Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #41801:
Segregovaná trať je pekná vec, ale kde na ňu vezmeš miesto (okrem Petržalky, prípadne novostavieb Ružinov-letisko či Dúbravka-okraj DNV)? Dá sa urobiť preferencia, ale segregácia ťažko - budovať mimoúrovňové križovatky niet kde. A aj s tou preferenciou je to miestami diskutabilné - napríklad na križovatke s Molecovou by urobil preferenciu fungujúcu aj v rannej špičke iba čarodejník.
Reakcia na: Papyr #41826:
Prepravná kapacita sa rovná kapacite jednej súpravy krát počet súprav, čiže hodinová sa rovná kapacite jednej súpravy DELENEJ intervalom v minútach a to celé krát 60.

Inak, páni "metrobijci" - pri hodnotení vhodnosti a nevhodnosti metra pre Bratislavu vychádzate z pražského metra, čo nie je najvhodnejší etalón. Je to totiž málo flexibilný a ťažkopádny systém v duchu hesla "nas mnógo". Nie je nikde napísané, že kapacita súpravy metra musí byť rovnaká ako dnes v Prahe - koniec-koncov, aj pražské metro začínalo s nižším počtom vozidiel v súprave (najprv tuším tri, potom štyri, dnes päť). Takisto nemusí interval narásť na dvojnásobok pri znížení dopytu na polovicu, stačí mať súpravy tvorené spriadhnutými jednotkami a tie rozdeliť. To, že sa to v pražskom metre tak nerobí, neznamená ešte, že sa to nedá. Takže pri päťminútovom intervale - čo je na večernú dopravu bohato dosť - môže mať metro pokojne prepravnú kapacitu povedzme 2400 osôb za hodinu.
Súhlasím však s názorom, že metra by sme sa nedočkali, tak sa holt musíme uspokojiť s električkou.
Jonny: skus to z opacnej strany problemu. Ta zla, hnusna, skareda, odporna elektricka tu jazdi od roku 1895, pozname jej negativa i pozitiva. Co keby si namiesto nezmyselneho obhajovania metra a odsudzovania vilamosov zacal ich negativa potlacat a vyhody vyzdvihovat? Nebolo konstruktivnejsie? Alebo to uz smrdi moznym kompromisom a ten je pre Teba nepripustny? A ako je to s tym Volgogradom, Krivoj Rogom a Manilou? Alebo aj tam lobovali cingacofili a metrofobovia?
Jonny: väcsina tramofilov neznamena proti mensine metrofilov nic ine len to, ze je tu väcsina ludi, ktori maju realnejsi usudok a nie su privelki optimisti, resp snilkovia. Bratislava nepotrebuje metro, elektricky, trolejbusy, autobusy. Ba potrebuje fungujucu dopravu, hoc aj rikse, ale fungujuce tak, aby si sa dostal z A do B rychlo, lacno, bezpecne, ekologicky, pohodlne a jednoducho. Toto su hlavne kriteria buduceho NS a NIE rozchod a napätia napajacej siete, ci sposob privodu prudu do vozidla.
Jonny: o akom "urcitom case" to melies? Tato skupina ludi si tu tliacha svoje uz dlho, urcite dlhsie ako Ty. Aj ked bude na skodu plurality nazorov a hlavne na skodu folkloru, ked zacnes toto forum bojkotovat; na strane druhej nik Ta sem nenuti chodit, spokojne si zaregistruj domenu www.metrofil.sk a zriad si privatnu diskusiu. Ked Ti skocia racionalne argumenty, to vzdy zahajis hru na urazeneho? Hladaj dalsie pre, potom ja zacnem vytahovat proti a uvidime, kam sa misky vah naklonia...
aj pred 20 rokmi tu su take iste vozidla aj istý cas este budu ,
ja si myslim že metro tu postavia ale nabude urcite nedostavane
(možno aj ANO)
Reakcia na: Ámos Keynes #41838:
Presne tak. A tie lepsie vozidla tam budu, a budu aj na ostatnych usekoch elektrickovej siete, lebo na ne budu peniaze. Keby sa dnes zacalo stavat tazke metro prazskeho typu, tak za tych 20 rokov ani nebude dokoncene, ani nebudu peniaze na pekne vozidla na ostatnych castiach siete MHD. Ved koniec koncov, jedno take obdobie mame prave za sebou.
Reakcia na: BMko #41836:
Ak ho toto nepresvedčí tak už neviem. Presne takto nejako by to mohlo vyzerať v centre BA o nejakých 20 rokov. Samozrejme len s lepšími vozidlami.
Reakcia na: BMko #41835:
Na poslednom stretnutí v Astorke už pán Lunáček pritákaval, metro je nereálne, treba stavať električku to úplne stačí, treba nájsť kompromis a spojiť výhody metra s výhodami električky. ☺ Strach o stratu miesta robí svoje a možno mu krivdím a jednoducho zmenil názor. Aj ja som bol za metro a názor som zmenil.
Reakcia na: Jonny #41833:
My tu len tvrdime, ze metro na Slovenske pomery nie je vhodne. Je tu vela pro nez za metro. Ty co maju hlavu pomiatnutu metrom od cias ery komunizmu su tazky metrofili a evidentne patris medzi nich. Lebo metro a Blava do kopy neide, mozno ked velkost mesta presiahne cez 1000000 obyvatelov, ale po slovensky to by si sa asi utrtkal k smrti aby si to tu v BA za niekolko rokov dosiahol. Zobud sa, o metre sa mozme zacat bavit a uvazovat, ked bude BA aspon velka ako Praha, dovtedy zabudni. Boli by to nadarmo investovane peniaze na vozenie vzduchu. Ak mas nieco proti elektrickam, tak laskavo jazdi len autobusmi.
PS: Kde si bol ked sa tato tema rozoberala na verejnych diskusiach v Astorke? Lebo takeho mudrlanta ako ty som tam nevydel iba ak by si bol ING. LUnacek, ten mal tiez podobne teorie.
Reakcia na: Jonny #41833:
Aj keď s Tebou väčšinou nesúhlasím, myslím úprimne, že by bola škoda, keby si prestal prispievať. Ja som bol pred desiatimi rokmi tiež za metro, ale zistil som že aj MHD je "umenie možného"...

Myslím, že električka do Petržalky by sa nemusela prerábať na metro, radšej by som videl železničné prepojenie Petržalka - centrum pod Dunajom. Podľa mňa bude stúpať význam prímestskej dopravy - počet obyvaťeľov BA asi veľmi stúpať nebude, ale pozrite sa na dediny a mestá v okolí 30 km (Aj AT a HU).
Poznám x ludí, ktorí na toto električkofilné fórum prestali prispievať z jednoduchého dôvodu. Nehovorím, že všetci, ale je tu istá skupinka ludí (nebudem menovať), ktorí budú vždy negovat jednu trakciu a električka bude za každých okolností najlepšia. Nech sa páči, ja vám názor neberiem, ale na túto tému sa s vami baviť je ako bojovať proti veterným mlynom, z ďaleka to nepripomína konštruktívnu debatu ?Mne sa tu zdá skôr vtipná určitá skupinka ludí, oni vedia presne ktorí z tohto fóra spravili uzavretú spoločnosť, ktorá sa hrá na najväčších odborníkov a je to dost komické a v konečnom dôsledku to dopadne raz tak, že tu nikto okrem vás prispievat nebude. Stačí si len porovnat počet prispievatelov dáky čas späť.
Reakcia na: Papyr #41827:
máš pravdu, ked mi to povie 9 ludí, tak mi je jasné, že je tu väčšina ludi električkofilov..............
Jonny: Nech tu v debate neomieľame stále to isté, skús mi, prosím, napísať Tvoju predstavu budovania nosného systému v Bratislave. Zaujímalo by ma najmä nasledovné:
a.) etapizácia výstavby (napr. 1. etapa Janíkov dvor- Trnavské mýto, obdobie výstavby etapy, približná cena v Sk)
b.) popis trás NS v cieľovom stave pre určitý rok (napr. 2030, vyplýva z bodu a.), intervaly jednotlivých trás NS (špička, sedlo, víkend), kapacity súprav => prepravná kapacita
c.) doplnková doprava - predstavuješ si ju len ako zvoz k NS, alebo bude slúžiť v určitých smeroch ako nosný systém (napr. západná časť Petržalky - centrum, resp. východná časť Petržalky - Ružinov), aká bude v prípade druhej možnosti jej prepravná kapacita?
d.) aký bude demografický vývoj Bratislavy v najbližších 30 rokoch? Koľko obyvateľov bude mať BA v roku 2020, koľko v 2030?

Ďakujem
Jonny: Manila, vravi Ti to cosi? CKD DS, RT8D5, uz si videl take? Tiez sa to nazyva METRO, jazdi to v zdvojenych supravach 30300+30300mm dlhych, obsaditelnost 250+250 a jazdit to vie ako v tuneli, tak aj po estakade a aj povrchovo. Adresu webu sice neviem, ale skus nejaky google apod, tam sa to iste kdesi zjavi.
ja som sice ani nenapisal, ani nepovedal o ziadnom oslovi vobec nic, ale toto este nevylucuje moznost, ze si to myslim... Ale ak sa Jonny bude i nadalej prejavovat so svojimi slaboduchymi argumentami, tak ma len v uz jestvujucej myslienke utvrdi a asi skusim aj prejav pisomny 🙂 😉 😃
Reakcia na: Jonny #41781:
Ak by mali skoro vsetci sediet, tak realny interval pre celu raciansku radialu je 5 minut, teda 15 na jednu linku. Vcera som isiel v case najvacsieho vikendoveho naporu a bez problemov som sa zmestil do kacice, netlacil som sa a ani som nestal na schodoch. Velmi by ma zaujimalo, odkial beries tie cisla, ked prax je trosku ina. Asi za naplnenu elektricku povazujes to, ked vsetci sedia a nikto nestoji.

Brno je o dost mensie? A na to si ako prisiel? Dufam, ze po Papyrovom porovnani ti je to uz jasne 🙂 Takze opat ti mozem napisat len to, ze sa chod povozit linkou 8 do Brna 😛

Ako si prisiel na to, ze 100 mld nestoji usek Janikov dvor - TM? Tunel pod Dunajom budu hrabat zadarmo krtkovia alebo kto?

A "inak OK?" Ked inak OK - t.j. ze si zobral moj argument, ze sa metro robilo pre 700-tisicovu az milionovu Bratislavu, kde bude mat auto len par ludi - tak potom automaticky negujes vsetky tvoje dalsie argumenty.

Re #41798 Jonny: O 30-40 rokov? Pred 30-40 rokmi sa hovorilo, ze BA bude mat milion obyvatelov. A kde je ten milion teraz? Takto isto mi mozes aj ty tvrdit, ze BA bude mat za 30-40 rokov milion obyvatelov a neuverim ti ani slovo. Staci si pozriet ako sa menil pocet obyvatelov BA za poslednych 10 rokov...
Reakcia na: Jonny #41825:
Ak mi povie jeden clovek, ze som osol, nemusim na to dbat. Ak mi to povedia dvaja, je cas sa nad sebou zamysliet. A ak traja, je cas nieco na sebe zmenit. Tebe to povedalo 9 ludi, opakovane, a nezmenilo sa nic.
Reakcia na: Jonny #41818:
Mily Jonny. Uz som tu raz tuto rovnicu pouzil, ale prepravna kapacita trate rovna sa kapacita 1 supravy krat interval.

Comu z tejto rovnice si neporozumel? Ked mam vecer nizky dopyt po doprave, znizuje sa mi prepravna kapacita trate. Pri zachovanej kapacite supravy (metro=vysoka kapacita supravy) sa LOGICKY predlzi interval! Takze nie "Teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné", ale je to NUTNE! K tym 25-30 minutam intervalu VECER sa takto dopracujes!

Druha moznost je vykaslat sa na celkovu prepravnu kapacitu a jazdit v kratkom intervale s kapacitnymi supravami, ktore ale budu prazdne a ich premavka bude vela stat. Takto to robi Praha, ktora si postavila metro do uplnych riti.

Je sice pekne, ze Prahe zavidis jej metro, ale ty sa s nim nemusis vozit. Ja ano.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.