raz som to naschval odpocital, 5vozov zo stanice na SAV cez tie svetla stihlo s rezervou, az som sa divil, keby tam bol 6ty prejde aj ten, ak niekto v predu za volantom nespi
No keby si za cislo 503 dosadil napriklad 511 (ja viem, ine nastupiste...), tak by ten voz musel byt odparkovany az kym by okolo neho nepresli 501, 2, 3, 4..., 10 a az potom by sa pohol. Cesta na stanicu je siroka, stat by sa mohlo takmer po krizovatku na Predstanicnom (ked sa chce, vsetko ide, aj zmena dopravneho znacenia) - intenzita dopravy je tam v tom case velmi nizka.
Keby nejaky voz meskal 10 minut, tak logicky by som k casu napr. 01:05 pripocital 10 minut a potom pustal vozy postupne v priebehu 5 minut.
Na otvaranie dveri 3. vozidla v zastavke som uplne zabudol, uz sa mi stalo, ze otvoril treti a potom uz nezastal (nie priamo mne ale cloveku, ktoreho aj ty poznas). Dispecer len neveriacky pokrutil hlavou a spravodlivosti sa nedovolal. ?
Tej megakolony sa nebojim, ale za ten cas co tam tie vozy stoja (pocet 5 si nadsadil, o 6 ani nehovorim) by mohli nakladat ludi na stanici aj bez toho aby tam vlkä museli zjasene pobehovat a stresovat. Nehovor mi, ze za 2 cykly je to prec. A ked aj za cyklus nahodou prejde 5 vozov, zase sa zdrzuju v zastavke SAV, kde sa stoji povinne a mozu tam byt len dva vozy naraz.
a myslis si ze by nocaky realne odchadzali v tomto poradi:
501, 502, 503, 504,......
1.jednak by to bolo vdaka dvom nastupistiam pomiesane
2. a vacsi problem by bol v tom ze by museli nocaky vyklopit ludi az kdesi na predstanicnom namesti, aby sa potom zvladli spravne zoradit a v spravnom poradi pristavovat. Ano, ak by sa dispeceri na stanici neflakali, tak by to rozhodne zvladli, len vlky by nadavali, keby ich to vyklopilo niekde tam dole.
3. ta ozrata sebranka by si urcite ani nevsimla ze to chodi podla cisel a nie nahodne ako teraz. Kazdy sleduje len ten jeho voz, ostatne ich nezaujimaju
myslim ze to robi problemy len malokomu, avsak aj to malo dobre co na tej nocnej doprave spravene sa musi niekomu nepacit...
Re #38832 Narkoman: ak ti pristavil nocak na zle nastupiste, je tam dispecer, treba ho na to upozornit... a pokial si to nevies odsledovat, odporucam sa liecit, ono tie zavislosti vedia spravit s clovekom divy
Však keby šli po rade, tak nie je treba vymýšľať žiadne paprečíslovania a zmeny odchodov, pretože ak by som napr. šiel na 510, tak nechám odísť 9 autobusov a potom nastúpim... A je mi jedno, či je v CP napísané, že ide 23:50 alebo 23:52,5..
COLOR/TeHaCe/Narkoman:Podľa môjho názoru olejnatieš jedine Ty.Tvoje úchylné návrhy neprinášajú žiadne zlepšenie pre cestujúcich a slúžia VÝHRADNE ukojeniu MHDfilných obsesií.Keďže priepustnosť križovatky pri SAV je 2-3 vozidlá/90 sekúnd,kolóny by sa vytvárali takisto ako predtým.Mám pocit,že sa priveľa kamarátiš s ing.OH.Jediným prínosom pre nočnú dopravu by mohlo byť spravidelnenie a zahustenie intervalu,prípadne presunutie centrálnej prestupnej zastávky do CMO a nie nezmyselné prečíslovanie a rozhodenie odchodov.
Povedz pravdu, ako casto cestujes nocakmi? 2x rocne? 10? 100? Ja tak 50-80 a niekedy je v tom dost bordel. A ked prides omeskanym busom na stanicu, vsetky nocaky uz pripravene na odchod, len dispecer caka, kym prebehnu ludia z "tvojho" busu na nastupistia a pripadne aj nastupia, tak mi povedz ze nemas stres. Lenze to si este asi nezazil.
Vsetky problemy by odbural 60/30-minutovy interval ale snivajme dalej... ?
Neolejnatiem, len som realista. Mam trosku prehlad v tom ako nocaky prichadzaju na stanicu a ako sa kde postavia. Napriklad pocas prveho odchodu je autobus L503 odstaveny hned v predu, pretoze na stanicu dojde ako prvy. Ale ostatne odchody uz stoji cca ako piaty v poradi. Zbytocne by tymto vznikol zmetok.
Kedze si taky mudry, ako by si potom vyriesil to, ze sa niekedy caka napr. na vozidlo ktore meska aj 10 minut? Tiez by si spoje pustal postupne?
Myslim si ze na stanici az taky zmatok nie je. Problemy nastanu vtedy, ak niekto nevie na ktore nastupiste sa ma postavit. Pretoze vsetko odide tak rychlo, ze nez sa spamata, uz je jeho spoj prec.
Taktiez vznika zmatok, ked otvori dvere aj autobus treti v poradi, ale ak stojis pri oznacniku, presuvat sa nemusis, zastavi este raz...
Ano, vsetko by sa dalo ked sa chce, ale naco to zbytocne komplikovat...
Zatial to funguje.
A pokial sa bojis tej megakolony, tak to je to posledne co mi vadi. Ked sa vodici trosku podnazia na jeden cyklus prejde aj 5-6 vozov, takze na 2 cykly je vsetko prec. Problem je skor ked sa vracaju na stanicu...
Asi nevies ze idu CHAOSNE 515, 512, 504, 509, ... a to je pre vlkä celkom velky problem. Ja navrhujem aby isli po rade a zaroven aby sa tie 3-4 minuty natiahli na 5 a vlkä tak mali vacsi prehlad co ide, lebo hoci nocakmi cestujem casto, niekedy mam nervy, ci mi to nahodou nezdrhlo (uz som zazil ze nocak pristavil na zle nastupiste...) ?
All: To je taký problém po príchode na stanicu pohľadať svoj nočák, sledovať ho až do príchodu k ostrovčeku a potom nastúpiť? Mne to nikdy nerobilo najmenší problém...
Asi si ešte nešiel nočákom a nevšimol si si, že neodchádzajú naraz v jednej sekunde, ale v priebehu cca 3 minút... Však naraz by ani nemohli. Takže žiadne megakolóny...
Olejanties? Nikdy sa to nerobilo a to sa neda? Nie si nahodou na obede? Alebo ti stale nic nedoslo, pripadne na to nie si kompetentny?
Ked sa chce, vsetko sa da. Ja to vidim realne. A pre vlkov je to len plus - navyse sa nebude vytvarat megakolona na svetlach na SAV
Vies si predstavit ako by to vypadalo na hlavnej stanici, plnej ozranov a narkomanov ? , keby odysli prve spoje a potom minutu nic, potom dalsie... Ved by tam vodicov ukamenovali.
A ak by si chcel tie odchody poposuvat po minute, taj jedine ak by v jednej minute odchadzali napr. 4 spoje z jedneho nastupista a 4 z druheho. A kedze viac sa za tu minutu ani neda stihnut, prakticky nic by sa nezmenilo.
S posuvanim casov by ti vznikol dost velky problem, kedze na stanici je velmi malo miesta a ak by sa nejaky voz omeskal - napriklad tym ze by cestou na stanicu musel ist na plnicku, nedokazal by sa na stanici dostat na svoje miesto a musel by ist s meskanim...
yale:Za tie peniaze čo DPB dostáva by v Prešove už metro jazdilo.Netreba zabudnúť na to,že na vozokm alebo miestokm je v BA suverénne najvyššia dotácia v SR.
Podla mojho navrhu 23:55 ? A ved ja len navrhujem, aby sa posunuli odchody kvoli tomu, aby pri odjazdoch nevznikal zmatok, chapeme sa? Suhlasim s tebou skoro na 100%, a ani ja nechcem menit to, ze vsetky navzajom sa cakaju. Ale potom nech odchadzaju v rozpati 5 minut po ciselnom poradi a nie teraz, t.j. maximalne chaoticky.
Tak ale toto uz mi neda - nauc sa matiku - chodila by 0:05
Ad odchody: to, ze su vsetky odchody v tu istu minutu je podla mna jedna z najrozumnejsich vlastnosti nocakov (netreba si pamatat kedy co kde odkial kam), len si proste treba ustriehnut ten svoj spoj (cize nepozerat len na prveho co stoji pri oznacniku). Oni su totiz riadene dispecermi, a kedze nocaky de jure nie su nocaky, ale sluzobaky, prepravujuce AJ beznych ludi, tak je vzdy 100%-ne zabezpecena ich prevadzka a prestupova nadvaznost - ked sa jeden omeska, ostatne musia pockat kym pride a ludia z neho prestupia, az potom ich dispeceri pustia, takisto ak ma nejaky poruchu na trati, okamzite tam leti zalozak, preberie ludi, a ostatne vyrazia az po tom, ako sa ten zalozak s ludmi vrati na stanicu. Inymi slovami, nocaky su jedina doprava v BA, na ktoru sa da 100%-ne spolahnut (pretoze vozia aj zamestnancov, a podnik si nemoze dovolit nedoviezt vodicov rano do roboty, alebo vecer z roboty domov).
Tym padom keby si poposuval odchody, tak musis nutne skratit jazdnu dobu, aby sa vsetky stihli vratit na stanicu pred odchodom prveho. Proste davat im rozne odchody je blbost.
Ad precislovanie: Sucasne cislovanie nocakov je snad ich druha najrozumnejsia vlastnost - ked si zoberies Hlavnu stanicu ako geometricky stred, z neho posles luce vsetkymi smermi, zacnes na 12-tich hodinach (cize na sever) a ides proti smeru hodinovych ruciciek, tak podla toho mas ocislovane nocaky (az na par vynimiek - 505 Lamac, Zahorska; 516 a 517 lebo ani nejdu na hl. stanicu a 516 ma navyse 2 smery; a 518 lebo bola pridana neskor).
Zaver: nocaky maju svoju (dost dobre premyslenu) logiku, a zasahy takeho typu ako spominas by len zhorsili situaciu. Samozrejme, dalo by sa uvazovat nad obsluhou niektorych liniek elektrickou trakciou, takisto nad zhustenim intervalov napr. na univerzalnu polhodinu celu noc, ale to posledne je uz zalezitost magistratu a penazi a taxikarskej mafie, ktora sa vsemozne snazi o to, aby mali v noci co najvyssie ksefty, aby co najviac ludi bolo odkazanych na nich. Co myslis, koho zasluhou panuje sucasna situacia v nocnej doprave? (ze v podstate nocaky nejestvuju, len sluzobaky, ktore z dobrej vole vozia aj ne-zamestnancov DPB)
myslim ze to ze vsetky nocaky odchadzaju naraz je to posledne co by ma trapilo takze radsej ako o neakom osuvani odchodov a naslednom precislovavani by sa tu mohlo radsej tlacit do toho aby chodili castejsie a pripadne sa da uvazovat aj nad zmenou linkoveho vedenia (hodit toho viac na elektricku trakciu) ...
Iba v pripade, ze by sa tie odchody menili.. A nehovorim ze to MUSI byt, ale 515-tke, ktora ma azda najdlhsiu trasu, a ktora by chodila o 23:55 namiesto 23:50 by to moc nepomohlo.
SR robí určité pokroky, ale jednak vychádza z nižšej bázy, jednak veľkosť trhu bude vždy hrať v prospech ČR. Rozdiel medzi ekonomikami sa môže pomaly zmenšovať v prípade, ak SR bude pokračovať v reformách a ČR bude pokračovať v pádlovaní dozadu, ak sa jedno z toho zmení, o nejakom dobiehaní nie je ani reči a náskok ČR sa zas môže zvýšiť.
Krok, ktorým sa znížil koeficient podielu príjmov pre Bratislavu je krokom protireformným, teda v konečnom dôsledku SR oslabí, ale je to odraz súčasného zmýšľania Slovákov (vrátane ich politických reprezentácií - a to súčasných koaličných aj opozičných - a bohužiaľ aj vrátane mnohých "užívateľov" Bratislavy).
Nemá zmysel tu tliachať na tému ľavica vs. pravica, ČR vs. SR, na tomto fóre by skôr témou malo byť, či, ako a kedy vôbec MHD v BA má šancu sa zlepšiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy