Reakcia na: Narkoman #38822:
Tak ale toto uz mi neda - nauc sa matiku - chodila by 0:05 Ad odchody: to, ze su vsetky odchody v tu istu minutu je podla mna jedna z najrozumnejsich vlastnosti nocakov (netreba si pamatat kedy co kde odkial kam), len si proste treba ustriehnut ten svoj spoj (cize nepozerat len na prveho co stoji pri oznacniku). Oni su totiz riadene dispecermi, a kedze nocaky de jure nie su nocaky, ale sluzobaky, prepravujuce AJ beznych ludi, tak je vzdy 100%-ne zabezpecena ich prevadzka a prestupova nadvaznost - ked sa jeden omeska, ostatne musia pockat kym pride a ludia z neho prestupia, az potom ich dispeceri pustia, takisto ak ma nejaky poruchu na trati, okamzite tam leti zalozak, preberie ludi, a ostatne vyrazia az po tom, ako sa ten zalozak s ludmi vrati na stanicu. Inymi slovami, nocaky su jedina doprava v BA, na ktoru sa da 100%-ne spolahnut (pretoze vozia aj zamestnancov, a podnik si nemoze dovolit nedoviezt vodicov rano do roboty, alebo vecer z roboty domov).
Tym padom keby si poposuval odchody, tak musis nutne skratit jazdnu dobu, aby sa vsetky stihli vratit na stanicu pred odchodom prveho. Proste davat im rozne odchody je blbost.
Ad precislovanie: Sucasne cislovanie nocakov je snad ich druha najrozumnejsia vlastnost - ked si zoberies Hlavnu stanicu ako geometricky stred, z neho posles luce vsetkymi smermi, zacnes na 12-tich hodinach (cize na sever) a ides proti smeru hodinovych ruciciek, tak podla toho mas ocislovane nocaky (az na par vynimiek - 505 Lamac, Zahorska; 516 a 517 lebo ani nejdu na hl. stanicu a 516 ma navyse 2 smery; a 518 lebo bola pridana neskor).
Zaver: nocaky maju svoju (dost dobre premyslenu) logiku, a zasahy takeho typu ako spominas by len zhorsili situaciu. Samozrejme, dalo by sa uvazovat nad obsluhou niektorych liniek elektrickou trakciou, takisto nad zhustenim intervalov napr. na univerzalnu polhodinu celu noc, ale to posledne je uz zalezitost magistratu a penazi a taxikarskej mafie, ktora sa vsemozne snazi o to, aby mali v noci co najvyssie ksefty, aby co najviac ludi bolo odkazanych na nich. Co myslis, koho zasluhou panuje sucasna situacia v nocnej doprave? (ze v podstate nocaky nejestvuju, len sluzobaky, ktore z dobrej vole vozia aj ne-zamestnancov DPB)
yale
Krok, ktorým sa znížil koeficient podielu príjmov pre Bratislavu je krokom protireformným, teda v konečnom dôsledku SR oslabí, ale je to odraz súčasného zmýšľania Slovákov (vrátane ich politických reprezentácií - a to súčasných koaličných aj opozičných - a bohužiaľ aj vrátane mnohých "užívateľov" Bratislavy).
Nemá zmysel tu tliachať na tému ľavica vs. pravica, ČR vs. SR, na tomto fóre by skôr témou malo byť, či, ako a kedy vôbec MHD v BA má šancu sa zlepšiť.