Reakcia na: Kami #41801:
Segregovaná trať je pekná vec, ale kde na ňu vezmeš miesto (okrem Petržalky, prípadne novostavieb Ružinov-letisko či Dúbravka-okraj DNV)? Dá sa urobiť preferencia, ale segregácia ťažko - budovať mimoúrovňové križovatky niet kde. A aj s tou preferenciou je to miestami diskutabilné - napríklad na križovatke s Molecovou by urobil preferenciu fungujúcu aj v rannej špičke iba čarodejník.
Martin Fundárek
Inak, páni "metrobijci" - pri hodnotení vhodnosti a nevhodnosti metra pre Bratislavu vychádzate z pražského metra, čo nie je najvhodnejší etalón. Je to totiž málo flexibilný a ťažkopádny systém v duchu hesla "nas mnógo". Nie je nikde napísané, že kapacita súpravy metra musí byť rovnaká ako dnes v Prahe - koniec-koncov, aj pražské metro začínalo s nižším počtom vozidiel v súprave (najprv tuším tri, potom štyri, dnes päť). Takisto nemusí interval narásť na dvojnásobok pri znížení dopytu na polovicu, stačí mať súpravy tvorené spriadhnutými jednotkami a tie rozdeliť. To, že sa to v pražskom metre tak nerobí, neznamená ešte, že sa to nedá. Takže pri päťminútovom intervale - čo je na večernú dopravu bohato dosť - môže mať metro pokojne prepravnú kapacitu povedzme 2400 osôb za hodinu.
Súhlasím však s názorom, že metra by sme sa nedočkali, tak sa holt musíme uspokojiť s električkou.