Jasné. Novinári - platení prekrúcači pravdy
Jednou z vecí do ktorých "vidím" je doprava. A keď vidím, aké sprostosti sa tliachajú o doprave v médiách, privádza ma to k rozhodnutiu vôbec neveriť médiám - v oblastiach, do ktorých nevidím, ešte menej ako neveriť.
Myslím si, že je to nezmysel. Revízor často ani nemusí mať záujem, aby boli označovače zablokované ihneď. Pokojne môže nastúpiť do L21 pri SAV s úmyslom kontrolovať až za Patrónkou. Neviem si predstaviť, ako by sa posunkami s vodičom dorozumievali, na ktorej zastávke sa má označovač zablokovať.
Blokovanie označovačov by malo byť samozrejme nezávislé od vodiča a nezávislé o akéhokoľvek fyzického kontaktu s palubným počítačom. Niet nad systém ako napr. v DPMŽ, kde revízor blokuje označovač priložením svojej karty k ľubovoľnému označovaču vo vozidle. To je efektívne riešenie a nie ten bratislavský nezmysel. Pravdou však je, že v BA sa toto uplatniť nemôže, pretože nemáte v označovačoch čítačky kariet. Riešením by ešte mohla byť ďalšia možnosť, ktorá údajne v ponuke je, a síce blokovanie označovačov"diaľkovým ovládaním". V dnešnej dobe, keď si rádiovo vedia na diaľku prehadzovať výhybky trolejbusy už skutočne nemôže byť problém, aby bol revízor vybavený prenosným "vreckovým" vysielačom signálu na blokovanie označovačov.
Re #33681 si: Vidím, že si rozumieme Tvoj príspevok som prečítal až po dopísaní svojho.
Re #33684 J: Magnetom si vodiči neotvárajú dvere na Karosách len v Prahe, ale aj v Brne, Ostrave, Žiline, Banskej Bystrici, Prešove, Košiciach, Poprade, Martine, Prievidzi a hádam aj v SAD Bratislava, pokiaľ kupujú nové Karosy ?
Re #33691 mickey: To, že niečo vraveli v Lampárni, v žiadnom prípade nemusí znamenať, že je to pravda. Prinajmenšom to UŽ nemusí byť pravda.
Viem, že istý čas bola istá "legislatívna diera", ktorá neumožňovala v praxi kontrolovať cestovné lístky v električkách a trolejbusoch, ale to už bolo dávno dávno poriešené.
"Len tak mimochodom podla ziadneho zakona cestujuci nie je povinny poskytnut svoje osobne udaje revizorovi".
Odporúčam preštudovať Zákon 164/1996 Z.z. o dráhach (vzťahujúci sa na električky a trolejbusy) a Zákon 168/1996 Z.z. o cestnej doprave (autobusy) v znení príslušných novelizácií.
Zo Zákona o dráhach je zaujímavý najmä "§ 28a Oprávnenia dopravcu", kde sa okrem iného píše:
"(1) Dopravca je prostredníctvom vodiča alebo sprievodcu dráhového vozidla alebo iného svojho zamestnanca povereného výkonom kontroly alebo organizáciou prepravy oprávnený dávať cestujúcim pokyny a príkazy na zaistenie ich bezpečnosti alebo bezpečnosti a plynulosti prevádzky dráhy a prevádzky dopravy na dráhe. Tieto osoby môžu (...) c) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatiť cestovné a úhradu [§ 46a ods. 2 písm. g)], alebo sa preukázať osobnými údajmi potrebnými na vymáhanie cestovného a úhrady v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti), v prípade neplnoletého cestujúceho meno a priezvisko zákonného zástupcu."
V Zákone o cestnej doprave je zase zaujímavý § 9 Oprávnenia dopravcu:
"Dopravca je prostredníctvom vodiča alebo iného člena osádky autobusu, alebo iného svojho zamestnanca povereného výkonom kontroly (ďalej len "revízor"), alebo organizáciou prepravy (ďalej len "dispečer") oprávnený dávať cestujúcim pokyny a príkazy na zaistenie ich bezpečnosti alebo bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Vodič alebo iný člen osádky autobusu, alebo revízor môže (...) b) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatiť cestovné a úhradu (§ 14 ods. 3) alebo sa preukázať osobnými údajmi potrebnými na vymáhanie cestovného a úhrady v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti), v prípade neplnoletého cestujúceho meno a priezvisko zákonného zástupcu,"
Môžeš zdôvodniť svoje tvrdenie, ktoré som citoval na začiatku príspevku?
Jasné, a takisto si môžeš z obchodu zobrať žuvačky za 14 Sk (alebo v inej cene podobnej cene lístka) a bude to v poriadku a keby ťa chcel niekto zastaviť alebo pýtať tvoje osobné údaje, bolo by to porušovanie tvojich práv ?
onko:Miláčik,si príliš v zajatí bludov,ktoré šíria tí,ktorí by chceli mať dokonalú MHD zadarmo.Samozrejme že SI povinný poskytnúť svoje osobné udaje revízorovi.
Len tak mimochodom podla ziadneho zakona cestujuci nie je povinny poskytnut svoje osobne udaje revizorovi, a podla ziadneho zakona nie je policajt opravneny revizorovi tieto udaje sprostredkovat ... Takze ak cierny pasazier neprezradi svoje meno dobrovolne, nemaju ako vymahat pokutu ... Je to pravna diera, hovorili o tom raz v Lamparni.
ciste teoreticky nemusi vzdy zabrat ani citacka, ale akakolvek spatna vazba by revizora odhalila... A ono najlepsie by bolo mat neake rozumne citacky v kazdych dverach, dalo by sa tym zaroven aj sledovat pohyb jednotlivych elektriceniek a na zaklade toho + mnozstva oznacenych listkov by sa uz dalo aj celkom dobre vyhodnocovat obsadenie liniek...
To je lepší spôsob. Lepšie by bola asi tá čítačka keďže rádio nemusí vždy zabrať. Keď si v Prahe môžu magnetom otvárať vodiči dvere, tak mi by sme mohli blokovať označovače.
Ak vymyslíte trate a vozidlá, ktoré budú existovať bez údržby a bez nutnosti vymieňania po 15 - 20 rokoch, tak som si istý, že DPB ich začne kupovať. Totižto už teraz sa snažíme odnaučiť nám zverený majetok vyžadovať údržbu. Darí sa nám prevádzkovať aj 15 ročné autobusy, či 20 ročné trolejbusy alebo električkové trate. Bohužial je to najviac čo sa nám podarilo. Autobusom praskajú rámy, po tratiach sa nedá jazdiť a trolejbusy jazdia silou vôle. No sme si istý, že naše zatiaľ veľmi sľubné výsledky sa budú zlepšovať a s Karosami 732 sa v bratislavských uliciach stretnete aj o 5 rokov.
ja by som to riesil bezkontaktnymi citackami kariet, takych istych ako maju aj cestujuci, kazdy revizor by mal svoju dakde vo vrecku a len by mu stacilo prejst okolo definovaneho miesta (v priestore pre cestujucich) aby ho to zariadenie zaregistrovalo....
Druha moznost je riesit to cez neake radiove zariadenia (nieco ako dialkove ovladanie)
Ale veď o to ombucmanke išlo. Mala vymyslenú skvelú taktiku ako jazdiť zadarmo a okrádať platiacich cestujúcich a nejaký revizór si ju dovolil prešťať, dostala 1414 korún pokutu a je urazená.
Ja by som kľúč na blokovanie dal každému vodičovi ráno na výpravni spolu s lekárničkou a ostatným a na preukázanie sa revizóra (ešte vonku) by to zablokoval vodič, bez toho aby bolo vidieť nejaké rozhovory s vodičom.
Tu je prepis krátkeho článku z dnešného Nového Času:
Cúval do autobusu
Netradičná nehoda sa odohrala včera v ranných hodinách na Patrónke. Nákladné auto tu nacúvalo do autobusu MHD. Preľaknutým cestujúcim v autobuse sa, našťastie, nič nestalo. DP odhadol škodu na 80-tisíc korún.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Jednou z vecí do ktorých "vidím" je doprava. A keď vidím, aké sprostosti sa tliachajú o doprave v médiách, privádza ma to k rozhodnutiu vôbec neveriť médiám - v oblastiach, do ktorých nevidím, ešte menej ako neveriť.