Ja som neuvažoval nad technickým riešením vjazdu, či je to možné alebo nie, ale skôr na dopravno-organizačnom. Pretože však sa hovorí o výhľadovom 1-min. minimálnom intervale v nosnom systéme dopravy. Ja som len rozoberal problém, ako skoordinujeme vjazd vozidla niekde od Pezinka, kde môže naberať ľubovoľne dlhé meškania do tunelu nosného systému s prísnym taktom a kratučným intervalom medzi spojmi.
Re #33198 yale: Takáto električková trasa by mala v prvom rade zmysel v zrýchlení dopravy z centra do Dúbravky, v druhom rade zvýšenie podielu koľajovej dopravy v meste a odstránenie silnej autobusovej linky a napokon by bola aj koľajovou zálohou pre trasu cez Karlovu Ves. V prípade odstávky trate na nábreží alebo v Karlovke by Dúbravka nemusela ostať bez električky.
Re #33204 o.h.: Naozaj nepríjemné. Ale v záujme riešenia veci by bolo skutočne lepšie obrátiť sa na DPB, pretože neexistuje záruka, že to tu niekto kompetentný číta. A ak aj áno, prečítanie príspevku v diskusii ho nezaväzuje problém riešiť ani aspoň na sťažnosť odpovedať.
Ešte jedna technická poznámka - prečo vodič od toho chudáka chcel dva lístky na nočný spoj? Veď na nočák platí hodinový lístok v štandardnej cene a ravnako platia predplatné lístky! A už vôbec nehovoriac o tom, že cestujúci nastupujúci na zastávke NIE JE povinný mávať na vozidlo. Autobus musí zastaviť automaticky.
Ja naozaj nikomu nič zlé neprajem, ale za taký výstup by si "pán vodič" zaslúžil obrazne povedané "poriadny výprask".
Re #33205 m@rtin: Debila za volantom nemôžeš vylúčiť nikde. Ani v "dokonalej" Prahe.
anti:
taktiez sidliska ako dnv a dlhe diely su zrele na okamzite riesenie rovnakeho problemu.
dnv: tramvaj cez dubravku ako nds a tbus cez lamac ako doplnok.
dlhe diely: pavuk by bol vhodny vzhladom na kopcovity teren. nastoluje sa vsak otazka, ako ten pavukbus bude tu pravidelnu rannu zapchu preskakovat...
anti, prestupy:
petrzalku sice poznam, ale nie natolko, aby som sa vedel vyjadrit k prestupnym bodom. urcite tam vsak dva na okamzite riesenie budu: namestie hraniciarov a romanova (resp. markova). zatazove smery su davno zname, v principe su tri a su velmi silne (dvory a kopcany, haje a ovsiste, luky). rozhodne nevhodne pre akesi autobusy.
ciastocne to riesi fobustov projekt, len to treba este trosku rozvetvit a hrebenovat pavukom ako doplnkovym systemom.
anti, prestupy:
presne rovnaky bordel mas na racianskom myte. dochadzkova vzdialenost elektricka/autobus, smery: nivy, dnv, petrzalka/slavicie, t.myto je kolko? urcite viac, ako sa patri a hodi. riesenie jednoduche, ale drahe a zdlhave: aj tmyto, aj rmyto pod zem. a vzajomne prepojit, najlepsie tramvajou. a dalej ju tahat po trnavskej, starej trnavskej na posen/letisko vratane spojky zatisie-tomasikova-ruzinovska.
V stručnosti môžem povedať,že nositeľom mojich myšlienok je bigmac.Mal by som len jednu otázku na autorov výrazu "umelý prestupný bod":Ako by ste si predstavovali prirodzený prestupný bod?To chcete do zastávok s prirodzene veľkou frekvenciou ešte nahnať prestúpujúcu frekvenciu?
anti, prestupy:
trnavske myto:
des to je taktiez.
neviem, co by povedalo zastavovanie abusov 39 a 78 na tram zastavke. dovod prostoduchy: priepustnost. uz teraz tam byva dost plno, nezabudaj prosim, ze kym von z mesta su dve samostatne nastupistia, tak do mesta jedine (a navyse kratsie ako tie oproti). ten kto to kreslil, ten na to akosi pozabudol.
anti, prestupy:
hodzovo nam sice des je, len k tym tbusom: a ako by si tam chcel odbocit vlavo cez 2 frekventovane jazdne pruhy? navyse tam potom rozbijes zelenu vlnu a na preferenciu inym sposobom v tak frekventovanej krizovatke rychlo zabudni.
k prestupnym uzlom>
kazdopadne na hodzovom by som zastavku trolejbusov prehodil na tie autobusove... zastavka smerom na SAV by mohla byt cosik skorej aby tam mohli stat aj dratolezy smerom na hrad v opacnom smere to treba vymysliet s tou novou budovou. zrusil by som pristresok oproti tatracentru.
trnavske je fakt des... zo saliny na dratolez je to des. a vobec neviem predstavit ako to zlepsit, mozno keby busy (78,39) chodili na salinove nastupiste... stale to vsak nevyriesi to ze dratolezy su od ruky.
v petrzke mame podla mna dva uzly, smolenicku a hrobakova a obdvisa su v pohode.
pod novym mostom si viem predstavit iba taky uzlik:) takisto ako na safku uzlicek:)
no a inak celkovo sa mi najviac pozdava system liniek ze ta to vypluje v centre niekde a tam si vyberes ako dalej. a rozhodne by som v tom NDS sa zamyslel! to maju aj v roku 2030 cestovat ludia z podunajskych a vrakune do centra dratolezmi a 20 dimut? a cez MLYNSKE! a vobec saq je to o hubu...
galiyosha, spectre, yale - prestupy:
novy most a patronka: jaj, zabudol som 2veci:
add1: kultura tych vyssie uvedenych tiez nie je genialna.
add2: na to, aby substrat bol ochotny prestupovat, chyba jedna drobnost: jednotny cestovny doklad a integracia.
galiyosha, spectre, yale - prestupy:
novy most a patronka: uplne genialna poloha. len akosi ten interval, ta ponuka nadvazujucich liniek, ich kapacita a "zaintegrovanie" uz akosi genialne nie su. zastavka ba-zel.studnicku zrusit, zriadit tesco, zriadit patronku, zriadit podchod z hl.st na prazsku do priestoru zastavky sokolska a dalsi priamo z nastupista k elektrickam.
yale, prestupy:
spravidla je cestujucim jedno, kolkokrat prestupia. ovela zaujimavejsie je, ci prestupi na tej istej hrane, pripadne ako daleko to na tu "jeho" hranu je. taktiez je dolezity vhodny pripoj, hustota intervalu, kapacita. pokial mam tieto podmienky splnene a z bodu "a" sa dostanem do bodu "b" cez body "x,y,z" za dobry cestovny cas linkami, co maju husty interval, tak radsej budem prestupovat, ako cakat na spoj linky "odvsadialvsade" a jej spoje idu raz za (pol)hodinu.
toto riesenie sa vsak urcite uz menej paci militantnym dochodcom, obarlenym bosorkam a inym korytnackam, co sa zadarmenko vyvazaju z jedneho konca mesta na druhy v plnej spicke, aby sa predviedli, ako ich nozky bolia a ako sediet na miestenkovanych sedackach ihned musia, lebo inak zarucene umru na smrt.
Novy most podla mna nie je umelo vytvoreny prestupovy uzol. Ved je tam konciacimi linkami obsluhovana znacna cast Petrzalky. Rovnako niektore casti Stareho mesta su odtial jednoducho blizsie ako napriklad zo Zochovej ci Safarikovho namestia. Poloha Patronky podla mna ju priam predurcuje k prestupovemu uzlu. Keby sa este rozumne posunula zeleznicna zastavka Zelezna studienka a poriadne sa zaintegrovala zeleznica smer DNV, Stupava a Malacky...
Respektive inak: Preco by prestupovym uzlom muselo byt prave miesto, kde by bol aj bez jeho existencie vysoky obrat cestujucich?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Re #33198 yale: Takáto električková trasa by mala v prvom rade zmysel v zrýchlení dopravy z centra do Dúbravky, v druhom rade zvýšenie podielu koľajovej dopravy v meste a odstránenie silnej autobusovej linky a napokon by bola aj koľajovou zálohou pre trasu cez Karlovu Ves. V prípade odstávky trate na nábreží alebo v Karlovke by Dúbravka nemusela ostať bez električky.
Re #33204 o.h.: Naozaj nepríjemné. Ale v záujme riešenia veci by bolo skutočne lepšie obrátiť sa na DPB, pretože neexistuje záruka, že to tu niekto kompetentný číta. A ak aj áno, prečítanie príspevku v diskusii ho nezaväzuje problém riešiť ani aspoň na sťažnosť odpovedať.
Ešte jedna technická poznámka - prečo vodič od toho chudáka chcel dva lístky na nočný spoj? Veď na nočák platí hodinový lístok v štandardnej cene a ravnako platia predplatné lístky! A už vôbec nehovoriac o tom, že cestujúci nastupujúci na zastávke NIE JE povinný mávať na vozidlo. Autobus musí zastaviť automaticky.
Ja naozaj nikomu nič zlé neprajem, ale za taký výstup by si "pán vodič" zaslúžil obrazne povedané "poriadny výprask".
Re #33205 m@rtin: Debila za volantom nemôžeš vylúčiť nikde. Ani v "dokonalej" Prahe.