Ty stále hovoríš o kapacite. Tak podme na to takto. Na úseku PKO - Kapucínksa budeš chcieť prepraviť 7000 ľudí za hodinu. (dnešná prepravná kapacita L5, L9 a L17 je v špičke 5600) Čiže pri 5vozovej súprave metra, kapacita tuším 1000 ľudí bude interval pri potrebnej kapacite 8,5 minúty. Pri 40m viacčlánkovej električke o kapacite 400 ľudí bude pri rovnakej prepravnej kapacite interval 3,5 minúty. Hádaj čím pôjdem radšej. A voziť vzduch v metre za 150mld. Sk pri intervale 4 minúty nemá zmysel.
Re #37031 El sergio: No jedna trasa tak ako teraz plánovaná prvá. Druhá by sa ťahala od Jungmanky ku daňovému a po panónskej neskôr k Tescu a dozadu. Tieto dve by šli cez starý most Tretia by išla od Ovsišťa cez budúce petrýalské nábrežné centrum tunelom pod Dunaj do zóny Pribinova a ďalej na filiálku. Tak by som si to približne predtsavoval, len by to bolo treba vymyslieť celé a domyslieť do detailov.
Tak prepac ale ani tak tomu nie velmi dobre rozumiem.Ved Ondrejovova je na hony (nie Dolne) vzdialena zastavka niekde v zapadakove,tudiz je aj len ako priklad znacne nevhodna,nemyslis?Ja napriklad vobec nechapem,co tym konkretne sledoval (v principe...). ?
Asi bude Tvoje sklamanie veľké, ale skutočne vo všetkých návrhoch sa o duobuse hovorí len a len v trase dnešnej L32. Takže prestup na električku neeliminuje.
Ale predstavme si situáciu, kedy by to duobus dotiahol z Kuklovskej až pod Nový most. Okrem toho, že je to nekoncepčné riešenie (kopírovanie električkovej dopravy - ľudia na nábreží smerom do Karlovej Vsi preskakujúci zábradlie a pobehujúci od zastávky trolejbusu k zastávke električky a späť - že čo pôjde skôr), čo tým riešiš? Dobre - nastúpiš na Kuklovskej, odvezieš sa pod Nový most a tam musíš predsa znovu len a len na tú električku, ak chceš ďalej (to, že Ti počas výluky kvôli Mostu Košická ide spod mostu priama L70 je len výhoda pre menšinového cestujúceho - nie každý ide na Prievozskú. Stačí ak ide len na Ondrejovovu a musí prestupovať znova). Alebo mi niečo uniká?
Musím sa ospravedlniť, na správne zobrazenie tohto pdf je potrebný font nazvaný imhd, ktorý majú zrejme len niektorí ... takže ospravedlňte drobnú nekvalitu výstupu a chýbajúce písmená si domyslite - chybu opravím. ?
Pozri, par veci:
elektricka je vzdy omnoho rychlejsia ako cestna premavka okolo nej.
Na obchodnej sa toho povykolajovavalo.
A este datail. Trolejove vedenie bude len na useku DD-Molecova. To znamena, ze aj tak budes musiet nastupit do tej elektricky. A ak by nahodou bolo podla teba a skutocne by ten duobus chodil pod most, tak by tam aj tak chodil na naftu, cize by bol stratovy a to by tam potom mohla chodit aj nejaka autobusova linka napr 36. a ta nechodi. Takze duobus nie je az taky dobry. Jedina jeho vyhoda je, ze jazdi aj ked vypadne siet, a ze sa nemusi byt spojena s vozovnou vedenim...
a ***** este mi povec preco by podla teba metro malo ist scasti na rakuskom napajacom systeme... teda ak ho nepotiahneme az dakde do wien (ale to asi tak skoro nie...). citaj predtym nez napises...
No za prve, asi si pozorne necital co som tu celkovo pisala o DD. Nie ze hnusna elektricka nebude pod mostom skor ako duobus, beriem to v sucasnosti od okamihu, co stojim na zastavke na DD po nastup do nosneho systemu, niekedy je to aj 20 min. plus este cesta elektrickou t.j. celkom to trva teraz z DD 35 min pod most. A tvrdim, ze pri duobusoch, ktore by chodili az pod N,most /a boli by samozrejme velke klbove/ od okamihu na zastavke na DD po vystup pod N.mostom mi to v ziadnom pripade nemoze trvat ani v neviem v akej zapche dlhsie. Za druhe, hovorila som vseobecne o "nosnom systeme" cize npr. konkretne ja: s cakanim na prvy spoj na Prievozskej + cesta sa doveziem trolejbusom na Kolarko. Tam prejdem na Obchodnu nastupim do elektricky /len nie do 1 lebo nemam zaujem o prehliadku mesta/. Zostava mi teda 5 a 9, nastupim do jednej z nich. Ako vies Obchodna je pesia zona, cize elina ide krokom /tam sa asi preto este nevykolajila/, ale pozor je tu vyhybka smerom nie na nám.SNP ale ku kostolu Sv.Trojice /vraj sa tam naposledy nepodarilo novej 17 prejst, jedna cast isla spravne smerom z tunela na nám. a zadný vagon sa rozhodol na Obchodnu je to ozaj pravda ? nikde sa o tom vobec nehovorilo asi uz radsej - stalo sa to okolo 19.-20.10./, ideme sakra pomaly, potom mierna zatacka /mrzi ma, je toho vela, ty si chcel aby som ti to vsetko napisala /-pomaly, potom zastavka Kapucinska. Prejdeme par metrov treba ist velmi, velmi pomaly v zatacke do tunela - kazdy kto tadial chodi mi to dosvedci. V tuneli sa rozbehneme ako tak, ale pozor brzda musime stat na cervenu, so stastim ak mame zelenu su tu vyhybky smerom z tunela, takze opat ideme krokom, az sa dostaneme na nábrezie, trosku zrychlime ale uz je tu zastavka, potom dalsia. Potom treba pribrzdit, lebo samozrejme vodic uz vidi ze asi bude pod Lafrancovni cervena, takze ide pomaly a skutocne - stojime cakame, ak mame nahodou zelenu tak ideme pomaly lebo aj tam je zatacka, zastavka pri Druzbe, potom prichadza pomala jazda pri Riviere, tam sa skutocne vykolajuju, potom cervena na Molecovej a pomala jazda, pretoze aj tam sa uz vykolajila doteraz su tam stopy/necuduj sa ze som nevystupila chodim az na Segnerovu, lebo na Molecke ma nebavi bit sa aby som sa do toho maleho autobusu dostala, takze este idem dfalej, opat mierna zatacvka pred postou treba ist opatrne, cervena na novych svetlach, konecne vystupujem to uz mam za sebou 40 - 50 min. cesty, este cakatza na 33 a vyviezt sa hore na DD a mozem ti povedat ze dennodenne je to slast. A to iste je i pod most, len tam zasa ideme od tunela velakrat krokom po nabrezi, ale fakt to ti uz vysvetlit nebviem, snad len ze vodic najprv vidi cervenu pred mostom na tej rovine, alebo tesne pred zastavkou N.most byva cervena, lebo auta odbocuju smerom do centra. Takze je to skutocne vesele.
A vesele to bolo i v piatok pri Druzbe elektricka nabrala os.auto zo SE, bol totalny kolaps, elektricky stalii v šóre, K.Ves odrezana, ludia pobehovali jednoducho skutocne su tie elektricky perfektnym nosnym systemom. Esteze som bola v 32 zvolila som pretoze zasa nechodil nosny system cez Sturovu, cestu domov cez hl.stanicu, ale asi v Ziline by som bola skor!!!
Preco?? lebo na vrchnych miestach nenajdes nikoho, co by chcel spravit nieco pre dobro druhych... Vsetci len slubuju, a ked sa tam dostanu tak hrabu pre seba... Rakusko bola krajina, ktora vola v rokoch 1945-1960 daleko za nami, na urovni Albanska. A teraz??? Nemame sancu ich deobehnut ani keby sme chceli. a preco? pretoze nemame nikoho, kto by to zariadil. preco? lebo to nepotrebuje... myslite ze taky Zachar sa vazne zaujima o potreby riesenia dopravnej situacie v meste ? prd. skor ho trapi, ci mu zena da, a ci ne... preto to u nas nejde tak hladko
Sak urcite ze nie cely,ale napr.rychlotrate v Petrzalke,do Devinskej a podzemne z Nam.SNP a Trnavskeho myta na Patronku a z nabrezia cez ASMN na Trnavske myto by sa urcite uzivili(a mozno neskor aj ta na letisko...).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max