Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Spectre: s tou trasou S-Bahn suhlas, ale este by som to doplnil o dobudovanie odbocky na letisko (lepsie ako tahat tam NDS). Prestupy na NDS - Hlavna stanica, Petrzalka zastavka, a samozrejme posilnenie MHD aj do ostatnych stanic. Dalsia mozna odbocka (napr. dalsia linka) - Podunajske Biskupice, a samozrejme uz zmienovane dalsie trasy z Filialky - smer Raca a Vajnory.
Reakcia na: yale #33242:
Ked sa tu spomínaju tie metro vagóniky, tak jedine 810 ?
Vcera som isiel z petrzalky po moste k letisku a ta hypernovacka modra karosa ,sa podrz , si uhanala okolo stovky. Mali sme co robit aby sme to predbehli so skodovkou. ?
Reakcia na: Spectre #33244:
Tak si trafil do cierneho, ma to logiku.
Reakcia na: Spectre #33244:
Jo, to co tu spominam je "mestska" S-Bahnova linka. Medzimestske linky by boli zase trochu o inom ...
Reakcia na: Peter...T #33241:
Nema zmysel tahat metro do Pezinka. Pokial sa spravi dobra regionalna Doprava, tak moze okolite dediny obsluhovat spominany S-Bahn.

Ja osobne vidim S-Bahn o stupienok vyssie nad metrom/rychlotramvajou, nakolko zastavok by mal iba tak jemne - DNV (zaujimave by bolo spravit odbocku do WV), Lamac, Patronka, HlSt, Nove Mesto, UNS (s prestupom na tramvaj do Slovnaftu 😉 ), Petrzalka (s prestupom niekde na rychlodrahu), ZST Petrzalka - To by mohla byt napriklad jedna z liniek 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: yale #33242:
A to by kludne mohlo fungovat aj tu ?
Juro: keby si aspon napisal 840-ka... 🙂 to uz je light rail pre regionalnu dopravu, ale samozrejme je to diesel.

Zaujimava stranka na temu Light Rail:

http://www.xs4all.nl/~rajvdb/lra/index.html
Reakcia na: yale #33238:
Tymto návrhom beriem ohlad ze taky osobak je voz na viac a je to voz ktory tiez nieco stojí a nedokaze ist do centra pezinka. A tu mi islo o to preco potom prestupovat?... Centrum + centrum je ako pokrok aj v techologii cestovania. Cim viac takto pospajame mesta s uspornými vozHami si mozeme v takto v regionoch podat len ruky. Je to sice neprehladne , ze aha , ten prave ide do pezinka.Ale preco by nemohli byt tie Metro vozne trocha odlisne a inak oznacené ved pohodlne sa nimy mozem odviezt omnoho dalej s plnou taskou nakupu kufrikom ci batozinkou. Toto je buducnost cestovania a nie vecne delenie spojov. Tak a teraz ocakavam velké Buuum. ? ?
Reakcia na: Vladimír #33237:

Ano, ta trat bola naprojektovana, az na to ze sa nikdy nepostavala a bola nahradena trolejbusom, ktory tiez zrusili, aby ho tam mohli obnovit, nasledne zasa zrusit a strcit obchadzkou cez Kramare. A stale a stale ho nechcu obnovit.
LIGHT RAIL je aj 810-na? ?
Ja tiez nevidim prakticky vyznam toho, aby z metra (rychlodrahy, NDS, S-bahn, whatever) vychadzal vlak do Pezinka. Vlaky metra v staniciach stoja tak do 10 sekund, cize staci aby si cestujuci do Pezinka nevsimol oznacenie vlaku a moze cakat dalsich napr. 20 minut na dalsi...
naozaj lepsie riesenie je rozdelit systemy na mestsku cast s hustymi intervalmi a zabezpecit pohodlny prestup na regionalnu dopravu - cize vlak do Pezinka bude pri nastupisti stat aj 10 minut, medzitym mu nosny system navozi dost cestujucich a urobi niekolko taktov.

Podla mna cele tie kecy o tom, ako nosny system bude chodit az do regionov su iba politicke "filistinstvo", resp. v skutocnosti nie su myslene tak, ze tie iste vozy budu riesit naraz MHD aj regiony.
Reakcia na: Esicko #33231:
Neboj sa. Ja som tiež zažil pražského vodiča MHD vykrikujúceho na cestujúcich. Moja životná skúsenosť je "Blbcov nájdeš všade". A žiaľ, platí to.

Re #33232 yale: Električková trať SAV - Pražská - Patrónka bola naprojektovaná už v dobe zavedenia električiek pred 110 rokmi. Myslím, že sa všetci zhodneme na tom, že je večná škoda, že sa to nedotiahlo do konca.
Reakcia na: Peter...T #33233:
Nechapem kombinaciu metro+zeleznica. Ved ked uz obsluhovat Pezinok a pod., tak jedine S-Bahn. V DNV je situacia zase odlisna a tam by to chcelo taku "normalnu" (samozrejme s preferenciou a vsetkym co k tomu patri) tramvajovu trat s adekvatnym poctom zastavok, ktora vyusti v rychlodrahu az mimo DNV, pretoze inak by zase bolo treba riesit napojenie a prestupy a DNV je sidlisko, kde sa to da zvladnut jednou linkou.
Reakcia na: yale #33232:
Taka trat by teoreticky mohla ist pod terajsou cestou (Myslim teraz tramvaje, nie S-Bahn)
Reakcia na: yale #33232:
V pripade meskania z devinskej sa masinka zaradi na volnu zelenu do uzavreteho Ba metra. A ak bude meskat, posunie sa interval vsetkych vozidiel +1 minuta pokial suprava nepride. Po prijazde sa z devinskej sa zasa -1 minuta odjazd da do pôvodneho stavu. Tato suprava DNV by mala mat vlastnu kolak na konecnej, co by nebolo ziadnym problemom. ?
Reakcia na: yale #33232:
Je pravda ze Metro vozne ked uz by smerovali prikl. do pezinka alebo do devinskej, ci stupavy, by mali byt trocha inac vybavene s viac sedadlami tak uz aj tie by mali byt prispôsobene na tie dlhsie trate a trochu odlisne ako tie iba mestké. Tak to by som uz aj na oko odhadol ze prave tento voz ide dalej od BA. A vpohode by sa mohol pripojit aj na osobak ? v pripade poruchy na zel. trati.
Vladimir: prechod od Hlavnej stanice smerom k Patronke by bol dost problematicky, hore Prazskou nie je miesto na rozsirovanie, ani v priestore zeleznicnej trate (vystavba noveho tunela) podla mna nie je vela miesta, a neviem ci by sa ZSR pomkli 🙂.

O cestovani vlakov metra do Pezinka som ja ani neuvazoval, predsa len tam sa hodia lepsie ine supravy (metro je typicky prisposobene pre kapacitnu prepravu - menej sedadiel, vela sirokych dveri pre rychly nastup v jednej urovni - toto primestsky vlak az tak nepotrebuje) - cize efektivnejsie sa mi zda riesenie prestupu cross-platform. Ak by sa vsak vlaky cisto teoreticky naozaj vracali z volnej trate napriklad cez Filialku, zaradili by sa do taktu namiesto supravy, ktora by zostala na Filialke odstavena. Cize prichadzajuci vlak by cakal maximalne jeden takt. V tom nijaky problem nevidim, riadenie metra umoznuje aj vacsie triky.
Reakcia na: Vladimír #33230:
Ked som sa viezol v Prahe nejakou 200-vkovou linkou zo "Sidliste Rohoznik" a pred zastavkou som pri prednych dverach stupil za bielu ciaru, vodic na mna zacal "cesky rvat", ze co to delam atd, skratka asi, ako keby som ho skrtil pod krkom. Pritom som mohol byt cudzinec a ako som pozeral tak pozeral, v ziadnom svetovom jazyku som tam text o nezavadzani v priestore za bielou ciarou nevidel.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.