorim, ze na Slovensku je aj Presov, a ten sa do toho "na Slovensku je to tak" nevojde, lebo sa o svojich zakaznikov stara, takze si z neho DPB tiez moze brat priklad.
dovolim si zasa nesuhlasit ja ;o)
to prve je sok a to druhe su traumy. oboje moze mat trvale nasledky (heh, na to mam skolu, fakt ;o) ) a zial, to chodenie na onkolu mame v rodine za sebou, ale to sem nepatri. ale sak obaja vieme, co sme chceli povedat.
hej a DPMP som mal na mysli dopravni podnik hlavniho mesta prahy tak som mal napisat DPHMP (urcite som nemyslel presov ;o) )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
papuca