Aj ja prispejem k diskusii: medzi reakciami ľudí na článok v SME bol aj názor nejakého "odborníka", že vozy by mali byť vybavené kamerovým systémom a vodič by sa nemal pohnúť zo zastávky, pokiaľ cestujúci stoja na schodoch ?
nuž čo dodať... keby druhé spomínané platilo, tak by sa väčšina busov a trolíkov v špičke nikdy zo zastávky nepohla. Potom by mal byť na každej zastávke MHD výpravca, ktorý by to kontroloval a vodič by pred každým odchodom vyšiel von z kabínky a spočítal by všetkých cestujúcich, či nie je prekročená maximálna obsaditelnosť vozidla. Niekoľko ľudí by potom musel slušne požiadať, aby opustili vozidlo a počkali na ďalší spoj. Cestujúci samozrejme chápu a bez rečí ochotne vystúpia. Popri počítaní ľudí vo voze by vodič rovno mohol aj kontrolovať cestovné lístky. Bodyguardov by mu robila vždyprítomná autobusová čata samozrejme.
A každé vozidlo by malo kamerový systém s kamerou pri každých dverách. Čo na tom, že cetovné by sa zvýšilo na cca 50,-Sk za jednu jazdu. Cestujúci by to určite radi privítali, veď ich bezpečnosť je predsa prvoradá. ? ? ?
nuž čo dodať... keby druhé spomínané platilo, tak by sa väčšina busov a trolíkov v špičke nikdy zo zastávky nepohla. Potom by mal byť na každej zastávke MHD výpravca, ktorý by to kontroloval a vodič by pred každým odchodom vyšiel von z kabínky a spočítal by všetkých cestujúcich, či nie je prekročená maximálna obsaditelnosť vozidla. Niekoľko ľudí by potom musel slušne požiadať, aby opustili vozidlo a počkali na ďalší spoj. Cestujúci samozrejme chápu a bez rečí ochotne vystúpia. Popri počítaní ľudí vo voze by vodič rovno mohol aj kontrolovať cestovné lístky. Bodyguardov by mu robila vždyprítomná autobusová čata samozrejme.
A každé vozidlo by malo kamerový systém s kamerou pri každých dverách. Čo na tom, že cetovné by sa zvýšilo na cca 50,-Sk za jednu jazdu. Cestujúci by to určite radi privítali, veď ich bezpečnosť je predsa prvoradá. ? ? ?
Spectre
S tymi kachnami mi to kedysi davno ukazoval Marek R. ... otvaral dvere pri dobrzdovani este v pohybe, ale to si tramvaj asi myslela ze uz stoji, lebo boli celuste scvaknute a zrychlovac stoceny. Zle som si to vydedukoval, sorry.
Ik4xx maju tu ochranu proti privretiu tak (sorry ked tresnem kravinu) ze tam su hore take hadicky a narast tlaku v tesneni od dveri sposobi prerusenie procesu zatvarania a nasledne otvorenie.
P.S.: Sila, ktorou mozu maximalne posobit dvere na vlka (cize defacto vychodiskovy bod pre nastavenie pripadneho blokovania privretia) je stanovena v nejakej norme, alebo vyhlaske... raz som take nieco cital niekde