Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #32511:
Mozem sa k tomu mostu spytat? To je uplne pravda, ze sa tam nesmie chodit moc pomaly, ani naopak moc rychlo, pretoze sa vykydnes? Ako moc rychlo ok, ale moc pomaly? .. Takahovadina nie je hodna ani nasich sudruhov trabustov. Ako je mozne ze tam tu trat este najako normalne nespravili? Mas aj nejake fotky, ako ta zvrhlost vypada?
Krásne natretý a vylestený trolejbusik V BA
císlo 2300 skoro ako novucký , ale?... Nieco mu predsa chýba. co? Myslím, ze by mali v depe zaobstarat do nho drziaky na 40 protihlukových sluchatiek. Normalne sme sa tam prekrikovali a tých 100 decibelov akoby nestacilo! Do toho hukotu este nad dveramy tých niekolko kriklajucich trubitiek, ako keby sa prehnala trubiaca expresna lokomotíva cez nás. Len ta hlásatelka akosi v tých repracikov posuskávala ledva tie ulice. Tak ze nie je vsetko tak pekné, ako to zvonka sa natiera. Aký pán taký krám, tak hurá a svoje usi a nervy si chrán. Nelíby se Ti táto krytika, skus jet na dopravu do Brna a hned vís co je nasi MHD vyzitka.
Na viacerych vozidlach DP je na oknach reklama TB Nevyhadzujte peniaze...celkom trefne pre sluzby a stav DPB ?
sarko ale potesim ta. aj v ba jazdi plna rit modrych lamiel. a nielen modrych, ale aj krasne nachrchlanych. poniektore vinou naslapavacou a sekciovych fotografov, ktori nevedia, ze pod tymi drievkami sa jazda vypina, poniektore vinou (ne)udrzby. teraz sa prevalilo jurakom meranie priemeru kol a dost moc ich nevyhovuje. a prave tie vozy maju caste problemy s do***abranymi zrychlovacmi. podobnost ciste nahodna??? asi nie.
re bmko, zberac:
nechaj ho, nech zbiera aj napätie... alebo aj jednotlive elektrony 🙂
dal som si tu robotu, klikal som ako zeravy, aj tak mu tam aspon 2 chybaju. ale to kapacity ako prof. jansa nekopirovali, lebo jeden bol uz nemoderny a ten dalsi sa vtedy este v cssr nepouzival, tak ho pan profesor akosi taktne nespomina vo svojich skriptach. a co nie je v jansovych skriptach, to nie je odkial odcitovat a preto to vobec nie je, aj keby to hned malo 300ton 144 naprav v dvanastich 12napravovych podvozkoch.
sarko, shunt,pokrac:
stara poctiva Tr37(T3) na rozdiel od Tr37-10m(T3sucs) mala shuntovacie cievky z medi a oceloveho jadra, aby mala ta cievka kam pracovat. zasraty zlepsovatel vsak v ramci materialovych uspor vymyslel cievky z hlinika na hlinikovom jadre a odvtedy je vecny problem s uhorenymi lamelami na vysokych (okolo 90) stupnoch. takze ti doporucim: vlez pod voz a pozri si zrychlovac, vymen vsetky namodrale lamely, vyprav to vodicovi, co vypina reverz a ked sa vrati z linky, tak tie modre spocitaj. modra=zhoreta. potom vezmi jemny pilnik a odstran vsetky navarky z kruhovej zbernice a palcov. vymen spalene gumoidne kladky.presun sa do 1.skrine tam si to zopakuj na stykacoch r,m,b,f. ked budes hotovy, tak to iste v 2.rame na fkach a peckach, ak ten debil aj cuval a tiez pri tom vypol reverz, tak mozes davat dole chrchlance aj zo zetiek. spokojny? a to sme este nesmirglovali zhasacie komory. zacni pocitat, jeden palec 250,-sk minimalne, lamela okolo 400,-sk a to su ceny aspon tri roky stare...
Reakcia na: bigmac #32514:
doplnim, ze v KE vsetky
Reakcia na: bigmac #32513:
Uz nemas co znicit 🙂
Reakcia na: Vladimír #32512:
Alebo neaky taky jeden robil, nie priam Go ale neaku opravu
Reakcia na: Sarko #32511:
precitaj si aj jenkiho posledny prispevok, skor nez napises taku blbost
Reakcia na: Sarko #32511:
ADD reverz , mi tu rozobearme technicku zavadu vozidla a dementnost polovodicov. Cest par vinimkam
Reakcia na: Sarko #32511:
Na temu prudovy zberac sa nevyjadrujem, lebo ani v knihe od CKD nenajdes taky vyraz
sarko z vlastnej skusenosti ti mozem uviest, ze voz s ojazdenymi kolami (teda maly priemer) hlboko pod normou, ma pri cca 55km/h skutocnych na rychlomeri takmer 70km/h fiktivnych a po vypnuti jazdy viac ako 250A pripravy. a nestiha shuntovat, co sa v praxi prejavi tym, ze sa natavuju vsetky lamely od 90.stupna vyssie aj pri vybornom chladeni. reverz som nikdy za jazdy nevypol a ani ho vypinat nehodlam. preto sa ma prosim nesnaz presvedcit, ze vypnutie/zapnutie aj 100x za sluzbupri 60km/h neskodi silovej elektrike. (uvedene hodnoty boli odsledovane na klasickom elektrodynamickom obmedzovacom rele, ktore v ba uz nastastie maju len 3 sola)
sarko: ad1: tych zberacov je 10, slovom: desat (2xptg, 8xnapravovy). ad2: uz sa rozhodni, ci si urazeny este z roku raz-dva, alebo ci ta urazil nejaky vcerajsi aktualny, alebo ci plati tvoje posledne tvrdenie o tom, ze si nad vecou.
ad3: nespominam si, ze by si so mnou vybehol, ale ked myslis...
ad4: uz je len 200A priprava, uz nie 360A? to je nejaka kosicka norma? to je dobre, lebo priprava nad 90A uz nie je zdrava, ale asi mate v sklade vela lamiel a malo shuntovacich cievok...
ad skusobna jazda: co ste vyskumali? uspesne ste znicili dalsi voz?
Reakcia na: Bmko #32486:
WAS? Starko robili GO prešovského TAMbusu? Ktorého? Doteraz som bol presvedčený, že ani jeden prešovský TAM nie je zgenerálkovaný. A myslím, že sa nemýlim.
Bigmac: Tak poďme pekne po poriadku:

V #32497 sa ma pýtaš, čím si ma urazil a čímže vynadal. Tak si zalistuj v KE diskusii, kde v jednom z Tvojich prvých príspevkov sa nachádza reakcia na mňa: "to si skutocne tak sprosty, alebo to len hras?... ...kto ti tlaci do hlavy taketo ****viny?..." Myslím, že tento krátky výsek pre obraz úplne postačí. A aby som bol úplný, celá zvada spočívala len v tom, že sa Ti nepáčilo mnou použité pomenovanie "prúdový zberač", čo sa používa v ktorejkoľvek odbornej publikácii. Celé to bolo len o tom, že si na mňa išiel s protiotázkou za účelom nachytania, koľko má KT8 zberačov, no ja som ti so žmurkajúcim smajlíkom na konci odpovedal namiesto "Tvojich" 8 nápravových uhlíkov, "mojimi" 64 uhlíkmi komutátorov a odvtedy už čítam len reakcie ako od uzlíka nervov... Ja to všetko beriem úplne v pohode a necítim ani štipku nejakej urážky alebo potrebu za každú cenu odpovedať ironicky či osočujúco. To je všetko, čo Ti na to poviem a viac to rozoberať už nebudem.

V #32501 ospravedlňuješ svoje ironické poznámky a osočovanie nepresvedčením rozumnými argumentami, čo je zaujímavý poznatok...
Pokiaľ neustále dookola tvrdím, že po zapnutí reverzu z nuly vpred sa s vozidlom nič nedeje a za týmto účelom si to vysledujem aj v teréne, tak asi nemám dôvod si vymýšľať. Ale chápem, raz som si z Teba urobil "dobrý deň" a odvtedy mi neveríš - OK, taký argument beriem. Na druhej strane som nikde netvrdil, že je to dobré a že sa to môže alebo má používať, rovnako ako s určitosťou netvrdím, že sa 100%-ne jedná o zmenenú schému zapojenia. Ak by som už silou-mocou chcel, aby všetko zapadalo podľa "mojich poloprávd", asi by som tu potom nestranne neuviedol vyjadrenie vedúcej výpravy o zákaze prepínania reverzu. Ja mám tiež len záujem zistiť, v čom to je, že väčšina košických T3 (a všetky košické T3 do jednej, ktoré som si v posledných dňoch vysledoval) má po vypnutí a zapnutí reverzu úplne plynulý pokles prípravy do nuly a z nuly do 200A. A ak na všetkých týchto sledovaných vozidlách pri rýchlosti 60 km/h fungovala príprava normálne do 200A, tak predpokladám, že aj výzbroj bude v poriadku.

V #32505 Ti do zhrnutia dopĺňam Jenkiho príspevok #32469, kde uviedol 3 možné a jednoduché varianty úprav. V príspevku #32487 dokonca uvádza informáciu o rôznych úpravách a úvahách úprav ZR a PM v DPMK. Ak si opomenul tieto nezanedbateľné informácie, ide z Tvojej strany o zaujatosť.

V #32506 si Ťa dovolím opraviť, že som nikde neuviedol, aby sa vypínaním reverzu niekto hrdil, tobôž, že by to malo byť dobré a prospešné. Opäť je to zavádzanie a zaujatosť. Pre úplnosť uvediem, že celá táto "reverzná" diskusia sa začala príspevkom #32267, kde S499.1023 uviedol, že rýchlosťou 80 km/h sa dá ísť jedine so zmenou prevodu, na čo som v #32316 reagoval, že to s vypínaním reverzu ide. Uvádzam to len preto, ak by sa vyskytol pokus zavesiť mi na krk, že sa tým chcem chváliť alebo byť nejako z tohto titulu zaujímavý.

K #32509 len toľko, že most naprojektoval nejaký taktiežprojektant, ktorý mal asi nazvyš veľa oblúkov a okrem perešského mosta máme aj ludvikovský most, kde je polomer oblúka ešte ako-tak znesiteľný (R od 318 do 329m). V prípade oblúkov perešského mosta je polomer jednotlivých oblúkov 46, 48, 50 a 52m, naviac so stúpaním, na použitej vignolovej koľajnici S49 a napokon s prídržnicami v tvare "L". Vykošľajovanie ovplyvňujú rôzne ďalšie faktory ako opotrebenie koľajnice, sklon trate v oblúku a rozchod. V piatok som tadiaľ prechádzal v T3, ktorá mala v oblúkoch s R=50 a 52m rýchlosťou 25 km/h, takže horná hranica je podstatne vyššia, ale bežne sa tadiaľ jazdí medzi 15-20 km/h.

Re #32510, hokna je práca, nie krčma. 😉
pvvs: daj si aj za mna, na zdravie!
sarko, takze domaca uloha na dnesny vecer:
ako je to s tym peresskym mostom a oblukmi pred nim a za nim? preco je tam rozpätie povolenej rychlosti od7do13km/h! (ak sa mylim, oprav mi hodnoty, prosim)
Reakcia na: bigmac #32507:
Mylis se. K2MM jezdej dodnes. U nekterych vozu bylo zapojeni odstraneno, aby nasledne bylo bud obnoveno na stejnem voze , nebo na jine K2. Dodnes jsou v provozu. Tohle si vcelku casto delali v pisoarkach .

Vzheldem k tomu ze ted valim do hokbny . tak dalsi prispevky ode men dostanete az zejtra odpoledne 🙂 🙂 🙂 🙂
pvvs: pokial ma moje zdroje blizke medlankam neklamu, tak pokus o "potlaceni nezadoucich jevu pripravy" u brnenskych k2 tiez neskoncil moc slavne a dost rychlo sa preslo spät k povodnemu zapojeniu ckd. a aj napriek tomu sa nasli magori, co sa tym chvalili a dokonca v knihe 120 let mhd v brne, 1869-1989.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.