a ***** este mi povec preco by podla teba metro malo ist scasti na rakuskom napajacom systeme... teda ak ho nepotiahneme az dakde do wien (ale to asi tak skoro nie...). citaj predtym nez napises...
No za prve, asi si pozorne necital co som tu celkovo pisala o DD. Nie ze hnusna elektricka nebude pod mostom skor ako duobus, beriem to v sucasnosti od okamihu, co stojim na zastavke na DD po nastup do nosneho systemu, niekedy je to aj 20 min. plus este cesta elektrickou t.j. celkom to trva teraz z DD 35 min pod most. A tvrdim, ze pri duobusoch, ktore by chodili az pod N,most /a boli by samozrejme velke klbove/ od okamihu na zastavke na DD po vystup pod N.mostom mi to v ziadnom pripade nemoze trvat ani v neviem v akej zapche dlhsie. Za druhe, hovorila som vseobecne o "nosnom systeme" cize npr. konkretne ja: s cakanim na prvy spoj na Prievozskej + cesta sa doveziem trolejbusom na Kolarko. Tam prejdem na Obchodnu nastupim do elektricky /len nie do 1 lebo nemam zaujem o prehliadku mesta/. Zostava mi teda 5 a 9, nastupim do jednej z nich. Ako vies Obchodna je pesia zona, cize elina ide krokom /tam sa asi preto este nevykolajila/, ale pozor je tu vyhybka smerom nie na nám.SNP ale ku kostolu Sv.Trojice /vraj sa tam naposledy nepodarilo novej 17 prejst, jedna cast isla spravne smerom z tunela na nám. a zadný vagon sa rozhodol na Obchodnu je to ozaj pravda ? nikde sa o tom vobec nehovorilo asi uz radsej - stalo sa to okolo 19.-20.10./, ideme sakra pomaly, potom mierna zatacka /mrzi ma, je toho vela, ty si chcel aby som ti to vsetko napisala /-pomaly, potom zastavka Kapucinska. Prejdeme par metrov treba ist velmi, velmi pomaly v zatacke do tunela - kazdy kto tadial chodi mi to dosvedci. V tuneli sa rozbehneme ako tak, ale pozor brzda musime stat na cervenu, so stastim ak mame zelenu su tu vyhybky smerom z tunela, takze opat ideme krokom, az sa dostaneme na nábrezie, trosku zrychlime ale uz je tu zastavka, potom dalsia. Potom treba pribrzdit, lebo samozrejme vodic uz vidi ze asi bude pod Lafrancovni cervena, takze ide pomaly a skutocne - stojime cakame, ak mame nahodou zelenu tak ideme pomaly lebo aj tam je zatacka, zastavka pri Druzbe, potom prichadza pomala jazda pri Riviere, tam sa skutocne vykolajuju, potom cervena na Molecovej a pomala jazda, pretoze aj tam sa uz vykolajila doteraz su tam stopy/necuduj sa ze som nevystupila chodim az na Segnerovu, lebo na Molecke ma nebavi bit sa aby som sa do toho maleho autobusu dostala, takze este idem dfalej, opat mierna zatacvka pred postou treba ist opatrne, cervena na novych svetlach, konecne vystupujem to uz mam za sebou 40 - 50 min. cesty, este cakatza na 33 a vyviezt sa hore na DD a mozem ti povedat ze dennodenne je to slast. A to iste je i pod most, len tam zasa ideme od tunela velakrat krokom po nabrezi, ale fakt to ti uz vysvetlit nebviem, snad len ze vodic najprv vidi cervenu pred mostom na tej rovine, alebo tesne pred zastavkou N.most byva cervena, lebo auta odbocuju smerom do centra. Takze je to skutocne vesele.
A vesele to bolo i v piatok pri Druzbe elektricka nabrala os.auto zo SE, bol totalny kolaps, elektricky stalii v šóre, K.Ves odrezana, ludia pobehovali jednoducho skutocne su tie elektricky perfektnym nosnym systemom. Esteze som bola v 32 zvolila som pretoze zasa nechodil nosny system cez Sturovu, cestu domov cez hl.stanicu, ale asi v Ziline by som bola skor!!!
Preco?? lebo na vrchnych miestach nenajdes nikoho, co by chcel spravit nieco pre dobro druhych... Vsetci len slubuju, a ked sa tam dostanu tak hrabu pre seba... Rakusko bola krajina, ktora vola v rokoch 1945-1960 daleko za nami, na urovni Albanska. A teraz??? Nemame sancu ich deobehnut ani keby sme chceli. a preco? pretoze nemame nikoho, kto by to zariadil. preco? lebo to nepotrebuje... myslite ze taky Zachar sa vazne zaujima o potreby riesenia dopravnej situacie v meste ? prd. skor ho trapi, ci mu zena da, a ci ne... preto to u nas nejde tak hladko
Sak urcite ze nie cely,ale napr.rychlotrate v Petrzalke,do Devinskej a podzemne z Nam.SNP a Trnavskeho myta na Patronku a z nabrezia cez ASMN na Trnavske myto by sa urcite uzivili(a mozno neskor aj ta na letisko...).
taká krátka poznámočka - porovnanie Linzu s Blavou - je zaujímavé, vzhľadom na to, koľko obyvateľov má Linz, ako to mesto vyzerá, aké vozy tam jazdia a koľko sa tam investuje do MHD, konkrétne ten nový, tuším 2,9 kilometra dlhý podzemný úsek električkovej trate. Spravili krásny projekt (niekto by tomu možno priradil slovo megalomanský) - (prestavba hlavnej stanice, predstaničného priestranstva, napojenie MHD, podzemné parkoviská, kryt CO, zopár nových moderných budov okolo a úprava širšieho okolia), projekt potom prekonzultovali odborníci, urbanisti, samozrejme politici a ktovie kto ešte, opýtali sa na názor občanov, zozbierali na to peniaze (o.i. formou pôžičiek), vybrali realizátora, postavili a s veľkou slávou sprevádzkovali (zatiaľ síce iba U-strab, čiže električkový tunel), ale budúci rok aj zvyšok.
Prečo to potom takto jednoducho nejde tu, v Bratislave, hlavnom meste, keď výstavba nosného systému MHD dlhé roky patrí medzi priority mesta a každý vidí, že je potrebné ho zrealizovať. Tak prečo stále žiadny nosný systém neexistuje??? ?
Pripojím aj ja svoj názor k téme metro/električka:
1. Bratislava je pomerne rozľahlá s dlhými prepravnými vzdialenosťami a nízkou priemernou hustotou osídlenia. Nosný koľajový dopravný systém (NDS) potrebuje predovšetkým kvôli prepravným vzdialenostiam a kvôli absolútnej nedostatočnosti cestnej siete.
2. Ťažké metro typu Praha je blbosť. To je vhodné pre mestá s podstatne vyššími prepravnými prúdmi. Treba NDS jazdiaci často, s dobrou dostupnosťou zastávok.
3. NDS musí byť do vysokej miery segregovaný (minimalizovať interakcie s IGK - zrušenie niektorých krížení, ostatné kryť semaformi s plnou preferenciou). Aby to bolo možné dosiahnuť, musí ísť v centre pod zem (ledaže by sme pol centra zbúrali). Či sa takýto systém bude nazývať električka alebo metro, je mi srdečne jedno.
4. Návrh územného plánu počíta s akýmsi paškvilom "metro s električkovými vozidlami". V podstate je to len oprášený návrh metra. Proti vedeniu trás sa dá len máločo namietať, avšak z metra je prevzatá aj hustota zastávok. A tá je na NDS v Bratislave neakceptovateľne nízka (pozri bod 2). Navyše sa zdá, že sa NDS nemá budovať z existujúcich električkových tratí, ale majú sa vybudovať nové (čo už nemá od metra ďaleko - kde okrem Petržalky by v takom prípade nebolo treba ísť pod zem?).
5. Zapojenie MHD do regiónu - súhlasím, pokiaľ ide o tarif a koordináciu. Nezdá sa mi vhodné aj fyzické zapojenie (prenášanie porúch, rozdielne napájanie a pod.) - skôr by som uprednostnil jednoduchý a rýchly prestup.
Mne sa ten jeho projekt zda prilis bombasticky, ci vhodnejsie: ambiciozny ?.. Nie je zly, ale niektore veci z tych naozaj nemozu byt a ani nebudu z dovodu financii, aj keby som velmi chcel. Alebo by som radsej tie financie vyuzil inak.
Ad galiosha- viem ze linz nie je ten najlepsi príklad, ale majú v podstate radialny typ trati,rozchod menší ako tu a na nom moderné nízkopodlazne vozy, v severnej časti plne segregovanu trať, a v centre úsek pod zemou. Z tohto hľadiska sa to na ba podobá dosť. Druhá vec je tà, že tam tramvaje s kapacitou 300 ludi vezú tak 10 vlcakov. Proste vsetci na to majú a jazdia autami.:-(
Ano asi o nom.... ?
A preco by to v DLHODOBOM (mozno aj kratsom) horizonte nemohlo fungovat?Mozno aj po etapach...urcite lepsie ako tie bludy co som uz kdekade videl a cital! ? ?
My však v konečnom riešení uvažujeme v centre s podzemnou dráhou.
Ani mne sa ukončenie rýchlodráhy na Šafku nepáči. Všetky negatíva plne chápem a akceptujem. Je mi jasné, že Nám. SNP alebo Obchodná nikdy rýchlotraťou nebudú. Ale nejako sa začať musí.
V súčasnom bode, t.j. 30.11.2004 na podzemný okruh v centre nemáme. A je celkom jedno či hovoríme o ťažkom metre alebo rýchlej električke.
Ale aj tak je možné predpokladať, že po realizácii prvej etapy sa z napr. Betliarskej na Hodžovo nám. dostanem rýchlejšie ako je tomu dnes. Ak to neodfláknu
Niekto spomenul, ze ten projekt je "zeleznicnym tunelom na Filialku" - ja som to ale pochopil tak, ze trasa B bude len pre supravy metra, aj ked bude na 1435 mm. Supravy metra by boli dvojsystemove preto, aby mohli vychadzat na beznu zeleznicnu trat (napr. z trasy B na stanicu ZSR Petrzalka). Ine vlaky by vsak na Filialku chodili dokola, cez Pristavny most, ZSR Nove Mesto atd.
Filialka by bola hlavova stanica, teda s pristupom vlakov iba z predmestia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aNTI