Aj ja prispejem k diskusii: medzi reakciami ľudí na článok v SME bol aj názor nejakého "odborníka", že vozy by mali byť vybavené kamerovým systémom a vodič by sa nemal pohnúť zo zastávky, pokiaľ cestujúci stoja na schodoch ?
nuž čo dodať... keby druhé spomínané platilo, tak by sa väčšina busov a trolíkov v špičke nikdy zo zastávky nepohla. Potom by mal byť na každej zastávke MHD výpravca, ktorý by to kontroloval a vodič by pred každým odchodom vyšiel von z kabínky a spočítal by všetkých cestujúcich, či nie je prekročená maximálna obsaditelnosť vozidla. Niekoľko ľudí by potom musel slušne požiadať, aby opustili vozidlo a počkali na ďalší spoj. Cestujúci samozrejme chápu a bez rečí ochotne vystúpia. Popri počítaní ľudí vo voze by vodič rovno mohol aj kontrolovať cestovné lístky. Bodyguardov by mu robila vždyprítomná autobusová čata samozrejme.
A každé vozidlo by malo kamerový systém s kamerou pri každých dverách. Čo na tom, že cetovné by sa zvýšilo na cca 50,-Sk za jednu jazdu. Cestujúci by to určite radi privítali, veď ich bezpečnosť je predsa prvoradá. ? ? ?
nuž čo dodať... keby druhé spomínané platilo, tak by sa väčšina busov a trolíkov v špičke nikdy zo zastávky nepohla. Potom by mal byť na každej zastávke MHD výpravca, ktorý by to kontroloval a vodič by pred každým odchodom vyšiel von z kabínky a spočítal by všetkých cestujúcich, či nie je prekročená maximálna obsaditelnosť vozidla. Niekoľko ľudí by potom musel slušne požiadať, aby opustili vozidlo a počkali na ďalší spoj. Cestujúci samozrejme chápu a bez rečí ochotne vystúpia. Popri počítaní ľudí vo voze by vodič rovno mohol aj kontrolovať cestovné lístky. Bodyguardov by mu robila vždyprítomná autobusová čata samozrejme.
A každé vozidlo by malo kamerový systém s kamerou pri každých dverách. Čo na tom, že cetovné by sa zvýšilo na cca 50,-Sk za jednu jazdu. Cestujúci by to určite radi privítali, veď ich bezpečnosť je predsa prvoradá. ? ? ?
Beus
Mrtvy muz: Na poslednych T6 je sice radic Schaltbau, na ktorom treba mat stlacenu paku, ale T6 prvych dvoch serii nikdy ziadneho mrtveho muza nemali, ani bratislavske, ani ziadne ine, to az po tej nestastnej jazde 7927-28 ktosi mudry vymyslel, ze pedal zvonceka je zbytocny luxus, a dal to poprerabat na mrtveho muza. Ze to zapojili tak, ze sa to sprava prinajmensom velmi divne (spociatku ani len cuvat zo zadneho panela neslo kvoli tomu), je nepodstatne... ?
Blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach: Pokial viem, z busov ho maju Ik4xx a SORy, a tusim uz ziadne ine. Jasne ze to musi byt (pre pripad poruchy/cohokolvek) vypinatelne. Blokuje to tym sposobom, ze kym sa dvere nezavru, neodbrzdi.
Ochrana proti privretiu: Ze by ju mali aj Ikarusy, a vobec vozy s pneumatickym pohonom, o takom nic neviem, ale mozem sa mylit. Elektricky ju maju uplne vsetky, ktore maju nove procesorom riadene pohony dveri. Cize vsetkymi T6 pocnuc (na starych boli totiz uz davno tie povodne pohony komplet povyhadzovane a nahradene novymi), pokracujuc vsetkymi krasnanskymi TV8 (niektore este nie, ale vymena pohonov na tychto vozoch prave prebieha), takisto vsetkymi jurackymi generalkami (aj 73xx a 7715), a konciac K2S-kami.
Ina vec je ta, ze (najma sa to tyka platnovych dveri) tie gumy su dost hrube, dost pruzne, a tvrde zaroven, takze nech ten pohon nastavis akokolvek citlivo, tensiu ruku nie je problem do tych dveri privriet, a nevyvlecies ju odtial. Tiez je otazne nastavenie citlivosti tejto ochrany, pretoze si nemozes dovolit nastavit to tak citlivo, aby sa ti na kazdej zastavke tie dvere zavreli na 2.-3. pokus, nejaky odpor tie dvere musia vediet prekonat. A ak nahodou Ik4xx takuto ochranu tiez maju, tak tiez su na tych dverach tie gumy dost siroke na to, aby si privretu ruku nemali sancu vsimnut.
O blokovani dveri som uz kdesi davnejsie pisal (precitaj si #27921), zhrniem to tak, ze na starych K2 (a aj T3) to nie "mame vyriesene", ale konstrukter vyzbroje to vyriesil, a to tak, ze kym su otvorene dvere, nezapne LS a neodbrzdi voz, ak sa roztiahnu za jazdy, tak len rozopne LS, a inac to za jazdy dvere otvorit nedovoli. Takze s pohybom voza to suvisi