Upozornujem ta ze to bolo posledne co si mi teraz poslal z tvoje stranky vyrus cerva do pocitaca lebo ak budes provokovat a urazat poslem to inde! a potom si mozes!..
Vieš čo, Tvoje myšlienky majú síce niečo do seba, ale ja som si istý, že vozidlá nosného systému nebudú vozidlami metra. Takže aké "dratie na otvorenej trati"?
Este k teme prestupov: myslim ze Vladimir ma pravdu, ak su rozumne urobene prestupove uzly a nadvaznost dopravy, prestupy nemusia byt problemom. Vystavba nosneho systemu priam predpoklada vznik prestupovych uzlov.
Je prave zvlastne, ze bratislavska doprava je akousi zmesou prepletenych liniek bod-bod bez nejakej pochopitelnej organizacie. Ma niekto nejaku rozumnu interpretaciu tohto systemu?
Vladimir: s pustanim vozov do systemu by nemal byt vobec problem, aj v sucasnosti chodia vozy metra do vozovne, z vozovne atd. - nebehaju v nekonecnych sluckach po trase.
Priklad je zas ten moj oblubeny Amsterdam - kde existuje defacto iba jedna podzemna trasa metra, linky su cislovane a rozne sa oddeluju a spajaju, v mnohych usekoch idu tri trasy (treba si davat pri nastupe pozor na cislo linky)... zatial sa im vraj nezrazili
Napriek tomu, nepredpokladam, ze by bolo rozumne pustat vozidla nosneho systemu prilis daleko do regionu - predsa len pojde o vozidla prisposobene podmienkam prevadzky v podzemi s vyssimi narokmi na kvalitu, teda asi nema zmysel drat ich na otvorenej trati niekde v krajine, skor niekde urobit prestup v ramci spolocnej stanice na regionalnu dopravu. Po rekonstrukcii by Hlavna stanica, Filialka, pripadne Petrzalka-zastavka mohli byt takymito prestupovymi bodmi. Prestup by mohol byt v najlepsom pripade dokovanim k spolocnemu nastupistu, ak sa priestorovo neda, potom aspon v blizkosti (vyskovo oddelene nastupistia, prechod eskalatormi).
nebulus: samozrejme, ze uvazujem o zahustovani Bratislavy, scitania obyvatelov sice neposkytuju obraz o obyvateloch, ktori nebyvaju v BA trvalo "na papieri" a tych, co dochadzaju. Ako ekonomicky zaujimavy region ma BA najvacsi potencial na Slovensku, ak by sa este viac otvorila svojmu okoliu (coho sucastou je prave kvalitny a zrozumitelny dopravny system), je treba pocitat s tym 3/4 milionom ludi a viac.
Nosny system lubovolneho typu nie je iba vec postavenia linky na sidlisko, predovsetkym sa musi riesit situacia dopravy do centra mesta (a v ramci centra) a tam, kde sa pohyb ludi koncentruje.
Ak takyto system bude existovat, je mozne ocakavat prechod z casti individualnej dopravy na takyto system (ktory ich dopravi s dostatocnym komfortom a spolahlivostou), - aj preto, ze s autom sa do centralnej oblasti nedostanu, ak sa dostanu, nezaparkuju a ak zaparkuju, nieco to bude stat atd. - v Prahe, Londyne atd. by som ani neuvazoval pouzit pri ceste do centra nieco ine ako MHD.
No každopádne pán revízor zazmetkoval a zbadal sa až po hodine dvanástej. Pokiaľ niečo chcel, mal to urobiť ešte vo vozidle a nie potom naháňať cestujúcich hore-dole po peróne (a ktovie kade ešte) ... ?
Uvedeny priklad z prepravneho poriadku si vsetci normalni ludia vylozia tak, ze revizor moze kontrolovat napriklad pri vystupovani z vozu a to v jeho bezprostrednej blizkosti, tzn. napriklad na schodoch. Takto na ulici moze zastavit hocikoho... ja sa tam mozem prechadzat po obratisku a nemusim vystupovat z tramvaje. Takemu revizorovi by som sa neobtazoval ukazat cokolvek ... a keby ma fyzicky obmedzoval, sam by som inicioval prichod policie na dane miesto. Predsalen, co je vela, to je vela...
Toto si prave uvedomujem a interval by nemusel byt 1 minutovy. Ak by sa chcelo , dalo by sa ratat aj s pruznejsou a podla tohom sa pripoji z konecnej v BA. A to by bolo sledovane na disp. tabulke kontr. poc. systemom. Toto je je ciste nazor na dopravu v buducnosti.
Revízor má právo kontrolovať aj po vystúpení z dopravného prostriedku. Konkrétne sa o tom píše ako o "okamihu vystúpenia z vozidla".
Pod týmto si predstavujem niečo ako vpadnutie vystupujúcich cestujúcich okamžite do náručia kontrolujúcim revízorom. Z Tvojho popisu skôr nadbúdam pocit, akoby dotyčnú oslovil revízor až po určitej chvíli, niekde ďalej od výstupišťa. Toto už asi nie je fér, lebo dotyčná mohla teoreticky cestou lístok odhodiť a pod.
Každopádne, ak na zastávke nebol platný CP pre obchádzkovú trasu, mohlo by to byť základom pre odvolanie sa. Faktom však ale tiež je, že 10 min. lístok nestačí na cestu od Tesca na Hlavnú stanicu ani v bezvýlukovom stave.
No tak napríklad v Brne ani v Ostrave mne osobne električka nepripadala ani pomalá ani nemotorná.
Chcel by som sa Ťa ešte opýtať ako si predstavuješ to vybiehanie metra na železničné trate. To si ozaj myslíš, že ak bude mať nosný systém - napr. to metro interval medzi spojmi napr. 1 minútu, že do toho bude také ľahké vpúšťať nejaké vozne z Pezinka? Alebo obeh vozidiel bude pružný, jedno kolečko hore-dolu, v prípade, že od Pezinka práve niečo príde? Ak sa Ti pohrkoce vlak po šírej trati z Pezinka do Bratislavy, neviem si ani v najväčšom sci-fi predstaviť, aby na v Bratislave presne zaradil napr. do toho už spomínaného minútového intervalu.
Ďalej v príspevku sústavne narážaš na prestupy a označuješ ich pomaly za príčinu všetkého zla. Poznám dopravné systémy, ktoré sú postavené na množstve prestupov a funguje to tam omnoho lepšie ako v BA. Prestup totiž nie je problémom ak je po dopravno-organizačnej stránke zvládnutý.
Re #33162 Juraj: Áno, má. Píše sa o tom v prepravnom poriadku.
nastupila som 17:47 pri Tescu na elektricku c.1,
kedze na vyveskoch nie je grafikon /po zmene trasy/ moj odhad bol, ze by
el. mala byt na Hlavnej stanici za 10 min., t.j. oznacila som si
10-minutovy listok,
vystupila som na Hlavnej stanici z elektricky c.1 o 17:59, t.j. 12 minut
trvala cesta, idem po perone a oslovil ma na mna sa lepiaci muz, "slecna boli by ste taka
laskava a dali mi vas cestovny listok?"
myslela som, ze ide o nejakeho uchyla, aby som sa ho zbavila, tak som mu ho
podala, ale nezastavovala som sa, a isla som smerom k pohyblivym schodom,
skocil predo mna, a upozornil ma, ze mam okamzite stat, pretoz ON je
REVIZOR /zeby poulicny?
alebo revizor, zato ze dycham vzduch?/
pozn. v elektricke ma nikto nekontroloval, ani nevyhlasil, ze ide o
kontrolu cestovnych dokladov,
vyzval ma, aby som mu odovzdala osobne doklady, ktore som odmietla,
medzicasom mi ukazal akysi preukaz, ktory ho opravnuje k revizorskej
cinnosti,....
Dalej to nebudem pisat, ale podla mna toto nebolo korektne jednanie a pochybujem, ze ma revizor pravo kontrolovat cestujuceho po opusteni prostriedku...
Neviete niekto, ci ma revizor pravo kontrolovat cestovny listok na chodniku vonku, po vystupeni z dopravneho prostriedku?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale
Priklad je zas ten moj oblubeny Amsterdam - kde existuje defacto iba jedna podzemna trasa metra, linky su cislovane a rozne sa oddeluju a spajaju, v mnohych usekoch idu tri trasy (treba si davat pri nastupe pozor na cislo linky)... zatial sa im vraj nezrazili
toto je dobra stranka:
http://www.urbanrail.net/eu/ams/amsterdm.htm
Napriek tomu, nepredpokladam, ze by bolo rozumne pustat vozidla nosneho systemu prilis daleko do regionu - predsa len pojde o vozidla prisposobene podmienkam prevadzky v podzemi s vyssimi narokmi na kvalitu, teda asi nema zmysel drat ich na otvorenej trati niekde v krajine, skor niekde urobit prestup v ramci spolocnej stanice na regionalnu dopravu. Po rekonstrukcii by Hlavna stanica, Filialka, pripadne Petrzalka-zastavka mohli byt takymito prestupovymi bodmi. Prestup by mohol byt v najlepsom pripade dokovanim k spolocnemu nastupistu, ak sa priestorovo neda, potom aspon v blizkosti (vyskovo oddelene nastupistia, prechod eskalatormi).