Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jonny #40595:

KT8 moze byt cokolvek, len to bude clankove s osmimi napravami. BEUS ti to pekne vypyisal. Mozes si lubovolne poskladat napr. jednosmernu 8-napravovu tramvaj s otocnymi capmi 6,7 metra a sirke skrine 2,5 metra: KT8A5. Jednoduche. ?
Reakcia na: Vševedko #40596:

Povodna T5A5 (1973):
http://villamos.budapest.hu/nza/tatra-pcc/prag8000.jpg

Seriova T5C5:
http://villamos.budapest.hu/nza/tatra-pcc/8011.jpg

T5A5 (1981)
http://villamos.budapest.hu/nza/tatra-pcc/t5a5-8013.jpg

Ozaj, ty to urcite budes vediet. V com je rozdiel medzi T5 a T6?
K brzdam: Emil: Pri 5km/h zatvaraju celuste (na T6 a novsich K2S kotuce) podla predpisov 🙂 V skutocnosti (mali by sme brzdam strhnut premie ze porusuju predpisy) 😉 zatvaraju v momente straty ucinku elektrodynamickej brzdy, co sa lisi voz od voza (stav motorov, typ a nastavenie vyzbroje, a tak...) a typicky to byva 2-3km/h 🙂 Vidim ze si clovek znaly, preto to neber ako mudrovanie, len ako doplnenie 🙂
Inac, uplne bez celusti (kotucov) som este jazdit nikoho nevidel (to by musel byt riadny samovrah), a bez jednej-dvoch celusti sa v pohode jazdit da - ked su dobre nastavene, zvycajne ti polovica kludovych brzd staci aj v kopci 🙂

Fobust: presne ako vravis - s takou prkotinou ako celust sa na poruchu nechodi, a jednoducho sa dojazdi bez nej, to je standardny postup - pokial voz v kopci zastavi, nie je problem 🙂 (zazil som totiz uz K2, ktora mi po odbrzdeni jednej (!) CB (ostatne, aj KB, boli zavrete) zacala v kopci cuvat - to som hned siel donutra) 🙂

Vsevedko: Tak ked sa nechce Tebe, mozem to oznacenie rozobrat ja (dufam ze spravne, a asi to nebude uplne vsetko) 🙂
pismena A, B, C, D za cislom generacie (T5-T8):
A - jednosmerna skrina, vzdialenost otocnych capov 6.7m
B - jednosmerna skrina, vzdialenost otocnych capov 7.5m
C - obojsmerna skrina, 6.7m
D - obojsmerna skrina, 7.5m
cislo za pismenom - sirka skrine v decimetroch + 2 metre:
2 - 2.2m, 5 - 2.5m, 6 - 2.6m (ine som tusim nevidel)
Ostatne vie asi uz len Vsevedko, Bigmac a Fobust 🙂
Reakcia na: fobust #40592:
Dik za objasnenie. Tak to by vyvetlovalo preco pred x rokmi na T6 v Raci casto po par zastavkach vybiehali vodici a preklapali to asi to zabudli preklopit na konecnej ?
Reakcia na: evulik #40599:
Nie MHD, ale revízor ?
ahojte. je mozne, aby spolu s pokutou zobral revizor aj elektricenku? To je drzost... Ak chce clovek si ist kupit elektricenku, nemoze, lebo ju nema a ma chodit na listky... aj takto si MHD zabezpecuje svoje prijmy. FUJ!!!
Reakcia na: Jonny #40595:
Nie, kabína vodiča je len na jednej strane (viď moja predchádzajúca odpoveď).
Reakcia na: fobust #40592:
Hlavne to vysvetľovanie prestaňte komplikovať a vyťahovať detaily, lebo ešte začnem riešiť priamočinnosť a nepriamočinnosť tej-ktorej brzdy a chudák pôvodný dotazovateľ sa z toho zblázni:-P.
Reakcia na: fobust #40593:
Čo nazývaš "pôvodnou T5"?
Reakcia na: fobust #40593:
ked vravíš, že bola obojsmerná, to bola ako KT8?
Reakcia na: Jonny #40591:
Hej, je to taký vzdialený predchodca T6A5 -lenže obojsmerný (stanovište vodiča je ale len jedno, preto tieto tramvaje v Bp. nikdy nejazdia sólo, zásadne vo dvojicich alebo trojiciach) a ešte to má takú zaujímavosť, že je to jediná sériovo vyrábaná predpolovodičová tramvaj ČKD od čias T1, ktorá nemá zrýchľovač ale klasickú poloautomatickú stykačovú výzbroj.
Niekedy Ti môžem vysvetliť, čo sa dá vyčítať z označenia tramvají ale teraz nemám čas ani sa mi nechce, bo je to chaotické a nesystematické:-P.
Reakcia na: Jonny #40591:

Rozmery skrine ma rovnake, akurat je obojsmerna. Ma vsak uplne inu trakcnu vyzbroj. Povodna T5 bola tiez hranata, ale vyzerala uplne inak ako T5C5, mala svetla so 14Tr, ine dvere a okna. Ale rozmerovo tusim uz zodpovedala T5C5 a T6A5. To sa pisal rok 1972. Aspon tusim. ?
Reakcia na: Emil #40590:

A co T6A5? Tie maju kotuce, ktore sa daju odbrzdit presne tou istou packou. Takze nie je kotuc ako kotuc (viem ze stred kachny treba odbrzdovat takou tycou). A aj keby mechanicke parkovacie brzdy nefungovali, stale ostava elektromagneticka kolajova brzda na zastavenie. Aj ked komfortne to asi nebude. ? A sem tam vidim v premavke voz, ktory ma jednu celust, pripadne kotuc odbrzdeny. Vsak nemusime ist ihned kvoli takejto smiesnej zavade na poruchu, ci ano? A pokial sa pamatam, tak povodne kotucove brzdy na T6A5kach boli az velmi ucinne, tak sa jazdilo permanentne s dvoma odbrzdenymi brzdami. Na obratisku sa odbrzdene zakopli a funkcne povolili, aby sa rovnomerne opotrebovavalo oblozenie.
Reakcia na: Vševedko #40585:
T5C5 znamená, že ide o predchodcu T6A5, v podstate rovnaká akurát o niečo modernejšia?

Tie troláky v USA su asi o dost drahšie, čo?Takto parádne a kvalitne vyrobené troláky asi tak skoro v BA ani inde napr. v Prahe jazdit nebudú...čo povieš, a asi maju aj dlhšiu životnost z hladiska použitých materiálov ?
Pre Vševedko:
Myslím, že treba doplniť: Ide o Čelusťové brzdy, ktoré držia nápravu v kľude zablokovanú a zatvárajú sa pri dobrzďovaní pri 5km/h. Ostatné (elektrodynamická, magnetická, a u K2 kotúčová) zostávajú nedotknuté. Poznal som kaskadérov čo jazdili bez čelustí, lebo sa im nechcelo ísť meniť voz ? . A tie kotúčové sa tiež dajú uvoľniť, ale iba špeciálnym kľúčom.....
No uviedol som to iba preto, aby nevznikol dojem, že na zastávke Lackova a pod. nejaký betár obehne voz a odbrzdí ho bez maožnosti zastavenia..... ?
Reakcia na: fobust #40584:
Netreba dopĺňať. Fobust sa zlepšuje:-D.
Reakcia na: nndro #40572:
Ty možno rozdiel nevidíš ale v tom prípade by si si mal ísť nafasovať labradora...
Reakcia na: nndro #40572:
Čo to trepeš? Ako že sa neuchytili? Však jazdili až do úplného rozpadnutia.
Reakcia na: Jonny #40570:
Pomerne zásadný. Okrem elektrovýzbroje a celkovej koncepcie nemajú prakticky nič spoločného:-P.
Reakcia na: Jonny #40569:
T5C5 - Nie, jedná sa o vozidlo predchádzajúcej generácie. Jazdí výhradne v Budapešti.
T6A2 - užšia skriňa áno, menší rozchod nie.
T6A5 a KT8D5 majú rovnako šioké skrine, rozdiel je v prejazdnom profile v oblúkoch - vozidlá s označením B a D majú väčšiu vzdialenosť otočných čapov a menej skosené konce vozidla, takže v oblúkoch viac vybočujú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.