Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Juro: potom uz rovno nacpat do podzemneho tunela dunihlavy 🙂
Spectre: s tou trasou S-Bahn suhlas, ale este by som to doplnil o dobudovanie odbocky na letisko (lepsie ako tahat tam NDS). Prestupy na NDS - Hlavna stanica, Petrzalka zastavka, a samozrejme posilnenie MHD aj do ostatnych stanic. Dalsia mozna odbocka (napr. dalsia linka) - Podunajske Biskupice, a samozrejme uz zmienovane dalsie trasy z Filialky - smer Raca a Vajnory.
Reakcia na: yale #33242:
Ked sa tu spomínaju tie metro vagóniky, tak jedine 810 ?
Vcera som isiel z petrzalky po moste k letisku a ta hypernovacka modra karosa ,sa podrz , si uhanala okolo stovky. Mali sme co robit aby sme to predbehli so skodovkou. ?
Reakcia na: Spectre #33244:
Tak si trafil do cierneho, ma to logiku.
Reakcia na: Spectre #33244:
Jo, to co tu spominam je "mestska" S-Bahnova linka. Medzimestske linky by boli zase trochu o inom ...
Reakcia na: Peter...T #33241:
Nema zmysel tahat metro do Pezinka. Pokial sa spravi dobra regionalna Doprava, tak moze okolite dediny obsluhovat spominany S-Bahn.

Ja osobne vidim S-Bahn o stupienok vyssie nad metrom/rychlotramvajou, nakolko zastavok by mal iba tak jemne - DNV (zaujimave by bolo spravit odbocku do WV), Lamac, Patronka, HlSt, Nove Mesto, UNS (s prestupom na tramvaj do Slovnaftu 😉 ), Petrzalka (s prestupom niekde na rychlodrahu), ZST Petrzalka - To by mohla byt napriklad jedna z liniek 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: yale #33242:
A to by kludne mohlo fungovat aj tu ?
Juro: keby si aspon napisal 840-ka... 🙂 to uz je light rail pre regionalnu dopravu, ale samozrejme je to diesel.

Zaujimava stranka na temu Light Rail:

http://www.xs4all.nl/~rajvdb/lra/index.html
Reakcia na: yale #33238:
Tymto návrhom beriem ohlad ze taky osobak je voz na viac a je to voz ktory tiez nieco stojí a nedokaze ist do centra pezinka. A tu mi islo o to preco potom prestupovat?... Centrum + centrum je ako pokrok aj v techologii cestovania. Cim viac takto pospajame mesta s uspornými vozHami si mozeme v takto v regionoch podat len ruky. Je to sice neprehladne , ze aha , ten prave ide do pezinka.Ale preco by nemohli byt tie Metro vozne trocha odlisne a inak oznacené ved pohodlne sa nimy mozem odviezt omnoho dalej s plnou taskou nakupu kufrikom ci batozinkou. Toto je buducnost cestovania a nie vecne delenie spojov. Tak a teraz ocakavam velké Buuum. ? ?
Reakcia na: Vladimír #33237:

Ano, ta trat bola naprojektovana, az na to ze sa nikdy nepostavala a bola nahradena trolejbusom, ktory tiez zrusili, aby ho tam mohli obnovit, nasledne zasa zrusit a strcit obchadzkou cez Kramare. A stale a stale ho nechcu obnovit.
LIGHT RAIL je aj 810-na? ?
Ja tiez nevidim prakticky vyznam toho, aby z metra (rychlodrahy, NDS, S-bahn, whatever) vychadzal vlak do Pezinka. Vlaky metra v staniciach stoja tak do 10 sekund, cize staci aby si cestujuci do Pezinka nevsimol oznacenie vlaku a moze cakat dalsich napr. 20 minut na dalsi...
naozaj lepsie riesenie je rozdelit systemy na mestsku cast s hustymi intervalmi a zabezpecit pohodlny prestup na regionalnu dopravu - cize vlak do Pezinka bude pri nastupisti stat aj 10 minut, medzitym mu nosny system navozi dost cestujucich a urobi niekolko taktov.

Podla mna cele tie kecy o tom, ako nosny system bude chodit az do regionov su iba politicke "filistinstvo", resp. v skutocnosti nie su myslene tak, ze tie iste vozy budu riesit naraz MHD aj regiony.
Reakcia na: Esicko #33231:
Neboj sa. Ja som tiež zažil pražského vodiča MHD vykrikujúceho na cestujúcich. Moja životná skúsenosť je "Blbcov nájdeš všade". A žiaľ, platí to.

Re #33232 yale: Električková trať SAV - Pražská - Patrónka bola naprojektovaná už v dobe zavedenia električiek pred 110 rokmi. Myslím, že sa všetci zhodneme na tom, že je večná škoda, že sa to nedotiahlo do konca.
Reakcia na: Peter...T #33233:
Nechapem kombinaciu metro+zeleznica. Ved ked uz obsluhovat Pezinok a pod., tak jedine S-Bahn. V DNV je situacia zase odlisna a tam by to chcelo taku "normalnu" (samozrejme s preferenciou a vsetkym co k tomu patri) tramvajovu trat s adekvatnym poctom zastavok, ktora vyusti v rychlodrahu az mimo DNV, pretoze inak by zase bolo treba riesit napojenie a prestupy a DNV je sidlisko, kde sa to da zvladnut jednou linkou.
Reakcia na: yale #33232:
Taka trat by teoreticky mohla ist pod terajsou cestou (Myslim teraz tramvaje, nie S-Bahn)
Reakcia na: yale #33232:
V pripade meskania z devinskej sa masinka zaradi na volnu zelenu do uzavreteho Ba metra. A ak bude meskat, posunie sa interval vsetkych vozidiel +1 minuta pokial suprava nepride. Po prijazde sa z devinskej sa zasa -1 minuta odjazd da do pôvodneho stavu. Tato suprava DNV by mala mat vlastnu kolak na konecnej, co by nebolo ziadnym problemom. ?
Reakcia na: yale #33232:
Je pravda ze Metro vozne ked uz by smerovali prikl. do pezinka alebo do devinskej, ci stupavy, by mali byt trocha inac vybavene s viac sedadlami tak uz aj tie by mali byt prispôsobene na tie dlhsie trate a trochu odlisne ako tie iba mestké. Tak to by som uz aj na oko odhadol ze prave tento voz ide dalej od BA. A vpohode by sa mohol pripojit aj na osobak ? v pripade poruchy na zel. trati.
Vladimir: prechod od Hlavnej stanice smerom k Patronke by bol dost problematicky, hore Prazskou nie je miesto na rozsirovanie, ani v priestore zeleznicnej trate (vystavba noveho tunela) podla mna nie je vela miesta, a neviem ci by sa ZSR pomkli 🙂.

O cestovani vlakov metra do Pezinka som ja ani neuvazoval, predsa len tam sa hodia lepsie ine supravy (metro je typicky prisposobene pre kapacitnu prepravu - menej sedadiel, vela sirokych dveri pre rychly nastup v jednej urovni - toto primestsky vlak az tak nepotrebuje) - cize efektivnejsie sa mi zda riesenie prestupu cross-platform. Ak by sa vsak vlaky cisto teoreticky naozaj vracali z volnej trate napriklad cez Filialku, zaradili by sa do taktu namiesto supravy, ktora by zostala na Filialke odstavena. Cize prichadzajuci vlak by cakal maximalne jeden takt. V tom nijaky problem nevidim, riadenie metra umoznuje aj vacsie triky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.