sarko z vlastnej skusenosti ti mozem uviest, ze voz s ojazdenymi kolami (teda maly priemer) hlboko pod normou, ma pri cca 55km/h skutocnych na rychlomeri takmer 70km/h fiktivnych a po vypnuti jazdy viac ako 250A pripravy. a nestiha shuntovat, co sa v praxi prejavi tym, ze sa natavuju vsetky lamely od 90.stupna vyssie aj pri vybornom chladeni. reverz som nikdy za jazdy nevypol a ani ho vypinat nehodlam. preto sa ma prosim nesnaz presvedcit, ze vypnutie/zapnutie aj 100x za sluzbupri 60km/h neskodi silovej elektrike. (uvedene hodnoty boli odsledovane na klasickom elektrodynamickom obmedzovacom rele, ktore v ba uz nastastie maju len 3 sola)
sarko: ad1: tych zberacov je 10, slovom: desat (2xptg, 8xnapravovy). ad2: uz sa rozhodni, ci si urazeny este z roku raz-dva, alebo ci ta urazil nejaky vcerajsi aktualny, alebo ci plati tvoje posledne tvrdenie o tom, ze si nad vecou.
ad3: nespominam si, ze by si so mnou vybehol, ale ked myslis...
ad4: uz je len 200A priprava, uz nie 360A? to je nejaka kosicka norma? to je dobre, lebo priprava nad 90A uz nie je zdrava, ale asi mate v sklade vela lamiel a malo shuntovacich cievok...
ad skusobna jazda: co ste vyskumali? uspesne ste znicili dalsi voz?
WAS? Starko robili GO prešovského TAMbusu? Ktorého? Doteraz som bol presvedčený, že ani jeden prešovský TAM nie je zgenerálkovaný. A myslím, že sa nemýlim.
V #32497 sa ma pýtaš, čím si ma urazil a čímže vynadal. Tak si zalistuj v KE diskusii, kde v jednom z Tvojich prvých príspevkov sa nachádza reakcia na mňa: "to si skutocne tak sprosty, alebo to len hras?... ...kto ti tlaci do hlavy taketo ****viny?..." Myslím, že tento krátky výsek pre obraz úplne postačí. A aby som bol úplný, celá zvada spočívala len v tom, že sa Ti nepáčilo mnou použité pomenovanie "prúdový zberač", čo sa používa v ktorejkoľvek odbornej publikácii. Celé to bolo len o tom, že si na mňa išiel s protiotázkou za účelom nachytania, koľko má KT8 zberačov, no ja som ti so žmurkajúcim smajlíkom na konci odpovedal namiesto "Tvojich" 8 nápravových uhlíkov, "mojimi" 64 uhlíkmi komutátorov a odvtedy už čítam len reakcie ako od uzlíka nervov... Ja to všetko beriem úplne v pohode a necítim ani štipku nejakej urážky alebo potrebu za každú cenu odpovedať ironicky či osočujúco. To je všetko, čo Ti na to poviem a viac to rozoberať už nebudem.
V #32501 ospravedlňuješ svoje ironické poznámky a osočovanie nepresvedčením rozumnými argumentami, čo je zaujímavý poznatok...
Pokiaľ neustále dookola tvrdím, že po zapnutí reverzu z nuly vpred sa s vozidlom nič nedeje a za týmto účelom si to vysledujem aj v teréne, tak asi nemám dôvod si vymýšľať. Ale chápem, raz som si z Teba urobil "dobrý deň" a odvtedy mi neveríš - OK, taký argument beriem. Na druhej strane som nikde netvrdil, že je to dobré a že sa to môže alebo má používať, rovnako ako s určitosťou netvrdím, že sa 100%-ne jedná o zmenenú schému zapojenia. Ak by som už silou-mocou chcel, aby všetko zapadalo podľa "mojich poloprávd", asi by som tu potom nestranne neuviedol vyjadrenie vedúcej výpravy o zákaze prepínania reverzu. Ja mám tiež len záujem zistiť, v čom to je, že väčšina košických T3 (a všetky košické T3 do jednej, ktoré som si v posledných dňoch vysledoval) má po vypnutí a zapnutí reverzu úplne plynulý pokles prípravy do nuly a z nuly do 200A. A ak na všetkých týchto sledovaných vozidlách pri rýchlosti 60 km/h fungovala príprava normálne do 200A, tak predpokladám, že aj výzbroj bude v poriadku.
V #32505 Ti do zhrnutia dopĺňam Jenkiho príspevok #32469, kde uviedol 3 možné a jednoduché varianty úprav. V príspevku #32487 dokonca uvádza informáciu o rôznych úpravách a úvahách úprav ZR a PM v DPMK. Ak si opomenul tieto nezanedbateľné informácie, ide z Tvojej strany o zaujatosť.
V #32506 si Ťa dovolím opraviť, že som nikde neuviedol, aby sa vypínaním reverzu niekto hrdil, tobôž, že by to malo byť dobré a prospešné. Opäť je to zavádzanie a zaujatosť. Pre úplnosť uvediem, že celá táto "reverzná" diskusia sa začala príspevkom #32267, kde S499.1023 uviedol, že rýchlosťou 80 km/h sa dá ísť jedine so zmenou prevodu, na čo som v #32316 reagoval, že to s vypínaním reverzu ide. Uvádzam to len preto, ak by sa vyskytol pokus zavesiť mi na krk, že sa tým chcem chváliť alebo byť nejako z tohto titulu zaujímavý.
K #32509 len toľko, že most naprojektoval nejaký taktiežprojektant, ktorý mal asi nazvyš veľa oblúkov a okrem perešského mosta máme aj ludvikovský most, kde je polomer oblúka ešte ako-tak znesiteľný (R od 318 do 329m). V prípade oblúkov perešského mosta je polomer jednotlivých oblúkov 46, 48, 50 a 52m, naviac so stúpaním, na použitej vignolovej koľajnici S49 a napokon s prídržnicami v tvare "L". Vykošľajovanie ovplyvňujú rôzne ďalšie faktory ako opotrebenie koľajnice, sklon trate v oblúku a rozchod. V piatok som tadiaľ prechádzal v T3, ktorá mala v oblúkoch s R=50 a 52m rýchlosťou 25 km/h, takže horná hranica je podstatne vyššia, ale bežne sa tadiaľ jazdí medzi 15-20 km/h.
sarko, takze domaca uloha na dnesny vecer:
ako je to s tym peresskym mostom a oblukmi pred nim a za nim? preco je tam rozpätie povolenej rychlosti od7do13km/h! (ak sa mylim, oprav mi hodnoty, prosim)
Mylis se. K2MM jezdej dodnes. U nekterych vozu bylo zapojeni odstraneno, aby nasledne bylo bud obnoveno na stejnem voze , nebo na jine K2. Dodnes jsou v provozu. Tohle si vcelku casto delali v pisoarkach .
Vzheldem k tomu ze ted valim do hokbny . tak dalsi prispevky ode men dostanete az zejtra odpoledne
pvvs: pokial ma moje zdroje blizke medlankam neklamu, tak pokus o "potlaceni nezadoucich jevu pripravy" u brnenskych k2 tiez neskoncil moc slavne a dost rychlo sa preslo spät k povodnemu zapojeniu ckd. a aj napriek tomu sa nasli magori, co sa tym chvalili a dokonca v knihe 120 let mhd v brne, 1869-1989.
re pvvs, stav vozidiel: urcite mas pravdu, je to des, ba z toho nevynimajuc. ale v ba nie je debilita tak pokrocila aby tu niekto za sluzbu 100x vypol reverz pri 60km/h a este sa tym hrdil, ake je to dobre a prospesne. a o tomto a nicom inom bola aj tato debata.
pvvs: takze si to zhrnieme!
ked bude schema so schvalovacim cislom, tak ju bez pardonu akceptujem.
zatial si stojim za tym, co som tu napisal ja, s499.1023, bmko, beus a jenki a to teda, ze ziadna zmena na ke vozoch nikdy realizovana nebola,
ze vypinanie reverzu za jazdy skodi a nici silovy obvod,
a ze takato technika jazdy sa da pravne klasifikovat ako trestny cin verejneho ohrozenia, navyse umyselny a opakovany.
jediny, kto tam ma rozum je hlavna vypravkyna a par ludi, ktori jazdia s reverzom trvale zapnutym.
tak ako pani "stari a skuseni vodici"? kam to bude? do sace? do ilavy? do leopoldova? alebo sa potom budete hrat na cvokov a bude to semse? nebo primo bohnice?
pvvs: sarko sa nam tu opat zamotal do svojich polopravd. na jednej strane tvrdi, ze to je zmena schematu. na druhej strane mu prave dnes veduca vypravy jasne povedala (a on sam to uvadza), ze vypinat reverz za jazdy je zakazane.
tak sa potom pytam ja: aky vyznam ma to zapojenie, ked ho nesmu vodici pouzivat? ziadny, lebo tozapojenie neexistuje a vodici vypinanim smeru nicia silove obvody.
No momentálně bych se přiklonil spíš k BigMacovi, protože jsem se otázal jednoho ostravského řidiče (člověk na úrovni, žádný blb) ex Košice a ten mi odpověděl toto :
- reverz se vypínal vždy a všichni o tom věděli a vědí
- nikdy se pod to nikdo nepodepsal
- po opětovném zapnutí reverzu vpřed byly tyto dvě varianty :
1) brutální škub a přilepení na čelní sklo (20%)
2) nic, nepřišla ani dynamická a brzdily jenom čelisti (80%)
Té druhé variantě až tak úplně nerozumím, resp. nemám po ruce schéma TR37, abych si to ověřil. Mám podezření, že tam při odparkovaném pedálu nenaskáčou Fka tak jak mají a tím pádem je nulové buzení, ale nemohu si to nijak ověřit.
Každopádně nám hodně napoví výsledky Sarkova testu.
No ja mezi pocitace nytu nepatrim . Ono je vic moznosti jak obejit v TR37 cokoliv. Otazkou je zda to je ci nejni bezpecny a vhodny. Co se tyce stavu vozidel, myslim ze az tak co moc vycitat nemate. V ba sice B vozy nemaj zaplechovany okna, ale jsou docela dost zapraseny a nektery ikary sou zhnity do pruhledna. A vyrazeni pripravy prece nejni az takovej problem .
pvvs: zatial ma nik nepresvedcil rozumnym argumentom o tom, ze to zvratene vypinanie reverzu pri 60km/h funguje bez nasledkov. neverim totiz tomu, ze v podniku, kde kt8 na jednom z koncov mali zaplechovane diery po reflektoroch sa najde drzitel elektrikarskeho vyucneho listu, ktory by realizoval zmenu v zapojeni riadiacich obvodov pilotmotora. rad by som preto videl funkcnu schemu.
Pvvs: bigmac a ja tu argumentujeme faktami a skutocnostami, ktore su technicky a prakticky podlozene. Skus si najprv precitat poslednych 10 stran diskusneho fora a skus sa dostat do hlbky problemu. Ja viem, ze ked ti ukazem tramvaj, tak mi povies rok vyroby, ake to ma vzhlad, a vies mozno teoreticky princip pohonu a regulacie, ale asi si to v zivote nevidel v praxi.
sarko: a ked uz budes uvadzat, tak by si mohol aj schemu tych vasich slavnych riadiacich obvodov a nehorlavych samopripravnych zrychlovacov nakreslit a na tieto stranky natiahnut. vsak ked si tolko ludi stihol obehat za dnes, tak toto bude pre teba malina.
sarko a cimze som ta urazil? cimze som ti vynadal? uved, prosim ta nejake fakta! ty tak rad citujes, tak odcituj, kde som ti vynadal. aby sa to lepsie hladalo, bud tak dobry a uved aj cislo prispevku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bigmac
ad3: nespominam si, ze by si so mnou vybehol, ale ked myslis...
ad4: uz je len 200A priprava, uz nie 360A? to je nejaka kosicka norma? to je dobre, lebo priprava nad 90A uz nie je zdrava, ale asi mate v sklade vela lamiel a malo shuntovacich cievok...
ad skusobna jazda: co ste vyskumali? uspesne ste znicili dalsi voz?