Ludia, a bolo by mozne v jednom tuneli viest kolajnice na oboch rozchodoch - zeleznicnom aj elektrickovom? Keby uz zeleznice chceli robit tunel cez Dunaj ...
Počaš špičky je v 6401 násobne väčší hluk kvôli ľuďom(samotný trolejbus je tichý), takže hlásič, ktorý mimo špičky hlási zreteľne je v špičke slabo počuť.
http://www.dpb.sk/sutaz/vyzvy/2005_0027vuszjp.pdf
verejné obstarávanie na opravu križovania trolejového vedenia trolejbusov a električiek v križovaní ulíc Mickiewiczova, Špitálsk a Americké námestie.
Predpokladaný financie 2 mil. Sk.
Koľko váži tá meniareň v električke v Karlsruhe? Pritom v Nemecku potrebuješ z dôvodu frekvencie trakčnej siete 16,7 Hz trikrát väčšie trafo ako u nás.
No tak v Paríži:
1) Žiadne medzimestské vlaky tunelom popod centrum neprechádzajú.
2) To, čo poppod centrum prechádza, sú vlaky siete RER (Réseau Exprés Régional) čiže takého parížskeho S-Bahnu. A po ROVNAKÝCH koľajniciach ako metro určite nepremávajú. keď majú napájanie 1,5 kV z troleja...
Chlapče, až budeš vedieť o metre toľko, čo Papyr, tak už budeš mať biele fúzy až po zem.
Zatiaľ sme nepočuli žiadny racionálny argument v prospech metra od fanatických metrofilov.
Neviem, prečo by zanietený električkár s objektívnymi argumentmi pre električky v konkrétnej situácii a v konkrétnom mieste, čase a trase mal byť niečo horšie ako zanietený metrofil, ktorému je jedno, čo to vlastne bude za systém, hlavne aby sa to volalo metro! Pre také typy už vymysleli recept v Spojenom Kráľovstve, kde sa obnovené električkové prevádzky volajú Metrolink a podobne:-P.
Tak kolko by vazila ta meniaren, ktoru by so sebou ten voz musel vozit, ako by to zvysilo osove tlaky, ako sa toto nasledne prejavi na udrzbe trati, kolko ta sranda bude stat. Mas to vsetko vyratane a mozes mi ekonomicky zdovodnit vyhodnost toho systemu? A dalej mi vypracuj dopravnu ododstatnenost ktore potvrdi nutnost takeho riesenia. Dalej mi mozes vypracovat studiu ako sa sprava zeleznicney profil kola v oblukoch s polomerom 25 metrov a pod. Dakujem.
s inym profilom kola tu plz neargumentuj, pokial by sa menil rozchod tak by bolo mozne si vybrat aky sa pouzije a tak by nebol problem pouzit presne rovnaky ako maju zeleznice... trakcne napajanie a prejazdovy profil fozidla uz su trocha vacsi problem (ale riesitelny a urcite jednoduchsie ako zmena rozchodu )
Keby aj mali rovnaky rozchod, nezabudaj na uplne ine napajacia napatie, iny profil kola a aj samotneho vozidla, ktore by bolo dost daleko od peronu k tomu, aby sa pohodlne nastupovalo. Navyse to vobec nie je nutne.
e #41644 Ámos Keynes, BiGmac Musim sa pridat k BigMacovi v tomto. scasti pravdu. Ale s casti, nie. Zavisi od tzpu programu pre hlasic. Lebo poznam osobne dve druhz programu. Ten v ktorom sa regulacia hlasitosti neda ovladat a taka kde sa da prepinat, pocas prevadzky rezim denne nocne, bez ohladu na cas. Bohuzial tento posledny sposob menovanz sa pouzuva iba v Kosiciach. Hlasitost ma stupnicu od 1 - 50. Standardne sa experimentovalo z roznou urobnou hlasitosti a pokial viem tak hladinna denneho hlasenia je upravena na stupen 42 a nocne na 38. Samozrejme tieto dve rezimi su ovladane automaticky v zavislosi od casu ako to pisal Bigmac
No uvidime ci to tak bude, ja o tom az tak skalopevne presvedceny niesom. Celkom zaujimave bolo ked medzi projektami na rychldraznu elektricku bol aj projekt Metra a.s. ktory pocital s neskorsim prechodom na metro.To ako keby lava ruka nevedela co robi prava ?
Re #41648 Miro: No myslmim ze rozchod by na kratkom useku nebol problemom, skor mozno trakcne napatie. Existuje aj inde kde po kusku trate chodia kolajove vozidla z roznym rozchodom.
Amos: Tranzitujuce kamiony patria na vagony a nie do ubohej a aj bez nich pretazenej cestnej siete. Pokial tu bude nakladat alebo vykladat, dobre nech jazdi, ale inak by som ho dalej ako po najblizsiu zeleznicnu stanicu nepustil. A tranzit Rajka-Kuty je dost silny zatazovy smer na to, aby bola linka kombi dopravy dostatocne vytazena. Len ju treba vozit v hodinovom (pripadne polhodinovom) takte. Staci len v noci a pocas spiciek zakazat vjazd tranzitu na uzemie mesta.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes