Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na Dlhé diely zavedú duobusy, električkám zmodernizujú trate

(08.02.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I, III; Pacherová Soňa)

BRATISLAVA - Duobusmi, teda vozidlami spájajúcimi v sebe výhody trolejbusu a autobusu, by sa už na budúci rok mohli voziť domov obyvatelia karlovoveského sídliska Dlhé diely. "Zavedenie trolejbusovej trakcie do tejto kopcovitej oblasti Bratislavy patrí k prioritám dopravnej politiky mesta v súčasnom volebnom období," pripomenula riaditeľka magistrátnej sekcie dopravy Tatiana Kratochvílová.

Duobusy by podľa Kratochvílovej mali nahradiť terajšie autobusové linky. Po Dlhých dieloch budú jazdiť na elektrický pohon, čiže ako trolejbusy. Mimo Dlhých dielov zase využijú pomocný naftový motor a v podstate zostanú autobusmi.

"Duobusovú linku by sme chceli sprevádzkovať už na budúci rok v septembri," spresnil riaditeľ rezortu technickej infraštruktúry Dopravného podniku Bratislava Viktor Haluza.

Celá investícia si podľa neho vyžiada zhruba 140 miliónov korún. Z toho za 100 miliónov zakúpia samotné duobusy, zvyšok pohltí výstavba pouličného elektrického vedenia. Finančné zdroje by malo zabezpečiť mesto a to z úveru, ktorý mu koncom minulého roka poskytla banka Dexia.

A prečo práve duobus? "Pretože je to ekologické vozidlo, ktoré minimálne zaťažuje životné prostredie výfukovými plynmi. Navyše, do kopcov ťahajú trolejbusy v porovnaní s autobusmi omnoho lepšie," zdôvodnil Haluza.

Bratislavská hromadná doprava by však už v tomto roku mala dostať dve ďalšie injekcie na zlepšenie svojej funkčnosti. Zámerom magistrátu a Dopravného podniku je totiž zrekonštruovať v najbližšom čase aj dve jestvujúce električkové trate. Opraviť a zmodernizovať by sa mal jednak koľajový úsek od vyústenia električkového tunela na Kapucínskej ulici až po reštauráciu Alžbetka na Kollárovom námestí, jednak trasa pokračujúca po Radlinského ulici vrátane trojuholníkovej križovatky s Ulicou Imricha Karvaša.

Potrebnú sumu na opravu trate od tunela po Kollárovo námestie Kratochvílová ešte nechcela zverejniť. V súčasnosti sa podľa nej robia len prípravné a projektové práce. Zdôraznila, že vlaňajšie" dopravné výluky na Obchodnej ulici súviseli len s obnovou kanalizačných potrubí, na ktorej pracovali bratislavskí vodári. "Teraz príde na rad obnova koľajového telesa. Chceme ju čo najviac sústrediť do letných mesiacov, keď je veľa Bratislavčanov na dovolenkách a aj spoje MHD jazdia obmedzene," poznamenala magistrátna šéfka sekcie.

"V rámci tejto rekonštrukcie by sme v prvej etape v júli a auguste chceli opraviť trať od tunela cez most na Kapucínskej po Župné námestie," vysvetlil Haluza. "Od Župného námestia po Alžbetku by sme sa mohli dostať v období od septembra do novembra," dodal.

Na Radlinského ulici sa počíta s výmenou koľajového zvršku od Alžbetky až po Blumentálsky kostol. V rámci nej opravia aj električkový "triangel" v križovatke s Karvašovou.

"Na tieto práce využije Dopravný podnik 35 miliónov z dotácie, ktorú dostal od mesta na opravy prevádzkovaných liniek. Rekonštrukciu vykonáme od polovice apríla do polovice júna," uzavrel Haluza.

-----

Text v rámiku

Čo pomôže mestskej doprave

* Zavedenie duobusu na Dlhé diely september 2006

* Obnova električkovej trate tunel - Župné nám.-Kollárovo nám. júl až november 2005

* Obnova električkovej trate Kollárovo nám. - Blumentál apríl až jún 2005

-----

Text v mape

Plán tohtoročnej modernizácie električkových tratí

* apríl až jún 2005 Kolárovo nám. - Blumentálsky kostol

* september až november 2005 Župné nám. - Kolárovo nám.

* júl až august 2005 tunel - Župné námestie
Reakcia na: fobust #40962:
Ktorá zanikla cez vojnu? Všetky po vojne alebo pred vojnou. A 1435 prečo prežili?
Reakcia na: Vševedko #40960:

Nebyt druhej svetovej vojny, tak by mozno prezili.
Reakcia na: TeBeCe #40946:
Takých debilov čo sú schopní prehlásiť, že "duobus" nejako zlepší podmienky pre obyvateľov DD, by mali rovno strieľať. Sa napakoval na BEÚSe jaxwiňa a teraz bude bludy hlásať.
Reakcia na: fobust #40943:
Tak tak. A ostali v 1,5:-P, zatiaľ čo 1435 sa zachovali všetky:-P.
Pista: jej parovy protajsok, Jesenkeho smer Zlate piesky. Ale ked som tam bol naposledy, tak tam bol len stojan foliou obaleny
Reakcia na: Vševedko #40939:
No preco ? Ja neviem... mozno vtedy ina moznost nebola. .. fakt neviem , neviznam sa
Reakcia na: Jonny #40925:
Tu knihu som videl , ale uz davno . Sanzil som sa ju zohnat , ale marne
Reakcia na: Jonny #40922:
Tipujem okolo 600 000 000 neviem ale ucite tu u nas nejsou penizky...ale je to uchvatne
Reakcia na: Jonny #40953:
A lubi sa ti tam aj to, ze medzi Hlubocepami a Smichovskym narazim je trat, ktora je taka rozbita, ze je velmi rozbita aj na bratislavske pomery? Ze pri vystavbe megagrandiozneho diela, na ktore ani Cesi nemaju, sa jaksi pocas rok a stvrt trvajucej vyluky Smichovske nadrazi-Hlubocepy vobec nesiahlo na zvrsok, ktory bol a je v havarijnom stave? Cize, lubi sa ti aj to, ze aby si sa mohol povozit na najkrajsej trati v CR, musis najprv absolvovat ten priserny tankodrom?
Reakcia na: Papyr #40945:
ja viem, ale bože, ked mne sa to tam cele lubi... ? ? ?
Reakcia na: fobust #40941:
ale ved to som písal, že prachy by mali ist radšej na niečo iné...treba čítat ?
Reakcia na: Vševedko #40938:
Hej, najprv čítaj! Ja som napísal, že dáky problém tam je a že nech niekto o tom napíše, kto sa rozumie tomu, ja som to nepísal ako hotovu vec...
A inak, neviem, ked tam može jazdit všetko, prečo tam jazdia iba tie eliny čo som napísal???
Reakcia na: kometa #40947:
A preco by nemala mat na Letisku?
Reakcia na: Beus #40602:

Dik za doplnenie, ja som jazdil este v dobe ked T6A5 mozno len nakladali na vagony....Takze o prevadzke tychto noviniek neviem vela
Tych samovrahov som poznal osobne, ale nebonznem, - aj keby som chcel - skleroza na mena pracuje ? . Najviac ma dojal jeden v Dubravke na konecnej ? odbrzdil supravu 2xT3sucs, s tym ze ma zablokovane celuste a bez cestujucich si v pohode trufne az do vozovne...... (dosiel vraj naozaj v pohode) ?
Re Vševedko #40932: Irisbus používa len Iveco Cursor 8, takže 7,8 l 180 kW. Čo sa týka alternátora, netuším. Aj tak je to už prerobené na baterky.
22. -24. 02. bude 61 mat konecnu az na letisku, alebo ju odstavia pri Hypernove?
Reakcia na: Jonny #40929:
elektrickova trat na Barrandov = 2,7 MILIARDY CESKYCH KORUN.

A intervaly sa predsa menia podstatne jednoduchsie, ako sa realizuje akakolvek dopravna stavba 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.