Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pepino #33699:
Na Slovensku sa označovače blokujú aj v Žiline. Ako je to v Nitre neviem. A pokiaľ sa nemýlim, inde elektronické označovanie lístkov nemajú. A prečo by nemal DP právo blokovať označovače. To by si potom ani ty nemusel mať právo zamknúť si byť, keby ti z neho niekto chcel vyniesť to, čo v ňom práve ukradol.
Zaujimava diskusia o cvikani si listkov. Myslim si, ze je to kradez, ked niekto cestuje na cierno, ale nechapem, na co sa blokuju oznacovace? Ma na to dopravca vobec pravo? Ja som sa s takym niecim zatial nestretol okrem BA. Pravidelne si cvikam listky, ale vela krat sa mi stalo, ze oznacovac bol pokazeny a pokial by v buse boli revizori, tak v takej plnej 70-ke nemam sancu si listok cviknut do 15 sekund! A toto sa mi stalo uz viac krat. Tak isto pripad, ked nastupi do busu cela trieda ziakov. Nemaju sancu si do 15 sekund listky oznacit? Ma vobec dopravca pravo vyzadovat cbiknutie do urciteho casu?
Reakcia na: n #33697:
Ja som asi pred 3 rokmi nastúpil do 202, kde už revízor bol, a na tej zastávke už nič nezablokoval, a kontroloval ďalej. A asi pred pol rokom sa mi cestou v 201 stalo, že revízor nastúpil, vôbec nič nezablokoval a začal kontrolovať.
Reakcia na: Polychrono beach #33670:
cital si nejaky predpis pre pracovnikov tarifnej kontroly? ja si MYSLIM opakujem myslim, ze je tam napisane, ze musi VZDY dat kluc do pocitaca, lebo inak to nebude na karte a nezablokuju sa oznacovace.. a z osobnej skusenosti viem, ze nikdy nekontroloval revizor umna vo voze bez toho aby mi dal kluc ci uz z vonka alebo znutra..
Reakcia na: tr3mp #33695:
Veru nepochopili. Až teraz som si všimol toho smajla 🙂 Oukej, no... ☺
Reakcia na: mickey #33691:
Tak sa mi vidí, že Vladimír a Andy nepochopili tón Tvojho príspevku ?
Reakcia na: Andy #33692:
Jasné. Novinári - platení prekrúcači pravdy 🙂
Jednou z vecí do ktorých "vidím" je doprava. A keď vidím, aké sprostosti sa tliachajú o doprave v médiách, privádza ma to k rozhodnutiu vôbec neveriť médiám - v oblastiach, do ktorých nevidím, ešte menej ako neveriť.
Reakcia na: J #33680:
Myslím si, že je to nezmysel. Revízor často ani nemusí mať záujem, aby boli označovače zablokované ihneď. Pokojne môže nastúpiť do L21 pri SAV s úmyslom kontrolovať až za Patrónkou. Neviem si predstaviť, ako by sa posunkami s vodičom dorozumievali, na ktorej zastávke sa má označovač zablokovať.
Blokovanie označovačov by malo byť samozrejme nezávislé od vodiča a nezávislé o akéhokoľvek fyzického kontaktu s palubným počítačom. Niet nad systém ako napr. v DPMŽ, kde revízor blokuje označovač priložením svojej karty k ľubovoľnému označovaču vo vozidle. To je efektívne riešenie a nie ten bratislavský nezmysel. Pravdou však je, že v BA sa toto uplatniť nemôže, pretože nemáte v označovačoch čítačky kariet. Riešením by ešte mohla byť ďalšia možnosť, ktorá údajne v ponuke je, a síce blokovanie označovačov"diaľkovým ovládaním". V dnešnej dobe, keď si rádiovo vedia na diaľku prehadzovať výhybky trolejbusy už skutočne nemôže byť problém, aby bol revízor vybavený prenosným "vreckovým" vysielačom signálu na blokovanie označovačov.

Re #33681 si: Vidím, že si rozumieme 🙂 Tvoj príspevok som prečítal až po dopísaní svojho.

Re #33684 J: Magnetom si vodiči neotvárajú dvere na Karosách len v Prahe, ale aj v Brne, Ostrave, Žiline, Banskej Bystrici, Prešove, Košiciach, Poprade, Martine, Prievidzi a hádam aj v SAD Bratislava, pokiaľ kupujú nové Karosy ?

Re #33691 mickey: To, že niečo vraveli v Lampárni, v žiadnom prípade nemusí znamenať, že je to pravda. Prinajmenšom to UŽ nemusí byť pravda.
Viem, že istý čas bola istá "legislatívna diera", ktorá neumožňovala v praxi kontrolovať cestovné lístky v električkách a trolejbusoch, ale to už bolo dávno dávno poriešené.
Reakcia na: mickey #33691:
No sorry, ale televízii by som moc neveril, oni tam už narozprávali toľko "pravdy"...
Reakcia na: tr3mp #33690:
nechcem sa Onka zastavat, ale ked to hovorili v lamparni, tak to musi byt pravda. zakon-nezakon.
🙂
Reakcia na: Onko #33687:
"Len tak mimochodom podla ziadneho zakona cestujuci nie je povinny poskytnut svoje osobne udaje revizorovi".
Odporúčam preštudovať Zákon 164/1996 Z.z. o dráhach (vzťahujúci sa na električky a trolejbusy) a Zákon 168/1996 Z.z. o cestnej doprave (autobusy) v znení príslušných novelizácií.

Zo Zákona o dráhach je zaujímavý najmä "§ 28a Oprávnenia dopravcu", kde sa okrem iného píše:
"(1) Dopravca je prostredníctvom vodiča alebo sprievodcu dráhového vozidla alebo iného svojho zamestnanca povereného výkonom kontroly alebo organizáciou prepravy oprávnený dávať cestujúcim pokyny a príkazy na zaistenie ich bezpečnosti alebo bezpečnosti a plynulosti prevádzky dráhy a prevádzky dopravy na dráhe. Tieto osoby môžu (...) c) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatiť cestovné a úhradu [§ 46a ods. 2 písm. g)], alebo sa preukázať osobnými údajmi potrebnými na vymáhanie cestovného a úhrady v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti), v prípade neplnoletého cestujúceho meno a priezvisko zákonného zástupcu."

V Zákone o cestnej doprave je zase zaujímavý § 9 Oprávnenia dopravcu:
"Dopravca je prostredníctvom vodiča alebo iného člena osádky autobusu, alebo iného svojho zamestnanca povereného výkonom kontroly (ďalej len "revízor"), alebo organizáciou prepravy (ďalej len "dispečer") oprávnený dávať cestujúcim pokyny a príkazy na zaistenie ich bezpečnosti alebo bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Vodič alebo iný člen osádky autobusu, alebo revízor môže (...) b) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatiť cestovné a úhradu (§ 14 ods. 3) alebo sa preukázať osobnými údajmi potrebnými na vymáhanie cestovného a úhrady v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti), v prípade neplnoletého cestujúceho meno a priezvisko zákonného zástupcu,"

Môžeš zdôvodniť svoje tvrdenie, ktoré som citoval na začiatku príspevku?

Znenia zákonov môžeš nájsť na http://jaspi.justice.gov.sk" target="_blank">http://jaspi.justice.gov.sk">http://jaspi.justice.gov.sk, vľavo treba kliknúť na predpisy.
Reakcia na: Onko #33687:
Jasné, a takisto si môžeš z obchodu zobrať žuvačky za 14 Sk (alebo v inej cene podobnej cene lístka) a bude to v poriadku a keby ťa chcel niekto zastaviť alebo pýtať tvoje osobné údaje, bolo by to porušovanie tvojich práv ?
onko:Miláčik,si príliš v zajatí bludov,ktoré šíria tí,ktorí by chceli mať dokonalú MHD zadarmo.Samozrejme že SI povinný poskytnúť svoje osobné udaje revízorovi.
Reakcia na: ombucmanka #33669:
Len tak mimochodom podla ziadneho zakona cestujuci nie je povinny poskytnut svoje osobne udaje revizorovi, a podla ziadneho zakona nie je policajt opravneny revizorovi tieto udaje sprostredkovat ... Takze ak cierny pasazier neprezradi svoje meno dobrovolne, nemaju ako vymahat pokutu ... Je to pravna diera, hovorili o tom raz v Lamparni.
Reakcia na: si #33685:
A čo by jedna taká sranda pre vybavenie jedného autobusu stála?
Reakcia na: J #33684:
ciste teoreticky nemusi vzdy zabrat ani citacka, ale akakolvek spatna vazba by revizora odhalila... A ono najlepsie by bolo mat neake rozumne citacky v kazdych dverach, dalo by sa tym zaroven aj sledovat pohyb jednotlivych elektriceniek a na zaklade toho + mnozstva oznacenych listkov by sa uz dalo aj celkom dobre vyhodnocovat obsadenie liniek...
Reakcia na: si #33681:
To je lepší spôsob. Lepšie by bola asi tá čítačka keďže rádio nemusí vždy zabrať. Keď si v Prahe môžu magnetom otvárať vodiči dvere, tak mi by sme mohli blokovať označovače.
Reakcia na: fobust #33662:
Teraz sú všetci na Rčku. Treba počkať v septembri to možno spravia.
Reakcia na: "spokojny" citatel #33655:
Ak vymyslíte trate a vozidlá, ktoré budú existovať bez údržby a bez nutnosti vymieňania po 15 - 20 rokoch, tak som si istý, že DPB ich začne kupovať. Totižto už teraz sa snažíme odnaučiť nám zverený majetok vyžadovať údržbu. Darí sa nám prevádzkovať aj 15 ročné autobusy, či 20 ročné trolejbusy alebo električkové trate. Bohužial je to najviac čo sa nám podarilo. Autobusom praskajú rámy, po tratiach sa nedá jazdiť a trolejbusy jazdia silou vôle. No sme si istý, že naše zatiaľ veľmi sľubné výsledky sa budú zlepšovať a s Karosami 732 sa v bratislavských uliciach stretnete aj o 5 rokov.
Reakcia na: J #33680:
ja by som to riesil bezkontaktnymi citackami kariet, takych istych ako maju aj cestujuci, kazdy revizor by mal svoju dakde vo vrecku a len by mu stacilo prejst okolo definovaneho miesta (v priestore pre cestujucich) aby ho to zariadenie zaregistrovalo....
Druha moznost je riesit to cez neake radiove zariadenia (nieco ako dialkove ovladanie)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.