Si si istý, že na magistráte robia chlapci zo strednej školy cez prestávky? Nejako som ťa nepochopil. Keď je to oficiálny návrh, tak aj keby bol neviem ako blbý, tak to furt bude oficiálny návrh a neviem prečo by ho iMHD nemalo za ofiiálny vydávať..
Cely ten plan treba brat tak, ze sa tu nejaky mladenec zo strednej skoly pocas velkej prestavky pohral a na pijak zo zosita si nakreslil ako by to mohlo vyzerat. Dost sa mi nepaci, ze iMHD.sk dost casto vydavaju spravy ako oficialne, pritom su to amaterske vyplody (resp. nazory) tychto chlapcov.
Prosím vás, povedzte mi niekto, že ten mestský návrh linkového vedenia s piatimi linkami na petržalskej areále, príšernou doplnkovou dopravou a neexistujúcimi prestupmi medzi ňou a električkou, je len ZLÝ VTIP! Apríl je ešte daleko, ale POVEDZTE MI TO NIEKTO! Inak sa asi rozplačem...
videl som autobus 3517 na linke 41 pred polhodinou, zhorel na zastavke Prokopa Velkeho smer Safranova. Cestujuci stihli vystupit, ale ked prisli hasici, nebolo uz co zachranovat. 3517 skoncil.
bre piatocne dopoludie :o) hmmmm, na co ja viiiiim. tosh ja su len taky laik f tym celym tu ;o) ale jedno mi je jasne, ze v BA su nevhodne zvolene viacere veci. nezmyselna siet zastavok. niekde mate zastavku par krokov od seba a inde zasa sa musite paradne prejst. a argument, ze zastavka nie je tam, kde nie si ludia a naopak viac tam, kde ludia su, moze povedat ba niekto, kto necestoval po petrzalke alebo lamaci.
ale k tejto debate tu: je metro naozaj nutne? ja viem, ze sa o tom uz popisalo tuny pismen, ale aj tu u nas v praci sa nedavno na tuto temu pri obede diskutovalo a ked teraz bola „kalamita“, tak zasa sa riesilo cestovanie v meste. sidlime inac v business centre – busy, trolejbusy,lenze „prekliaty“ novy most.
neviem, ci si dobre pamatam, ale sef dpb je nejaky pan zachar. asi by mu trebalo rozbit auto, odpratat sofera a donutit ho pouzivat mhd. ma privadza do zufalstva to, ze kazde normalne mesto sa snazi dotlacit ludi k tomu, aby preferovali mhd pred vlastnou automobilovou dopravou (vid. praha, budapest, ciastocne vieden, alebo v australii je to snad az povinnost mesta). u nas sa idioti z „vysokych“ miest, na ktore sa dostali vdaka volicom napr., vozia v autach a kaslu na cele mesto. len nech maju kancelarie v centre a nech im je tam teplucko.
no, uz sa zasa nervacim. potrebou metra si nie som isty, ale mozno sa myslim. metro je super vec, ale pokial viem, dost narocna a draha. videl som vselijake rychlodrazne riesenia v nemecku alebo svajcu a v amerike a bolo to fajn. tak ci onak, nech uz nieco zacnu robit. heh, drzme si palce. ved toto mesto ma reprezontovat zvysok statu…
Predstavte si, ze chcete kupit nizkopodlazne busy. Zadate verejnu sutaz, prihlasia sa Solaris a Karosa. Solaris vyhra. Co urobi Karosa?
Poda podnet na Urad pre ochranu hospodarskej sutaze s poukazom na to, ze podla Karosy nie je DPO schopny vyrobit autobus, s cielom prehlasit vysledky verejnej sutaze za neplatne. No nie je toto maximalna drzost?!
1.) Je to veľa. Ja si viem predstaviť sieť obsluhovanú piatimi linkami, z toho 2 idúce do Petržalky.
2.) Tak či tak nebudú trolejbusy zavedené do celej Petržalky naraz, zrejme je to pokus o naznačenie prvej fázy, toho čo sa môže do roku 2008 reálne stihnúť.
MC Petrzalka je absolutne blba. Jednak urovnove prejazdy s preferenciou sa budu dat lahko vypnut - pozname z Prahy, kde preferencia elektriciek je nainstalovana na mnohych miestach, z toho na mnohych miestach na ziadost policie vypnuta od 6.00 do 18.00. A jednak nezapustena elektrickova trat bude robit hluk. Samotna trat bude barierou tak ci tak, bez ohladu na jej vyskove vedenie.
No proste snaha spizdit kazdy dobry napad za kazdu cenu.
K planu siete MHD po zavedeni petrzalskej elektricky:
1) nie je 5 liniek do Petrzalky nejako vela? Celkovo sa mi zda, ze elektrickovych liniek bude habadej. Co takto snazit sa o zredukovanie na co najnizsi pocet? Viem si predstavit celu siet obsluhovanu 8-9 linkami, z toho 3 iduce do Petrzalky.
2) Ten trolejbus 221 mi pripada ako vcelku nezmysel, ako snaha "za kazdu cenu dostat trolejbus do Petrzalky, aj keby tam bol uplne zbytocny". Trolejbus do Petrzalky sice ano, ale aspon s tou elektrickou sa mohol krizit. Snad to je len prva faza trolejovania Petrzalky.
3) To uz ked budu budovat taku velku stavbu, im nezostanu peniaze na ukoncenie elektriciek na Vysehradskej? Myslel som, ze do vozovne Janikov dvor bude iba manipulacna trat.
Citát z článku: http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=832&msg_num=0
"Súčasťou stanoviska mestskej časti je i odporúčanie overiť (popri troch navrhovaných variantoch) úrovňové vedenie trasy obdobne, ako je to v iných častiach mesta (na ostatných radiálach), s úrovňovým krížením priečnych komunikácií s riadením dopravy cestnou svetelnou signalizáciou s dynamickou preferenciou pohybu vozidiel prostredníctvom detektorov a predsignálov, ktoré by prinieslo skutočne ďalší variant riešenia a nie len nepodstatné odchýlky ako sú v predkladanom úrovňovom a polozapustenom variante."
MČ Petržalka asi fakt mrzí, že sa navrhuje kvalitný a bezkolízny systém a zrejme túži po takých veciach ako je pokazené auto na priecestí, nefungujúca CSS a pod.
"Najzásadnejšou pripomienkou je nesúhlas s úrovňovým a polozapusteným variantom riešenia električkovej trate. Tieto sa líšia len výškovým vedením (rozdiel je 1,5 - 2,0 m v umiestnení koľaje), pričom sú vedené buď na násypoch so štrkovým zvrškom alebo v zárezoch s otvorenými priekopami. Mimoúrovňové kríženia komunikácií s električkovou traťou sú navrhované ako nadjazdy, ktoré znehodnotia samotný priestor pripravovanej urbanizácie. S takýmto riešením by súviseli oporné múry, či oplotenie trate (vzhľadom na interval vozidiel 90 sekúnd), ktoré by vytváralo fyzické bariéry medzi obytnými súbormi a negatívne by ovplyvnili urbanizáciu priestoru. Pešie prepojenia medzi obytnými súbormi by boli znemožnené alebo sústredené len do niekoľkých bodov v mieste kríženia priečnych komunikácií s električkovou traťou. Petržalka je už teraz oddelená napríklad od Sadu Janka Kráľa pozdĺžne, súbežne s Dunajom diaľnicou, nemôžeme súhlasiť s ďalšími bariérami, ktoré by rozdeľovali Petržalku takpovediac zvislo na ďalšie menšie bloky, ide predsa o obytné územie."
Toto je ešte lepšie zdôvodnenie MČ Petržalka je zároveň za dobudovanie Jantárovej ulice cez celú Petržalku - pritom interval prechádzajúcich automobilov v špičke by bol niekoľkonásobne kratší ako 90 sekúnd a pešie prepojenia budú tak či tak sústredené len do niekoľkých prechodov (podobne ako napr. na Panónskej) a Jantárová cesta bude vytvárať značnú bariéru.
T3P mi az tak nevadia, prave kvoli interieru. Ale k nam jazdi dvadsatdvojka, v ktorej su az na absolutne vynimky vzdy radene dvojice tych najstarsich T3 bez reko.
Velmi pekne spravena mapa linkoveho vedenia
MHD BA 2008 !!!!!
Kartografi sa maju co ucit, klobuk dole!
Mozno by ste mali menej prace, keby ste spravili
"nulovy" variant
(teda uvazovany stav bez vybudovania tram do Petrzky)
a nakreslili iba tie dve uvazovane 100-vkove autobusove trasy na Safko.
Pretoze v BA je mozne vsetko, ako sme sa
uz par krat presvedcili, ked v dalsich volbach nezvolia Durkovskeho zase za primatora, tak neviem, neviem...
Aspon by sa potom skorsie zacala stavat
podzemna draha :-))))))
BTN US - chces doplnit info k clanku. Ak mas zaujem, mam dost
info k povodnym planom metra v BA + riesenia tras, ich varianty a aj nejake vizualizacie.
Kontataktuj ma v pripade potreby na e-mail.
Vymenime vzajomne info, clanok moze byt kompletnejsi.
Nemozem pridat clanok, ktory v podstate nic nove neprinesie, len zhrna niektore veci, ktore uz davno vacsina z nas vie. Aj preto to caka na to, kym si najdem cas a aspon tam doplnim informacie o prvotnych planoch a vychodiskach budovania metra, nech je to kompletnejsie. Len zial nemozem stihat vsetko a momentalne mam ine priority, preto ten clanok stale caka.
Papyr: ja mam sice "ric jak vahan na zincicu", ale problem v T3 koryte som nemal nikdy, v TAMe vzdy. Nechcem prihrievat Igorovu polievocku, ale T3RP maju handrove VogelSitze, nie?
Proti svojmu zvyku zareagujem na politický príspevok:
"Keby bolo Slotov viac, tak sa nám tu premávajú americké a iné tanky a strážia krechkú hranicu a demilitarizovanú zónu medzi maďarským a slovenským obyvateľstvom."
V parlamente by som ho skutočne nerád videl. Ale keby bol primátorom tu, už by sme možno dávno mali trolejbusy na Dlhých dieloch a električku v Petržalke.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
"Súčasťou stanoviska mestskej časti je i odporúčanie overiť (popri troch navrhovaných variantoch) úrovňové vedenie trasy obdobne, ako je to v iných častiach mesta (na ostatných radiálach), s úrovňovým krížením priečnych komunikácií s riadením dopravy cestnou svetelnou signalizáciou s dynamickou preferenciou pohybu vozidiel prostredníctvom detektorov a predsignálov, ktoré by prinieslo skutočne ďalší variant riešenia a nie len nepodstatné odchýlky ako sú v predkladanom úrovňovom a polozapustenom variante."
MČ Petržalka asi fakt mrzí, že sa navrhuje kvalitný a bezkolízny systém a zrejme túži po takých veciach ako je pokazené auto na priecestí, nefungujúca CSS a pod.
"Najzásadnejšou pripomienkou je nesúhlas s úrovňovým a polozapusteným variantom riešenia električkovej trate. Tieto sa líšia len výškovým vedením (rozdiel je 1,5 - 2,0 m v umiestnení koľaje), pričom sú vedené buď na násypoch so štrkovým zvrškom alebo v zárezoch s otvorenými priekopami. Mimoúrovňové kríženia komunikácií s električkovou traťou sú navrhované ako nadjazdy, ktoré znehodnotia samotný priestor pripravovanej urbanizácie. S takýmto riešením by súviseli oporné múry, či oplotenie trate (vzhľadom na interval vozidiel 90 sekúnd), ktoré by vytváralo fyzické bariéry medzi obytnými súbormi a negatívne by ovplyvnili urbanizáciu priestoru. Pešie prepojenia medzi obytnými súbormi by boli znemožnené alebo sústredené len do niekoľkých bodov v mieste kríženia priečnych komunikácií s električkovou traťou. Petržalka je už teraz oddelená napríklad od Sadu Janka Kráľa pozdĺžne, súbežne s Dunajom diaľnicou, nemôžeme súhlasiť s ďalšími bariérami, ktoré by rozdeľovali Petržalku takpovediac zvislo na ďalšie menšie bloky, ide predsa o obytné územie."
Toto je ešte lepšie zdôvodnenie MČ Petržalka je zároveň za dobudovanie Jantárovej ulice cez celú Petržalku - pritom interval prechádzajúcich automobilov v špičke by bol niekoľkonásobne kratší ako 90 sekúnd a pešie prepojenia budú tak či tak sústredené len do niekoľkých prechodov (podobne ako napr. na Panónskej) a Jantárová cesta bude vytvárať značnú bariéru.