Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Úplnou náhodou jsem se dostal na tyto stránky a musím říct, že jsou SKVĚLÉ! Jasné, přehledné, všechno funguje. Dostat se k zastávkovému jízdnímu řádu je velmi snadné. Taky se mi moc líbilo, že se dají zobrazit schémata linkového vedení z dřívější doby, pamětníci mohou vzpomínat. Fotogalerie vozového parku je také velmi zajímavá. Gratuluji Bratislavě k takovým stránkám. Jestlipak je taky tak skvělá ta doprava? ?
Reakcia na: fobust #41257:
No, veď je to aj posudzovanie podľa zákona NR SR č. 127/1994 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie 🙂
DPB sa prekonava, od pondelka budu na linkach 201 a 202 brat cestujucich dojazdy a aj VYJAZDY!!!
Bol som si dnes od 12:30 pozriet znovu tu studiu na Magistrate a kukal som to az kym ma o 15:10 nevyhodili, vraj zatvaraju. Ale stihol som si to takmer cele kuknut. Zaujimave... Odporucam podrobne prestudovat. Z dopravno - technickeho hladiska to nie je velmi detailne, je to skor enviromentlana studia. Ale docital som sa tolko, ze maju byt pouzite klasicke kolajnice, "nezliabkove" ako tam pisali... ?
tr3mp: to mi je jasne, ale nie je to zly napad
enge, galiyosha: Do roku 2008 je ďaleko, vôbec žiadna električka do Petržalky vtedy vôbec nemusí byť a zo spomínaného linkového vedenia sa nemusí uplatniť vôbec nič (a pevne verím, že ani neuplatní), takže sa nemusíte báť 😉 Celkovo sa mi vidí, že to linkové vedenie mnoho ľudí berie ako niečo, čo na 100% bude a pritom to tam autori dali len ako na osvieženie, pretože jadro zámeru spočíva v niečom inom. ?
dakujem imhd za to, ze sa posnazili a dali sem tu linkovu schemu, myslim ze ked to takto bude tak to vacsiu cast ludi asi najprv nastve kym si zvykne. Ta 91 by mohla ist asi z pod mosta ako teraz.
Reakcia na: galiyosha #41248:
Samozrejme "radiále", nie "areále", ja som bol taký vyklepaný, že som ani nevedel, čo píšem. A vlastne ešte stále som. ?

Re #41230 m@rtin: Ja v žiadnom prípade nespochybňujem, že Rajská zahrada je krásna stanica. To vôbec nie. A nešlo mi ani tak o ňu, ako o spôsob vedenia metra v jej okolí. Pokiaľ je pravda to, čo som počul, tak to nie je práve finančne efektívne. Pokiaľ na to Praha má, ja jej podobné megalomanské stavby neberiem. Určite prispievajú k pozitívnemu imidžu verejnej dopravy a mne sa páčia, aspoň sa mám chodiť na čo pozerať 🙂, ale Bratislava si už aj na samotnú trať musela zobrať pôžičku...
Reakcia na: Andy #41250:
Spracovateľom riešenia je Dopravoprojekt (aspoň mi ho za spracovateľa označila úradníčka, ktorej som sa pýtal, kde môžem získať dokumentáciu v elektronickej podobe).
Reakcia na: man from the past #41249:
co keby si zdvihol zadok a isiel sa na ten projekt na magistrat pozriet pred tym nez tu zacnes niekoho obvinovat ❗ ❓
Reakcia na: man from the past #41249:
Si si istý, že na magistráte robia chlapci zo strednej školy cez prestávky? Nejako som ťa nepochopil. Keď je to oficiálny návrh, tak aj keby bol neviem ako blbý, tak to furt bude oficiálny návrh a neviem prečo by ho iMHD nemalo za ofiiálny vydávať..
Cely ten plan treba brat tak, ze sa tu nejaky mladenec zo strednej skoly pocas velkej prestavky pohral a na pijak zo zosita si nakreslil ako by to mohlo vyzerat. Dost sa mi nepaci, ze iMHD.sk dost casto vydavaju spravy ako oficialne, pritom su to amaterske vyplody (resp. nazory) tychto chlapcov.
Prosím vás, povedzte mi niekto, že ten mestský návrh linkového vedenia s piatimi linkami na petržalskej areále, príšernou doplnkovou dopravou a neexistujúcimi prestupmi medzi ňou a električkou, je len ZLÝ VTIP! Apríl je ešte daleko, ale POVEDZTE MI TO NIEKTO! Inak sa asi rozplačem...
videl som autobus 3517 na linke 41 pred polhodinou, zhorel na zastavke Prokopa Velkeho smer Safranova. Cestujuci stihli vystupit, ale ked prisli hasici, nebolo uz co zachranovat. 3517 skoncil.

? ? ?
bre piatocne dopoludie :o) hmmmm, na co ja viiiiim. tosh ja su len taky laik f tym celym tu ;o) ale jedno mi je jasne, ze v BA su nevhodne zvolene viacere veci. nezmyselna siet zastavok. niekde mate zastavku par krokov od seba a inde zasa sa musite paradne prejst. a argument, ze zastavka nie je tam, kde nie si ludia a naopak viac tam, kde ludia su, moze povedat ba niekto, kto necestoval po petrzalke alebo lamaci.
ale k tejto debate tu: je metro naozaj nutne? ja viem, ze sa o tom uz popisalo tuny pismen, ale aj tu u nas v praci sa nedavno na tuto temu pri obede diskutovalo a ked teraz bola „kalamita“, tak zasa sa riesilo cestovanie v meste. sidlime inac v business centre – busy, trolejbusy,lenze „prekliaty“ novy most.
neviem, ci si dobre pamatam, ale sef dpb je nejaky pan zachar. asi by mu trebalo rozbit auto, odpratat sofera a donutit ho pouzivat mhd. ma privadza do zufalstva to, ze kazde normalne mesto sa snazi dotlacit ludi k tomu, aby preferovali mhd pred vlastnou automobilovou dopravou (vid. praha, budapest, ciastocne vieden, alebo v australii je to snad az povinnost mesta). u nas sa idioti z „vysokych“ miest, na ktore sa dostali vdaka volicom napr., vozia v autach a kaslu na cele mesto. len nech maju kancelarie v centre a nech im je tam teplucko.
no, uz sa zasa nervacim. potrebou metra si nie som isty, ale mozno sa myslim. metro je super vec, ale pokial viem, dost narocna a draha. videl som vselijake rychlodrazne riesenia v nemecku alebo svajcu a v amerike a bolo to fajn. tak ci onak, nech uz nieco zacnu robit. heh, drzme si palce. ved toto mesto ma reprezontovat zvysok statu…
Predstavte si, ze chcete kupit nizkopodlazne busy. Zadate verejnu sutaz, prihlasia sa Solaris a Karosa. Solaris vyhra. Co urobi Karosa?

Poda podnet na Urad pre ochranu hospodarskej sutaze s poukazom na to, ze podla Karosy nie je DPO schopny vyrobit autobus, s cielom prehlasit vysledky verejnej sutaze za neplatne. No nie je toto maximalna drzost?!

Pravnicke kecy k tomu (link prevzaty z K-reportu):
http://www.compet.cz/ISU/2004/VZ/pis20137.html
http://www.compet.cz/ISU/2004/VZ/pis19248.html
http://www.compet.cz/ISU/2004/VZ/pis22163.html
Reakcia na: Papyr #41242:

1.) Je to veľa. Ja si viem predstaviť sieť obsluhovanú piatimi linkami, z toho 2 idúce do Petržalky.

2.) Tak či tak nebudú trolejbusy zavedené do celej Petržalky naraz, zrejme je to pokus o naznačenie prvej fázy, toho čo sa môže do roku 2008 reálne stihnúť.

3.) Janíkov dvor sa uvažuje ako plnohodnotná zastávka kvôli pripravovanej výstavbe nákupných centier v tejto lokalite a plánovanej ďalšej zástavbe smerom na juh. Na juh sa bude predlžovať aj nosný systém. Urbanistická štúdia je na http://www.petrzalka.sk/buxus/docs/uzemny_rozvoj_a_doprava/V2_komplexny_urban_navrh.png (resp. http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=180)
Reakcia na: tr3mp #41241:
MC Petrzalka je absolutne blba. Jednak urovnove prejazdy s preferenciou sa budu dat lahko vypnut - pozname z Prahy, kde preferencia elektriciek je nainstalovana na mnohych miestach, z toho na mnohych miestach na ziadost policie vypnuta od 6.00 do 18.00. A jednak nezapustena elektrickova trat bude robit hluk. Samotna trat bude barierou tak ci tak, bez ohladu na jej vyskove vedenie.

No proste snaha spizdit kazdy dobry napad za kazdu cenu.
K planu siete MHD po zavedeni petrzalskej elektricky:

1) nie je 5 liniek do Petrzalky nejako vela? Celkovo sa mi zda, ze elektrickovych liniek bude habadej. Co takto snazit sa o zredukovanie na co najnizsi pocet? Viem si predstavit celu siet obsluhovanu 8-9 linkami, z toho 3 iduce do Petrzalky.

2) Ten trolejbus 221 mi pripada ako vcelku nezmysel, ako snaha "za kazdu cenu dostat trolejbus do Petrzalky, aj keby tam bol uplne zbytocny". Trolejbus do Petrzalky sice ano, ale aspon s tou elektrickou sa mohol krizit. Snad to je len prva faza trolejovania Petrzalky.

3) To uz ked budu budovat taku velku stavbu, im nezostanu peniaze na ukoncenie elektriciek na Vysehradskej? Myslel som, ze do vozovne Janikov dvor bude iba manipulacna trat.
Citát z článku: http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=832&msg_num=0
"Súčasťou stanoviska mestskej časti je i odporúčanie overiť (popri troch navrhovaných variantoch) úrovňové vedenie trasy obdobne, ako je to v iných častiach mesta (na ostatných radiálach), s úrovňovým krížením priečnych komunikácií s riadením dopravy cestnou svetelnou signalizáciou s dynamickou preferenciou pohybu vozidiel prostredníctvom detektorov a predsignálov, ktoré by prinieslo skutočne ďalší variant riešenia a nie len nepodstatné odchýlky ako sú v predkladanom úrovňovom a polozapustenom variante."

MČ Petržalka asi fakt mrzí, že sa navrhuje kvalitný a bezkolízny systém a zrejme túži po takých veciach ako je pokazené auto na priecestí, nefungujúca CSS a pod. 😉

"Najzásadnejšou pripomienkou je nesúhlas s úrovňovým a polozapusteným variantom riešenia električkovej trate. Tieto sa líšia len výškovým vedením (rozdiel je 1,5 - 2,0 m v umiestnení koľaje), pričom sú vedené buď na násypoch so štrkovým zvrškom alebo v zárezoch s otvorenými priekopami. Mimoúrovňové kríženia komunikácií s električkovou traťou sú navrhované ako nadjazdy, ktoré znehodnotia samotný priestor pripravovanej urbanizácie. S takýmto riešením by súviseli oporné múry, či oplotenie trate (vzhľadom na interval vozidiel 90 sekúnd), ktoré by vytváralo fyzické bariéry medzi obytnými súbormi a negatívne by ovplyvnili urbanizáciu priestoru. Pešie prepojenia medzi obytnými súbormi by boli znemožnené alebo sústredené len do niekoľkých bodov v mieste kríženia priečnych komunikácií s električkovou traťou. Petržalka je už teraz oddelená napríklad od Sadu Janka Kráľa pozdĺžne, súbežne s Dunajom diaľnicou, nemôžeme súhlasiť s ďalšími bariérami, ktoré by rozdeľovali Petržalku takpovediac zvislo na ďalšie menšie bloky, ide predsa o obytné územie."

Toto je ešte lepšie zdôvodnenie 🙂 MČ Petržalka je zároveň za dobudovanie Jantárovej ulice cez celú Petržalku - pritom interval prechádzajúcich automobilov v špičke by bol niekoľkonásobne kratší ako 90 sekúnd a pešie prepojenia budú tak či tak sústredené len do niekoľkých prechodov (podobne ako napr. na Panónskej) a Jantárová cesta bude vytvárať značnú bariéru.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.