Kua a mne sa nieco marilo ze to je so zvoncom, akurat som si nebol isty, ci tam je original mrtvola, alebo zvonec
S tymi kachnami mi to kedysi davno ukazoval Marek R. ... otvaral dvere pri dobrzdovani este v pohybe, ale to si tramvaj asi myslela ze uz stoji, lebo boli celuste scvaknute a zrychlovac stoceny. Zle som si to vydedukoval, sorry.
Ik4xx maju tu ochranu proti privretiu tak (sorry ked tresnem kravinu) ze tam su hore take hadicky a narast tlaku v tesneni od dveri sposobi prerusenie procesu zatvarania a nasledne otvorenie.
P.S.: Sila, ktorou mozu maximalne posobit dvere na vlka (cize defacto vychodiskovy bod pre nastavenie pripadneho blokovania privretia) je stanovena v nejakej norme, alebo vyhlaske... raz som take nieco cital niekde
AKCIA A REAKCIA NA SI S EVIDENCNYM CISLOM 37832!!!!!
DO OPISU SOM NEDAVAL VSETKYCH VODICOV MHD Z CLANKU 37831, ZE SU K.K.T.I, ALE VO VACSINE PRIPADOV JE TO PRAVDA!
CO SA TYKA PRESTUPOVANIA ZO SPOJA NA SPOJ TAK JE TAKY VACSEJSI ADRENALIN CI PRESTUPIM ALEBO NEPRESTUPIM.
PRACUJEM NA ZELEZNICI A TAM BEZ PERDONU BUD DOLE PREMIE ALEBO VYPOVED!
VLAK NEMA KLBY CIZE HARMONIKY A SKLADA SA PODSTATNE Z VIACERYCH VAGONOV, ABY SA MU MOHLO HOVORIT VLAK. ODCHOD VLAKU MA NA STAROSTI VYPRAVCA A POTOM VLAKOVA CATA, CI VYPRAVCA MOZE DAT POVOLENIE NA ODCHOD.BEZ VLAKOVEJ CATY MA VYPRAVCA ZAKAZANE DAVAT ODCHODY OSOBNYCH VLAKOV!
A AK MA CLOVEK DOJST K URAZU V MHD TAK NECH SA PACI!
O NEHODE VIEM Z TV A Z NOVIN A CO MA BYT AUTOR SI!?
SPAMETAJME SA TAK, ABY SME SA V PROSTRIEDKOCH HROMADNEJ DOPRAVY CITILI DOBRE!
VSETKO DOBRE!
ake podrobnosti viete o tej nehode ze tak utocite voci vodicovi (resp. vodicom mhd vseobecne) ? Vam sa este nikdy ziaden pruser nepodaril ? Sedeli ste uz vobec niekedy za neakym volantom neakeho vozidla na bratislavskych cestach ? (asi nie, inac by ste urcite vedel ze ti vodici MHD su z hladiska osob za volantom este prevazne z tych slusnejsich). A som zvedavy ako budete napriklad pi..vat ako chora vrana ked nabuduce budete chciet napriklad na tej zastavke prestupit z jedneho vozidla do druheho ale druhy autobus v poradi vam dvere neotvori ale pocka kym prvy odide a bude popotahovat - ono totizto ta zastavka tam je v (mierne) lavotocivom obluku co obmedzuje (az znemoznuje) vyhlad na zadne dvere klbovych autobusov....
DUFAM, ZE TENTO ODKAZ SI PRECITA TEN VODIC AUTOBUSU, KTORY TAHAL SPOMINANU 15 ROCNU SLECNU ZA SEBOU ASI 30M PO CHRBATE SMEROM DO PETRZALKY!
PRAJEM MU IBA TO AK SA VODICI NESPAMATAJU V PROSTRIEDKOCH MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVY, ZE NA 100% VOZIA LUDI TAK TAKY LUDIA NEPATRIA ZA VOLANT DO ZIADNEHO VOZIDLA ALE POTREBOVALI BY SI OBNOVIT DOPRAVNE PREDPISY A Z NICH AJ PRESKUSANIE A SAMOZREJME PREVENTIVNE PREHLIADKY AJ U PSYCHOLOGOV A PODAKTORI AJ U PSYCHIATROV.
KONKRETNY VODIC SPOMINANEHO BUSU, KTORY SPOSOBIL URAZ DIEVCINE BY MAL DAT Z VLASTNEJ CHYBY VYPOVED, ALEBO ZAPLATIT SKODNE A HLAVNE SPAMATAT SA CI SOM SVINA A VEZIEM SVINE AL. SOM VODIC MHD A VEZIEM CESTUJUCICH DO PRACE, DOKTOROVI, DO SKOLY, DOMOV ATD.
CIZE VSETKYM PRAJEM PRIJEMNE CESTOVANIE A STASTLIVY NAVRAT TAM, KDE SA MUSITE DOSTAT, AJ ODTIAL!
Mylis sa, mylis sa, a este raz sa mylis
Mrtvy muz: Na poslednych T6 je sice radic Schaltbau, na ktorom treba mat stlacenu paku, ale T6 prvych dvoch serii nikdy ziadneho mrtveho muza nemali, ani bratislavske, ani ziadne ine, to az po tej nestastnej jazde 7927-28 ktosi mudry vymyslel, ze pedal zvonceka je zbytocny luxus, a dal to poprerabat na mrtveho muza. Ze to zapojili tak, ze sa to sprava prinajmensom velmi divne (spociatku ani len cuvat zo zadneho panela neslo kvoli tomu), je nepodstatne... ?
Blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach: Pokial viem, z busov ho maju Ik4xx a SORy, a tusim uz ziadne ine. Jasne ze to musi byt (pre pripad poruchy/cohokolvek) vypinatelne. Blokuje to tym sposobom, ze kym sa dvere nezavru, neodbrzdi.
Ochrana proti privretiu: Ze by ju mali aj Ikarusy, a vobec vozy s pneumatickym pohonom, o takom nic neviem, ale mozem sa mylit. Elektricky ju maju uplne vsetky, ktore maju nove procesorom riadene pohony dveri. Cize vsetkymi T6 pocnuc (na starych boli totiz uz davno tie povodne pohony komplet povyhadzovane a nahradene novymi), pokracujuc vsetkymi krasnanskymi TV8 (niektore este nie, ale vymena pohonov na tychto vozoch prave prebieha), takisto vsetkymi jurackymi generalkami (aj 73xx a 7715), a konciac K2S-kami.
Ina vec je ta, ze (najma sa to tyka platnovych dveri) tie gumy su dost hrube, dost pruzne, a tvrde zaroven, takze nech ten pohon nastavis akokolvek citlivo, tensiu ruku nie je problem do tych dveri privriet, a nevyvlecies ju odtial. Tiez je otazne nastavenie citlivosti tejto ochrany, pretoze si nemozes dovolit nastavit to tak citlivo, aby sa ti na kazdej zastavke tie dvere zavreli na 2.-3. pokus, nejaky odpor tie dvere musia vediet prekonat. A ak nahodou Ik4xx takuto ochranu tiez maju, tak tiez su na tych dverach tie gumy dost siroke na to, aby si privretu ruku nemali sancu vsimnut.
O blokovani dveri som uz kdesi davnejsie pisal (precitaj si #27921), zhrniem to tak, ze na starych K2 (a aj T3) to nie "mame vyriesene", ale konstrukter vyzbroje to vyriesil, a to tak, ze kym su otvorene dvere, nezapne LS a neodbrzdi voz, ak sa roztiahnu za jazdy, tak len rozopne LS, a inac to za jazdy dvere otvorit nedovoli. Takze s pohybom voza to suvisi
Pokial viem tak v krasnanoch mate blokovanie dveri na kachnach originalne vyriesene tak, ze to nesuvisi s pohybom vozidla, ale otvorene dvere vypnu vodicovi jazdu. Ci je to tak aj na T3 netusim
Alebo ďalšie riešenie je takéto: postaviť tam policajtov (na každú stranu cesty aspoň jedného) a nech pekne krásne vyberajú pokuty od tých riskujúcich chodcov, nech sa konečne naučia, že toto sa robiť nemá.
Beus
Mrtvy muz: Na poslednych T6 je sice radic Schaltbau, na ktorom treba mat stlacenu paku, ale T6 prvych dvoch serii nikdy ziadneho mrtveho muza nemali, ani bratislavske, ani ziadne ine, to az po tej nestastnej jazde 7927-28 ktosi mudry vymyslel, ze pedal zvonceka je zbytocny luxus, a dal to poprerabat na mrtveho muza. Ze to zapojili tak, ze sa to sprava prinajmensom velmi divne (spociatku ani len cuvat zo zadneho panela neslo kvoli tomu), je nepodstatne... ?
Blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach: Pokial viem, z busov ho maju Ik4xx a SORy, a tusim uz ziadne ine. Jasne ze to musi byt (pre pripad poruchy/cohokolvek) vypinatelne. Blokuje to tym sposobom, ze kym sa dvere nezavru, neodbrzdi.
Ochrana proti privretiu: Ze by ju mali aj Ikarusy, a vobec vozy s pneumatickym pohonom, o takom nic neviem, ale mozem sa mylit. Elektricky ju maju uplne vsetky, ktore maju nove procesorom riadene pohony dveri. Cize vsetkymi T6 pocnuc (na starych boli totiz uz davno tie povodne pohony komplet povyhadzovane a nahradene novymi), pokracujuc vsetkymi krasnanskymi TV8 (niektore este nie, ale vymena pohonov na tychto vozoch prave prebieha), takisto vsetkymi jurackymi generalkami (aj 73xx a 7715), a konciac K2S-kami.
Ina vec je ta, ze (najma sa to tyka platnovych dveri) tie gumy su dost hrube, dost pruzne, a tvrde zaroven, takze nech ten pohon nastavis akokolvek citlivo, tensiu ruku nie je problem do tych dveri privriet, a nevyvlecies ju odtial. Tiez je otazne nastavenie citlivosti tejto ochrany, pretoze si nemozes dovolit nastavit to tak citlivo, aby sa ti na kazdej zastavke tie dvere zavreli na 2.-3. pokus, nejaky odpor tie dvere musia vediet prekonat. A ak nahodou Ik4xx takuto ochranu tiez maju, tak tiez su na tych dverach tie gumy dost siroke na to, aby si privretu ruku nemali sancu vsimnut.
O blokovani dveri som uz kdesi davnejsie pisal (precitaj si #27921), zhrniem to tak, ze na starych K2 (a aj T3) to nie "mame vyriesene", ale konstrukter vyzbroje to vyriesil, a to tak, ze kym su otvorene dvere, nezapne LS a neodbrzdi voz, ak sa roztiahnu za jazdy, tak len rozopne LS, a inac to za jazdy dvere otvorit nedovoli. Takze s pohybom voza to suvisi